English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  FAELGÁZOSITÓ KAZÁNOKlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-12-13
18:42:54
#9705
v_gy,

Füstölt, vagy gőzölt a kémény?

Egyik sem jellemző.

Csak begyújtásnál -amíg be nem üzemel a rendszer-, van kevés füst. Később semmit nem látni a kéménynél, ha száraz a fa.

A kazán falán kicsapódó kátrány természetes, a fagázosítás velejárója. Később magasabb hőmérsékletnél leég, leválik.

Mint említettem száraz, fedett hejen tárolt 2 éves fával kell üzemeltetni.
2010-12-13
18:07:14
#9704
Üdv
Megnéztem ma egy ilyen ketyerét müködés közben.
Hát érdekes.
Ami feltünt, hogy pár hetes tüzelés után a felső tér ahol a fa ég csupa kátrány a kazántest, végül is ez még érthető, mert a "hideg" 60-70 C testen lecsapodik az elgázosodott anyag.
Ami még szemet szúrt, hogy a kémény igen csak füstöl, az meg ugye azt jelenti éghető anyag is kiáramlik rajta.
Másnál is igy működik, vagy valamit nem jól csinál a gazda?


végyé

2010-02-17
00:45:10
#4470
Naponta 1,5-2 ládányi fa fogy el, a "krematórium" olyan meleget ad le hogy még a lencse is "elolvadt"





2010-02-17
00:32:30
#4468






2010-02-17
00:29:06
#4467
Üzemel a rendszer, és kedvezőek a tapasztalatok, kevesebb fa fogy, van HMV is, nem kell óránként pakolni, ellenőrizni, jó a vezérlése, szabályozása.





2010-01-09
18:50:09
#3945
Monolit!
Kisebbre tudom őket hasogatni, az nem probléma, azért kérdeztem, hogy mekkora az ideális méret. Hossz méretnél hagytam elöl-hátul 4-5cm-t, ezeket a most hasogatott fákat majd két év múlva szeretném elégetni. Van olyan is ami ágfa méretű, akkor az a legjobb , ha keverve rakom a tűztérbe.

2010-01-09
11:55:57
#3938
Nem a legjobb, de azért eltüzelhető benne. Csak kisebb lesz a kazán hatásfoka. A fahasábok hosszát is érdemes a megadott méreten belül tartani. Amennyiben rövidebbek és nagyobb az átmérő, üreges égés történik. Ha nem ég rendesen, vegyesen kisebb fákkal együtt égesd a nagyobb rönköket.Biztosan több víz is van bennük,nehezebben égnek, de ezt úgyis kitapasztalod.
2010-01-09
00:42:39
#3927
A kémény és a kazán már megvan, a bekötés van még hátra. Egy 11m-es 180-as szerelt kémény, és egy Vigas25. A képen 45-50cm átmérőjűek a kuglik, ez jó bele?



2010-01-09
00:14:11
#3925
A rönkök hossza a kazán teljesítményének függvényében változik. Akár az 1m-es hosszat is elérheti (Atmos típus). Az enyém 32 kW teljesítményű, 53 cm lehet a max. hasábhossz. A többi gyártmánynál is hasonlóak a méretek.

A faátmérők 5-15 cm között lehetnek a gyártó leírása szerint. Nálam nagyobbak vannak jórészt, ezt sikerült beszereznem. Több odafigyelést igényel, a fahasábokat meg kell mozgatnom, mert légteres égés jön így köztük létre ami rontja a hatásfokot. A fát ketté vagy többfelé hasítva már nem gond.

A kazánon a kéménybe torkollás előtt van egy a nyílás elé hegesztett fél karika, így a levegőjáratot nem lehet a fával eltömíteni.

Dönteni kell, hogy az egyszerűbb vagy a bonyolultabb vezérlés híve vagy. A mikroprocesszorost nemigazán lehet házilagosan javítani (ahogy az autókat sem).

Van nyomott és szívó ventilátoros kialakítás a gyártók között ill. gyártmányokon belül.Érdemes a szívót választani, mivel ha az ajtó nem tömít rendesen, füstölni fog a légtérbe.

A kémény méretezésre is oda kell figyelni, hogy megfelelő legyen a huzatod. Ha jó, keveset megy a ventilátor.

Túl kell méretezni a kazánt, hogy el tudja látni a lakásfűtést és a tartályokat is fel tudja egyidejüleg fűteni!!!

Emiatt a fő körben érdemes nagyobb teljesítményű szivattyút választani.

Hatalmas különbségek az árban, nem a műszaki kialakításban vannak.
2009-11-22
21:07:51
#3451
mindenkinek köszönöm a hasznos tanácsokat,átalakítóm majd és beszámolok a tapasztalataimról.De ez egy kis időbe kerül beszámolok majd és a helyes megoldást közlöm majd.Addig is figyelemmel tartom ezt a fórumot köszönöm kozi4.
2009-11-20
01:58:23
#3437
kozi4!

Valami zavar engem a kapcsolásod logikájában.
Most csak röviden, ha szükséges akkor belemehetünk a részletekbe is.

A szivattyút mint Robert javasolta, mindig, és csak az ESBE elé kell bekötni.
A rajzodból nem világos, de mintha az ESBE fõ áramlási irányának betartása sem stimmelne. (A fõ áramlási irány 90 fokos és nem direkt egyenes. Így még rajzolni sem szabad!)

Ha ugyanis a szivattyú mûködik, akkor az ESBE-nek kutya kötelessége jól mûködnie, viszonylag gyors reakció idõvel.

Ha gravitációsan jár a rendszer, akkor is, csak akkor az ESBE-nek sokkal gyorsabban kellene leszabályozni 60 fokra a jóval kevesebb vízmennyiséget.
A gravitációs mûködést nem csak a meleg ág felszálló ereje tartja mûködésben, hanem, sõt inkább, a hideg ág leszálló szívóhatása.
Ebben az esetben az ESBE a feláramló forróvíztõl azonnal átnyit a visszatérõ ágra és szûkíti a forró ágat. 60 fokos (leszabályozott) elõremenõ és 35-40 fokos visszatérõ hõmérséklet különbség mellett még mûködik a gravitációs áramlás, ezért mûködnie kell az ESBE-nek is.
Használati melegvíz esetén alapesetben zárva a forró elõremenõ, tehát a csõben "hideg" víz van. A melegvíz megnyitásakor a hálózati nyomás helyettesíti a szivattyút, tehát az ESBE ismét csak mûködik.

Ha most mégis elõre tud menni a forróvíz, akkor vagy az ESBE hibás (amit nem hiszek), vagy valamilyen kapcsolási elem, alkatrész sorrendiségi hiba van a rendszerben. Vagy az ESBE forróvíz oldala nem az elõírt áramlási iránynak megfelelõen van bekotve. Ez tipikus fûtés szakember hiba szokott lenni.

2009-11-19
20:40:36
#3434
De ugyanez a probléma fennáll akkor is, ha gázkazánnal kombinált indirekt fűtésű tárolónk van amelyben napelemes vagy más módon történő melegvízkészítés történik, ha azt akarjuk hogy a kihasználtság pl: napelem esetében nagyobb legyen a HMV tároló maximum melegvízhőfokát felemelhetjük pl.:65-75 fokra és így több melegvizünk üzemórában nagyobb a napelem kihasználtsági foka, de kevert vizet kell előállítanunk amit keverőszeleppel? tudunk előállítani és így a cirkulációshálózatban lévő szivattyú ha nincs a csapolókon keresztül vízelvétel ugyanúgy keringeti a 65-75 fokos vizet, mintha keverőszelep nem is lenne.
A HMV tárolóban lévő rétegrend (hőmérsékleti különbség) elkerülése végett itt is lehet a cirkulációs vezetéket a hidegvízcsonkra kötni, de akár a hidegvízre kötjük a cirkulációt, akár a meglévő HMV cirkulációs csonkjára, ezen a problémán ez nem segít.Ha nincs vízelvétel az átfolyós rendszerű termosztatikus vízkeverőszelep nem megoldás központi szabályozásra.Forrázásvédelemmel ellátott keverőszelepek szintén nem megoldás mivel ha a forrázásvédelem működik benne, akkor a kevertvizes ágat zárja igy a cirkuláció nem valósul meg. Mi tehát a megoldás ha van egy adott magasabb hőfoku használati melegvizünk amelyet szeretnénk "normál"(50 fok) hőfokúra alakítani központilag keverve és onnan a kevert vizet cirkuláltatva teljesítsük a követelményeket (ne kelljen több liter vizet kiengedni míg melegvizünk lesz) illetve ne forduljon elő "forrázás" hiszen a melegvízhálózatban lévő csaptelepeket bárki kinyithatja és egy 65-80 fokos víz igencsak kellemetlen élmény.



2009-11-19
20:37:49
#3433
kozi4,

Így a cirkulációs szivattyú a kevert vizet mozgatná.




2009-11-19
20:37:27
#3432
kozi4:
a problema az, hogy az ESBE keveroszelep hideg agi oldalarol nincs semmilyen cirkulaciora lehetoseg.

tippem:
ha jol latom, a hideg ag bal oldalan van egy visszacsapo szelep is, ami ezt vegkepp megakadalyozna.
en azt kivennem, igy arra is tud majd nyomni a szivattyu.
vagy pedig a cirkulacios kort az ESBE fele meno hideg ag ele bekotni, ahogy Robert is rajzolta.

2009-11-19
12:45:06
#3425
sziasztok következő a problémám , van egy faelgázosító kazánnal kombinált 1000l pufferem a pufferben van egy 100l melegviztároló ,a melegviztároló két csonkos /hideg-meleg/.A cirkulációt visszakötöttem a hidegvizcsonkra a melegvizes oldalon beraktam egy ESBE termosztatikus keverőszelepet hogy ha a puffer mondjuk 80 fokos HMV tárolóm is közel ugyanannyi. Ha beindul a cirkulációs szivattyú akkor a meleg viz elkezd áramlani a keverőszelep felé/hőmérséklete 80 fok/ a szelep hatvan fokra van állítva. Ha van folyamatos meleg viz elvétel a szelep tökéletesen működik.DE HA ELZÁRJÁK A CSAPOT a szelepen átáramlik a 80 fokos víz hiába nyit mivel nincs vizelvétel a termoelem nyit de hidegviz nem keveredik hozzá a cirkulációs szivattyú pedig átkeringeti a 80 fokos vizet a házig.KÉRDÉS:kazánházban központilag lehet e kevert használati meleg vizet előállítani úgy hogy működjön a cirkulációs hálózat is mivel távol helyezkednek el a vízcsapolók .



2009-11-05
08:46:37
#3147
kod111:
NEM JO! vegyestuzelesueknel nem elegendoek a gazkazanoknal alkalmazott csomeretek, mert ha megszalad a kazan, azt nem tudod lekapcsolni!
minimum 28, de ajanlottan inkabb 35os csovel szereltesd a gerincet!
olvasd el a kazan gepkonyvet, abban benne kell lennie.
32kw-os faelgazosito kazanhoz minimum 35os csovet irnak elo!
a 35os cso 2x akkora keresztmetszettel bir, mint a 22es! (arban is legalabb ennyire szamits)
2009-11-04
23:29:13
#3144
Én még új vagyok itt egy beszerelés előtt állok és kérdeznék jó-e ha egy kazánból(Vigas 25) kilépő 2 colos előremenőt a szerelő rögtön leszűkít 22mm-re.
2009-10-14
13:32:23
#2731
Köszönet MONOLIT-nak, hogy megosztja velünk a tapasztalatait:

Nálam mindenhol padlófűtés van, a hálókban és a fürdőkben pedig radiátor is található. Így átmeneti időszakban csak a hálókat/fürdőket is fűthetem. A nappali két körre osztott, a nappaliban levő két osztóval 4-4 helyiség szabályozható egyenként. A radiátoros fűtés külön körön és termosztáton van.

A kazán kiépítése a képen látható módon, a két puffert sorba bekötve valósult meg, a gyári rajz alapján. A HMV tartályt egyszerűen (legelsőnek bekötve) a rendszerbe köttettem. Úgy okoskodtam, hogy legelsőnek a HMV készüljön el. Úgy tűnik bevált, csakhogy néha kiviszi a cirkuláció belőle a meleget. Ez ellen a csap elzárásával védekezem. Amennyiben ráérek egy motoros szelepet kellene a helyére építenem.













Sokat kínlódtam a "mesterekkel" mire elkészült a rendszer. Első körben nem is fűtött, mivel úgy építették ki, mint a hagyományost, mindent párhuzamosan rákötöttek mint a normál kiépítés esetén. Nem is fűtött amint nem ment a kazán, a pufferből nem tudott hőt kivenni. Nem jól kötötték be a keverőszelepeket, a hőcserélőt, stb. Megkínlódtam velük, de kitanulván a szakmát átköttettem a dolgokat és így már rendesen üzemel. A hőcserélő nem vált be, helyére keverőszelepet tettem, a boltban aztán kiderült hogy hungarocell darab van benne. Ennyit a mesterségüket nemértőkről!

Az elektromos bekötés ideiglenes, később lesz rendesen megcsinálva. Az egész kört egyetlen rendszerként lát el egy nagyméretű kiegyenlítő. Nemigazán volt hely a padlófűtés külön kiegyenlítéséhez, ezért kis átmérőjű csővel össze lett kötve az első puffer mellett. Remélhetőleg nem iszaposodik el, talán nincsen benne az ellenállása miatt áramlás. Az elektronika csőtermosztátokkal vezérelt, amennyiben kicsi a hőmérséklet (30 C fok alatt), nem megy. A padlófűtésen két szivattyú üzemel, mert a nappali két nagy körből áll, valamint innen vannak kettéosztva két osztóról a helyiségek 4-4 saját körre. Mindenhol kövezett az aljzat, a hálókban is. Ezért itt is padlófűtés van, de radiátoros kör is lett ezekben a helyiségekben és a fürdőkben külön körként kiépítve. Így teljesen függetlenül tudom fűteni átmeneti időszakban a hálókat. Ha fázunk, csak a hálókat és a fürdőket is tudom külön fűteni. Vagy csak a nappalit (és a többi helyiség egy részét) az itt lévő kandallóval. Télen a nappali fél köre is üzemelhet.

Az üzemeltetésről nem tudok véleményt mondani, mivel a fa olyan nedves volt, hogy a kandallóban kialudt. Saját fahulladék még mindig van, abból is tüzeltünk. De úgy tűnik a fogyás alapján, hogy kevés mennyiség kell a fűtésidényhez. Jövő évben tudok pontos adattal szolgálni, akkorra szárad ki a fa. Ha tudom előre hogy ilyen mértékben veszti a puffer a hőt, akkor nagyméretű tartályt veszek, használtat. Úgy védekezem ellene, hogy a meleget kiengedem a garázsba és a szárító helyiségbe. Ezekben a fűtést nem is üzemeltetem. A mosó-szárítót a gerincvezetékek hulladékhője simán kifűti. A garázs és a ház között lett elhelyezve a fűtőhelyiség, így nem viszi a garázs a hőt a lakóhelyiségektől. Pár bakit azért sikerült összehoznom :). A termosztátok a dolgozóban és a szárítóban lettek elhelyezve. A komolyabb a dolgozóban, (ami a legközelebb van a kazánházhoz) az egyszerűbb a mosókonyhában. Nos, a dolgozónál átkering szivattyú nélkül is a rendszer kis mértékben amennyiben jól felfűtöm a puffert, és a fal sem visz el hőt a kettő között. A szárító pedig tervemmel ellentétben nagyon is meleg lett fűtés nélkül is. Itt vezeték nélküli termosztát (nappaliból vezérelve) a megoldás, nehogy már szétszedjem a kiépítést :).

Két szobát (szinte a fél oldalt) nem fűtöm. A hulladék hő és a napfény 16 C fokot produkált ott. Szerencsémre a fenyő ajtók (kisipari 5 cm tömör) jól zárja a hőt.





Csendélet a kazánházban:














2009-08-13
08:19:44
#2327
>Nálam egyszer egy ilyen, gyorstalpalón átképzett üzletkötõ a kazánom mellett >állva javasolta, hogy dobjam ki ezt a vacakot és vegyek tõle egy Atmost, mert az >a legjobb. A kazánomon a felirat Jaroslav Cankar volt (õ gyártja). Rajta volt az >Atmos felirat is.


:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  FAELGÁZOSITÓ KAZÁNOKlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva