English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  FAELGÁZOSITÓ KAZÁNOKlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-02-01
16:36:32
Előzmény: sándor #11205#11296
Sándor!
A szigetelést mindenképpen későbbre hagyom!
Körülbelül ezzel a 16-17 Kw-os értékkel fogunk számolni,szerintem ez már nagyon közelít a valósághoz!
A pályázatok egy jó ötlet,nézegetem is őket,azt olvastam március környékén talán elindul valami.
Beszélek a fűtésszerelővel is és előadom neki a terveket,ötleteket,rajzot!
Nagyon érdekes,hogy a másik fórumon le akartak beszélni a 3000l-es tartályról,miközben mindenki azt írja, hogy 1000-1500l-es tartálya van,de ha most csinálna rendszert vagy tehetné biztos tenne be még egy ekkorát.....
Német, külföldi fórumokon 2000l alatt nem is használnak puffert:)
Találtam egy vegyestözelésű kazánt Lignoterm néven,nagyon dícsérik a gyártót,6mm-es lemezből készülnek,ha valami közbejön és nem Atmos lenne,szerintem ezt fogom venni.Azt írják nagyon jó a hatásfoka a kazánjainak és sokáig ég.Szigetújfalun gyártják.
Ismeri valaki itt ezeket a kazánokat?
It van néhány link róla: mindennelfut.uw.hu

2011-01-30
12:59:00
Előzmény: kunzoli #11214#11215
Hozzátenném, a cserépkályhánál a füstjárat kb 4 méteres szakasza belül van, s csak aztán lép be a kéménybe az égéstermék.
Ettől függetlenül, meg kellene adni az időt az átfűtésre, és kevésbé intenzív lobogás mellett.
Csak az a baj, hogy erre nekem sem volt türelmem, főleg ha egy-két szabadnap után
azt láttam: "bebőrödzött" a víz a mosógépeim mellett lévő lavórban.
Megéri kísérletezni, mert némi türelemmel talán jelentős megtakarítás is elérhető.
2011-01-30
12:43:59
Előzmény: sándor #11206#11214
A cserépkályhát átrakó mester szerint:
1. begyújtáskor legyen zárva a hamutartó ajtaja, felül meg csak a szikrafogó ajtó legyen bezárva.
2. amikor már ropog a gerjesztő, csere, azaz alul kicsit kinyitni, felül bezárni.
3. ha már elég meleg a kályha, és csak némi nem szenes parázs van a tűztérben, el lehet teljesen zárni a levegő útját.

Az ígért 5-6kg fa helyett kb. 20kg nyers akácot kíván a jó felfűtés, igaz egy rossz adottságú, tufa falazatú 20+15 m2 (20 totál fűtött, 15 temperált ter.) épületben, és naponta egyszeri begyújtásra, a munkaidőre szóló hőért.
Van még mit tanulnom, bár bevallom, - mivel a cserépkályha sok tekintetben kényesebb, mint mondjuk egy kandalló (otthon, a nappaliban ez van), különösen a nyomásviszonyok tekintetében -, tartok is tőle.
Voltam tanúja ugyanis a hirtelen bedurrant "fagáz" munkájának, amikor hirtelen felemelte a cserépkályha tetejét, megtágítva a felső sorok fugáit is.
Ezért voltam ezidáig olyan szófogadó fűtő, mert a "mester" csak jobban tudja.
Ugyanakkor alig várom, hogy kipróbálhassam a másik szisztémát.
Üdv!
2011-01-29
20:34:31
Előzmény: sándor #11179#11198
Meghajlok a tények előtt.

Volt szerencsém a felsorolt fafajták egy részével, - keménnyel, puhával is -, fűteni.
Nem tudtam korrektül összehasonlítani a nedvességtartalmakat, ezért a "környezeti körülmények", mondjuk a nálam hasonló, és mindegyik fára egyformán ható légnedvesség mellett tapasztalt felfűtési idők, elhasznált faanyagok mennyiségi különbsége adja a véleményemhez az alapot.

A nedves nyárfa mellett fáztunk, a fenyőt nem győztem újratölteni, az akác még nedvesen is bedurrantott, igaz akkor folyt a kátrány rendesen.

De, - és ezért elnézést kérek -, mezei vegyes kazánokkal fűtöttem, míg most a műhelyemben cserépkályhával ( idei akáccal), és még sohasem faelgázosítóval.

Készséggel elhiszem, hogy a száraz nyárfa ég, mint a zsír.

2011-01-29
19:07:24
Előzmény: sándor #11181#11193
Sándor!

Elrontottam a számítást,robert segített,úgy néz ki,hogy a végleges érték 16KW lett.
Az ár engem is befolyásol elé nagy mértékben,főleg úgy,hogy teljesen új rendszert kell építeni, se radiátorok,semmi...

2011-01-29
11:27:04
Előzmény: kunzoli #11178#11184
"Mert nem szárítják, hacsak a nyakukon nem marad a kereskedőknek."

Ellenkezőleg, mázsára történő árazás esetén esetleg meg is locsolják. Keresleti piacról van szó, a vevők nagy része pedig... hogy is mondjam... nem törődik vele, hogy mit kap, annyira tudatlan.

villam64Válasz erre
2011-01-29
07:05:55
#11183
Ez tetszik. Egyik táblázat, eladó ezt mondja a másik amazt.
Már csak az a kérdésem, hogy mi a fa nedvességtartalma?
1. a súly arányában mennyi a nedvességtartalma kg/%
2. a térfogat arányában mennyi a nedvességtartalma dm3/%
2011-01-29
00:00:29
Előzmény: robert #11170#11178
Robert!
Köszönöm!
Feladtad a labdát, hadd csapjam le!
Melyik fa nedvességtartalma lehet (vélhetően) nagyobb, azonos környezeti körülmények között (mert persze nem 0% egyiké sem)?
Szerintem a lazább rostszerkezet miatt az ún. puhafáké.
Ha ezt, a víztartalom halmazállapot változtatására felhasznált energiát leszámítjuk, talán ülhet az 1 : 2-höz is.
Mert nem szárítják, hacsak a nyakukon nem marad a kereskedőknek.
Üdv!
Megyek aludni, 3-kor kelek...
2011-01-28
19:55:27
Előzmény: votinka #11160#11171
votinka,
http://biosolar.hu/forum/show/11161#11161
2011-01-28
18:30:30
Előzmény: sándor #11140#11160
Sándor

Jó hogy írtad ezt a vegyes rendszert.Ugyan gáz kazánnal nem szeretnék foglalkozni és valószínű,hogy nem is lesz,de van egy cserépkályha a lakásban,ezt nem bontatom el és így nyugodtan veszem meg a 25-ös faelgázasítót.
Ha valami extrém helyzet lenne,befűtök azzal is.
A szakszertől is a 25-öt ajánlották,igaz csak 1500-as pufferrel, de a 3000-es lesz.Azt írták,hogy zárt és nyitott rendszerbe egyaránt köthetem.
Ennyi megjegyzést még tettek hozzá:
"Mi általában zárt rendszert szoktunk javasolni, mivel itt jobb az áramlás és egyenletesebbek a nyomásviszonyok."
Ahogy néztem a zárthoz elég sok kiegészítőt kell venni borsos áron.
A tartály és a költségek miatt marad a nyitott verzió.



Robert

Kiszámoltam nagyjából a hőszükségletet.
Az U értékeket nem változtattam meg.
Az ablakok két szárnyú szimpla üvegezésűek.
A fal B30 tégla vakolva (kőpor) .
Ha jól töltöttem ki mindent akkor 9KW kazánteljesítmény jött ki.

http://apps.biosolar.hu/enercal/?AH=150&A_teto=120&U_teto=0.5&A_fal=150&U_fal=0.4&AFD=6&AFK=6&AFN=6&AFE=6&U_ablak=1.5&A_padlo=100&U_padlo=0.4&A_pincefal=60&U_pincefal=0.4&V=370&N=0.5&EE=1500&P=4&tlh=21&tkh=-15&thk=20&tpi=5&QSK=0


2011-01-28
08:54:53
Előzmény: monolit #11118#11145
Köszi monolit!
A ház 1995-ben épült, az előző tulaj a nappaliba csak padlófűtést alkalmazott, ezt "örököltük". Több helyen meg van repedve a járólap, ill, meg van süllyedve.Ezzel most nem tudunk mit kezdeni, -fogytán a pénzünk.Minden tanácsot nagyon köszönök.
2011-01-28
08:50:51
Előzmény: robert #11116#11144
robert.
Köszi. Tegnap beszereztünk brikettet, valóban a vizes fa okozta a gondunkat.Köszi mindenkinek a tanácsot!! Később fával tervezünk fűteni, de mivel -korábban írtam -novemberi költözés miatt tudtunk előre tervezni.
Üdv.
2011-01-27
20:25:22
Előzmény: robert #11116#11130
Engedjétek meg egy "vidékinek":
A fakitermelést rendesen télen végzik, s leginkább akkor szeretik frissiben eladni (nem kell magyaráznom miért) a tüzifát.
Ilyenkor még a köbméter ár lehet elfogadható, hisz a térfogat nem változik látványosan a száradással.
A fajsúly annál inkább, ezért a mázsánkénti ár ilyenkor kevéssé korrekt elszámolási alap.
A legjobb nyáron megvenni, az előző téli szezonban kitermelt, a néhány havi tárolás során már némileg megszáradt fát (régebbit úgysem hagynak meg), majd ezt szellős, tetővel védett helyen tovább tárolni, szárítani a tüzelőberendezés által megkívánt állapotig.
Ráadásul nyáron akciósan kínálják ezt a már nem teljesen nyers árut.
Ne feledkezzünk meg azonban arról sem, hogy csak keményfában érdemes gondolkodni.
Ez az elmélet...
Néha én is fűtöttem olyan pl. nyárfával, amiből szinte folyt a víz.
Álmomba se jöjjön elő!
2011-01-27
19:16:25
Előzmény: sándor #11110#11126
Sándor!

Én elhiszem a leírtakat neked,főleg úgy,hogy te magyarázattal,számokkal és tapasztalattal is alátámasztod ezeket.
Meg ahogy észrevettem itt a fórumon mindenki körülbelül azokat a méreteket ajánlja mint te.
Egyetlen dolog amitől félek,hogy nem tudom a ház hőszükségletét.
Számoltam a pannon pelletes programmal(mindent a legrosszabbra állítva) 17-18 KW
jött ki.Ha megközelítőleg pontos ez az érték, akkor nekem erre a 17KW-ra szükségem van a nap 24-órájában?
Amennyiben igen,akkor ha a 25-ös atmos ,tegyük fel tud átlagosan 22-23-at, marad jó esetben 5kw amit a puffer töltésre tudok használni.Ez nem sok
Ez lehet,hogy elég buta számítás volt részemről. :)
Köszönöm a válaszokat és ígérem nem foglak többet zaklatni a puffer-kazán mérettel.
Úgy gondolom az általad javasolt kazánméretet és tartályt fogom használni.
Köszi!
Üdv!
2011-01-27
10:52:51
Előzmény: berek #11115#11118
Én a kalodás fát választanám, az van az eredetihez (rönkfa)leginkább hasonló.


"a nappaliban padlófűtés van, max. hány fokos víz keringhet benne? /17 fok van a nappaliban/."

Az előremenő víz hőmérséklete általánosan 40-50(max.) C fok.

Azért alkalmazzuk ezt a jellemző hőmérsékletet, mivel a hőátadás növelése miatt hidegburkolattal vannak a padlófelületek ellátva. Maga a burkolat nem viseli el a gyors felfűtést, amennyiben magasabb előremenő hőmérsékletű vizet alkalmazunk. Idővel felválnak a lapok, az aljzat (beton) hőmozgását nem tudják lekövetni.De a műanyagcsövek sem képesek tartósan a nagy hőfokot elviselni, bár az újabb fejlesztések már megengedik a magasabb hőmérséklet alkalmazását is.

A padlófűtést másként kell használni, talán ez nálad is a hiba? Mivel nagy a hőtehetetlensége, emiatt a használatbavétel előtt kell a felfűtést elkezdeni, Mire hazaérsz a munkából már meleg legyen a padló.

Gáznál ez könnyedén megoldható heti termosztát programozás használatával. Ne feledd a termosztátot átállítani a padlófűtéshez.

Akkor jó egy padlófűtés ha nem melegszik fel az aljzat nagyon, (akkor kevesebb a lebegő por) mégis kifűti a helyiséget. Nem szabadna a padlófűtés kivitelezését csak önmagában alkalmazni, azt radiátorokkal együtt kellene használni. A padló ad egy alapfűtést, a többi finomabb szabályozást a radiátorokkal kell végezni. Ez esetben két önálló más-más helyiségben elhelyezett termosztát vezérli a két különválasztott kört.
2011-01-27
09:34:20
Előzmény: berek #11115#11116
berek,

Mielőtt nagyobb mennyiségű brikettel vásárlásával kapcsolatban meghozod a végső döntést olvasd át a róla szóló bejegyzéseket:
http://biosolar.hu/forum/416

Nedves fával nem szabad fűteni (fele a száraz fa fűtőértékének). Ha nincs száraz fa, akkor jobb a brikett, de ha idejében vásárolsz fát és kiszárítod, akkor lényegesen olcsóbb.
2011-01-27
09:20:24
Előzmény: sándor #11111#11115
Sándor!
Köszi, igen, fabrikettben gondolkodunk. Hétvégére beszerezzük.Így eldől, hogy van-e gond a kazánnal. vagy a nem száraz fa miatt kinlódunk.Olyan rendesek vagytok, hogy tanácsot adtok, így még egy kérdésem lenne:a nappaliban padlófűtés van, max. hány fokos víz keringhet benne? /17 fok van a nappaliban/.
Üdv.
2011-01-26
23:52:48
#11109























FAELGÁZOSITÓ KAZÁNOK RECOMMENDED

Vegyes kazán és puffer RECOMMENDED

2011-01-26
19:49:17
Előzmény: monolit #11091#11098
A ventilátor alatt jobb és baloldalon van egy-egy állítócsavar azt ki felé tekerve tudod növelni a szekunder levegő nagyságát.



2011-01-26
18:07:16
Előzmény: sándor #11051#11096
Köszönöm Sándor!
Csak a földszint és az emelet lenne radiátorokkal.
Később a használati meleg vizes részt is hozzá kéne tenni.
A másik fórumon sokan mondják,hogy kevés lesz ez a kazán a házhoz és a pufferhez,nagy szerintük hozzá a 3000l.Hosszú idő alatt fog felmelegedni.
Atmos dc 32 s valamint Vigas 25 (31Kw) kazánokat ajánlották minimum.
Azt az infót kaptam,hogy merevítenem kell a tartályt ,mert kipuposodik,hiába 5mm vastag.
"Ahány méter magasan van a tágulási, annyiszor 0,1 bár a nyomás. Ha pl 10 méteren van, akkor 1 bar, ami azt jelenti 1x1 méteres sík felületre 10 tonna erő hat! Ki fog púposodni."
És a rézcsövek helyett vasövet ajánlottak a kazánkörbe, a fűtéskörbe meg 5 rétegű csövet falon kívül, korrózió miatt.
Ezt az 5 rétegűt falon belül nem lehet vezetni?
Üdv!

2011-01-26
16:07:51
Előzmény: berek #11077#11091
Kalodás fát kell venni, az száraz. Ha azzal megfelelően működik, akkor a fa a bűnös.

Nekem nem ez a típus van, ennél állítható a szekunder levegő nagysága. Ki kell nyitni a szabályozó nyílást nagyobbra, de később normál szárazságú fánál vissza kell zárni.

Nyitásnál a láng színét figyelni kell a gépkönyvben leírtak szerint!

Kizárólag átmeneti megoldás legyen!
2011-01-26
16:00:36
Előzmény: zsezse #11084#11090
Zsezse.
Mivel télen költöztünk, csak idei vágott fát sikerült beszereznünk, de állítólag tavaszit.Sehol nem találunk még egy évest sem, nemhogy 2.De köszi a választ.
2011-01-26
15:55:01
Előzmény: DeJoe #11086#11089
DeJoe.
Köszönöm válaszod, utánanézünk, hogy van-e kazánvédőszelep.

2011-01-26
11:25:45
Előzmény: berek #11077#11086
Banális a kérdés, de ...
A kazán visszatérőben van "kazánvédő" szelep ??
Mondjuk ESBE VTC511, laddomat, vagy valamilyen "visszacsatolás" az előremenőből , hogy ne a "hideg" vizet kapja egyből a kazán
2011-01-26
11:10:51
#11084
berek

milyen faval tuzeltek? ha nagyon friss (idei vagas) akkor nem kell csodalkozni szerintem
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  FAELGÁZOSITÓ KAZÁNOKlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva