English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Belső oldali hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-07-27
05:59:42
#6690
Kedves Róbert
hőtükör helyes alkalmazása okoz gondot.
Tehát alulról felfele egy födém tervezett szerkezetét mondom el.

-vakolat
-béléstest vabetongerendákkal
-5 cm lépésálló hungarocell
-5 cm takaróbeton egybe betonozva a szélekenszükséges koszorúba
kötéssel,koszorú külsőoldalán 8cm heraklit
-ez idáig létező rész, most meleg miatt a következőt tervezem még :

-15 cm üveggyapot paplan terités
-6 cm felül alukasirozott üveggyapot paplan , hogy az alurész legfelül legyen
és hőtükörként viselkedjen

-e felett egy szabályos padlátér van , már szintén megvan
-lécezés
-ezüstös párazárófólia
-légrés
-lindab cseréplemeztető

a középső tervezett részen helyes e a hötükörként alkalmazott alukasirozott üvegyapot alkalmazása , nem lesz e alatta páralecsapodás az alsókat is figyelembe véve ,van értelme itt a padlástérben a hőtükör alkalmazásának ????

Talán e szerkezeti elrendezés általános és az utólagos szigetelések alkalmazásában másnak is tanáccsal szolgálhat
Köszönettel Karak
2010-07-26
07:13:10
#6674
keszler,

Én a hőszigetelésnél leeső kőzetgyapot maradékot használtam erre a célra. Nem kell erősen belenyomni az üregbe, csak annyira, hogy folytonosan töltse ki a teret.
2010-07-25
19:49:11
#6663
Sziasztok!

Belső tokos redőnyünket külső tokosra cseréljük. Azt szeretném kérdezni, hogy az ablak fölött hátramaradó hatalmas teret mivel érdemes szigetelni? Kőzetgyapot hungarocell, dryvit, melyik a legjobb megoldás?
2010-07-17
14:46:29
#6519
kezdo,

Véleményem szerint az első lépés a nedvesedés megszüntetése. Enélkül semmilyen más munkát nem érdemes elvégezni. A kiszáradás javítja a meglévő falazat szigetelőképességét, megelőzi az nedvesség okozta műszaki és egészségbeli károsodást.
Tehát meg kell találni a nedvesedés okát. Ehhez ki kellene deríteni, hogy a jelenség régi, vagy új-keletű. Lehet, hogy csak az idei sok csapadékra vezethető vissza, de ennél csapadékosabb évek is jöhetnek. Ha például egy rossz ereszcsatorna, vagy az esővíz felszíni elvezetése okozza, akkor egyszerű a javítás. Ha a megemelkedett talajvíz az oka, akkor drénezést javasolnék a fal mentén.
Csavarhúzós által javasolt lemezes vízszigetelés már a falazat bolygatásával jár, és házilag nem is kivitelezhető, vagyis drágább mulatság.
Én nem vagyok híve a "söpörjük a problémát a szőnyeg alá" megoldásoknak, ezért biztosan nem lambériáznám le a nedves falat.


CsavarhúzósVálasz erre
2010-07-17
13:34:36
#6518
Úgy érted felesleges volt-e a gipszkarton felső felére a párazáró fólia?
Nem, sőt ha fagerendáid vannak, megment a szétkorhadásuktól. A közönséges festékek nem párazárók, legfeljebb párafékezők.

Ami a falazatot illeti, a nedvesedés miatt nehezebb dió. Ha csak esztétikailag zavar, 1,5m magasságig verd le a vakolatot, meszeld át többször, majd lambériázd le úgy, hogy mögötte szellőzni tudjon.

Amúgy külső oldali kőzetgyapot hőszigetelést ajánlok a fal nedvesség-szigetelése után. B. terv, hogy a fal mindkét oldalára vízzáró-párafékező vakolatrendszert tenni. (Terrasan) Utóbbit csak hasraütve mondom, utána kéne nézni-számolni, a "járt út" a falszigetelés mondjuk acéllemez-beütéssel.
(Ja, és az Aquapolt és egyéb varázslós módszereket felejtsd el:
www.falszaritas.szerverland.com )

2010-07-17
12:10:23
#6515
Sziasztok!

Leírom mi a gondom, hátha valaki tud valami jó megoldást rá. A házam egy elég régi építésű ház, 1910-ben épült. 30-35 cm vastag tömör tégla falak, fagerendák a födémben némi deszkával, agyaggal, náddal. A falak egy kicsit vizesednek, kb 30-50 cm magasan. Nem tűnik vészesnek, a vakolatot nem dobja le, de a tapétán már meglátszik. Penészt nem láttam sehol még.
Nemrég meg lett csinálva a szobákban plafon rigips gipszkatonnal, de mivel elég hideg a ház, a gipszkarton fölé be lett téve párazáró fólia és 10 cm vastag üveggyapot is. Ez nem tudom mennyire lehet gond, van aki azt mondta, hogy gyakorlatilag semennyire, mert akkor lenne jelentősége, ha a páratartalom 90% körül lenne és a festés is elég jó párazáró.
A másik gondom a falak szigetelése. Ahogy itt olvasgatom, belülről nem szerencsés szigetelni, illetve lehet-e a szobák falára gipszkartont tenni, ha igen hogyan kéne? Hagyni alul és felül egy kis rést, hogy szellőzzön a fal továbbra is? Vagy csak simán fessem le?



vhoszigetelesVálasz erre
2010-07-14
11:48:22
#6457

Beri, a hoszigeteles.net oldalon is ezt írják:

A belső oldali hőszigetelés általában nem célszerű. Több kockázattal jár, mint amennyi –esetlegesen - rövidtávú előnyt jelent. Ha indokolt, akkor biztosítani kell, hogy a belső felületen, vagy még az un. meleg oldalon kellő párafékezés, vagy párazárás készüljön. Meg kell gátolni, hogy az alacsonyabb hőmérsékletű helyekre, felületekre olyan mértékű nedvesség juthasson, ami ott képes kicsapódni (kondenzálódni) mert az állandósult nedves környezet táptalaja a penészgombáknak.

Érdemes megfontolni a külső szigetelést, mi is azt tervezzük.

2010-07-14
07:25:47
#6452
Köszönöm, valóban, erröl megfeledkeztem.
Arra mit mond, hogy hogyan ragasszák belül az EPS lapokat?
2010-07-14
06:30:06
#6451
beri,

A parketta és a fal közötti rés hivatott felvenni a fa méretváltozásából adódó mozgásokat. Sok olyan helyen púposodott fel a parketta, ahol a résekben ottfelejtették a lerakáskor használt ékeket, vagy nem is ékeltek, esetleg kitöltötték a hézagot. Inkább azt ajánlom, hogy puha eps, vagy polifoam csíkokat tegyél a résbe.

2010-07-14
05:57:43
#6450
A padlózaton a parketta és a fal közti rést szabad-e/jó-e kitölteni és mivel? Pl. Pur-hab vagy tömítőpaszta? A hőhíd csökkentése miatt gondolom.

CsavarhúzósVálasz erre
2010-07-13
22:45:36
#6449
A fal előtte nem volt penészes, egy másik szobában az. Ott 3mm-es hőszigetelő (EPS) tapéta van a falon, felette a felső sarok penészedik. Illetve valószínűleg a lambéria alatt is (két külső falon van már tíz-húsz éve), de "ha nem tudom, nem fáj" :-)
Csináltam képeket, de most nem találom :(
Az alumínium-EPS ragasztást én Pattex-el csináltam (950Ft/kartus).
Több ragasztóval is próbálkoztam, a többinek többé-kevésbé gyengébb az azonnali tapadása, tehát száradásig figyelni kell rá, ill. ki kell támasztani.
A fürdőszoba oldalfalát is tervezem szigetelni, ott a még biztosabb párazárás miatt buborékos tetőfóliát gondoltam a falra (Palmatex-szel, ezt még nem teszteltem). Hogy arra mi ragasztja az EPS-t, csináltam próbaragasztásokat, és több hónapi fürdőszobai állás után megnéztem az eredményt. Szinte minden ragasztotta, (Pattex, Palmatex faragasztó, EPS-ragasztó) a legkedvezőbb ár/érték arányúnak egy olcsó (<500Ft/kartus) akril-kopolimer diszperzió résktömítő paszta bizonyult.
Azért belső hőszigetelés, mert társasházi lakás.
2010-07-13
19:23:54
#6441
Szóval az EPS ragasztás hogy javasolt belül?
2010-07-13
18:37:07
#6438
Csavarhúzós,

Előtte nem volt penészes valahol a fal?
Miért nem kívülről szigeteltél?
Csináltál képeket?

CsavarhúzósVálasz erre
2010-07-13
18:24:10
#6436
Ez a Masterclima (=Promatec) elég hihetetlen, a 2,5 centis lap felvesz 21 liter vizet? Az súlyra se semmi, mondjuk a plafonon. Mintha négyzetméterenként két vödör víz húzná a lapot lefelé.
Meg azt sem említik meg, hogy a hőszigetelő képessége csontszáraz állapotban annyi. Nyilván ha benne van 21 liter víz (21mm vastag lenne "szivacs" nélkül), akkor a hővezető képessége inkább a vízéhez áll közel.
Van még a Ytong Multipor, hasonló.
Mindkettőben lekondenzál a kifelé haladó pára, aztán kapillárisan visszajut a felszínre. Mészfestékkel jó lehet (a pH és a tápanyag hiánya miatt nem lesz penész) De ugyanúgy nem lesz, ha a mostani fal lesz lefestve vele. A hőszigetelés meg biztosan romlik a páraelnyeléstől, ennek mértékéről szemérmesen hallgatnak, független vizsgálatról nem tudok, áruk drága ahhoz, hogy kísérletezzek velük, úgyhogy én EPS-sel szigeteltem egy éve, eddig tökéletes.
Rétegrend:
a régi fal, B30
régi tapéta
grill-alufólia tapétaragasztóval felragasztva
(ez vastagabb és szélesebb, mint a normál, a csíkok között párazáró öntapadó
ragasztó)
3 cm EPS Pattex "folyékony szöggel" felragasztva (nem kell a szuper, így is drága)
üvegszövet erősítésű vékonyvakolat
fűrészporos tapéta diszperziós festéssel

Fent körbe a legnagyobb méretű EPS-díszléc, hogy a plafonnál fellépő hőhidat csökkentsem.
2010-07-13
14:01:59
#6432
A ragasztás módját már az EPS-re kérdeztem.
Közben a parafa után írtam hogy most ez merült föl.
2010-07-13
13:44:42
#6431
beri,

4mm-es anyagot csak teljes felületén lehet ragasztani. A külső fal teljes felületén (és mindenhol, ahol penészes) a vakolatig le kellene kaparni a festéket.
Kijavítani a hibákat, és teljes száradás után mélyalapozóval kezelni. Az így előkészített felületre lehetne a parafa forgalmazója által javasolt ragasztóval és technológiával ragasztani.
Nem 100%-os a siker.

Megtehetnéd, hogy a belső hőszigetelés témában már említett (használd a "Keresés" funkciót) hypertherm, imheminwa és promatect rendszerek kivitelezőivel felveszed a kapcsolatot és tanácsot kérsz (ha ezt teszed, kérlek írd le nekünk is az eredményt).

2010-07-13
11:53:46
#6430
És a ragasztást hogy kell végezni, teljes felületen elkenve, vagy pogácsákban, hogy alatta maradjon levegőréteg?
2010-07-13
10:41:42
#6429
Robert,
Sajnos az nem megy egyelőre. Társasház 4. emelet, többi lakó nem akar szigetelni.
Nálunk is csak az egyik oldalon hideg a fal és penészedik, ahol emeletráépítéskor kívül klinker díszburkolatot csináltak. A fűtés miatt nem is lenne baj, csak a penész, és jó lenne ha télen nem sugározná a hideget. Tudom nagyjából a belső szigetelés problémáit, ezért nem is csináltuk eddig. De egyrészt már nagyon kellemetlen, másrészt most dolgoznak nálunk és megcsinálnák azt a falat. 2-3-4 cm + vékonyvakolatot gondolunk. Robert korábban végzett számítást, miszerint az EPS jobb vákonyvakolattal mint a kőzetgyapot. Jól gondolom, hogy az utóbbi a szigetelés alatt, a régi felületen penészedhet? Az EPS viszont nem annyira engedi át a párát, ha jól csinálják, talán a széleken és illesztéseknél sem. Vagy akkor az új felület penészedhet? De ha az nem lesz olyan hideg?
2010-07-13
07:43:11
#6426
beri,

Csak akkor alkalmazz parafát (más tapétára is igaz), ha előtte semmilyen penészedést nem tapasztaltál.
A parafa önmagában nem gátolja meg a penészedést, a harmatponti hőmérséklet viszont a szoba felé mozdul, ezáltal elő is idézheti azt.

Tudom, hogy sokkal többe kerül, de a fal külső hőszigetelésén kellene gondolkodni.


2010-07-13
07:32:04
#6425
Sajnos az nem megy egyelőre. Társasház 4. emelet, többi lakó nem akar szigetelni.
Nálunk is csak az egyik oldalon hideg a fal és penészedik, ahol emeletráépítéskor kívül klinker díszburkolatot csináltak. A fűtés miatt nem is lenne baj, csak a penész, és jó lenne ha télen nem sugározná a hideget. Tudom nagyjából a belső szigetelés problémáit, ezért nem is csináltuk eddig. De egyrészt már nagyon kellemetlen, másrészt most dolgoznak nálunk és megcsinálnák azt a falat. 2-3-4 cm + vékonyvakolatot gondolunk. Robert korábban végzett számítást, miszerint az EPS jobb vákonyvakolattal mint a kőzetgyapot. Jól gondolom, hogy az utóbbi a szigetelés alatt, a régi felületen penészedhet? Az EPS viszont nem annyira engedi át a párát, ha jól csinálják, talán a széleken és illesztéseknél sem. Vagy akkor az új felület penészedhet? De ha az nem lesz olyan hideg?
2010-06-18
15:34:13
#6165

Hát azt hittem egyszerűbb dolog lesz :(

istvan62Válasz erre
2010-06-17
21:28:36
#6156
Sajnos az anyagról egyenlőre közelebbit nem tudok. Elképzelhető, hogy a "táblásított szilikát könnyűvakolat" titulus közel áll a valósághoz, bár érzésem szerint egy kicsit másnak (többnek?) kell lennie, ezekkel a páratechnikai paraméterekkel.
2010-06-17
07:23:23
#6153
istvan62,

Ide másolom az általad említett anyag ismertetőjét:
"A PROMATECT MC könnyű, cellulózszállal erősített, kalciumszilikát alapú, sokoldalúan alkalmazható száraz építőlemez, melynek min. 80% pórustartalma a falszerkezet nedvességét fel tudja szívni, ha annak belső felületére kontakt módon, páraáteresztő ragasztóval erősítik fel.
A lap a felszívott nedvességet pórusaiban tárolja (a 25 mm vastag PROMATECT MC négyzetméterenként 21 liter vizet), mely onnan a helyiség mesterséges vagy természetes szellőzése során részben vagy egészben elpárolog.
A pórusokban tárolt nedvesség nem csöpög ki. A PROMATECT MC lapok anyaga lúgos kémhatású (pH = 10–11), mely körülmények között a penészgombák nem telepednek meg és nem szaporodnak. Ezt a hatást az is erősíti, hogy a lapok felülete száraz marad.
A PROMATECT MC szigetelőlap hővezető képessége: = 0,053 W/mK."



Az anyag egy táblásított szilikát könnyűvakolat?
istvan62Válasz erre
2010-06-17
07:13:25
#6152
Szerintem a belső oldali polisztirol hőszigeteléssel nem önmagában az a gond, hogy nem szívja be a párát, mert a panelház falai is hasonló módon párazáróak. A gondok inkább abból erednek, hogy a harmatpontot, ahol számítani kell a pára lecsapódására, a szerkezet belső részére hozza. Ez nem szükség szerint a felület! Konkrét esetet ismerek, ahol a szigetelő lapok illesztési hézagába bejutott pára a rendszer belső részén csapódott le, és a tapétán a szigetelő lapok hálózatát a penész rajzolta ki. A másik sarkaltos kérdés, hogy a belső szigetelést általában nem lehet megszakítás nélkül elkészíteni. Minden egyes válaszfal a szigetelés megszakítását, és így egy hőhidat jelent. Ebből következik, hogy minél jobban leszigeteljük az általános felületet, annál nagyobb a felszíni hőmérséklet különbség a hőhídnál, tehát annál valószínűbb a páralecsapódás. Ez ellen csak úgy lehet védekezni, hogy a szigetelést a válaszfalakra is befordítjuk egy szakaszon, legalább ék keresztmetszettel, fokozatosan elvékonyítva.
A mennyezet hőszigetelése esetében a problémák változatlanul fennállnak, legfeljebb a kicsit kisebb "külső" hőmérséklet ingadozás miatt csökkentett mértékben.
Nemrég egy konferencián hallottam egy német hőszigetelő anyagról (PROMATECT MC), amit kifejezetten belső oldali hőszigetelésre fejlesztettek, és náluk már régebben használnak. Rengeteg párát tud felvenni, és a fűtési szezon után elpárologtatni, károsodás nélkül. Természetesen ennél is figyelni kell a hőhidak kiküszöbölésére. A történetet cifrázza, hogy a forgalmazó cég magyar honlapján csak a tűzgátló rendszert találtam, a hőszigetelőröl semmi.
2010-06-16
20:22:58
#6150

köszönöm.
elkezdtem visszaolvasni, de nem találtam még meg, gondoltam lehet hiába is keresem, inkább rákérdezem. De ha volt róla szó akkor tovább keresem.
Én is először a gipszkartonra gondoltam, de azt nehezebb megcsinálni, így örültem ennek a nikecell-es dolognak. Ha csak a mennyezet van vele szigetelve akkor is kicsapódik rá a pára?


Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Belső oldali hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva