English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  FAELGÁZOSITÓ KAZÁNOKlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
lagzisokVálasz erre
2011-10-09
20:26:25
#18458
SZiasztok!

Nekünk már vagy 10 épve van egy ATMOS DC22 kazánunk,
az utóbbi évben azt vettem észre hogy nem igazán "morog" nem húz rendesen.

A ventillátor jó, a kémény tiszta.

Akkor kezd el morogni (jól égni) ha a rakodó ajtót résnyire nyitva hagyom.

Ugy gondolom a segéd levegő utjában van valami hiba.
Ha szemben álok jobbra hátul van egy kis furat jobbra a tisztító ajtó felett
ott tele van porral amennyire tudtam kitisztítottam de erről a leírása sem ír.

Így az üzemei hőfokot is elég nehezen éri el ami gáz, mivel
így 60 fok alatt nem igazán tudok hőt kivenni belölle..


Van valakinek tapasztalata? Ötlete?

Ajtó tömítés hiba lehet esetleg?
2011-10-09
20:15:53
Előzmény: sándor #18444#18456
Jaaa tényleg köszi...:-)
És a "kapcsolós" ötletet is.
Ha lesz időm megcsinálom.
2011-10-09
20:00:26
#18455
Köszönöm a sok segítséget.
Ez a begyújtási útmutató nagyon tuti.
Keverőszelepeket nézegetve arra gondoltam,hogy a Regulus TSV 2 változatát kellene megvennem.Ennek nagyobb a kvs értéke mint az esbe szelepé.
A másik fórumon is nagyon ajánlották,valamint az atmos is támogatja.
www.atmos.cz/english/prislusenstvi-sestava-005-termoregulacni-sestava-kotloveho-okruhu-reg
Az ára sem vészes.
TSV2 61°C (külső menet 2") 16 087 Ft
Csatlakozó szettek TSV2-hez
5/4" B csatlakozó szett TSV2-hez (3db) 6 356 Ft
6/4" B csatlakozó szett TSV2-hez (3db) 7 425 Ft
2" B csatlakozó szett TSV2-hez (3db) 13 050 Ft
2011-10-09
19:52:48
#18454
Naszóval megvolt.
Már nem vagyok szűz.....faelgázosítóilag :-))
Maga a begyujtás vagy harmadszorra sikerült.
Időket nem mértem (majd legközelebb) , de relative hamar elérte az üzemi hőfokot.
A 65 fokos esbe 69-72 fokot kever vissza.
A szivettyú II-es fokozatán járatva, a Dt 10fok, a kazánhőmérő 81-83 fokot mutat.
Visszavéve I-es fokozatra a Dt 15 fok, a kazánhőmérő 86-88 fokot mutat.
Úgy lett beállítva, hogy 88fok környékén kikapcsol a ventillátor.

A füstgáz legmagasabb hőmérséklete 260 körül indult, de mikor elérte az üzemi hőmérsékletet a kazán ,akkor 230fok körül volt (van)
A puffer 83/80/30 fokos, fél adag fával indítottam, így elsőre, majd 1x raktam még rá kb. 1/4 adagnyit.
Közbe a lakás végig kapta/ja a meleget (45fok)
Még barátkozunk...:-)
2011-10-09
17:51:02
Előzmény: dejoe #18430#18451
Dejoe

van 3 termosztatom (50,50,60) es 2 ESBEm. (50,60)

egy szo mint szaz, nalam az 50 fokos az 50es termosztattal 50 fokon tartja magat
a szuleimnel a 60 fokos az 50es termosztattal 60 fokon tartja magat:)
az 50 es a 60 fokos a 60as termosztattal 70 fokon tartja magat.

ennyit az ESBErol.


2011-10-09
14:21:01
Előzmény: sándor #18440#18441
Azt megköszönném. :-)

Pl ez sem 1értelmű a kezelésiben:

"Begyújtás és üzemelés
A tulajdonképpeni begyújtás előtt kinyitjuk a begyújtási csapófedelet úgy, hogy kihúzzuk
a begyújtási csapóajtó vonókarját (17) és a kazántermosztátot begyújtásra (minimálisra)
állítjuk.
A felső ajtón (2) át a rostélyra (5) száraz gyújtóst teszünk merőlegesen úgy, hogy
2-4 cm-es hézag legyen a tüzelőanyag és a rostély között, nehogy eltömődjön az
égéstermék csatornája. A gyújtósra papírt vagy fagyapotot helyezünk és ismét gyújtóst,
majd nagyobb mennyiségű száraz fát. A begyújtás és a rövid ideig tartó égés után (max.
5 perc) az égő fára egy kisebb réteg szenet szórunk és bekapcsoljuk a ventilátort (4) (az
elszívó ventilátort közvetlenül a begyújtás után kapcsoljuk be), a vonókarral (17) lezárjuk
a begyújtási csapóajtót (13)."

Első mondatban írja, hogy a "kazántermosztátot begyujtásra (minimálisra) állítjuk"
Ekkor ugye egyből elindul a ventillátor ?
.
. majd begyujtunk
. néhány mondat...
.
"A begyújtás és a rövid ideig tartó égés után (max.
5 perc) az égő fára egy kisebb réteg szenet szórunk és bekapcsoljuk a ventilátort (4) (az elszívó ventilátort közvetlenül a begyújtás után kapcsoljuk be)"

De hisz az már megy a legelejétől kezdve nem? Ahogy a kezántermosztátot min-ra állítottuk.
Vagy azt akarta írni/fordítani, hogy az elszívó ventillátort közv. a begy. ELŐTT kapcsoljuk be ?

Melyik az igaz ?
Lehet bennem van a hiba?
Vagy vegyem szomorúan tudomásul, hogy számomra a "hölgyek" számára kiadott verzió a megfelelő(felfogható) ? :-)))
2011-10-09
13:39:48
#18436
"Én is azt hittem, hogy elméletileg felkészültem a kazánból,"
Én meg úgy érzem, hogy elméletileg se készültem fel. :-))
Mert a kazánt használtan vettem - beüzemelő nem járt hozzá -, illetve a hozzá adott kezelési sem túl egyértelmű, informatív. (fordítási hiányosságok)

Még olvasgatok fórumokat és ha "lemegy" a nap akkor hajrá. :-)
2011-10-09
10:26:11
Előzmény: zsezse #18418#18430
Én meg ezt úgy értelmezem, hogy: :-)))
az 50 fokos esbe 50 fokos előremenőnél elkezdi nyitni a hideg-puffer felüli ágat.
A kazánba visszatérő 50 fok lesz.
Ha nő a kazán előremenő, akkor egy kicsit többet kever hozzá a hidegből.
Majd mikor a pufferből vuisszatérő eléri a 60 fokot, akkor nyit ki teljesen, és az előremenőből nem kever hozzá.
Tehát a kazánba visszatérő, max akkor emelkedik 50 fok fölé, ha a pufferből visszatérő maghaladja az 50 fokot. 51-52-53....
És szép lassan emelkedik a visszatérő.
szerintem
Lehet neked szerncséd van és olyan esbet sikerült venned, aminek a kevert hőméséklete 53+5fok=58 !
Az már majdnem 60 :-))

Nekem is 50 foks volt,és amíg a pufiból 50 foknál hidegebb víz jött vissza, addig 53 fokos volt a kazánba visszatérő!
Valószínű a miénk "pontos" volt...:-))


"Nalam egy gyarilag 50 fokos ESBE van, ez viszont 50 foknal all be stabilra."
Akkor a tiéd " minuszos". 1" - 53+-4fok, vagy 5/4"- 53+-4fok)
www.infoweb.esbe.se/files/53701/VTC500_SE_99501340_A_LR.pdf

Ezért is gondolkodtam sokat, hogy termsoztát cserekor milyet rendeljek.
Mert ha rendelek egy 60 fokosat ÉS az minuszos, akkor a visszatérőm lehet akár 58, ha plusszos akkor 68 fokos is!
Fagáznak meg kell a 65...
Ezért rendeltem egy 65 fokosat. Ez keverhet 63 és 73 fok között akármit.
Ha plusszos max emelek a szivattyú fordulatszámán.
Vagy pont jó lesz hisz a laddomatban is 73 fokos patron van

Ma délután ki fog derülni, hogy milyen az esbe...:-)
Tegnap nem volt időm próbafüttésre.
2011-10-09
10:10:49
Előzmény: sándor #18417#18429
"a 60 fokosnak van kb. +5 fok "lógása"
Lehet neked "szerencséd" volt. :-))
Lehetett volna az 63-5 fok is.(63+5fok)Ha 1"-os, ha 5/4" akkor +-4 .
A katalógus szerint.
www.infoweb.esbe.se/files/53701/VTC500_SE_99501340_A_LR.pdf
Ha "blandning" az kevertet jelent svédül :-))
2011-10-08
21:57:54
Előzmény: dejoe #18413#18418
egyszer elolvastam az ESBE VTC leirasat.
www.langor.hu/cikk_leiras/ESBE_termekek_2009_2010.pdf
23. oldal

Ez all benne:
"tartalmaz egy termosztátot, mely 45, 55, 60, 70 vagy 80°C–nál kezd nyitni, és teljesen
kinyit, amint a hőmérséklet 10°C-al túllépi a megadottat"

Tehat az 50 fokos ESBE 50 foknal kezd el nyitni, es 60 fokon all be stabilan nyitottra.
Ezert hasznalom az 50 fokosat, mert igy jon meg a 60 fokos visszatero.


Ket ESBE VTC511 van a csaladban, ebbol az egyik eredetileg a 60 fokos verzio volt, ez 60nal nyitott, 70ig kevert, 70tol stabil volt.
Szereztem bele egy 50 fokos patront, most 60nal stabil, tehat jol mukodik.

Nalam egy gyarilag 50 fokos ESBE van, ez viszont 50 foknal all be stabilra. Lehet, hogy ebben nem jo patron van?
2011-10-08
21:35:21
Előzmény: votinka #18404#18413
"Az Atmos ha jól tudom a 65 fok kazánköri keverőt ajánlja."
Gépkönyvben esbe TV 60-at írja. (mondjuk az még kérdés lehet, hogy akkor hogyan lesz meg a min. 65 fokos visszatérő )
"Miért jobb az 50-es?"
Atmoshoz nem jobb.
Kell a minimum 65 fokos visszatérő !
2011-10-08
20:13:49
Előzmény: zsezse #18401#18404
Köszönöm ,sokat segítettél.
Csak radiátorok lesznek.
Az Atmos ha jól tudom a 65 fok kazánköri keverőt ajánlja.
Miért jobb az 50-es?
Fűtéskör alatt a vta szelep és szivattyú utáni részre gondoltam.A rajzon a puffertől jobbra.
A 322-es csak 1.6 kvs értékű.Ez nem kevés?
Az szakszeres Atmosos bekötésből gondoltam kiindulni.
Szigetelést úgy gondoltuk,hogy dupla csőhéj a csövekre+ ezt beletesszük pvc csőbe.
Nem tudom sajnos a földben vezetni.



2011-10-08
19:46:00
Előzmény: votinka #18399#18401
votinka

Ha meg tudod oldani, hogy a haz es a kazanhaz kozott a foldben vezesd a csoveket a hoveszteseget minimalizalni tudod.
Ha nem, akkor nagyon vastagon szigeteld le, esetleg tervezz be periodikus keringetest, hogy veletlenul se fagyjon el a cso.
Mindket esetben ugyelj a vizszigetelesre! A talajban is csak vizszigetelt megoldast alkalmazz, pl PVC cso.

a "futeskor" alatt mit ertesz? Hasznalunk ugyanis VTC es VTA tipusu ESBE szelepeket is.
a VTC a kazanfeltolteshez hasznalatos, minimalis homersekletet kever ki, hogy a kazanod ne kapjon folyamatosan hidegvizet a puffer aljabol. pl VTC511
ebbol letezik 50-55-60-65-70 fokos szelep, 1", 5/4" meretekben es kulso, belso menettel. a KVS erteket figyeld, ha valasztasz. En az 50 fokos 5/4" kulso menetest ajanlom, arra konnyen rakhatsz hollandert es kelloen nagy az atmeroje. Arban nincs sok kulonbseg azt hiszem.

a VTA a lakasoldalhoz hasznalatos, ahol a futoviz homersekletet szeretned maximalizalni (pl padlofuteshez, falfuteshez, HMVhez, esetleg radiatorokhoz), pl VTA322. Ebbol letezik 3/4", 1" meretu, kulso, belso menetes, 25-43 ill 35-60 fokos verzio. Ebbol en a padlohoz a 25-43 1" kulsomenet, falhoz/radiatorhoz/hmv-hez a 35-60 1" kulsomenetet hasznalom. Erre is konnyen ra tudsz csatlakozni egy felhollanderrel.

a szakszeres bekotesrol leolvashato, hogy mit hova kell tenni.
Vegiggondolva a rendszered en valoszinuleg a VTA szelepet a kazanhazban helyeznem el, hogy minel alacsonyabb homersekletu viz kozlekedjen a haz es a kazan kozott, kisebb lesz a hoveteszteseg.
Egy rajz/terv sokat segitene a tovabbi kerdeseidnel:)




2011-10-08
19:06:40
#18399
Sziasztok!

Ezen a héten lettem tulajdonosa egy Atmos dc 32 s kazánnak.
Sok vacillálás után ezt választottam végül(Attack volt még a pakliban a vége fele).
Sajnos a rendszerem valószínű nem fog elkészülni most,csak a következő fűtési szezonra,de azért már gyüjtögetem hozzá az alkatrészeket.

Pufferem már van egy 2500l-es, kéményem radiátoraim megvannak, most a keverőszelepeket, biztonsági dolgokat nyomozom.

Szakszeres bekötést ajánlják sokan,fűtésszerelőm is ezt preferája,csak annyi különbséggel,hogy ő nem T-vel kötné be.

A kazánház a háztól 10 m-re van ,ebből 4 méter a szabadban menne.A kazán és a puffer közvetlenül egymás mellett a kazánházban lenne.

Fűtéskörben melyik típuszámú vta szelep az elterjedt?Sokan csak vta-t emlegetnek a fórumon,de az nem derül ki,hogy melyik a legalkalmasabb.

Szerintetek nálam a fűtéskörben lévő szivattyú, vta, szelepek, y szűrő részt hova kellene elhelyezni?

(Én közvetlen a házba való becsatlakozás utánra gondoltam.)



Valakinek nincs véletlenül egy teljes részletes leírása az szakszeres bekötésről a befűtéstől a teljes leégésig,puffer kihüléséig?

Arra gondoltam,hogy mi mit csinál,mikor nyit-zár stb.

A fórumon nem találom.

Köszönöm előre is.
2011-09-08
20:16:45
Előzmény: robert #17541#17549
Az előző napok vitáihoz pár ma készült kép, okulásnak, 5 év nemtörődömségről, mekkora szerepe van a felhasználónak egy kazán életében (és halálában), és miért is kell szemmel követni a felhasználói szokásokat egy terméknél, ha azt szeretné a gyártó, hogy mindenki elégedett legyen!

Volt fa bőven, egyenesen az erdőből, a többi nem számított. (állami cég!)
Valakinek aztán csak feltűnt, hogy valami nem klappol.
Persze, mivel szegény kazán nem kicsit kínlódott, a gázosítás így bizony nehézkes, saccra kb. 3-4 éve nem is valósulhatott meg tökéletesen, a légjáratok megszűntek létezni, az egész készülék állapota egy szóval jellemezhető: siralmas.

Pedig kis odafigyeléssel...
- Nem kellett volna lendületből dobálni be a rönköket
- Ki kellett volna cserélni a samot téglákat, amikor sérültek, (ha volt benne egyáltalán, és jól is rakták be)
- Gondosabban takarítani sem ártott volna, és nem piszkavassal kapargatni
- A kazán környezete tiszta kosz, a ventik teli kosszal, csoda, hogy bírják.

Lehetne sorolni.

Viszont ez jó példa arra, hogy helyes bekötésnél, még ilyen extrém hanyagság mellett sem sérül maga a kazántest, a víztér. Voltak sajnos ellenpéldák, pár hanyag kivitelező miatt, ami a gyártón csapódott le, holott a készülékkel nem volt baj (ez pl. az a széria, amit sokan köpködtek, hogy lukad)






Valamikor ez volt a fúvóka!



2011-09-08
11:39:27
Előzmény: sándor #17513#17536
Sándor!

Köszönöm hogy több oldalról megvilágítottad a témát.
Már én is elolvastam sok Vigas leírást. Tapasztalatom szerint csak sajtóhibákban különböznek egymástól. Az zavar a dologban hogy a hatásfokot miért nem adják meg több teljesítmény szinten. Igaz hogy ezt más márkánál sem láttam. Ha leirják hogy a 25 kW-os kazán 5-31 kW tartományban müküdik,illenék legalább a két szélsö és a névleges teljesítményen megadni a hatásfokot.

A ház hõigényérõl annyit hogy az elmult évben a két lakás gázfelhasználása 3300 m3 volt. A havi eloszlást sajnos nem tudom mert általány számlákat fizettünk.
Másik észrevételem hogy itt az 1000l-es pufferével mindenki boldog holott az ideális méret az egy töltet hõmennyiségét befogadó lenne. Ezek szerint a kicsi puffer is jobb a semminél.
2011-09-08
10:13:40
Előzmény: jencsika #17534#17535
jencsika,

Próbáld meg a szórólapon megadott elérhetőségeket.

A műszaki adatlapjára többen is kíváncsiak lennének (90% ?!), ezért légy szíves oszd meg velünk, ha valamit megtudsz. Számomra az is kérdéses, hogy faelgázosító lenne.



jencsikaVálasz erre
2011-09-08
09:58:36
#17534
Üdv!

érdeklődnék hogy pontosan hogyan müködik a BIOTTOMAT-35 kazán?
Annyira részletesen amennyire csak lehet. esetleg azt hogy hol lehet infot találni róla. A gyártó honlapján nem találtam ilyet.
Láttam müködés közben és tetszik.
2011-09-07
18:05:50
Előzmény: sándor #17505#17514
Sándor!
Neked ez mániád... Másokról kutakodni, hozzászólásokat kiragadni a szövegkörnyezetből, aztán mutogatni, hogy "nono, ezt olvasd!".

Node mit?

Ezzel a kiollózott 2-3 hozzászólással mit is akartál elérni pl.?

Amit leírtam, akkor, azt vállalom most is.
Megvolt a maga helye az adott hozzászólások között. Nem terhelem az itteni fórumot, aki akar rákeres. (Ami nincs ott: kiderült később, hogy az ember melósai kiszórtak több zsákot a rakodás közben, és utána mindennel együtt felsöpörve visszacsomagolták. Utána szépen ránk fogták, hogy szemetes pelletet adtunk... de végül meglett, hogy honnét lett benne szög, betondarab) Azóta nem kaptam visszajelzést, de nem is szolgáltam ki az adott embert, mivel nem volt korrekt! Így további infóm nincs az adott kombi pellet+fagáz Atmosról.

Eleve azt se értem, hogy gondoltad, hogy ez ide és így most passzol.
tibcsi42Válasz erre
2011-09-07
16:28:47
Előzmény: Jesu #17485#17509
Uraim arra való ez a topik, hogy bárki leirhatja véleményét az itt elhanzottak hoz. Ez nem személyeskedés ha vélemény külömbségek vannak.
Az elfogultságtól függetlenül eléggé reklám szerü nyilatkozatok vannak (föleg márka szervizesek részéről). De ez nem csak itt lásd idex forum.
Én elfogadom gyakorlott szakik véleményét ha nem haza beszélnek.
Én nem akarom a tárgyat képező kazánt le degralárni de régota nézem a topikokat
és bizony voltak problémák (elektronika, raktér szellöztető bergadása stb.)
Lehet, hogy már orvosolták ezeket a problémákat a másik márkánál több mint
fél évszázados tradició van.
Röviden puffer kell v. nem, hát kissé tulzás az 500000-60000Ft ár.
Nem mondom van rá példa külön extra belső kialakitással de nem muszáj ezt meg venni. Van olcsobb és a célnak megfelelő (100000-180000Ft közt).
Hő veszteség, én juniusban begyujtottam HMV miatt. 1000L. puffer tetején 70C°
középen 60°alul 40°volt mikor befejezödött a HMV felfütése.
Kereken 7nap mulva (közben nem kellet tölteni a HMV-ét) felül 60° közép 50°
alul mardt 40°. Hát ez 7nap után minimális, ráadásul garázsban van így télen nem veszne kárba a kisugárzás. Igaz a szigetelés felrakása elött
körbe tekertem étkezési alufoliával és ugy rá a 12cm-es gyári szigetelést.
Az összes csatlakozó cső szigetelve van, lényeges hisz a réz a legg jobb hővezető. A másik a legg korszerübb nyugati fagáz kazánok hoz is (92%-os hatásfok) javasolják a puffer tartályt, utána lehet nézni a neten.
Parázs tartás, nos korszerü elektronika és külömböző szenzorok sok minden re
képesek de a fizikát nem lehet megváltoztatni.
Gondolom mint mindenki tudja a fa égése hosszadalmas állandoan váltózó folymat.
Tahát ahoz, hogy a fa gázosodjon egy folymaton kell neki végig menni (ami közben változhat huzat hő stb.) de ha most ezt a folyamatot félbe szakitom mert jönn a parázstartás a fa elkezd füstölni kormolni kátrányosodni mert félbe szakitotuk a tökéletes égést és nem kap oxigént. Ezt lehet idönként fel éleszteni de senki ne monja meg nekem, hogy ez így gazdaságos.
A fának van egy ideális égésí fázisa amit ki kell használni mer így tudjuk kinyerni belöle a legg több energiát, és ha ez több mint ami a pillanatnyi fűtésünhőz kell ugy csak puffer tartályban tudjuk el tárolni késöbbiek-re.

2011-09-07
16:22:47
Előzmény: DeJoe #17500#17508
A hidraulikus váltó csak a puffernélküli változathoz tartozik. (Ha kell egyáltalán?)
Elsõ verzió:
300l NTRR Drazice 192200,-
Wilo 25/4 +csatlakozók 26500,-
10 l tágulási tartály ~10000,-
bizt.szelep,fittingek ~ 5000,-
Hidraulikus váltó 35000,-
Összesen: 268700,-

Második verzió:
MT 1W 800l 175125,-
DN20 frissviz modul 100000,-
szigetelés sk. +anyag 15000,-
Összesen: 290125,-
+ a tároló hõvesztesége.
Ennyi a különbség kérdés hogy mit nyerek vele?
Egyébként én elfogadom Jesu véleményét mivel ezt más is állitja.
2011-09-07
14:04:50
Előzmény: ujonc #17496#17500
Most jól érte ?

Veszel vigas kazánt, mert "lemodulál" > nem kell hozzá puffer

De mivel "félsz" és a felesleges hőt szeretnéd elvezetni ÉS HMV-t is csinálni ezért beraksz egy KOMBI puffert ?? :-)))

Ésakkormég...
"A három idõben eltérõ vezérlésü fûtõkör miatt hidraulikus váltó beépítését javasõlta egy szakember a kazán és az osztó közzé."

Még beépítenél egy hidraulikus váltót is !
A puffer maga egy hidraulikus váltó!

Tudod, hogy mennyibe kerül egy frissvíz modul ?
Ha jól emlékszem 70-80 eft....hogy br vagy nettó nem tudom

Ez így összességében mennyi lenne vigasostul, kombipuffer+frissvízmodulostul, hidraulikus váltóstul ?


Akkor már miért nem veszel
- ATMOS kazánt DC25 vagy 32
- puffert vagy 2000litereset (1db 1000 literes magnetes 115 nettó, szigeteletlenül)
- Drazice 300literes 2 hőcserélős indirekt tárolót.

És mindent megoldottál 1szerű(bb)en..





2011-09-07
13:32:31
Előzmény: Jesu #17495#17496
Igen erre gondoltam én is. Igy jutottam el a frisvizes HMV tárolóhoz mivel így a kazánszivattyú automatikusan betölti a pufferbe a leálló kazánban felszabaduló hõt. A HMV-s puffert gondolom elég 55-60 fokon tartani hogy 40 fokos vizet adjon a DN20-as 3,9 m2-es hõcserélõvel.
A három idõben eltérõ vezérlésü fûtõkör miatt hidraulikus váltó beépítését javasõlta egy szakember a kazán és az osztó közzé. Ezért külön HMV szivattyúval kell tölteni a tárolót amit vezérlni kell a parázstartás hõjének elvezetésére is.
Vagy van ennél jobb megoldás?
2011-09-07
12:05:13
Előzmény: ujonc #17491#17495
A termosztát bemenet alapvetően a kazánt állítja le. Üzemmódtól és kötéstől függően szépen lemodulál parázstartásba. A keringetőt nem kapcsolja ki! Az vízhőmérséklet függvénye! Tehát mindaddig megy, míg a hőmérséklet indokolja az elszállítást (rendszerint szakaszolva ilyenkor).

A kazán kiépítését úgy kell kialakítani, hogy a parázstartásban keletkezett hőt minden esetben felvegye valami. Ezt tartalmazza a leírás is. Ha ez HMV, az a legjobb.

Én nem kedvelem az átfolyó "friss vizes" hőcserélős kialakítást. Nagy vízelvételnél nem produkál jól. Energiapazarló, hogy állandóan felfűtve kell tartani körülötte a puffert, ugyanakkor csak "virtuálisan" van meg a betárolt hő. Ebben az első nagyobb kádtöltésnél az emberek többsége csalódik.
Jól kell megválasztani a HMV méretet a szokásokhoz mérten, vagy akár 2 tárolót alkalmazni, soros kötésben (gyakorlatilag a két hőcserélős tároló megfelel ennek a kiépítésnek, kompakt méretben).
2011-09-07
11:11:39
Előzmény: Jesu #17436#17491
Jesu!

Sajnálom hogy Sándorral ilyen vitába bonyolódtatok. Ugyanakkor nagyon vártam az általam választott kazánt ismerõ véleményét.
Sok kérdésben megnyugtattál a válaszaiddal.
Egyébként tüzeltem cserépkályhában vegyeskazánban, amire az olcsó olaj idején blokkégõt szereltem. Remélem meg fogom tanulni ezt is.

Konkrét kérdésem, hogy szobatermosztátos vezérlés esetén amikor bont a termosztát és leáll a fütõköri szivattyú hová megy a meleg?
Visszatérve a HMV elõállítás elõzõ beírásaimban vázolt két lehetõségére te melyiket tartod jobbnak? (Hagyományos két hõcserélõs HMV tartály vagy Magnetes MT puffer inox átfolyós HMV hõcserélõvel.)
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  FAELGÁZOSITÓ KAZÁNOKlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva