English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Belső oldali hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-10-28
18:59:46
Sziasztok!

Amatőr vagyok a témában.
Új vagyok itt, nézegettem a fórumot, mielőtt kérdeznék, látom sok hozzáértő van itt, ha tudnátok segíteni a kérdéseimben, örülnék neki.
Kis munkát szeretnék csinálni, harmadik emeleti legfelső, lapos tetős tégla lakásban. A ház vagy 25 éves. A déli szoba, alapterület 5x3 m, déli fala külső fal. 34cm-es tégla. Keleti oldalon új ablak, erkélyajtó. Többi oldalon belső helységek.

Télen amíg dolgozom nem megy a fűtés a konvektorban, csak őrláng, ilyenkor amikor hazamegyek, 13-14 fok is szokott lenni ebben a szobában. Télen 18-19-(20 -ilyenkor maxon megy a konvektor) foknál jobban nem is nagyon tudom felfűteni ezt a szobát. Most az elmúlt napokban 16-17 fok volt itt mikor hazaértem, mondjuk fél óra alatt felmegy 20 fokra.
Nyáron 30 fok van, ha kinnt elég meleg van. Ha nem fúj a szél, akkor ez nyitott ablakoknál se megy le jobban. Mondjuk a probléma nem ez, hanem a tél.

Arra gondoltam, ismerősöket kérdezgetve, hogy a plafonra rakok 2cm-es hungarocelt (Obiban kék csíkú), 50x100cm lapok, erre 1 cm-es 50x50cm-es lapokat. A déli falra, ami kívülre néz, 5 méter hosszú, gondoltam belülről leszigetelem. Igazából van rajta festhető tapéta, amin szerintem legalább 2, de lehet, hogy 3 réteg festék is van. Elég masszív, gondoltam azt meghagyom, nem tudom mennyire számít.
Erre az oldal falra raknék 2cm-es hasonló Obis hungarocel 50x100cm-es lapokat, erre pára záró fóliát, erre gipszkartont.
A keleti ablakos falnál csak egy hővisszaverő ezüstöt a konvektor és a fal közé.
Tehát 1 külső falat és a plafont szigetelném belülről.
Gipszkarton - páralezáró - 2cm hungarocel - meghagyott tapéta rajta vagy 2 réteg festék - 34 cm téglafal - kinti levegő

A kérdéseim: