English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Belső oldali hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-06-15
00:12:55
Előzmény: robert #14970#15093
Bocsánat a késő válaszért, csak most értem vissza szabadságról (ahová természetesen a meleg elől menekültünk:)

Mit jelent a tetőszerkezet kisszellőzetetése? Vajon azt, hogy éjszaka nyitva tartom-e az ablakaimat? Mert igen, éjszakára az összes nyitva van, így szokott 25 fok környékére "leesni" hajnalra a hőmérséklet. Sajnos ez azonban a napközi konfortérzeten mit sem változtat, az tartósan 30 fok körül van. Egy perzselő katlan tüze a lakásom..:)
2011-06-09
13:44:01
Előzmény: lehel #14968#14970
lehel,
Szóval nem ültél karba tett kézzel!
Ezek szerint ismered a házi feladatot: a hideg ellen a térdfalakat kell szigetelned, a kánikulában pedig nyaralni kell mennetek :)

Félre a viccet: a tetőszerkezet ki van szellőztetve?
2011-06-09
13:27:23
Előzmény: robert #14960#14968
A ferde síkok hőkamerázás alapján a "legerősebb" pontjai a lakásnak (kőzetgyapott szigeteléssel vannak ellátva). A födém (fölöttem még van egy padlástér) hőszigetlése is elfogadható (10cm-es járó polisztirol, erre 3 cm-es betonréteg öntve). Ez utóbbira még a biztonság kedvéért ráterítettem egy 15cm vastagságú üveggyapottat is, keresztkötésben. A hőkamerázás alapján egyértelműen a kültéri falaim a hibásak (+20 foknál bent, -4 foknál kint 14-17 fok között váltakoztak, a térdfalak átlaghőmérséklete-melyekben több a beton- csak 11 fok volt! Az érdekesség kedvéért a ferdesíkok tartották a 20 fokot, a födém 18-19 fok volt-ezután terítettem rá az üvegygyapottat)
Azthittem belső szigetelés mindezen segíteni fog, de úgy tűnik nem, szal ez is hasznos dolog, hogy ezt megtudtam..
2011-06-09
11:11:53
Előzmény: lehel #14958#14960
lehel,

Egy állapotfelmérést mindenképpen érdemes elvégezni, anélkül véleményezni, és tervezni sem lehet. Kevés betegségre lehet diagnózis és labor nélkül biztos gyógymódot találni a neten.

Fel kell deríteni a ferde síkok szerkezetét és a minőségét. Ez alapján könnyű kiszámítani, hogy adott átalakításoknak mekkora lenne a költségvonzata és a haszna.



2011-06-09
10:52:13
#14958
Kedves Róbert és Gábor,

Köszönöm segítőkészségeteket, az igazság az, hogy ezen információk birtokában sem tudom, hogy mi a tanácsos. Így egyenlőre jobb híján marad minden a régiben, és tűrök. Jó magyar módjára..
2011-06-07
00:19:08
Előzmény: kelemen.gabor #14879#14883
kelemen.gabor,

A táglából épült házba, amiben lakom, soha nem építenék be belső hőszigetést.
Egy családtagom társasházi lakásába úgy tűnik kénytelen leszek, de nem a nyári meleg miatt.

Van arra adatod, hogy az anyag hőszigetelő képessége hogyan változik a nedvességtatalommmal?

Ha a példádban szereplő 72 négyzetméteres lakást a két oldalán szigetelem, akkor a nyílászárókat levonva kb 20m2 szigeteléséről van szó.
Utólagos belső hőszigetlés esetén 5cm vastagságnál ritkán tervez többet valaki, és azt is legtöbbször a téli hideg ellen.
A belső és a külső falak találkozásánál, és az alsó és felső födémek mentén hőhidak alakulnak ki. Az ablakon bejön a meleg, az emberek és a berendezések fűtik a belső teret és szellőztteni is kell. Nyáron semmilyen belső falra szerelt utólagos hőszigetelés sem fogja kizárni a meleget, ebben a vastagságban a késleltetésből sem adódnak nagy különbségek.

Egy tetőtér esetén is csak akkor segít farost, ha a teljes hőszigetelést újra építik belőle.


Had kérdezzem meg, hogy egy b30-as falazatú társasház szélső lakásának a belső hőszigetelését hogy oldanád meg farosttal, ha 5cm vastagságba kell beleférni.
Ebben az esetben hogy néz ki a hőesési és páradiffúziós diagram télen és nyáron?
Mi a teendő a csomópontoknál?
És végül mekkora energiamegtakarításra lehet számítani?
kelemen.gaborVálasz erre
2011-06-06
22:16:24
Előzmény: lehel #14848#14880
Kedves Lehel, ha a tetőteret is le szeretnéd szigetelni akkor én a cellulóz szigetelést tudom ajánlani. anyag + munkadíj!!!
10 cm 1575 Ft / m2
15 cm 1885 Ft / m2
20 cm 2220 Ft / m2

+ párafékező papír


Ezt le lehet vezetni a falakba is.

Szerintem érdemes utánanézni, tűzgátlása, fáziseltolódása is nagyon jó!

videók:

www.youtube.com/watch?v=62zGG9jcOOo




kelemen.gaborVálasz erre
2011-06-06
22:05:35
Előzmény: robert #14813#14879
Kedves Róbert!
EMBEREMRE TALÁLTAM, ennek nagyon örülök, mert lehet tudunk segíteni társainkon.
Szóval:
Pont ez a gond. Nem a külső és belső szigetelést kell összehasonlítani!!! Az nem vitás kérdés, hogy melyik a jobb. A kérdés az, hogy mi legyen, mi lesz, mi történik, ha belülről szigetelek? Mivel szigeteljek, hogy egészséges klíma legyen otthonunkban.


"Hőhíd-hőhíd-hőhíd!!!"
Hőhíd ellen: ... váz között+alatt... persze ha van hely, és nem csak egy minimális szigetés kerül a falra.
Nem kell kiakadnod, amint néhány hozzászólással arrébb írtam: "A lécváz közé szorított hőszigetelés esetén a váz szintén hőhidat képez...."
Belső oldali hőszigetelés, csak akkor, ha nincs más lehetőség.

"Ha jó a szigetelő anyag (pl faalapú!!!) és nem párazárás van, hanem pára fékezés
akkor nem jön a penész!!!"
Precízen méretezett faalapú hőszigetelés vagy pl a szilikát alapú szigetelés esetleg hőszigetelő vakolat és gondos kivitelezés esetén ok.
SZERINTEM IS OK!

"...kívülről sem véd a nyári túlmelegedések ellen, ha EPS a szigetelés!!!"
De késleltet, és a falak hőtárolása miatt a hatás nem azonnali (fáziseltolódás). Éjszakai szellőztetéssel elkerülhető a túlmelegedés. Belső oldali hőszigetelés esetén marad a klíma.
Róbert! Milyen lakásban, házban laksz? NEM AZ A KÉRDÉS, hogy késleltet, vagy nem, hanem mennyit? A Hungarocell, EPS... kb. 1 órát késleltet, aztán elindul a hő a falakon keresztül. Tehát mintha nem is lenne. Csak télen jó és semmi mást nem tud. Ha egyszer a téglafal nyáron felmelegedett, annak annyi! Lehet szellőztetni, nem ér semmit, ontja magából a meleget. A tégla sajnos csak átmeneti időszakokban jó, ha hőtárolásról beszélünk. Ha átfagyott (hőszigetelés nélkül) akkor viszi a meleget, nem jó a hőérzet, mert hideg áramlatok keletkeznek. Tapasztalatból írom amit írok. Ilyenkor jobb lenne ha csak a levegőt kellene felfűteni és nem lenne 15-16 fokos a fal!

Erre jó megoldás a belső hőszigetelés, de csak olyan anyaggal, ami télen-nyáron JÓ:

- 3,5-4,5 óra a fázis eltolódása 10 cm esetén!!!! tehát amire átmelegszik a fal, amire a falon keresztül eljut a hő a belső helyiségbe, már szellőztethetünk. A NÚTFÉDERES farost éjjel gyorsabban lehül és reggel kezdődik a védelem előröl.

- téli fűtésköltség felére csökken. hőtároló képessége jobb mint bármelyik szálas szigetelésé.

- hanggátló, hangszigetelő. szálas szigetelésről lévén szó!

- páraelnyelő. Mi történik a balta nyelével ha vízbe mártjuk? Farostokról lévén szó magába szívja a nedvességet és ha szükséges akkor visszapárologtatja a térbe. Ezzel egészséges klímát teremt.

Hát ezt ajánlanám én, kiegészítve, biztos ami biztos alapon egy páraFÉKEZŐ (!!!) papírral, melynek Sd értéke 6,45 m. (6,45 méter széles levegő-fal által elnyelt párát képes magába szívni).
És nem a reklám kedvéért, hanem azért mert szerintem itt azért találni ezt-azt:
www.magyarhazak.com/?farostlap_agepan,14

Fajlagos költség? Én inkább a megtérülésben gondolkodnék. Max 2 év. Munkadíjjal 8-12000 Ft/m2. Alapanyaggal: fa alapanyag, farost, papír, gipszrost lap, ablakpárkányok...
Ha valaki erre azt mondja, hogy sok, akkor azt mondom megéri gyűjtenie.
Pl. egy 72 m2 lakás esetében a szigetelendő falfelület nem nagy, viszont munkaigényes, precíz munkát igényel. Ablakok körül, párkány alatt is le kell szigetelni stb, és első sorban azokat a szobákat érdemes szigetelni, ahol nagy a külső falfelület aránya.
Számoljatok utána. Mennyi most a fűtésre szánt összeg? Mennyi m2 kell hőszigetelni? Szorozd be maximummal 12000 Ft-al.....




2011-06-06
00:04:02
Előzmény: lehel #14848#14854
lehel,

imhewina - Én nem építenék be ilyen anyagot, mert kétlem, hogy bárki elkészítené olyan minőségben, hogy a légzárás tartós marad. Akkor a pára bejut a szigetelés mögé és kicsapódik. Nem láttam még ilyen szigetelőlemezeket, és olyan emberrel sem beszéltem, aki megtapasztalta, és bíznék a szavában.

A lakásoddal kapcsolatban:
1. A lépcsőház és a szomszéd felől a falak nem hűlnek ki, mert belső térelválasztók, azokat nem kell szigetelni.
2. A födém és a ferde síkok hőszigetelését meg kell vizsgálni, mert lehet, hogy rossz vagy elégtelen a hőszigetelés. Főleg üveggyapot szigetelés esetén a laza szigetelő paplan összecsúszhat, vagy eleve hiányosan begyűrték a munkások, a párazárat kihagyták. Talán lelkiismeretes a kivitelezés, de csak 10cm hőszigetelés került a szarufák közé. Lehet a tetősík kiszellőztetése nincs, vagy rosszul van megoldva.
3. A függőleges falak (térdfalak) hőszigetelését valahogy úgy lehetne megoldani, ahogy mint itt: http://biosolar.hu/forum/show/9514#9514

A tetőtéri lakások a legjobb hőszigetelés mellett is felmelegszenek a kánikulában.
A te esetedben biztos, hogy probléma van a hőszigeteléssel, mert télen hideg a lakás.
Itt egy olyan kétszintes lakás tetőtéri és földszinti hőmérsékletgörbéje, ahol nagyon jó a hőszigetelés valamint a tető kiszellőztetése és nincs légkondi.
A külső hőmérséklet árnyékban van mérve, a házon a cserép napközben forró. A grafikon által mutatott héten a napi átlaghőmérséklet árnyéban 27, a földszinti nappaliban 25.6, a tetőtérban pedig 27.9 Celsius volt. Télen egyenletesen meleg az egész tetőtér.
Ha hetekig elhúzódik a kánikula, és éjszaka sem hűl már le eléggé a levegő, akkor valamilyen hűtésről kell gondoskodni.



2011-06-05
20:45:40
Előzmény: robert #14846#14848
De-de, tetőtéri lakás (egyben harmaik emeleti). A lakásnak 3 "kültéri" oldala van, ezek Kelet, Dél ill. Nyugatra néznek (az ablakok ezeken az oldalakon vannak) Az északi oldalamat a lépcsőház határolja (innen van a bejáratom) illetve egyik szomszédom közti fala (ezeken természetesen nincs ablak)

Átolvasva az Inhemwias hozzászolásokat nem derül ki, hogy javaslod-e vagy sem..
2011-06-05
20:16:59
Előzmény: lehel #14844#14846
lehel,

Nem tetőtéri lakásról van szó? Hol vannak külső falak? Kicsit elvesztem.

A szóban forgó hőszigetelésről már esett szó a fórumon:
http://biosolar.hu/forum/show/4828#4828
2011-06-05
20:07:05
Előzmény: robert #14837#14844
robert,

köszönöm megtisztelő válaszod. Igazából az ember számok nyelvén ért,ha ki tudnánk számolni a hőesési görbét az én esetemre is, amit a 14813-as hozzászólásodban tettél 50cm-es falra, az hasznos lenne. (az enyém 30 cm-es téglafal)

Az ablakaim (a falaknak megfelelően) kelet-dél-nyugat elhelyezkedésűek. Egyedül északra néző külső falam nincs, tehát reggeltől estig körbesüti a nap a lakásomat. Elévülhetetlen előnye, hogy iszonyat világos, irtózatós hátránya, hogy nyáron kibírhatatlanul meleg. (télen meg nagyon hideg, de ez jelen kérdésnél csak másodrendű). 2 tetőtéri ablakom van ezek keletre néznek, ezeken van külső hővédő róló (ha használom akkor természetesen sötét lesz a lakásban). 2 db délre néző ablakomból csak az egyiken van külső aluminium roló. Egyedüli nyugati tájoltságú ablakomon pedig (ez egyedüliként nem thermopan üveg) a két üvegréteg között van aluminiumroló.

A hőesési görbén túl, mi a véleményed pl az INHEMIWA-ról, melyre itt bukkantam rá: www.belsoszigeteles.hu/, és mely magáról kifejezetten jó hőszigetelési tulajdonságokat állít.
2011-06-05
15:01:04
Előzmény: lehel #14836#14837
lehel,

Képzelj el egy hűtőtáskát. A külső hőszigetelés a táska hőszigetelésével analóg, amíg jégakkuk a szilárd falazat hőtároló tömegét képviselik.
Amíg a jégakku fel nem melegszik, a dobozban hideg van. A meleg jégakkut időnként cserélni kell, a lakás falazatát pedig éjszakai szellőztetéssel kell lehűteni.

Ha könnyűszerkezetes házról van szó, az olyan, mint egy hűtősáska jégakku nélkül. A szerelt határolószerkezettel épített tetőtér is ilyen.
Ilyenkor hiába növeled a hőszigetelés vastagságát, a felmelegedés csak idő kérdése.
Vannak a széleskörűen alkalmazott sztirol, urethan, üveg és kőzetgyapotoknál nagyobb sűrűségű hőszigetelők, amelyeket az előző "ritka" anyagokhoz hasonlítva jóval nagyobb késleltetést mutatnak. Ezek az összehasonlítások megtévesztőek lehetnek, mert az igazi referenciát a szilárd falazat jelenti.

Télen más a helyzet, mint nyáron. A szigetelő rétegen belüli hőtároló tömeg mérsékli a hőmérsékletingadozást, de a hőveszteség csak a szigetelés vastagságának a növelésével csökkenthető.

A hőszigetelés vastagságának növelése télen csökkenti a fűtésszámlát, nyáron lassítja felmelegedést, és csökkenti a klíma fogyasztását.

Remélem sikerült érthetően leírnom a választ a kérdésedre. Szerintem érdemes olvasgatnod a régebbi bejegyzéseket is, az nem baj, ha újabb kérdések merülnek fel.



Milyen elhelyezésűek és tájolásúak az ablakaid? Vannak rajtuk árnyékolók? Főleg a zsaluzia, zsalugáter és a kihajtható redőnyök jelentenek védelmet.

2011-06-05
12:34:33
#14836
Kedves hozzászólók,

Minden bizonnyal több kérdésemre is választ kapnék ha türelmesen végigrágnám a fórumot, de szerintem legalább ugyanannyi kérdésem fel is merülne.

Mivel külső hőszigetelés nem jöhet szóba a lakótársak miatt, belső hőszigetelésen gondolokodom, ebben kérém a segítséget.

Most nyári hónapokban nagyon meleg van a lakásomban (28 fok, mikor odakint 29), azt gondoltam belső szigeteléssel talán javíthatok a konfortérzeten, de azt látom alábbi hozzászólásban, hogy ez nem így van. Együtthatók kiszámolásához nem értek, elmagyarázná valaki, hogy miért nem alkalmas a belső hőszigetelés?
(mellesleg 1985-ben épült tetőtéri lakásban lakom, födém hőszigetelve van, téglák 29 v 30 cm vastagok-B29 blokktégla???- nyilászárók műanyagok. Hőtérképezésnél télen kinti -4 foknál, benti 20 foknál a falak 14 és 17 fok között voltak, nyilászárók megfelelőek. Természetesen télen sem megfelelő a hőérzet...)
2011-06-04
23:27:40
Előzmény: kelemen.gabor #14811#14813
kelemen.gabor,

"Egy hőesési görbét számolj, rajzolj és nézd meg mi lesz a különbség szigetelés nélkül és belső hőszigeteléssel, mondjuk egy 50 cm tömör tégla fal esetében."
Ezt az összehasonlítást külső és belső hőszigetelés esetére kellene elvégezni.


Csak az összehasonlíthatóság kedvéért egyforma vastag külső és belső hőszigeteléssel.

"Hőhíd-hőhíd-hőhíd!!!"
Hőhíd ellen: ... váz között+alatt... persze ha van hely, és nem csak egy minimális szigetés kerül a falra.
Nem kell kiakadnod, amint néhány hozzászólással arrébb írtam: "A lécváz közé szorított hőszigetelés esetén a váz szintén hőhidat képez...."
Belső oldali hőszigetelés, csak akkor, ha nincs más lehetőség.

"Ha jó a szigetelő anyag (pl faalapú!!!) és nem párazárás van, hanem pára fékezés
akkor nem jön a penész!!!"
Precízen méretezett faalapú hőszigetelés vagy pl a szilikát alapú szigetelés esetleg hőszigetelő vakolat és gondos kivitelezés esetén ok.

"...kívülről sem véd a nyári túlmelegedések ellen, ha EPS a szigetelés!!!"
De késleltet, és a falak hőtárolása miatt a hatás nem azonnali (fáziseltolódás). Éjszakai szellőztetéssel elkerülhető a túlmelegedés. Belső oldali hőszigetelé esetén marad a klíma.


Érdekelne, hogy melyik hőszigetelő anyagot ajánlanád a rossz hőszigetelő képességekkel rendelkező tégla épületek belső oldali hőszigetelésére, milyen technológiai előírás vonatkozik a beépítésre és mekkora az előírás szerinti kivitelezés fajlagos bruttó költsége.
kelemen.gaborVálasz erre
2011-06-04
22:57:35
Előzmény: robert #11339#14811
"Ha visszaolvasol a témában láthatod, hogy a belső oldali hőszigetelést nagyon nem szeretjük, mert amíg a külső hőszigetelés védi az egész falat (födémet) a téli lehűléstől és a nyári túlmelegedéstől, a belső oldali hőszigetelés gyorsan ki tud hűlni a fűtés leálltával, hisz a hőtárolásra képes falat, vagy födémet elzártuk a belső tértől."

Fantasztikus 17 C a falunk télen hőszigetelés nélkül. Ezt nevezzük hőtárolásnak?
Egy hőesési görbét számolj, rajzolj és nézd meg mi lesz a különbség szigetelés nélkül és belső hőszigeteléssel, mondjuk egy 50 cm tömör tégla fal esetében.

"De, ha mégis csak belülről lehet hőszigetelni, akkor a legfontosabb, hogy a belső hőszigetelés, lakás felőli oldalán párazárást kell kialakítani!!! A fólia lehet egy 3 méter széles, a két fal hosszának megfelelő mezőgazdasági fólia (ezt nem kell ragasztani), vagy például solflex téli, ami a saját ragasztójával tökéletesen összezárható.
A legegyszerűbb megoldás, ha a falra a hőszigetelő lapok és a gipszkarton táblák méretéhez igazodva kb 40-50 centiméterenként gombamentesített száraz faanyagból lécvázat csavarozol a falhoz, közé szorítod (szorosan hézagmentesen kell illeszkedni) az EPS lapokat, rá folytonosan kisimítva a fóliát, majd a keretre csavarozod gipszkartont."

Hőhíd-hőhíd-hőhíd!!! Véleményem, hogy ezt nem ajánlanám az ellenségemnek sem.

Rétegrend belülről kifelé:
gipszkarton burkolat (festve, vagy tapétázva)
párazáró fólia (faltól falig, padlótól mennyezetig, felület-folytonosan, megszakítás nélkül)
burkolat-tartó váz
hőszigetelés (a rendelkezésre álló hely függvényében a váz között, vagy a váz között+alatt)
meglévő külső fal (tégla, vagy panel, stb.)


"Fontos: télen minimum 20oC hőmérséklet és maximum 55% páratartalom (folyamatos fűtés és rendszeres szellőztetés), különben jön a penész!"
Ha jó a szigetelő anyag (pl faalapú!!!) és nem párazárás van, hanem pára fékezés
akkor nem jön a penész!!!

"A belső oldali hőszigetelés a nyári túlmelegedések ellen nem véd, sőt..."
Ez így van, de nem azért mert belülről van, hanem mert kívülről sem véd a nyári túlmelegedések ellen, ha EPS a szigetelés!!!
kelemen.gaborVálasz erre
2011-06-04
22:38:36
Előzmény: robert #13308#14810
Azért jó, mert fából van, a többit próbáld kihámozni.
2011-04-12
09:44:25
#13640
Köszönöm az ötleteket!
Lehet tényleg a parafa lesz a megoldás.
Igazából ott nem is a szigetelésre mennék rá, mint inkább a penészedés megakadályozására.
utánatúrok ennek a parafának is. Köszönöm!

"""
A parafa tényleg jó hőszigetelő, de mi nem tapasztaltuk, hogy a vékony belső parafa burkolás (hidegfalak teljes beborítása) javított volna a hőérzeten. Nem csökkent a lakás hőigénye sem. (Előtte hasonló tapasztalat volt a habalátétes tapétával is.)

Tényleg alaposan körbe kellene járni, mert másutt a külső, vastagabb burkolattal a tulajdonos tökéletesen elégedett. Nála több mint tíz éve van vékonyvakolt parafa külső szigetelés, de belül sehol sem jelentkeznek a polisztirol szigeteléses problémák.

Feltétlen keress olyan referenciát a belső vékonyparafás szigetelésre, ami több éves és meg lehet nézni. A fűtési szokásokra is rá kell kérdezni.

Mi azt tapasztaltuk, hogy a parafa táblák szélein, pont az ablak és teraszajtó találkozásnál alakult ki egy penészcsík.
A parafa burkolat tábláinak az illesztésénél még nem jelentkezett penész, de hogy esetleg mi lehet mögötte, nem tudjuk. Penészszag mindenesetre nincs.

Csak arra tudunk gondolni, hogy a parafa jól magába veszi a párát. Vissza is tudja adni a lakásnak. A technológia fontos lehet, mert a burkolás és csiszolás után egy méregdrága, állítólag páraáteresztő lakkal festették át a teljes felületet.

"""
2011-04-12
09:32:04
#13639
zsola2,
az ablak körül parafa szigeteléssel lehetne megpróbálkozni, vékony és jó hőszigetelő.
2011-04-12
09:17:55
Előzmény: zsola2 #13637#13638
zsola2,

Azt senki nem tudja megmondani, hogy mi fog történni, ha kihagyod azt a részt.
Ha az ablak alatt van a radiátor, akkor valószínűleg a felszálló meleg légmozgás szárazon tartja.
2011-04-12
08:45:42
Előzmény: robert #13636#13637
robert,

Köszi, azért ez kicsit megnyugtatott, hogy ha drága is lesz, legalább jó úton haladok.
Eramis-ékkal mindenképp akartam konzultálni, és akkor az eredméynt is leírom majd ide.
A festék eltávolítással kicsit megijesztettél, remélem nem kell eltávolítani, igen csak ragaszkodik a falhoz, első rétek, és friss vakolás, glettelés van alatta. No, majd meglátjuk.
Az ablaknyílás oldalaihoz esetleg van valami ötleted, hoyg lehetne megoldani?
Oda azon gondolkodtam, hogy ha nem is tudok szigetelőt rakni, legalább egy ilyen penészgátlós festéket kennék rá, vagy mi a szöszt. Még régebben olvasgattam erről valahol.
2011-04-12
08:17:30
Előzmény: zsola2 #13634#13636
zsola2,

A leírások alapján ezt az anyagot arra fejlesztették ki, hogy az ilyen jellegű problémákat megoldja. A feladat viszont nem egyváltozós, sok mindent figyelembe kell venni ahhoz, hogy a kívánt eredményt érd el. Például lehet, hogy a meglévő festés kémiai összetétele nem megfelelő, ezért teljesen el kell távolítani. A ragasztóanyag, a glett és a fedőfesték kiválasztása sem mindegy. Ezért azt ajánlom, hogy kérdezd meg a termék magyarországi képviselőjét, az Eramis Kft-t. Ez a cég nem csak importálja, hanem műszakilag is támogatja a terméket.
Arra kérlek, hogy majd velünk is oszd meg a kapott választ, másnak is jól jöhet még az információ.



2011-04-12
00:38:20
#13634
Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni.
Elolvastam a topicot, és hol felbátorodtam, hol le lankadt a lelkesedésem. A problémám az, hogy egy olyan társasházban lakom, ahol sajnos az átlagéletkor kb a 70 körül lehet - és akkor beleszámítottam a legifjabb, újszülött lakónkat is - és sajnos szóba sem jöhet a külső szigetelés. azt hiszem, míg ide fiatalabbak nem költöznek, ez nem is lesz téma sajnos. Viszont, nekem meg így nem jó, nem akarok egyrészt feleslegesen fűteni, és nem is szeretném, hogy "süssön" a hideg fal. Míg más helyiségekben 22 fok van, és azt elég jól tartják is a falak, pont a hálóban, mely egy sarok szoba 18-19 fok van. (a többi helyiség nagyjából körbe van fűtve)
Arra gondoltam, hogy egyelőre ennek a szobának a három falát (a sarki falakat, észak-nyugati és észak-keleti, és a 3. fal, ami fele részben a loggia oldala, fele részben a nappali) belülről szigetelem.
Sajnos, most a télen viszont felütötte a fejét a penész is, az északi és a nyugati felső sarokban leginkább, de a sarkok mentén szinte mindenhol.
Ez azért kellő odafigyeléssel (virágokat kiraktuk a szobából, nem szárítottunk bent mosott ruhát) kordában tartható.
Többek között a penész miatt is gondolkodom nagyon erősen a 25-ös promatect lapok felrakásán.
Úgy gondoltam, hogy azokkal körbeszigetelem a szobát, illetve 50cm-ig körbe a plafont. (felettem van lakó, és alattam is.)
Mit gondoltok erről a megoldásról? a 25ös lap elegendő lesz-e a 30 cm-es gázszilikát (kékesszürke, tömb anyag, úgy a 60-as években gyárthatták) falhoz?

Illetve az ablakoknál mi lenne a helyes megoldás, mert ott ahogy mértem, sajnos a 25mmes lap-ból nem fér, nem nyílna, illetve csukódna az ablak, és attól tartok, ha oda meg nem teszek, akkor meg ott csapódik le a pára, és kezd el tutira penészedni.

Vagy esetleg teljesen rossz úton járok?
Köszönöm szépen előre is a segítséget!

Zs.

2011-03-30
17:55:10
Előzmény: kelemen.gabor #13304#13308
kelemen.gabor,
Miért jó ez az anyag belső oldali hőszigetelésre? A általad ajánlott oldal zagyva, zavaróan marketinges dumájából nagyon nehéz bármit is kihámozni.
Használtál már ilyen anyagot, vagy csak reklámot akarsz csinálni neki?
kelemen.gaborVálasz erre
2011-03-30
15:51:59
Előzmény: bardi #11376#13304
Szia Bardi!
www.magyarhazak.com
Az Agepan, farost hőszigetelés jó belső hőszigetelésre. Nézz utána, páradifúzió...
Üdv.,
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Belső oldali hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva