English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Rendszer rajzok  =>  Rendszer rajzoklapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
szocsmarciVálasz erre
2017-03-20
21:54:42
Előzmény: herkules #50817#50827
Én ezt a rajzot ajánlom, mint kiindulási alapot. Hiányzik belőle a biztonsági rész, és az elektronika. A HMV készítéssel még ki kell egészíteni, de én szívem szerint azt a gázkazánnal oldanám meg. A villany rásegítéses fatüzelés nem biztos, hogy olyan gazdaságos, azt nagyon át kellene gondolni, nehogy a villanyon fizesd ki, amit a gázon megspórolsz.


De már olyan elvetemült ötlettel is találkoztam, ahol nincs hidrováltó, hanem a pufferből a váltószelepen át közvetlenül a gázkazánba megy a víz, és onnan a radiátorokhoz. Ekkor a radiátoros keverés is elmaradhat (szivattyú + szabályzó szelep), ha úgyis a termófejekkel szeretnél szabályozni.
Ne haragudj, de nem ismerlek, nem tudom anyagilag mennyire vagy elengedve, vagy hogy milyenek az igényeid.
herkulesVálasz erre
2017-03-19
15:10:23
Előzmény: szocsmarci #50813#50817
Igen szeretnék gázkazánt, de csak fűtésrásegítésre. Árban se nem drága, se nem olcsó, de jó lenne kicsit modernebb (még fajtát, meg márkát nem tudok). Termosztátot én a radiátorokra gondoltam rátenni, így helységenként tudnám állítani a hőmérsékletet. A kazán használati utasítása amit lefordítottam az azt írja "egy alacsony hőmérsékletű kazán, Ezért, fűtővíz hőmérséklete a kilépő a kazán nem haladja meg a 90 ° C és az üzemi nyomás 1,5 bar. Úgy tervezték, hogy a vízi létesítmények központi fűtési rendszer, nyílt vagy zárt". Zártra szeretném a rendszert biztonsági szelepekkel, meg mindennel (Laddomat21 vagy Esbe).



Elnézést a fordításért de a Google fordítóval fordítottam!



Ez meg a kazánom paraméterei!

szocsmarciVálasz erre
2017-03-19
12:05:45
Előzmény: 444tibi #50806#50813
Ránéztem a rajzra, és megörültem, hogy ez egy új kapcsolás, amit még nem láttam.


Talán lehet belőle tanulni, de sajnos jobban átnézve kiderültek a hibái.

- A hidrováltó felesleges a bal oldalra, inkább valahova a jobb oldalra kellene tenni.
- A gázkazán bekötése így nem túl jó, jobb lenne a radiátorok elé közvetlenül betenni. Esetleg a pufferben levő langyos vizet kihasználva csak ráfűteni.
- A motoros szelep felesleges, ahogy 444Tibi is írta, egy visszacsapóval kiváltható. Valószínű egy másik kapcsolásból vette át az illető.
- A szűrők rossz helyen vannak.

Én a 444Tibi legfrissebb rajzát sem ajánlom.


Nekem hiányozik a HMV bojlerhez a szivattyú, és a pufferhez nem kell szelep. Az "okos" víz saját maga kiszámítja, hogy mennyire siessen bele, feltéve ha a jobb és a baloldal rendben van.

Ez a legjobb rajz eddig ami eddig előjött most:


Írd meg, hogy akarsz-e gázkazánt, ha lesz, akkor milyen típusú (modern vagy régebbi lesz, szobatermosztát?). Azt sem árt tudni, hogy a vegyeskazán bírja-e a magasabb nyomást (2-3 bar), illetve nyitott vagy zárt rendszert akarsz. A radiátorokon van termoszelep? Mennyire törekedsz a biztonságra a vegyes kazán esetében (visszahűtő kör)?

2017-03-18
23:37:33
Előzmény: herkules #50807#50808
Én így gondolom, kérném a fórumtársak áldását rá.

Kimaradtak a rajzból az elzárók, golyóscsapok, a tágulási tartály, a biztonsági szelep, esetleges rendszerhiba esetén leeresztők, stb.
Valamint ha a vegyeskazánod nem öntvény, hanem lemezkazán, akkor megbonyolítja rendesen egy hőcserélő a koncepciót, az öntvény kibír 2,5 bar üzemi és 3 bar max. nyomást, a lemez felfújódik, annak nyitott tágulási kell külön.
Viszont, ha később egy normális kondenzációs cirkóba gondolkodsz, az meg el se indul 0,8-1 bar rendszernyomás alatt, így a két kört szét kell teljesen választani hidraulikusan.
Ebben az esetben én erősen elgondolkodnék egy alsó beépített hőcsrélős puffertartályon, praktikusabbnak és főleg egyszerűbbnek érzem egy külső hőcserélő+mégegy keringetőnél.

Mindezeket ki kell egészíteni egy vezérlővel, analóg, digitális, arduino, a lehetőségek tárháza végtelen. A vezérlés dönti majd el, hmv elsőbbség begyújtásnál, vagy fűtés, avagy mindkettő, ezt lehet hőfokokra finomhangolni, valamint keresztreteszeli a vegyes és gázkazánt, vezérli a szivattyút az elektromos szelepeket, északi szonda jelére támaszkodva állítja külső hömérséklet függvényében a radiátorköri keverőszelepet, esetleges későbbi zónázásnál a zónaszelepeket, ha éjjel 2kor elfogy a pufiból a melegvíz automatikusan átáll hőigény esetén gácirkóra, stb.
Ez is egy szép tervezési feladat.


Szerkesztve,
a keringetőt rossz helyre rajzoltam, az esbe kékkel jelölt visszatérője és a visszacsapószelep közé kell, bocsánat ebbe a kapkodásba.






herkulesVálasz erre
2017-03-18
22:11:17
Előzmény: 444tibi #50806#50807
Várom érdeklődően, és köszönöm a hozzászólásaidat is.
2017-03-18
20:05:43
Előzmény: herkules #50801#50806
Ez a rajz szerintem több ponton rossz, de majd szocsmarci lektorálja.

Énszerintem:
Minek hidrováltó...?
A motoros szelep felesleges, egy második visszacsapóval simán kiváltható.
A "termó szelep" és a gázkazán bekötése nekem nem stimmel.

Mindjárt rajzolok egyet, most melóba vagyok és othon van az én rendszerem rajza, ami kb. ugyanez, csak pufi nélkül. És amikor rámjött a roham, hogy a vegyeskazánt is beleveszem a téli hmv készítésbe, ki is egészítettem, csak nem lett megvalósítva.
herkulesVálasz erre
2017-03-17
19:55:17
#50801
egy másik fórumon ezt ajánlották nekem, ehhez mi a véleményetek




2017-03-16
08:46:44
Előzmény: herkules #50797#50798
Erre nem tudok, vagyis felelőséggel nem akarnék konkrét választ adni.
Ezért ne haragudj meg, más fa...szával nem verem a csalánt, és nem játszok más pénztárcájával.

Az otthoni példám nem mérvadó, mert pocsék a ház hőtechnikailag.
Nálam 10 radiátor van, 90m2 a ház, és -6-8 fok alatt tüzelhetek én akárhogy, pillanatok alatt kihűl. Egy sokkal jobb paraméterű épületben, különösen az átmeneti idöszakban, 0+10 fokban tökéletesen jó lesz (szerintem) a terved.

A téli hmv készítés jó ötlet, és is meg akartam valósítani,
de a fenntiek miatt, és azért tettem le róla mert nyáron csak ezért nem gyújtok be, az igazi megoldás egy belső hőcserélős és +villanyfűtéses indirekt tároló lenne, pl. a Drazice gyárt ilyeneket. Ára elég húzós, 150ezer körül.
Nem tudom, hány tagú a család, valamint az átmeneti időszakban a ritkább begyújtások miatt én 150-200 literesben gondolkodnék.

Mégegy, nem tudom a radiátorok nálad hány fokos vízzel mennek, amennyiben magasabb hőmérsékletű, a pufitartályt alig tudod kihasználni, felfűtöd 80 fokra (a 90 az nagyon nehezen megy egyébként) és lemegy 60 fokra, és már gyújthatsz be.
Ezek a megoldások felületfűtésnél (fal, padlófűtés) nagyon jók, akár 28-30fokig is kihasználhatod a tartály melegvizét.

Valósítsd meg az elképzelésed, egy 500 és egy 1000literes puffer között nem olyan nagy az áreltérés, esetleg ennyivel lesz többe a rendszer.
Az elképzelés nagyon jó.







herkulesVálasz erre
2017-03-15
19:25:48
Előzmény: 444tibi #50792#50797
Akkor a Hmv-t ha nem raknám a rendszerbe (villanybojlerrel helyettesíteném) és esetleg kisebb puffert raknék hozzá úgy jobb lenne? Amúgy egy lengyel kazánom van-Drewmet mj-1nm 20
www.zielonykran.pl/data/gallery/308/30826_1200x1200.jpg

2017-03-15
09:50:58
Előzmény: herkules #50781#50792
Nagyon kicsinek érzem a 20kW vegyeskazánt. Pláne ha még a hmv-t is ezzel szeretnéd.
Nekem is ekkora kis kazánom van, egy kicsi öntvénykazán, (simán hőcserélő nélkül a rendszerbe, 2,5bar max. a rendszernyomás) és olyan kicsi a tűztere hogy gyakorlatilag fel se tudom forralni a vizet vele a rendszerbe.
Persze fel lehet, de pl. begyújtok, az első töltet elmegy gyakorlatilag a rendszer 60-70 fokra való felfűtésével. Megrakom, a második töltet, ha elfelejtem lezárni, 92-95 fokig képes felkergetni.

Ahol melózok, egy 40kW Atmos faelgáz, és 2x1500 literes pufi van.
Megmértük nemegyszer, 1 töltet 40-45 kiló fa.
Namost, ha nincs, vagy nagyon minimális a hőelvétel a rendszerből, akkor 3 töltet kergeti fel a 3000 liter vizet 90 fokra. Az sacc. 130-140 kiló fa.
Nálam (és valószínűleg nálad is) a kis tűztér miatt az
1000 liter+ház_hőelvétele+hmv.... hát nem tudom mikorra fűtené fel. Hány töltettel. Ha silányab minőségű a tüzelőd, szúette anyag, korhadt bútorlap stb. akkor gyakorlatilag folyamatosan mellette kell lenni, és rakni.

Amit írtam, gyakorlati tapasztalat.

Ami még hozzátartozik, a kéglim nagyon szar hőtechnikai szemponból, voltak most -10 -20 fokok,gyakorlatilag folyamatos tüzeléssel 65-70 fokos előremenővel szinte egész nap fűteni kellett.
Lehet egy jó paraméterű háznál jutna a pufiba is a melegvízből.
szocsmarciVálasz erre
2017-03-13
08:28:17
Előzmény: herkules #50781#50782
Szia
A 2. rajz szimpatikusabb nekem, sokkal átláthatóbb. A HMV készítésének kiépítése nem olcsó (egy villanybojlerhez képest), de mindenképp úgy csináld, ahogy a 2. rajzon van. A pufferben vezetett spirál-hőcserélős megoldás nem jó, mert a puffer hőmérséklete változó, ezért először fel kell fűteni a puffert, és csak utána kezdődhet a HMV készítés.
Ha gázkazánt is szeretnél illeszteni a rendszerhez, akkor megint előjön a zárt vagy nyitott rendszer kérdése - itt a fórumon sok írás foglalkozik ezzel.
herkulesVálasz erre
2017-03-12
13:45:43
#50781
Sziasztok, tudnátok segíteni a fűtési rendszer rajzában ill. felépítésében? Ami adott eddig egy 20 kw-os vegyeskazán, 9 db lapradiátor. Akarok még egy 1000 l-es puffertartályt is, de használati meleg víznek is kéne egy Hmv tartály.
1)


2)

-valami ilyesmi, de majd később kötnék rá gázkazánt is, akkor a puffertartályba egy hőcserős spirálisat vegyek inkább?


szocsmarciVálasz erre
2014-05-04
14:11:56
Előzmény: res81 #46325#46335
Minden házhoz jó a sima turbós kazán, ha a teljesítmények össze vannak illesztve. Tehát nincs túlméretezve a kazán, mint sok esetben, amikor a kazán legkisebb teljesítménye jóval nagyobb, mint a ház maximum igénye.
A kondenzációs kazán előnye a turbóssal szemben, hogy nem nagy baj, ha a kicsit túl van méretezve - nem teszi tönkre a kazánt az alacsony füstgázhőmérséklet, ami a gyakoribb ki-be kapcsolgatások miatt van.
Az árlisták szerint a 24kW-os kazánok a legolcsóbbak, a kisebbek drágábbak. De érdemes kisebbet venni.

A nyomások miatt hőcserélő kell - ezt jól látod. Ha eddig nyitott volt, és most zárt lesz, akkor a radiátorokra több nyomás fog jutni. Ez nem baj, ha a rendszer fiatal (max pár éves).

Szerintem kapcsolási vázlatot találsz az interneten. Hőcserélő, szivattyú, kazán + elzárók kellenek. A hőcserélőnek elég szokott lenni egy 10 lapos kis lemezes hőcserélő is, de árban nincs nagy eltérés a 20 laposhoz képest - az legalább később koszolódik el.
Egy kis elektronikus szerelés is kell, hogy a kettő kazán ne üzemeljen együtt.
2014-05-04
09:28:08
Előzmény: szocsmarci #46318#46325
Mindenképpen külön lesz a gázkazán és a kandalló, mert az egyik zárt a másik meg nyitott rendszerű.
Akkor ennyi a titok, hogy kisteljesítményű kazán kell és mondjuk 50%-al túl kell méretezni az adódó radiátorokat és működhet a rendszer azzal az 5 radiátorral is jó hatásfokkal? Mert én úgy voltam vele, hogy mindenképpen kodenzációs kazán kell, mert kicsi a ház, az meg úgyis le tudja majd magát szabályozni.
2014-05-03
19:54:00
Előzmény: szocsmarci #46318#46319
szocsmarci

szerintem amennyibol megveszi a hocserelot es a szivattyut annyibol megoldhato a kandallo biztonsagi hutokore.
en nem hocserelozgetnek.
szocsmarciVálasz erre
2014-05-03
19:25:19
Előzmény: res81 #46317#46318
Mindenképpen kisteljesítményű kazánt vegyél. Léteznek 12kW-osak, azok valók neked.
Ami probléma az a kandalló és a kazán fűtési vizének szétválasztása, mert nyomás szempontjából problémás - biztonsági szempontból aggályos. Javaslom a hőcserélős megoldást, a kandalló köre kerülne a hőcserélő külső oldalára.
Ha több millió nem is lesz a végösszeg, de egymillióhoz közel lesz.
2014-05-03
15:59:37
#46317
Sziasztok!

Központi fűtésrendszer továbbépítés/fejlesztés témában lenne szükségem segítségre.

A házam falai vályogból és téglából vannak vegyesen. Külső szigetelés nincs, födémé folyamatban van, egyszintes, alapterület kb 80nm. Voltak konvektoraim, ezek száműzve lettek, kivágtuk a gázcsövet is és bekerült a két hálószobába egy-egy radiátor, amiket egy vízteres kandalló fűt. Ami 4kw-os. Ez a teljesítmény éppen elég a két szoba fűtésére, de inkább kevés, illetve kényelmetlen folyton a tűzre figyelni, meg persze ha nem vagyunk otthon, nagyon kihűl a ház. Tehát kell egy gázkazán mindenképpen. Ami jó lenne ha kondenzációs lenne. A kérdésem az, hogy tudok e még annyi radiátort beszerelni, hogy megfelelő legyen a kondenzáció és jó hatásfokkal működhessen egy ilyen kazán? Van még egy nappalim, egy konyhám és egy fürdőszobám, ahova radiátor kerül még. De szívesen várok bármilyen javaslatot, hogy ebből a helyzetből merre érdemes továbblépni, mindezt annak tudatában, hogy nem fogok tudni most milliókat önteni a fűtésprojektbe! Örülnék ha a válaszok a “hogyan lehet” szellemiség zászlaja alatt csoportosulnának! :)

Köszi!

István


villam64Válasz erre
2013-10-22
11:24:55
Előzmény: grano #42947#42948
30 kW-ra emlékeztem a kazánodnál. A hat óra reálisabb. A gázkazánok 24 órás működésűek. Már másoknál is írtam, hogy a vegyes tüzelés kihűlt falaknál nem egyenlő kazán teljesítményt jelent a gázkazánnal. Gázkazánnál nem hűl ki a fal. Csak abban az esetben lehetne egyenértékű, ha a puffer nem engedi ki hűlni a falakat, mint a gázkazánnál. Amúgy rendben.
A plusz csapokat is úgy kell betervezni, hogy esetlegesen ne kelljen egy nagyobb egységet leereszteni. Például ne kelljen a kazán szerelés miatt leereszteni a puffert. Érdemlegesnek tartom most már az egyes körök hideg-meleg ágát egy-egy megfelelő golyós csappal leválasztani.
2013-10-22
11:13:00
Előzmény: villam64 #42942#42947
Villam:
a totya asszem 40Kw-os, igaz szénre megadva, de szerintem a 30+kW-ot vastag hasábfával tudja hozni stabilan. Pláne ha már beszenesedett, megtörtént a kigázosodás.
Ha megnézed jobban a 75/35-ös képet ott mindössze 0,6 m3/h térfogatáram szerepel a secunder oldalon.
Ebből annyi mehet a pufferre amennyit a fűtés meghagy. Eddig huszonpár kilowattnál nem kellett több, max felfűtés idején ment 33kW-on a baxi.
Szóval nincs szó egyórás felfűtésről, hideg napokon bizony akár hat órába is beletelne mire megtelik a köbméter.

A rajzon sokminden nincs, ami a valóságban van (illetve lesz), ezt csupán a bypass miatti gondolatébresztőnek szántam. A funkcionális részeket tartalmazza. A biztonsági, tágulási, szabályozhatósági, szakaszolási részek majd azután kerülnek rá ha a nagyjából sikerült letisztáznom, hogy miként és hova rakom.
Az már szinte biztos, hogy a pincébe megy mert a födémre nem merek majd másfél tonnát tenni.
2013-10-22
11:02:21
Előzmény: Gyuri #42936#42945
Gyuri:
www.fegkazan.hu/download.php?l=18
A fégnek van ehhez programja, de csak ehhez a spirec családhoz való.
Ki kell választani a típust (KT-N0 tól KTN4-ig), tömegáram, hőmérséklet és adja az eredményeket.
2013-10-22
11:00:24
Előzmény: szocsmarci #42935#42944
szocsmarci:
rosszul fogalmaztam meg a vta vs hw kérdést: a fűtési körben szerinted melyik jobb? A vta vagy a hw?

A rétegződésről nincs tapasztalatom, térfogatáramokat kellene ehhez számolnom. De alapvetően abból indultam ki, hogy ha magasabb a pufferhőmérséklet akkor a vta alkalmazásával a puffer felé kisebb térfogatáram kell. Ez kevésbé kever. Természetesen a puffer hűlésével nő a térfogatáram, nő a keveredés.

A 60 fokos puffert is fel lehet fűteni 75 fokosra, de ahhoz már fojtani kell a kazánt mert a hőcserélő ezek mellett az üzemi paraméterek mellett csak 15 kW-ot tud átvinni. Fojtás -> füstgázveszteség.


A gázkazán az emeleten a totya a pincében, szóval se hidrováltó, se gázkazánon átvezetésre nem látok alternatívát.
Ha megnézed a rajzomat az a kb valóságot ábrázolja. Emelet - földszint - alagsor.
Rengeteg csövezés kellene bármelyik változathoz.

villam64Válasz erre
2013-10-22
09:10:08
Előzmény: grano #42922#42942
Grano
Most, hogy Gyuri érdeklődött az ábrák után. Feltűnt nekem, hogy csak az utolsó ábra működik. Az első négyen olyan kimeneti teljesítményt állítottál be, ami a kazánod 100 % hatásfok feletti működésénél létezik. Egy 30 kW-os kazánnál 24 kW-nál ne vidd feljebb a teljesítményt. Ahogy látom ide tervezted a bypassos működést. Csak megtévesztő az 1 m3-rel történő számolás, olyan érzetet kelt, hogy 1 óra alatt felfűtöd a puffert a 2-3 óra helyett. A fűtési keringtető hideg állapotban szintén megszívja bypassal eggyütt ezt az ágat, csökkentve a hőmérsékletet. Viszont nem jut a pufferre, ebből a szempontból jó. Tehát csak az a megtévesztő, hogy rövidebbnek tünteted fel a puffer felfűtési idejét. Én pufferem kint van a sufniban már. Ott kevesebb hő kell nekem, ezért alulró az egész puffert fűtöm. Nálad is elgondolkodtató megoldás az egészet fűteni, így a hőleadás akkor is nagy felületen történik, ha nem az egészet fűtöd át. A magas hőfokú fűtés a plafonra koncentrálódik. Az első négy ábra mindenképp nem üzemelő állapot.
Szintén ne felejtsd el a hőcserélő előtti és utáni tágulásit, mert a rajzon hiányzik.
2013-10-21
21:54:54
Előzmény: grano #42922#42936
Ezeket a képeket milyen programból szeded?
szocsmarciVálasz erre
2013-10-21
21:00:21
Előzmény: grano #42933#42935
"Apropó VTA: ezt a Honeywell T0750120 szelepet Te dobtad be a VTA szelep alternatívájaként. Te melyik kialakítást tartod jobbnak?"
Az ESBE VTA szelep a radiátoros kör előremenőjét szabályozza egy kézzel beállított értékre - ahogy a rajzodon is van. A Honeywell t750120 pedig egy kapilláris csöves termosztatikus szelep, amit Te bypasszolásra javasolsz, tehát máshova kell.

A nézeteltérés közöttünk abból adódik, hogy a puffer vizét akarod minél magasabb hőmérsékleten tartani, méghozzá rétegződéssel. Én ezt nem tartom fontosnak, illetve azt mondom, hogy majdnem mindegy, hogy alacsony hőmérsékletű, de több melegített víz van a pufferben, vagy egy kevés a tetején, de az melegebb; most ugyanakkor hőtartalmú pufferekről beszélünk. Ha a hőtartalma ugyanaz, akkor üzemvitel szempontjából majdnem mindegy. Erről nincs tapasztalatom, de valószínű, hogyha ki alakul egy jól rétegzett puffer mielőtt kialudna a vegyes kazán, akkor a puffer kisütése alatt már keveredne a víz benne - megszűnne a rétegződés mielőtt lehűlne arra a hőfokra, amikor átvált a gázkazánra. Nem tudom érthető voltam-e?
A puffert fel lehet fűteni így-is, úgy-is a maximális hőfokra, ezért a 60 vagy 70C fokos puffer kialakulhat mindkét esetben. Max a kazán előremenője lesz kicsit magasabb. A jobb eredmény érdekében lehet tenni egy ferdeszelepet a pufferhez, hogyha lezár a VTA szelep, akkor a pufferen keresztüli magasabb tömegáram okozzon jelentős nyomásnövekedést, ami által a szivattyú kevesebbet szállít.
Lehetne még betenni váltószelepeket is, de szerintem csak túlbonyolódna a rendszer. Ha hidraulikailag egészséges a rendszer, akkor úgy is oda megy a víz, ahova szükséges. Ehhez pedig szivattyúk kellenek - Te rajzoltál be mindenhova, de ugyanitt már többször előfordult, hogy egy szivattyúval akartak mindent megoldani a kazántól a radiátorokig - és egy hidróváltó.

Én azért a helyedben még átgondolnám a gázkazánon történő keresztülvezetést. Ha tényleg nagyrészt fával akarsz fűteni, akkor napi néhány óra nem számíthat.
2013-10-21
19:36:18
Előzmény: szocsmarci #42929#42933
szocsmarci:
valamilyen szinten igazad van.
A 60 fokos puffer meg a 70 fokos puffer között nincs akkora különbség (látszólag).
Csak majdnem 50%-al tud többet a 70 fokos. 24kWh áll szemben a 31kWh-val.

És innentől jönnek a "robert"-i kérdések! Az a 7 kWh egy töltet esetén megéri e ezt az egész hercehurcát?

- Ez a 7kWh egy átlagos napon kb fél óra fűtésidőt jelent pluszba.
- Ha ideálisan ezt kéményen távozó fagáz formájában képzelem el, akkor kb 7Ft/kWh fütési egységköltség mellett, napi 50 forint veszteség ér (gázban ennek duplája, mert ugye ez állja a helyét), ami cirka 10.000 Ft/év megtakarítást jelenthet.
A beruházás + költsége 30.000 Ft, megtérülés 3 év. (tudom, sarkos)
- Ha nem csinálom meg esz a penész egész életemben
- Ha megcsinálom és valamiért nem müxik üt a guta egész életemben.

A puffer vs fűtökörbe én nem látok akkora problémát.
Ha a fűkőkörnek kell a tömegáram akkor oda fog menni, mert annak a szivattyúja depressziót idéz elő a közös pontban. Csak a szivattyú fokozatoknak kell normálisnak lenniök. Eddig mindíg sikerült ezt összehoznom.

Apropó VTA: ezt a Honeywell T0750120 szelepet Te dobtad be a VTA szelep alternatívájaként. Te melyik kialakítást tartod jobbnak?
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Rendszer rajzok  =>  Rendszer rajzoklapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva