English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  FAELGÁZOSITÓ KAZÁNOKlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-01-26
10:04:58
#11077
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. 2 hónapja költöztünk családi házba.Vigas faelgázosító kazán oldja (oldaná meg) a fűtést. 2 hónapja nem tudjuk kitapasztalni.
Kérdésem: begyújtás után a kazán felmelegszik 71-72 fokra,ekkor előírás szerint, bekapcsoljuk a kazánt,csappantyút kihúzzuk,de nagyon rövid időn belűl a kazán hőfoka visszaesik akár 50-52 fokra.Nem melegít, fázunk!!!.Kinlódunk, elzárjuk , újból elrendezzük a fát és kezdődik előlről. Tudjuk, hogy 2 éves száraz fával kellene fűtenünk, de mivel novemberben költöztünk, nem sikerült száraz fát beszereznünk. A kazán 74 fokra van beállítva. A termosztátot az előző tulaj megszüntette, mondván nincs rá szükség. Biztos, hogy a nem kellően száraz fa is gondot okoz,de szerintünk valamit mi sem csinálunk jól.Már 3 szakembert kihívtunk, mindegyik azt mondja: ki kell tapasztalni. (persze kisszállási díjat fizetni kell!) Neten csak a működési elvét találjuk meg, sehol nincs leirat a pontos használatról.
Kérem adjatok tanácsot. Miskolcon lakunk, ha valaki a közelben lakik, és nem gond elmennénk tapasztalatot gyűjteni.
Üdv.
2011-01-25
21:20:06
Előzmény: sándor #11052#11068
sándor.
Köszi, még csak egyetlen egy kérdésem lenne, mennyi az átlagos napi fafogyasztásod és mennyi volt a legtöbb 24 óra alatt?
2011-01-25
19:06:36
Előzmény: robert #9738#11063

2011-01-24
22:55:37
Előzmény: sándor #10973#11049
Sándor.
"Nekem a kazánhoz 3000-3500 literes tároló kellett volna. Volt egy 7600 literes. De volt egy olyan célom is, amit már leírtam, hogy ha elutazom, akkor előre belenyomok egy napi hőmennyiséget. És a családnak másnap még nem kell begyújtani.
Ezért vettem meg a 32KW-os kazánt. Ami pont akkora és olyan mint a 25KW-os. Attól generátoros, hogy a felső tűztér oldalán jobbról, balról van plusz 5-6 levegőt beengedő lyuk a samotton."

Ekkora mennyiségű vizet mennyi idő alatt fűtesz fel, mekkora mennyiségű fa fogy el és mekkora a ΔT? A generátoros és a sima faelgáz között csak ennyi különbség, az a 5-6+ levegő furat?
2011-01-24
10:48:54
Előzmény: sándor #11001#11037
Sándor.
Köszi 99%-ban én is így tudtam-tudom, de ha végig mégy egy településen, te is tudod nem így van kialakítva a rendszerek nagyon nagy része. Nálunk 2003-ban lett engedélyezve a pincébe a gázkazán. Ahol a nyitott égésterű fali kazánok a konyhában, fürdőszobában, nappaliban van elhelyezve, az még veszélyesebb és netán azóta fokozott légtömörségű nyílászárók cseréjével kialakul a depresszió. (no comment)
2011-01-23
19:03:19
Előzmény: sándor #10969#11019
"Én nem választanék monolittal ellentétben sehová nagyobb teljesítményű szivattyút."

Sándor!

A rajz alapján a főköri szivattyúnak két másik szivattyút kell kiszolgálnia egy időben ha azok működnek, + a HMV-t.

Mellette a puffert is töltenie kellene. Ha felfűtött a rendszer akkor rendben van, de ha nem akkor már lehet hogy nem sikerül neki. Ha a teljesítménye nagynak mutatkozna a szivattyúnak, akkor visszaszabályozható a fordulata s egyben az áram felvétele is.

Természetesen függ a rendszer fizikai kialakításától. Amennyiben a két szint és a HMV ellenállása akkora mint a főkörinek, nincsen gond.
2011-01-22
22:32:36
Előzmény: sándor #10973#10999
Sándor.
"A pince nem jó megoldás. Tüzeléstechnikailag veszélyes és tilos."
A kazánok 3/4-e pincékben van elhelyezve, nálunk sem volt ellenvetése sem gázszolgáltatónak sem az önkormányzat építési osztályának sem.
2011-01-22
20:44:23
Előzmény: sándor #10979#10998
Köszönöm sándor!

Megint sokat segítettél.
Azt hiszem bevállalok egy Atmos DC 25 S faelgázasítót.
Számolgattam,hogy újan veszek vegyes tüzelésűt ami megfelelne a tartályhoz (kb 50KW) és jó minőségű,akár lemez (5mm), akár öntöttvas, 300-ba lenne. Az Atmos meg 400.Ez még belefér a költségvetésbe.
Nagyon kíváncsian várom a megoldást a tágulásira.
Akkor a vastagabb cső a kazán és a puffer között kell valamint a kazánháztól a lakásig,ha jól értelmeztem. 28-as csövet olvastam több helyen,ez megfelelne nekem is ugye?
A rajz elvileg kész, nem hiányzik róla semmi.
Kéményt úgy képzeltem el,hogy vagy egy 160-as elemes lesz vagy pedig rakatok egyet(olcsón meg tudom csináltatni) és saválló csővel bélelem.
kb. 8 méter lesz.
A pannonpellet oldalon számítva ,(mindent legrosszabbra állítva) durván 17-18 KW-ra jött ki a hőszükséglet.

Köszi!
Üdv!


2011-01-22
01:26:01
#10970
sandor
Igen,nehéz dönteni.
A rajz az amit zsezsével készítettetek nekem.
Egyenlőre a használati meleg vizes részt kihagyom belőle.

A kazán fölé elférne a tágulási,de a melléképület(kazánház) padlása alacsonyabban van, mint a ház felső szintjén lévő radiátorok , elvileg oda nem tudom tenni a tágulásit.

Van egy másik verzió még kazánháznak!
A ház alatt a pincében.
Ott van egy magas kémény jó huzattal.
Alul a pincében indul 2,5m -ig 150-es majd jön 5 méter ami 130-as a végéig meg van kb egy 3m-es szakasz ami 120-as átmérő :) Ez lehet elég lenne a faelgázasítónak. Most egy cserépkályha üzemel róla.
Csak az a baj hogy, ide nem biztos,hogy lefér a puffer , mert kb 95-100 cm az ajtó szélessége. Oda talán egy 1500-as max 2000-es gyári férne le.

Ha mégis vegyes tüzelésű kazánt vennék,melyik gyártót,mekkorát ajánlatok?

Hőfokszabályzó szelepnek akkor megfelelne a rajzon látható Esbe vta 322?

Monolit ezt írta:

"Azt ne feledd el, hogy a kazánt túl kell méretezni a számolt hőszükséglet fölé. A kazánnak a házon kívül a puffert is fel kell fűtenie. A kettő egy időben zajlik."

Hőszükségletet nem nagyon tudok számolni.
Amit tudok:
A házunk 2 szintes, alatta pince:
1. szint 270 lég m3
2. szint 100 lég m3
Külső szigetelés nincs, ablakok sem valami jól szigetelnek!A ház 28 éves.
Először az elsőt akarom csak készre megcsináltatni, mert csak ketten lakunk a házban,majd későbbiekben pedig a felső szintet is, de gondolom most kellene akkora kazánt és tartályt vennem,hogy a későbbiekben már csak rá keljen kötni és el is bírja a rendszer az egész házat.
Fa van,akác és tölgy,szinte ingyen!

Köszi!



2011-01-21
20:20:26
#10960
votinka

Azt ne feledd el, hogy a kazánt túl kell méretezni a számolt hőszükséglet fölé. A kazánnak a házon kívül a puffert is fel kell fűtenie. A kettő egy időben zajlik.

A főkörön nagyobb teljesítményű szivattyú üzemeljen mint a többin.

Nem elég a szerelők által kapásból alkalmazott 22-es csőátmérő.

A régi gravitációs kiépítés elvét kell alkalmazni. A fűtésköröket a padlóhoz és a radiátorokhoz külön kell kiépíteni, mert egyébként a nagyobb ellenállású résznél (padló)legrosszabb esetben kifűtetlen lesz a tér.
villam64Válasz erre
2011-01-21
18:57:52
Előzmény: votinka #10948#10953
A tágulásinak elég egy cső. A túlfolyót kivezetni szokták az ereszbe. De, az a cső se tudjon befagyni.
2011-01-21
10:31:30
Előzmény: zsezse #10939#10948
Köszönöm zsezse!
Rajt is van a rajzon a vta szelep,csak én nem figyeltem.A biztonsági szelepet is kihagytam.
A ház 5 méterre van a kazánháztól.A kazánházban lenne a puffer és a kazán is!
Akkor ezek szerint ahogy viszem át a csöveket egyik épületből a másikba,kell még két cső ami a tágulási csövei.
Olvastam a 7%-ot,azért írtam 2-300l-t.
Gázkazánt nem tervezek.
Üdv!

2011-01-21
01:09:09
#10939
votinka
bocsanat, de megvalaszolok parat, addig se unatkozz ;)

ha nyitott rendszerben gondolkodsz - ugy latom, igen - akkor a rendszer legmagasabb pontjara kell tenned a tartalyt. ha a haz padlastere magasabb, akkor oda.
viszont a kazantol direktben kellene felvinned az tagulasi agat a tartalyig, hogy az esetleges megforras ne okozzon problemat. erre figyelj oda.
( B) terv, hogy a kazan es a puffer nyitott, a hazat pedig zartta teszed 1 hocserelovel. +1 szivattyu, de akar kesobb gazkazant is tehetsz konnyeden a hazhoz)

a nyilt rendszereknel altalaban 7%-kal szamoljak a tagulasi tartalyt. leirtuk mar sokszor: a viz fizikai tagulasa 4 foktol 95 fokig kb 4%. a rendszerben levo egyeb vizmennyiseg miatt szoktak 7%-t szamolni. 3000 literhez akkor az 210L vagy nagyobb.

2x150L villanybojler tokeletes es olcso megoldas:) csak a csoatmerokre figyelj

>Ha kazánom fűtetlen helyen lenne, akkor nem kell attól félnem,hogy mikor a pufferből fűtök,esetleg megfagy bent a víz stb, vagy ez nagyon szélsőséges eset?

a puffer nem a kazan mellett lesz vegul?
szerintem ha minden nap begyujtasz vagy 2 naponta, nem fog athulni a helyseg annyira, hogy befagyjon a kazan. esetleg dobj fel nehany centi EPSt a falra.
viszont a padlason a tartalyra figyelj, el ne fagyjon! jol szigeteld le, esetleg a sandor fele "radiator" jellegu tartaly bekotest csinald meg, hogy keringjen a viz benne.
a biztonsagi szelepet ne felejtsd el a kazanhoz kozel, hogy ha veletlenul elfagyna, akkor ki tudja nyomni a felesleget (mi igy jartunk iden!)

>Ha a szobák hőmérsékletét külön akarom szabályozni akkor oda kell a radiátorkora külön termószelep!?
igen, ez a legegyszerubb megoldas

>Az előre menő ágon mivel szabályozom azt,hogy ne menjen túl meleg víz a radiátorokba?
egy ESBE VTA szeleppel peldaul. van olyan, amelyik 35-60 fokig kever, a radiatorokba a max 60 fok eleg szokott lenni, tehetsz ra motort is, ha akarsz.
2011-01-21
00:36:45
Előzmény: sándor #10884#10938
Sándor

Kezd összeállni a kép.
Egyre jobban hajlok az Atmos DC 25 s felé!
Mi a különbség a generátoros és a sima között?
Akkor rendszer felépítéséhez szükségem van a faelgázasító kazánra, pufferre , pufferen hőmérőkre,2-300l-es tágulásira, rézcsövekre különböző átmérőkben,radiátorokra , egy 60 fokos Esbe VTC 511-re ,2 keringető szivattyúra, egy szobatermosztátra.
Biztos hagytam még ki valamit!
Ha a szobák hőmérsékletét külön akarom szabályozni akkor oda kell a radiátorkora külön termószelep!?
Közben felvetődött még egy probléma.
Régebben írtam,hogy a kazánház kb. 5 méterre lenne a háztól,ennek a padlására tenném a tágulásit. Belegondoltam,hogy ha a ház felső szintjét is rákötöm a rendszerre, akkor ott magasabban lesznek a radiátorok ,mint a tágulási.Ez nem probléma?
Ha kazánom fűtetlen helyen lenne, akkor nem kell attól félnem,hogy mikor a pufferből fűtök,esetleg megfagy bent a víz stb, vagy ez nagyon szélsőséges eset?
Kb mekkora átmérőjű és magasságú kémény kell ennek a kazánnak? 160-as 7-8 méter elég?

A rajzon mi a szerepe a kerülő ágnak?
Az előre menő ágon mivel szabályozom azt,hogy ne menjen túl meleg víz a radiátorokba?
Bocsi a sok kérdésért!
A válaszokat előre is köszi!
Üdv!
2011-01-19
12:36:00
#10866
Sándor

Most egy kicsit megnyugtattál a nyitott rendszerrel kapcsolatban!
Eleinte tartottam tőle mert sokan mondták,hogy elavult,rohadnak az alkatrészek stb. stb.,de most már nem foglalkozom ezzel.Más fórumon is olvastam,hogy sokan kötik nyitott rendszerbe.
Egy másik megoldást is olvastam,hogy a kazán és a puffer nyitottba van,viszont a radiátorok csövek,hőcserélőn keresztül zártba.Gondolom ez így nem lenne hatékony számomra, úgyhogy ezt az ötletet el is vetettem.

A pufferból ez a T elágazás jó dolog,sokan dicsérik.

Úgy gondolom,hogy egy 25-ös faelgázasító lesz a befutó, atmos vagy vigas!
Inkább az atmos felé hajlok,mert szerintem kisebb a meghibásodás esélye(egyszerűbb).Mennyire hátrány az,hogy az atmosban a ventillátor állandó fordulatú(vagy meg, vagy nem)?
A 32-es atmos már nem hiszem,hogy belefér a költségvetésbe,bár azzal jól le tudnám csökkenteni a fűtési időt.Vigasból meg 40-es van ami szerintem már túl nagy úgyhogy az végképp kilőve.

Száraz fám lesz bőven,az nem probléma, mindíg előre egy max. két évre megvan.

Köszi a sok segítséget!

Üdv!
votinka
2011-01-17
11:48:44
Előzmény: sándor #10769#10797
sándor!

Nagyon köszönöm a kimerítő választ!
Még annyi lenne a kérdésem,hogy ha egy faelgázasítót nyitott rendszerbe kötök (a választott tartály nem működik zártban) akkor ez mennyire rövidíti meg a kazánom és a pufferem(esetleg az egész rendszer)élettartamát?
Köszönöm!

2011-01-16
04:27:32
Előzmény: sándor #10763#10766
Köszönöm a válaszokat!

Sándor írta:
"Semmi szükség hatalmas kazánra, amelyet majd csak rossz hatásfokkal óvatosan, állandóan figyelve kell tüzelgetned. ...a Robert által számított három órás kazán üzem le sem kötné a teljes időtöket.

Öreg, nehéz kazánt megmozdítani elég rizikós. Különösen, ha öntvénytagos.
A faelgázosítóktól sem kell csodát várni. Nálam lassan 10 éves lesz, de a fémszerkezete kibír még tíz évet. Most kellett a belső samott béléseket, az ajtó és más tömítéseket, hőszigetelő burkolatot kicserélni. A Szakszer pár hétre vállalta. Az egész munka dumálással együtt volt másfél óra, és 120eFt. Ebből csak a kiszállás 20eFt 220km-e!
Ha nem generátoros kivitelű, akkor jóval olcsóbb lett volna a felső tér samott bélése.
A kazán az én számításaim szerint már régen visszahozta az akkori igen magas árát. A mostani felújítás pedig egy télen visszajön.

Nem akarlak rábeszélni az elgázosítókra, de ha csak arra gondolsz, hogy a kéményemet, kazánomat egy szezonban egyszer tisztítom. Pár éve próbaképpp egy egész szezont gond nélkül végignyomtam tisztítás nélkül. Ezt másfajta kazánnal nem lehetne megcsinálni.
Ráadásul négy napi hamu belefér egy 10 literes vödörbe.
"

Egy kicsit most megkeveredtem.
Én először egy 30-35 KW körüli viadrust akartam venni,de itt a fórumon (rendszer rajzok) lebeszéltek róla, mert , hogy kicsi és nagyon sok idő míg felfűti a puffert és a házat, ezért álltam neki keresni a kb 50 Kw-os kazánokat,mert azt ajánlottátok.

DeJoe írta:
"votinka
A viadrus U22 d5 teljesítménye 29kW.
Ha azt veszed amit Sándor írt :
"Ha a kazánod 50KW teljesítményű, akkor hét és fél órányi kazán működést képes a tárolód betárolni"
akkor mennyi idő azzal fölfűteni a 3000 literes tárolót?
Másodállásban fűtő leszel?? :-)"



Akkor véleményetek szerint faelgázasítóból a 3000l-es tartályhoz+150m2 (370-400 lég m3) megfelelne nekem egy Atmos DC25S vagy egy Vigas 25S esetleg a még kisebb Atmos DC22S ?

Vegyesből pedig egy 35-40 KW körüli(fára értve)?
Köszi!
2011-01-15
20:48:33
Előzmény: Dejoe #10748#10749
Bár jobban megnézve, ölég kátrányos a belseje :-(
2011-01-15
20:04:24
Előzmény: votinka #10741#10742
votinka,

Köbméterenként és fokonként kb 1 kWh szükséges. Nem tudom milyen fűtőtesteket használsz, de 50 foknál hidegebb tárolóval már nem nagyon tudsz mit kezdeni, 80-85 foknál meg nemigen fűtöd fel jobban. A maximális hőmérséklet-különbség 35 fok, amihez 35*3=105kWh hőenergia szükséges. 40kW-os kazán 105/40=2.6 majdnem három óra alatt fűti fel a 3m3 vizet.
2011-01-15
19:44:06
Előzmény: sándor #10730#10741
Szerintem a számomra legjobb megoldás egy faelgázasító kazán lenne,de ez úgy néz ki nem fér bele a költségvetésbe.
Hosszú távra szeretnék kazánt vásárolni.
Ti ajánlottátok, hogy érdemes 50 KW körülibe gondolkodnom,mert kisebbel nem agyon tudom felfűteni (sok időt vesz igénybe) a 3000 L-es vagy annál nagyobb tartályt, + házat és nem kell gyakran pakolni!
Az általam felsorolt kazánok, a lemezek és az öntöttvas is szinte egy árban vannak(300 körül).
Én úgy gondoltam,hogy minimum egy 32Kw-os faelgázasító kell ekkora vízmennyiséghez.
Egy Atmos DC25S vagy egy Vigas 25S 400-450 körül van, ezek ára már közelít a sima vegyes tüzelésűekhez.

Kaptam még két képet a tartályról,azt is felteszem ide.
Belül minimálisan rozsdás!
Köszi!
Üdv!





2011-01-15
08:29:45
#10725
Valószínű megveszem!

A képek alapján jó állapotúnak tűnik.
Az 5 mm -es falvastagság megnyugtató,nyitott rendszerben is szerintem nagyon sokáig bírni fogja.

Most már csak egy kazán kell hozzá.
Amiket néztem:
Viadrus U22 8 vagy 9 tagos
Calor V50
Celsius V45
Hőterm Carbon 45
Hőterm Carbon gigant 55
de egyenlőre nem tudtam dönteni.
Egy kicsit tartok a lemez kazánoktól,de fához inkább ezeket ajánlják!
2010-12-14
14:28:49
#9738
v_gy,

A kazánon, de a gépkönyvében is szerepel, hogy a (kötelezően) ajánlott üzemi hőmérséklete 80-90fok között kell legyen. Különben a minimális 2 éves garancia is ugrik.

2010-12-14
08:46:20
#9724
Üdv

Köszi a hozzászólásokat.
Eddig csak a neten talákoztam ilyen kazánnal, elolvasgattam róla amit irnak és ez alapján sejtettem, hogy valami nem kóser annál a renszernél.
Szerintem a kezelőjével van gond, de hát a saját fája.
Ajálottam neki hogy csak tökéletesn száraz fával tüzeljen.
Láttam nála hasogatva a száradástól már megrepedezett fákat azt szabadna csak beletenni.
A 60-65 fok kazánhőfokot is kevesellem, van neki 2 hatalmas puffertartálya abba bőben lehetne eltárolni a feleslegesen meleg vizet.



végyé

2010-12-13
23:11:26
#9717
v_gy!

A pár hetes üzem még tapasztalat hiányt is jelent.

A vizes fa rövid idő alatt tönkre fogja tenni a kazánt. A kátránnyal semmi gond, ott a lemez 5mm-es kazánlemez. Viszont hátul, a levegő előmelegítő részeknél gyorsan szétkorrodál minden. Ráadásul a samott részek sem viselik el a nedvességet.

Szerintem gond lehet a kazán üzemi hőmérsékletének a beállításával és a tüzelési technológiával is.
A száraz fával üzemelő kazán 80fok körül már elégeti az alsó tűztérben a fagázt, ezért nem látható füst. De ha a külső hőmérséklet lemegy -15-20fok környékére, akkor hasonló, csak nem rögtön leereszkedő "pára" füstöt lehet látni, mint a gázkazánoknál. Ez nem tisztán vízpára, elég csak beleszagolni.

A Robert képén az ajtó feletti lemezen látható kormos elszíneződés szintén arra enged következtetni, hogy talán nem volt kellően száraz a fa. Vagy nem várták ki, amíg leég az előző töltet. Félig leégett töltetnél ha ajtót nyitnak, akkor elmegy a fagázok jó része és összefüstöli a burkolatot. Vagy álló ventilátor mellett nyitogatták az ajtót, ami szintén tilos.

Az üzemi hőmérséklet elérése után ezek a kazánok nem füstölhetnek. Füstölnek addig, amig a tűz csak a felső tűztérben ég. Illetve lezárva a felső tűzteret egy rövid idő kell az alsó gázelégető tűztér felmelegedéséhez. Ez idő alatt szűnik meg fokozatosan a látható füst a kéményen.
2010-12-13
18:44:58
#9706
Üdv

Hát ez az, a fa nem tökéletesen száraz.
De a gőz mellett jelentős szürkésfekete füst is volt.
A göz gyorsan eltünik azt megismerem, de ez füstölt is.
Ja és a kazán az olyasmi Atmos volt mint ami képeket lejebb Robert betett.



végyé

Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  FAELGÁZOSITÓ KAZÁNOKlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva