English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Belső oldali hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-06-16
20:03:33
#6148
kovyhun: ha visszaolvasol ebben a topicban, akkor mar tobbszor ki lett vesezve, hogy a belulrol szigeteles egyik hatranya, hogy a nikecellen konnyebben kicsapodik a para, mivel nem szivja magaba, es ez fokozott peneszesedeshez vezet(het).

ezmiatt a belulrol szigetelest csak ugy erdemes csinalni, hogy felulrol lefele: szigeteloanyag (hungi vagy szalas), parazaro folia, gipszkarton.
igy a gipszkarton magabaszivja a parat, es nem csapodik ki, a parazaro pedig megakadalyozza a para feljutasat a szigeteloanyagba.
fontos, hogy a gipszkarton szeleit is eldolgozzak (pl bordurok), hogy ne tudjon moge menni para.

2010-06-16
19:59:13
#6147

Sziasztok,
egy ismerőstől hallottam hogy "az ismerős ismerőse" a szoba mennyezetét szigetelte, belülről nikecellel. Ennek nincs valami hátránya?
Padlás felől nehezebb, drágább lenne szigetelni, mivel a padlás használatban van.

Tamás

2010-03-24
14:06:58
#4860
Plaszlo,

Úgy látom, hogy szigetelés lényege a kétféle hőközlés csökkentésében rejlik. Az EPS a hővezetés, a fólia pedig a sugárzás útján történő veszeség csökkentésére szolgál. A fólia másik fontos szerepe a párazárás, a falazat szárazon tartása. Mivel az illesztések mentén ez utóbbit nem érzem megoldottnak, ezért vannak kétségeim. Nem lenne-e egyszerűbb a fóliát tekercsben megvenni, átfedéssel és ragasztással ideiglenes a falhoz rögzíteni, utána a fólia fölé kemény EPS csíkokra az EPS táblákat átmenő műanyag dűbelekkel a falhoz rögzíteni. Aztán glettelés, stb..
2010-03-24
12:05:57
#4857
Robert,

Köszi, ezt én is olvastam, ezért írtam nekik, néhány a honlap leírásából ki nem derülő dologra rákérdezve. A választ már ismered.
Ez a fajta rétegelt felépítés ténylegesen jobb hőszigetelési értéket ad? Azt az írásaidból már láttam, hogy érdemes többféle szigetelőanyag kombinációját alkalmazni, de a pukifólia és a légrés kombináció jobb hőszigetelő, mint maga az EPS? Ami még zavar, hogy a falnak nagyobb részt a pukifólia fekszik fel, ami minden, csak nem páraáteresztő.
2010-03-24
10:50:26
#4855
Plaszlo,


Találtam egy beépítési utasítást, rajzok nélkül. Az kiderült, hogy a plafont is be kell vonni az anyaggal.
Ami nem derült ki számomra:
A termék melyik tulajdonsága zárja ki a páradiffúzió feltételét?
Hány éve elégedettek a vevők?









ÉPÜLETEK BELTÉRI HŐSZIGETELÉSÉHEZ

Az új rendszerű hőszigetelő eljárás előnyei:

· Alkalmazásával, azonos hőszigetelési rétegvastagság esetén téli időszakban minden eddigi

hőszigetelési megoldásnál nagyobb (70 %-os) energia megtakarítás érhető el

(ÉMI vizsgálatok szerint egy U(k) = l,6 W/m2K hő átbocsátási tényezőjű fal hővezetési

ellenállását U(k) = 0,44 W/m2K értékre csökkenti.)

· Nyári időszakban, energia felhasználás nélkül, kellemes (20-22 C°- s) beltéri

klímaviszony érhető el

· Kivitelezése szakmai képzettség nélkül, gyorsan megvalósítható

· A kivitelezési munkák elvégzése nem függ az időjárási viszonyoktól

· Ez a megoldás azoknál a belvárosi műemlék épületeknél is előnyösen megvalósítható,

amelyeknél a külső hőszigetelést esztétikai okokra való tekintettel nem lehet alkalmazni

· Új építésű téglaépületeknél a hőszigetelő panelek közvetlenül felerősíthetők a fúgakitöltő

elő vakolatra

· Ha a rossz minőségű, nedves, penészes, porladó belső vakolatú falakat INHEMIWA

panelokkal fedjük le, a vakolati problémák is eltüntethetők, a lakók komfort érzete

100 % - l nő.


Felhasználási területek:

· A legszélső hideg lakások, ill. a legfelső emeleti (nyáron szinte elviselhetetlenül meleg)

lakások külső térrel határos falait, ill. mennyezeteit célszerű belülről INHEMIWA belső

hőszigeteléssel ellátni, és ezáltal télen-nyáron kellemes klímaviszonyokat teremteni



· Azokban az emeletes házakban, ahol lakásonként megoldott a felhasznált fűtési energiával arányos energia költségek kiszámlázása, ott az INHEMIWA beltéri hőszigeteléssel

- lényegesen lecsökkenthetők a lakások energia fogyasztása így fűtési költsége



- arányos energia költségek kiszámlázása, ott az INHEMIWA beltéri hőszigeteléssel

- lényegesen lecsökkenthetők a lakások energia fogyasztása így fűtési költsége



· A régi építésű kertes házak falainak és tetőszerkezetének téli hideg kisugárzását, ill. nyári meleg kisugárzását minimálisra csökkenthetjük INHEMIWA beltéri hőszigeteléssel



· Ha van a lakásban penészes, nedves, esetleg repedezett fal az INHEMIWA beltéri

hőszigeteléssel ezeket a hibákat könnyen, örökre eltüntethetjük



KÜLÖNBÖZŐ MINŐSÉGŰ FALFELÜLETEK HŐSZIGETELÉSÉRE ALKALMAS


Általános tudnivalók:

· Az INHEMIWA hőszigetelő panelt kizárólag beltéri hőszigetelésre fejlesztettük ki

· Beltéri hőszigetelés esetén, csak a külső térrel határos falakat és a mennyezetet kell

Leszigetelni

· Beltéri hőszigetelés esetén nem ajánlott a falakat külső hőszigeteléssel is ellátni!


ð új építésű téglaház esetén a külső térrel határos falak zártságának biztosítása céljából a téglaközöket, nyílásokat elő vakolattal szüntetjük meg. Az INHEMIWA panelt az előlapján, nyolc helyen található jelölő kereszteknél rögzítjük a falhoz, szükség szerint. A jelölő keresztek helye: a felső sarkok alatt, ill. az alsó sarkok felett 100 mm-rel, valamint a fal felé eső üvegfátyollal fedett felület alatt kialakított 4 db távtartó rész szimmetria tengelye. 8 mm átmérőjű fúrót használjunk! A panelt és a falat összesen 80 mm vagy 100 mm hosszan fúrjuk át. Végül üssük be a furatokba a Æ 8 mm x 80 mm-es vagy 100 mm- res beütős DPH 40 /Berner/ ellátott műanyag dübeleket. A dübel beütésekor figyeljünk arra, hogy a dübel feje ne álljon ki a panel előlapjából. A további panelok mindegyikét lépcsős él illesztéssel szorosan a már felerősített panel mellé, ill. fölé helyezve hasonlóan rögzítjük a falfelülethez. A fal végén elhelyezkedő, ill. a mennyezet alatti utolsó paneleket rögzítés előtt a még szabad falfelület méretétől függően éles késsel, vonalzó mentén a kívánt méretűre szabjuk. A villanykapcsolók, konnektorok helyét pontosan átjelöljük a szigetelő panel előlapjára. Körvágóval, vagy éles késsel kivágva a hengeres furatot, a szerelő-bővítő v=20 mm- dobozt berögzítjük. A panelt ugyancsak beütős dübellel véglegesen a falhoz erősítjük. Ezután a villanykapcsolók, konnektorok beköthetők az áramkörbe és rögzíthetők a beépített szerelő dobozokhoz. Radiátorok esetén, a kiemelését

ð a panel szerelése előtt meg kell oldani, a fém dűbel méretét pl.6 mm-r ől 8 mm- re kell növelni!!
A nyílászáróknál a hőszigetelő panelokat úgy szabjuk méretre, hogy ha a nyílászáró tokja kiáll a falból, a méretre vágás után a szigetelő réteg pont a tokig érjen. Ha a beszabásnál 40 mm-nél szélesebb csík esik le a panel széléből, akkor a hőszigetelő panel méretre szabott végéből mérjünk vissza 20 mm-t, s egy vonalzó mentén éles késsel vágjuk el 20 mm szélességben az üvegfátylat és a két hő tükröt Az így eltávolított alkatrészek helyére Mester ragasztó segítségével ragasszunk be egy 20 mm x 20 mm-es polisztirol toldó csíkot.
Ha a beszabásnál, 40 mm-nél keskenyebb csík esik le a panel széléből, akkor a maradék
peremrészt éles késsel vágjuk le, hogy a panel vége 20 mm vastagságú legyen. Ide a már
leírtakkal megegyezően kell a polisztiroltoldó csíkot beragasztani.


Amennyiben a nyílászáró tokja a fal síkjánál beljebb helyezkedik el, abban az esetben a hőszigetelő panelt úgy kell méretre vágni, hogy mindenütt pontosan a tokot körül ölelő falszegélyig érjen. Amennyiben a fal és a hőszigetelő panel vége között esetleg hézag maradna, akkor azt a már leírtakkal megegyezően 20 mm vastagságú polisztiroltoldó csík beragasztásával szüntessük meg. A polisztiroltoldó csík beragasztásához az érintkező felületek egyikét kenjük be vékonyan Pl. Sakret KSD vagy Mester ragasztóval, majd a toldó csíkot a hőszigetelő panel elvágott végébe illesztve, az összeragasztandó felületeket egy vasalógörgővel, ill. ennek hiányában egy sima fémlappal vasaljuk jól össze.


régi építésű téglaház vagy panel épület esetén, amennyiben a belső vakolat jó minőségű, vagy ha a vakolatot takaró festék erősen kötődik a vakolathoz az INHEMIWA hőszigetelő panelt ragasztással rögzítjük a falra. A ragasztáshoz pl. Sakret KSD vagy MESTER ragasztót használunk. A flakonos kiszerelésű ragasztóból az üvegfátyollal befedett hőszigetelő panel hátoldalának peremrészére kb. 20 cm-ként, valamint a négy távtartóra ugyancsak egy-egy teáskanálnyit rányomva a hőszigetelő panelt a falra tapasztjuk. Ügyeljünk arra, hogy az egymáshoz illeszkedő panelok előlapjai egy síkba essenek. Amennyiben az egymáshoz illeszkedő peremek nem esnek egy síkba, egy szélesebb falemezzel a szomszédos panelszéleket megnyomkodva ezt a problémát kiküszöbölhetjük. A hőszigetelő panelok falra történő felhelyezésének menete megegyezik az új építésű házaknál az előzőkben leírtakkal.

Ha a falat tapéta borítja, ezt célszerű a hőszigetelő panel felragasztása előtt lekaparni.

- régi építésű téglaház esetén, amennyiben a belső vakolat rossz minőségű a hőszigetelő panelok felszerelése az új építésű téglaházaknál leírt módon műanyag DPH40 dübellel történik. Salétromos vakolatra szintén DPH40 jelzésű dübeleket kell alkalmazni.

- faburkolatú mennyezet hőszigetelése esetén az INHEMIWA paneleket Æ 3,5mm x 80

mm-es részmenetes tárcsafejű csavarral kell rögzíteni.

Hőszigetelt Falfelületek Esztétikai Befejező Műveletei:

- festés vagy tapétázás előtt, javasoljuk a felületek Masternet. A 125g/m2 üvegszövet fedéssel történő ellátását, Sakret KSD-vel töténő felhordását- glettelését.Ezálteal egy igen erős homogén szerkezetet kapunk.


2010-03-24
09:58:35
#4852
Robert,
leveleztem a cég tulajával, felvetettem a szigetelés mögötti páralecsapódást, de tömör egyszerűséggel csak ennyit válaszolt rá:

" A termékünk kizárja a páradiffúzió feltételét.
A melléklet rajzokon a szerelés jól látható és a ha referenciánkat elolvassa,a kedves vevők véleményével találkozik.
A fal nem szellőzik, csak a lakás. Természetes szellőzéssel vagy szellőző ventilátorokkal,pl.: pára érzékeny ventilátor a vizes blokkban.
Egy átlagos lakásban, a páratartalom 55 – 65 %,e szerint kell a szellőzést kialakítani. Ez biztosítja a kellemes „ tünetmentes” beszédet és lélegzést."

Konkrétan egy ismerősöm a legfelső emeleten lakik egy lapostetős társasházban, ahol nyáron nagyon meleg van, télen hideg és ezzel kapcsolatosan próbáltam infót szerezni. Aggódtam, hogy a szigetelés hatására a födém egy keményebb télen nagyon áthűlhet, és ez esetleg gondokat okozhat.
2010-03-23
23:35:23
#4844
Plaszlo,

A hőtükör csodákra képes, és itt a párazárás is a feladata. Úgy gondolom, hogy az EPS nem csak keret, hanem inkább tálca, amiben a fóliák helyezkednek el. A tálca hab oldala áll a szoba felé, arra kell a vékonyvakolatot felvinni.

Jó lenne belenézni egy ilyen szigetelésbe a tél közepén.

A belső szigetelés esetén födémek hőhidat képeznek, hacsak nincs a mennyezet is a külső falak környezetében leszigetelve. Hát, nem tudom...
2010-03-23
21:12:12
#4835
Robert,

Megkérdeztem, bázis áron 2500 Ft. + Áfa. Kíváncsi vagyok a véleményetekre, a képekből már én is levettem, hogy EPS + 2 réteg pukifólia légrésekkel. Adhat ez ekkora különbséget a normál EPS táblákhoz képest? Én szkeptikus vagyok kicsit, de csak annyit tudok róla, mait a weboldalukon olvastam.
2010-03-23
18:07:19
#4831
Plaszlo,

Két réteg Solflex-nyár pukifólia EPS keretben? És a pénztárcáját ~70 %- kal kíméli!

Todod, hogy mennyibe kerül 1 m2?
2010-03-23
17:08:17
#4828
Üdv!
Ezt a megoldást ma találtam, nem tudom ismeritek már, hallottatok róla?
www.inhemiwa.hu

saltnpetyaVálasz erre
2010-01-28
19:56:46
#4259
kedves sándor,

A pontos cím: wwww.emoton.at, tontools - Benutzername: interessent, Passwort: emoton. Ezekkel az adatokkal tudsz belépni - Systeme .
Én még most kezdek komolyabban ismerkedni a belső szigeteléssel, és jó olyan emberekkel gondolatot cserélni, akik nállam sokkal járatosabbak és tapasztaltabbak a témában.

üdv
2010-01-28
13:19:52
#4253
sándor
Úgy látom te nagy kritikusa vagy a dolgoknak.
Ehhez mi szólsz: www.xella.hu


saltnpetyaVálasz erre
2010-01-27
09:36:08
#4231
Das kapillaraktive Innendämmsystem mit Tonputz- Wohlfühlklima im Altbau. Durch die feuchteausgleichende Wirkung von Ton wird Innendämmung problemlos. Dämmwerte unter u=0,3W/mK werden realisierbar! Installationen sind in der Dämmplatte leicht nachzurüsten- dem Altbau wird neues Leben eingehaucht ohne seine Seele zu zerstören! Auch kombinierbar mit Mauertrocknung durch Temperierung!
www.emoton.at itt találhatóak a részletek. Ezen a linken tájékozódhattok.
Egyébként az új építésnél más a helyezet ott a rétegrend a farostlemezbe opcióként beépíthető falfűtésről beszél. A felújításnál a régi falszerkezethet írta a falfűtést, ott valóban szükséges.
Robert, ha érdekel nagyon szívesen küldök -postázok- neked ingyen egy mintát,hogy közelebbről meg tudd vizsgálni a rendszert.

üdv:saltnpetya
2010-01-27
08:25:03
#4229
saltnpetya,

Én is úgy tudom elképzelni a szigetelés működését, ha a tartófal felé áramló párát ki lehet zárni, mondjuk fóliával, kenhető szigeteléssel, vagy a kiegyenlítő ragasztó önmagában is lehet párazár. Ha páratechnikailag nyitott a fal, akkor rossz hőszigetelésű fal esetén egy ilyen télen, mint a mostani, szétfagy a fal.

A másik módszer a beépített szárítás (Mauertrocknung). Úgy gondolom ez semmiféleképpen nem lehet falfűtés, mert az a szigetelésen, nem pedig alatta van. Akkor mi ez?
2010-01-26
16:46:16
#4220
saltnpetya,

Páradiffúziós diagramot készítettem:
-5 fok külső, 20 fok belső hőmérsékletre
90% külső, 60% belső relatív páratartalomra
5cm szigetelésre
b30-as téglafalon

HeraklitC + vékonyvakolat
DRYVIT + vékonyvakolat
kőzetgyapot + vékonyvakolat ű
HeraklitC + agyagvakolat

nyerő = DRYVIT + vékonyvakolat


38-as Porotherm falat szigetelve egyik esetben sem kaptam veszélyes páralecsapódást

Tovább fogom vizsgálni a kérdést, mert a penész ott szokott előjönni, ahol a fal jobban lehül, mint a nagyobb felületek közepén (élek, sarkok).
2010-01-26
11:59:01
#4216
varek,

A páraáteresztó fólia ebben az esetben fölösleges. Fóliát a párazárás miatt kell ilyen helyre betenni.

A párásodást, penészedést sok minden befolyásolja, ilyenek pl a fűtő és főzőeszközök, szokások, stb... Lehet, hogy ugyanebben a lakásban egy másik családnak lettek volna problémái.

Többektől hallottam, hogy tetőtéri háló sarokszobában -főleg azoknak, akik éjjel nem fűtenek- nem szerencsés a lehelet kicsapódása miatt.
2010-01-26
10:57:27
#4214
Korábban 1988 évben én elkészítettem a lakóházam tetőterének belső hőszigetelését.
Az épület tetőterének 38-as falára belülről stafnikat helyeztem el közé 12 cm vtg kőzetgyapotatot tettem majd erre páraáteresztő fólia majd arra 10 mm vtg faforgácslap került. A mennyezet is hasonló módon lett szigeteleve csak ott nem a falra hanem a gerendák közé került a szigetelés.
Ezeket a felületeket későb 1998 évben még gipszkartonnal is leburkoltam.
Nem tapasztaltan falnedvesedést penészedést az így elkészült tetőtéri belső burkolaton.
saltnpetyaVálasz erre
2010-01-26
09:00:48
#4212
Kedves Sándor!

A hozzászólásom elsődleges célja nem a reklám volt, elsősorban érdeklődés szintjén vetettem fel a kérdést, mert itthon és külföldön is sokan viszolyognak a belső oldali hőszigeteléstől. Szeretnék minél több emberrel információt és véleményt cserélni ebben a kérdésben.
Hogy tisztába tegyük a dolgot, a belső szigetelő rendszer kombinálható, falfűtéssel/falszárítással, de nem része az alapkiépítésnek. A rétegrend amit te leírtál, opciós és nem kötelezőként -kombinierbar mit Mauertrocknung- jelenik meg. A ragasztónak pont az a lényege, hogy egy biológia ragasztóréteggel + dűbelezzésel történik a rögzítés, amely nem teszi zárttá a rendszert.
Szerintem semmilyen "ördöngős feltételnek nem kell teljesülnie -nyilvánvalóan nedves falakon nem segít és nem is működik a rendszer-, a nyitottságot kell biztosítani. Egyébként a falfűtés mint sugárzó fűtés jött számításba, ugyanis ezek az agyag vakolatok nagy hőtárolókapacitásuknak köszönhetően optimálisak minden sugárzó fűtési rendszerhez -cserépkályha,kandalló, falfűtés-. A szigetelőrendszerbe /ragasztó + farostlemez + vakolat/, mint azt írtam az 40-es táblákba már beszerelhető a falfűtéscsövezés is.
Számos kisérlet és kutatás folyik melyek a rendszer működését bizonyítják. Ezen új kísérletekről, ha gondolod és érdekel szívesen küldök majd beszámolót. Egyébiránt tervezem egy kisebb irodaépület megvalósítását -áprilisig szeretém megvalósítani ha minden jól megy, majd igyekszem képeket készíteni-, mely ezekkel a rendszerekkel lesz megvalósítva.

üdv:saltnpetya
saltnpetyaVálasz erre
2010-01-25
07:03:47
#4204
robert,

Igen, pontosan így néz ki a rendszer, ahogyan leírtad. Természetesen a rendszer páraáteresztő,különben nem működni próblémamentes. A rendszer szorpciós képességének köszönhetően, mivel az higroszkópikus, a vakolat nedvesség felveszi a levegőben található vízgőzt,és a falszerkezetbe továbbítja, ott megnő a nedvességtartalom, de a magas nedvességtárolóképességnek köszönhetően szépen mikor a körülmények engedik leadásra kerül.
A rendszer nem olcsóbb, mint a Heraklith vagy más korábbi rendszer, hiszen más megközelítésből, és más problémákat old meg.

Délután még folytatjuk...
2010-01-24
20:32:54
#4200
saltnpetya,

Szóval van egy farostokat összeragasztásával nyert lazán (nem szorosan összepréselve) tábla, ezt a fal belső oldalára kell rögzíteni (ragasztani, dűbelezni). Valamilyen kötőanyaggal kevert agyaggal be kell vakolni, a felületét pedig egy lég és páraáteresztő védőréteggel bevonni.

Ugye az egész rendszeren páraáteresztő. A rajta átjutó párával mi lesz?

Mennyivel jobb és olcsóbb ez a rendszer, mintha fagyapot lemezekre (heraklit) szerelt gipszkartont építenénk be?
saltnpetyaVálasz erre
2010-01-24
19:44:38
#4197
Kedves robert!

Nos, kezdjük az elején. A rendszer összetevői egy bio ragasztó, egy speciális farostlemez, melynek méretvastagsága 20mm-100mm, egy speciális agyagvakolat 15mm vastagságban egyrétegben felhordva, és igény szerint egy befejező vakolat a különböző hatások, struktúrák és effektek eléréséhez. Fontos kritérium, hogy a rendszer nyitottságát, semmilyen záró réteggel nem szabad elfedni, lefedni.
A belső hőszigeteléshez min. 40mm-es farostlemezeket kell venni, így lehetővé válik az installációs részek -falfűtés, villanyszerelési doboz, kábelek-.
Technikai adatlap:

Vastagság: 20/40/60/80/100 mm

Kiszerelés: 120*150cm (EMOTherm 20 és40F)
150*60cm (EMOTherm 60- 100cm)

Hővezetőképesség EMOTherm 20 0,046 W/ (mK)
EMOTherm 40 0,046 W/ (mK)
EMOTherm 60 0,041 W/ (mK)
EMOTherm 80 0,041 W/ (mK)
EMOTherm 100 0,041 W/ (mK)

Hőtároló képesség (c): 2100 J/ kgK

Páradiffúziós ellenállás: (u): 5

Anyagsűrűség: EMOTherm 20 kb. 220kg/m3
EMOTherm 40 kb. 220kg/m3
EMOTherm 60 kb. 190kg/m3
EMOTherm 80 kb. 180kg/m3
EMOTherm 100 kb. 180kg/m3


Összenyomhatóság –vakolathordó réteg-: 100kPa

Anyagára a rendszernek: EUR: 33-48 /m2


Berechnung U-Wert von Bauteilen

Wärmedurchgangskoeffizient

Der Wärmedurchlaßwiderstand R (m²K/W)
Schicht 1: Ton- Einlagenputz Bauteildicke d 0,01 m
Wärmeleitfähigkeit (Lambda) 0,34 W/m²K
R 0,029 m²K/W

Schicht 2: EMOTherm 100 F Bauteildicke d 0,1 m
Wärmeleitfähigkeit (Lambda) 0,042 W/m²K
R 2,381 m²K/W

Schicht 3: Klebeabsorber 2,5 cm Bauteildicke d 0,025 m
Wärmeleitfähigkeit (Lambda) 0,25 W/m²K
R 0,100 m²K/W

Schicht 4: Langlochziegel Bauteildicke d 0,38 m
Wärmeleitfähigkeit (Lambda) 0,46 W/m²K
R 0,826 m²K/W

Schicht 5: Außenputz Bauteildicke d 0,025 m
Wärmeleitfähigkeit (Lambda) 0,8 W/m²K
R 0,031 m²K/W

Summe R 3,368 m²K/W



Die Wärmeübergangswiderstände zwischen Luft und Bauteil (m²K/W)

Summe 1/alpha 0,25 m²K/W -



Der Wärmedurchgangskoeffizient U (W/m²K)
0,28 W/m²K

Remélem hasznos információval tudtam szolgálni, sajnos a táblázat csak németül állt rendelkezésemre.

üdv:saltnpetya



2010-01-24
17:56:05
#4191
saltnpetya,

Be tudnád mutatni, hogy egy 38-as üreges, mészvakolattal kialakított belső vakolású téglafalon mennyit javít az általad javasolt megoldás?
Az is érdekel, hogy mennyi helyet foglal, mennyibe kerül, mennyivel javul a fal hőátbocsátási képessége, és hogyan alakul a páradiffúziós diagram (mondjuk 50% belső és külső páratartalom, 21 fokos belső és -5 fokos külső hőmérséklet esetén).

saltnpetyaVálasz erre
2010-01-24
13:04:22
#4186
A belső oldali hőszigetelésnél, különösen fontos a kellő tervezés és szakszerű kivitelezés, mert különben komoly hibákat eredményezhet.
Sok helyen azonban természetesen van létjogosultsága a belső oldali hőszigetelésnek, mint például műemléképületek, telekhatáron fekvő épületek, vagy társasházak, ahol a lakók teljes egyetértése hiányában nem működik a külső oldali hőszigetelés.
A kellő gondossággal megválasztott anyagok itt kulcsfontosságúak. Egy teljesen új megoldást jelentenek a természetes anyagok. A fa és agyag használata lehetővé teszi, azt hogy a belső oldali szigetelés problémamentes legyenek, és mindehez még kiváló lakóklíma is társul.

Akinek hozzászólásom hasznos volt,további információt emailben lehetséges.
2009-11-30
14:05:16
#3547
Belső oldali hőszigetelés

Egy AUSTROTHERM ajánlás lerövidítve:

Néhány esetben ez az egyedül lehetséges megoldás. A gondos tervezői, kivitelezői munka itt különösen fontos, a házilagos kivitelezés rizikós.
Mit kell tenni, ha mégis a meleg oldalon szeretnénk hőszigetelni?
Az első gondolatunk mindig az legyen, hogy: Nem lehet mégis kívülről megoldani? Ha tényleg nem, mert nem lehet a társasház összes lakóját rávenni a teljes ház hőszigetelésére, ha műemlék épületről van szó, és nincs penészesedés, nedvesség lecsapódás a szigetelendő falon, akkor fontoljuk csak meg a belső oldali hőszigetelést. Ezután kell keresni egy jó tervezőt, mert a belső oldali hőszigetelésbe csak páratechnikai ellenőrzés után szabad belevágni. Ezt a szabvány külön ki is emeli.

Hogyan kell a hőszigetelést elvégezni?
1. Belülről készítünk egy homlokzati hőszigetelő rendszert, vagyis felragasztjuk a piros sávval jelzett, AT-H80-as lemezeket, majd erre ragasztórétegbe ágyazott üvegháló és a vékonyvakolat, esetleg festék kerül. Ez jól ismert eljárás, a tervező könnyen el tudja végezni a szükséges számításokat is, és a kivitelezőknek sem szokott különösebb gondot okozni.

2. A belső oldali hőszigetelés "klasszikus" megoldása az, amikor a falra lécvázat rögzítenek, és a lécváz közé kell a hőszigetelő anyagot, az egy kék sávval jelzett AUSTROTHERM AT-N30 lemezeket helyezni. Ezután a lécvázra fóliát kell felrakni, ami megakadályozza, hogy a pára a falszerkezetbe jusson, és erre gipszkarton burkolatot kell felhelyezni. A végső felületképzés ilyenkor a tapétázás. Van még egy eljárás, bár hazánkban ritka. Léteznek olyan nagyméretű, gipszkarton és polisztirol hőszigetelő anyagból előállított panelek, amelyeket egyszerűen csak fel kell ragasztani a falra. Természetesen, itt sem lehet elkerülni az előzetes számításokat.


Milyen vastag hőszigetelést célszerű ilyenkor alkalmazni?
Sajnos, minél vastagabb a hőszigetelés, annál nagyobb az esélye a penészesedésnek. A falszerkezet belső oldala tovább hűl a hőszigetelés alatt, nem megfelelő párazárás esetén kondenzáció, és ennek következtében penészesedés indulhat meg, a korábban még egészséges klímájú helyiségekben is. Szerencsétlen esetben még a fagypont is bekerülhet a szerkezetbe, ami komoly károsodást okozhat. Éppen ezért vékony, 1-2 cm vastag hőszigetelés alkalmazása javasolt. Ez hőérzeti szempontból már jelentős javulást hozhat, de egy belső oldali hőszigeteléstől ne várjunk el jelentős energia-megtakarítást.
2009-08-22
10:38:31
#2431
gambesz,

A kereső kiadja a hozzászólásokat, érdemes előttük és utánuk is elolvasni néhányat.
http://biosolar.hu/search?q=bels%26%23337%3B+h%26%23337%3Bszigetel%E9s&t=exact

Nincs most fejhallgatóm a skype-hoz. Levél megy.
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Belső oldali hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva