English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Szabályozáslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-11-17
10:48:29
Előzmény: bigmafa #35461#35462
Köszönöm a választ. Elgondolkodom a Siemens-en, a fő dolog ami érdekes lenne számomra az az öntanuló mód.
2012-11-17
10:38:16
Előzmény: nadtom #35460#35461
A Siemens sokkal ergonomikusabb. Tehát sokkal jobban be lehet állítani rajta a programokat - ez kényelmi dolog, gyak. uganazt be lehet állítani a Q7-en is, csak itt átláthatóbb. Igaz, ezt az ember általában egyszer megcsinálja és kész

A Siemens-nek van öntanuló módja - figyeli a rendszer tehetetlenségét, és a hűlési görbét. Tehát az előtt elkezd fűteni, hogy adott pillanatban szükség lenne rá, de "tudja" hogy mire a melegvíz odaér, már szükség lesz rá. Így pl. folyamatosan langyosan tartja a radiátort, ami nagy komfort növekedés.

Olyat is tud, hogy ha jön a magasabb hőmérsékletű program, nem akkor kezdi el a fűtést amikor be van állítva, hanem igyekszik addigra olyan meleget csinálni.

Állítható hiszterézis (0.1, 0.2, 0.5 fok)

Aztán a kezelő "szól" ha baj van a rádiókapcsolattal, nem csak egyirányú a kommunikáció.

A rádiókapcsolat sokkal megbízhatóbb, ki is jelzi a minőségét - nem csak a szimpla "vagy megy vagy nem" visszajelzés van.

És még egyszer sem volt "bugos" - míg a Q7 RF egyszerűen használhatatlan volt nekem, nem volt megbízható. Úgy tűnik, van belőle jól működő példány, de rengeteg a selejt.

Kisebb hiszterézis -> nagyobb komfort. Ha hideg a radiátor, az durván visszaveti a komfortérzetemet - márpedig minél nagyobb a hiszterézis, annál nagyobb a radiátor hideg-meleg hőmérsékletkülönbsége.
2012-11-17
00:28:59
Előzmény: bigmafa #35442#35460
Nekem Q7 RF-m van kb. már 6 éve megy. Annyi problémám van vele, hogy ha a gyenge már az elem akkor nem mindig kapcsolja a kazánt.

Miben tud többet a Siemens? Bocs de nem értem miért nem elég a +-0,5C-os kapcsolás mivel jobb a +-0,2C-os kapcsolgatás?
2012-11-17
00:02:48
#35459
Lenne egy kérdésem:
Csak padlófűtés esetén van-e értelme a kívánt hőmérséklet napközbeni változtatásának? Azaz annak, hogy pl. 8 óra után csak 20C fokot tartson a rendszer és csak 16:00 óra után legyen ismét 22C az elvárt hőmérséklet.

Azért kérdem, mert a padlófűtés elég tehetetlen rendszer, azaz lehet érdemesebb folyamatosan 22C fokot beállítani, mert így ha leesik 0,5C fokot a hőmérséklet csak kicsit, rövid ideig ráfűt a rendszer. További előny a folyamatos 22C esetén, hogy a hőszivattyú nappal (mivel melegebb van) hatékonyabban tud segíteni, azaz gazdaságosabb mint a gáz.

Van ezzel kapcsolatban tapasztalatotok?


2012-11-16
20:51:08
Előzmény: plaszlo #35443#35456
Egyetértünk, én is csak az vezeték nélküli változatról hallottam rosszat.
2012-11-16
16:16:29
Előzmény: bigmafa #35442#35443
Önmagában a Q7-tel nincs semmi baj, valószínűleg az RF modul nem sikerült benne. Nekem a második szezonját kezdi, eddig nem volt vele baj, programját követi rendesen, bár most még csak "kézi" üzemmódban van.
Nem vitatkozásképp írom, de a sima Q7 megéri az árát (~ 5000 Ft.), akinek nincs sok pénze erre, annak jó alternatíva lehet. Gyakorlatilag az emberek többsége még ennek a szolgáltatásait sem tudják, vagy akarják kihasználni.
Úgy látszik az RF változat felejtős.
2012-11-16
16:04:58
Előzmény: Gyuri #35407#35442
Q7 RF-em volt - tragédia.
Nekem azt csinálta, hogy néha megmakkant a VEVŐ egység, és csak fűtött, fűtött. Meg ki-be kapcsolgatott 30 mp-enként. Akkor is, ha az adóból kivettem az elemet. Környéken semmi ilyesmi eszköz nem volt (családi ház). Ezeket 2 hetente eljátszotta, "imádtam". Semmiféle "vajákolás", csatornaváltás nem segített rajta.

Kollégának ugyanez van, állandóan párosítania kell.

Én egy szezon után kivágtam a francba - vettem helyette egy Siemens-et. Hát ez maga az álom. A minőségéről sokat elmond, hogy most nyúzza a negyedik(!!!) szezonját ugyanazzal a szett elemmel (!), pedig nyáron is be van kapcsolva (hőmérőnek használjuk olyankor). Gond ezzel még nem volt - igaz, nem 12e volt hanem 42e...
Az, hogy 100-szor többet tud, csak hab a tortán.

Soha többet Computherm!
2012-11-15
12:44:08
Előzmény: pali #35410#35411
Nekem is az étkezőben van, de nem a legjobb hely.
lépcsőalján van. Túl közel van a konyha, és ha süt főz a párom, akkor a ház elkezd hűlni :)
2012-11-15
12:00:24
Előzmény: gyuri #35409#35410
Az Rf volt az asztalon, de nem vált be. A mostani a falon van, egy olyan helyen, ami már 27 éve bevált. Rakosgattam pár évig más helyekre is, de maradt a nappali-konyha-étkező belső, közfalán.
A nappaliban, a polcon van egy pára-hőmérő és ott látom a levegő-fal hőmérséklete közötti különbséget. Főzéskor-délutáni napsütéskor van az akár 3°C eltérés is kettő között.
2012-11-15
09:03:07
Előzmény: pali #35406#35409
És hova szereled, ha nem a falra?
2012-11-14
22:41:39
Előzmény: pali #35406#35407
Ez is 0,4 el dolgozott pontosabban +-0,2 vel, de átlehet állítani, -0,2 re,
Ami azt jelenti 20 foknál csak 19,8 ig engedi lehűlni a házat.
Az RF esekről rengeteg rosszat olvastam, ez kábeles.
2012-11-14
22:37:16
Előzmény: Gyuri #35405#35406
Nekem is volt Q7Rf, de kidobtam. 0,4°C hiszterézissel dolgozott :(.
Jelenleg 0,1°C-al szabályzom a kazánt, nagyon nem mindegy, főleg a feleségemnek :)

Amit évek alatt tapasztaltam, hogy a falra szerelt termosztát a fal hőmérsékletét méri és nem a levegőjét. Azonos időben, egymástól 2 méter távolságra lévő mérő, akár 3°C különbséget is mutathat, és ha határon van még a fűtést is rákapcsolhatja a meleg szobára.

szocsmarciVálasz erre
2012-10-14
22:25:24
Előzmény: Aci66 #34233#34279
Nem egyszerű, amit kérsz, és nem is lehet rá válaszolni, mert kevés az információ. Ismerni kellene a hőleadókat, azok szabályzó egységeit - termós radiátorok, vagy padlófűtés termikus fejekkel -, milyen a gázkazán, nyílt vagy zárt a rendszer.
Tudni kell, hogy a vízteres kandalló bekötése körülményes, ha igazán jól akarod megcsinálni - ugyanaz, mint egy vegyes kazáné. Kell hozzá automatikus, segédenergia nélküli biztonsági visszahűtő kör, és nagyon ajánlott a hőcserélővel való leválasztás, valamint a puffer.
A napkollektor ha fűtést is készít, akkor az megint egy külön (bonyolult) rendszer.
Szerintem mindent építs a gázkazán saját szabályzó rendszerére. Lehet, hogy ez csak egy külső hőmérséklet, és egy vízhőmérséklet érzékelőből fog állni, max kellhet egy-két csőtermosztát, és szobatermosztát.
2012-10-13
23:31:13
#34233
Sziasztok!

Elkészült gépészeti rendszeremhez szeretnék venni programozható általános gépészeti vezérlő egységet (termosztátok, szivattyúk, szelepek és egyéb vezérlések) ami legalább négy helyiséget figyel egyszerre és figyelembe veszi a napkollektoros és a vízteres kandalló rendszeremet és vezérli energiatakarékosan a kondenzációs kazánomat.
Tudna valaki tanácsot adni, hogy milyen készüléket vegyek, ár / érték arányban mi lenne erre a legmegfelelőbb?

2012-10-11
13:12:54
Előzmény: szocsmarci #34097#34113
Az expander vezérli a kazánt. Vigas kazánokhoz ez kell. Mondta a beüzemelő. És azt is Ő mondta hogy ez a vezérlés kell hogy vezérelje a kollektort is. Így egy egység a rendszer. Így tud mindent egyben vezérelni.
szocsmarciVálasz erre
2012-10-11
12:16:30
Előzmény: Ferke #34091#34097
Gondolom a felgázosító kazán része az expander - ami valójában akkor egy hőmérő, ha jól értem - és a kazán tartozéka, vagy a kazán szabályzó egységébe csatlakozik. Ha a HMV tartály felső hőcserélőjéről veszed le az érzékelőt, akkor azt át lehet tenni máshova - főleg ha van a kollektorodnak saját vezérlése. De akkor miért így oldottátok meg?
A HMV tartály felső érzékelőjének lehet funkciója a kazán felé: ha nincs napsütés, akkor addig fűt, ameddig a tartály tetejét fel nem fűti. De ha a kollektor szabályzója adná a jelet a kazánnak, akkor tényleg felesleges ez az "expander".
Javaslom, hogy beszélj szakemberrel, aki megnézi a helyszínen a kazánházad, és segít Neked, mert távolról segíteni csak úgy lehetne, ha lerajzolnád a rendszeredet fűtés és elektromos oldalról is.
2012-10-11
11:45:21
Előzmény: szocsmarci #34088#34091
A szellőzés most már jó. Nincs füstszag, van elég levegő a kazánnak /faelgázosító/. Az összefüggés a fűtésszabályzás és a szellőztetés közt annyi, hogy a mostani szellőztetésnél hűvösebb van a kazánházban. Mivel a kazánház hidegebb így a kazánom is lehűl. És mivel a vezérlő egység/expander/ csak a kazán kilépő hőfokát látja így azt érzékeli, hogy nem elég meleg a víz a pufferben. Ezt meg lehetne oldani még egy expander bekötésével, csak nem akarom megvenni. Nem túl olcsó. Viszont ha ez a szabályzó nem a kollektort vezérelné /mivel annak van saját vezérlése/, hanem a puffer hőfokát, akkor megszűnne a gondom. Legalábbis szerintem. Így szerintem érthetőbb.

szocsmarciVálasz erre
2012-10-11
11:20:09
Előzmény: Ferke #34067#34088
Lehet már öregszem, és nem emlékszem mindenre, vagy csak le vagyok maradva.
Kérdéseim:
- Mi az az expander? (Az expand angol szó, jelentése tágul, az -er a végén pedig az igéből csinál főnevet - és itt elakadtam!)
- Tehát van napkollektorod, dupla hőcserélős HMV tartályod, puffered, és vegyes kazánod. A pufferednél nincs hőmérő, ami alapján vezérelni lehetne a fűtést? A HMV készítés a puffer tetejéből megy? Egy kapcsolási vázlat jó lenne!
- Milyen a kazánház szellőzése? Gépi - vagy kézi? Gondolom kézi. Javaslom Sándor automatikus, nyomáskülönbség alapján vezérelt segédenergia nélküli légbeeresztőjét; Ő csak macska ajtónak hívja. De úgy nézem, pont a Neked írt válaszában fényképezte le. http://biosolar.hu/forum/show/33747#33747 Ha fixen bukó ablakhoz ragaszkodsz(, mert nincs lehetőséged másra), akkor a biztonság az első alapon úgy állítsd be, hogy mindig legyen elég levegő utánpótlás.

Legfőképp nem értem, miért függ a kazánház szellőzése a fűtési rendszered vezérlésétől?

2012-10-11
08:29:03
#34067
Na és egy újabb probléma. Mivel a probléma problémát szül, ezért ez nálam sem lehet másként. Megpróbáltam a szellőztetést belőni a kazánházban. Minden jól sikerült kivéve egy dolgot. A rendszeremet egy expander vezérli. Ez "figyeli" a HMV kollektor hőcserélőjét, a HMV kazán hőcserélőjét, viszont a fűtési tartályomat nem figyeli, csak a kazánból kilépő víz hőmérsékletét. Ez a hőfok folyamatos fűtésnél hellyel-közzel megegyezik a fűtési tartály hőmérsékletével. Viszont most, mikor nem kell állandóan fűteni, /2 napig elég meleg víz lenne/ olyan probléma lépett fel hogy a szellőztetéstől a kazánházam visszahűlt 27 fokra. Ez azt eredményezte, hogy a kazánban a kilépő vizem is visszahűlt 30 fok alá. Így viszont már /hiába van 68fokos fűtési vizem/ nem kapcsol be a keringetés mert nem elég neki a hőfok. Nos ezt csak plusz expander beépítésével tudom kiküszöbölni? Vagy esetleg ha a kollektor hőcserélőjének érzékelője helyett a fűtési tartályt figyelné megoldódna a probléma? Esetleg más ötlet? Előre is köszönöm!!!

Üdv.: Ferke
szocsmarciVálasz erre
2012-10-10
19:55:26
Előzmény: Szepy #34047#34056
A jelleggörbe meredekségét a ház szigetelése határozza meg. Jól hőszigetelt házban a jelleggörbe laposabb. A függőleges eltolás pedig a fűtési rendszer hőleadóitól függ. Ha radiátorok vannak, akkor magasabbra kell tolni, ha csak felületfűtés van, akkor alacsonyra kell állítanod - ez általánosság, előfordulhat, hogy túlméretezettek a radiátorok, ebben az esetében is alacsonyabb függőleges eltolást lehet állítani.
A lényeg az, hogy úgy állítsd be, hogy a lehető legalacsonyabb fűtővíz hőmérsékletet érj el, a teljes külső hőmérséklet tartományban.
villam64Válasz erre
2012-10-10
19:37:22
Előzmény: Szepy #34047#34055
Az időjárás követő feladata. Ahogy hidegebb kint a napi átlag hőmérséklet, úgy növekszik a lakás és a külső hőmérséklet különbsége. Ennek arányában növekszik a fűtési igény, aminek kielégítéséhez időnként növelni kell a kazán víz hőmérsékletét. Emellett a szigeteléstől függően változik ennek a víz hőmérséklet emelésnek a meredeksége. Ezt a két funkciót végzi el az időjárás követő. Te a két hőmérséklet különbségre történő víz hőfok emelés meredekségét állítod a házadhoz. Sokkal meredekebb egy szigeteletlen ház esetén. És kicsit kell emelni jól szigetelt ház esetén. Utána ez alapján változik a kazán csúcs vízhőfoka. Így nem neked kell hetente állítani.
Nem a jelleggörbe végét állítod, hanem a folyamatosan növekvő víz hőfok görbét állítod. Más 0 °C-nál a szükséges víz hőfok, más 10 °C-nál, és más -10 °C-nál.
2012-10-10
16:19:02
#34047
Sziasztok!

Újra eljött a kazánpiszkálás szezonja, gondoltam rákérdezek egy részre, amihez eddig nem nyúltam, de nem is igazán értem, mire jó.
A külső hőmérséklet függő jelleggörbe tologatása mire jó?
Alapból a jelleggörbe végét állítgatom (előremenő adott külső hőfok esetén), állítok egy maximális előremenőt (ami pl. a belső hőmérséklettel módosított görbe esetén a maximális előremenőt adja meg), állítom a görbe elejét (hogy mennyi legyen a minimum, amivel beindul), de a teljes görbe eltolásával mire megyek? A meredekséget nem változtatja, ugyanazt a változást láthatóan a görbe végi hőfok módosításával is el tudom érni.

Szepy
2012-09-26
07:56:09
Előzmény: jratkai #33562#33565
jratkai,

Termo-szelep (fej) helyi szabályzó a radiátorban keringésben lévő víz útjában. A hőmérséklet-szabályozó hatása a helységben csökkenti a túlfűtést. A kazánt nem tudja elindítani.

A normál termosztát (akár heti programozású) csak annak a helységnek a hőmérsékletét méri, ahol fel lett szerelve, és szükség esetén be és kikapcsolja a kazánt. A tömegáramra nincs hatása.

Mivel két független szabályzóeszközről van szó, egy helységbe nem szabad mindkettőt betenni.

2012-09-26
07:25:08
Előzmény: robert #33243#33562
Megmagyarázni segítene valaki, hogy miért lehet hasznos a termofej? Igaz az, hogy a termofej állandó hőmérsékleten tartja a szobát? Ezzel nem pont a termosztát ellen dolgozik? Drága pénzen azért veszek heti programozású termosztátot, hogy kevesebbet fűtsek éjjel és munkaidőben. Ezt nem pont lerontja a termofej, mintha egy programozatlan, legprimitívebb termosztát lenne csak?
2012-09-17
11:37:03
Előzmény: jratkai #33234#33243
jratkai,

A termofejek hasznosak, de abba a helységbe nem szabad tenni, ahol a termosztát van.

Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Szabályozáslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva