English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Gázkazánoklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2012-01-20
09:29:13
Előzmény: cromagnoni #23681#23687
Egy ekkora, jól szigetelt házhoz szerintem elég a kisebb láng. A lényeg, hogy mindig elegendő huzat legyen, nehogy vissza tudja nyomni a szél a füstöt. Tovább fog járni. Lassabban éri el a 60 °C-ot. De ez nem vészes. Megtakarítás az alkatrész ára. Meg lehet, hogy esetleg közben kapsz bontott, vagy bontandót olcsón az internetes eladó oldalakon. Kakaó a gyors felfűtéshez kell, nem a hőtartáshoz. A hőtartáshoz kisebb, egyenletes teljesítmény kell. A 0.82 m3 24 óra alatt 19 m3. 180 nap alatt 3420 m3. Szemben az 1600-as igényeddel.

cromagnoniVálasz erre
2012-01-20
08:11:04
#23681
Sziasztok !

Elképzelhető, hogy nem sikerült teljesen világosan vázolnom a helyzetet, tehát:
A ház 8 éves, 110 m2-es, 1 szintes, falak, födém jól szigetelt. Ez a kazán úgy működik, hogy amikor fűtési jelet kap, akkor már a kazánvíz teljesen kihűlt, szobahőmérsékletű, én úgy képzelem, mint egy kis hőcserélő, kevés vízzel. Ekkor, ha lenne moduláció jó nagy lánggal (=nagy teljesítménnyel) kezdődne a kazánvíz melegítése és persze a keringetés és amikor már közel van a beállított hőfok (pl. 60 fok), akkor egyre lejjebb veszi a lángot - tehát optimalizál. Mivel nincs moduláció, így mindig a szakik által beállított állandó gázlánggal melegít. Amikor a szoba elérte a kívánt hőfokot, pl. 20 fok, akkor leáll a kazán és kb. 10 perc alatt teljesen kihűl a kazánvíz.

1. lehetőség: Lejjebb állítani a gázlángot úgy, hogy a szocsmarci által kiszámított 0,82 m3/h fogyasztás jöjjön ki a 2,55 m3/h helyett. Kérdés, hogy ezzel elérek-e valamilyen megtakarítást gáz illetve villany fogyasztásban? Az a gondom ezzel, hogy ilyen kicsi gázláng vajon elbírna-e a 60m2 felületű padlófűtéssel és a kb. 50m2-en működő radiátoros rendszerrel. A padlófűtés 40 fokos előremenőhöz a kazánvizet azért 60 foknál lejjebb nem nagyon állíthatom, gondolom...? Ehhez pedig kell a kakaó. És továbbra is kérdés, hogy a lejjebb állított gázlánghoz mekkora kazánvíz hőfokot állítsak be? Vagy kísérletezzem ki úgy, hogy a leghidegebb időkben folyamatosan menjen?

2. lehetőség: a modulációs tekercs cseréje. Jól értem, hogy erre számoltad ki a max. 7920 Ft/év megtakarítást? Vagy ez az állandó gázláng 0,82m3/h-ra állításával nyerhető megtakarítás?

3. lehetőség kazáncsere: ha még kb. 10 évig elmegy így a kazán, akkor kb. 80.000 forintot bukok a 10 év alatt. Ha veszek most egy új kazánt, akkor azon kívül, hogy ki kell adnom most 500.000 forintot, közben az is amortizálódik és valószínűleg romlik a teljesítménye - tehát inkább nyúzom még a mostanit. Kérdés, hogy mekkora gázlánggal és milyen kazánvíz hőfokkal?


szocsmarciVálasz erre
2012-01-20
07:33:45
Előzmény: nandi #23674#23680
Köszi, hogy elhívtad rá a figyelmem, nem is hallottam erről a típusról. De sajnos az interneten mintha "halott" lenne a termék, mert nincs róla ár, és a megjelölt forgalmazók árlistájában sem található. Írja is a honlapja, hogy a forgalmazását felfüggesztették. A FÉG-Chaffoteaux készülékkel ugyanez a helyzet. Pedig ígéretes a saválló hőcserélő, és az alapból beépített fordulatszám szabályzott szivattyú. Szerintem ezeket a készülékeket nem itthon gyártják, csak felcímkézték FÉG jellel.
2012-01-19
23:16:36
#23674
FÉG COOPRA kazán:
Nekem egy gázkészülék szerelő barátom ajánlotta.
Kondenzációs készülék.
4. éve hibátlanul működik.
Egyszer szétszereltem, de olyan kristály tiszta volt az égőtere, hogy nem igazán volt mit tisztítani rajta, néhány darázs tetemet leszámítva.
Rozsdamentes a belső szerkezete.
Kis méretű.
A belseje ki van párnázva kb. 1 cm vastag hangszigetelővel.
Hallottam már sok készüléket üzem közben. De ez a kazán higgyétek el, hogy Rolls-Royce a maga nemében. Elképesztő csendesen üzemel.
Intelligens cucc. Mindenféle szabályzás benne van.
Egy külső hőmérséklet jeladót (NTC 12K) kell felszerelni a ház falára, onnantól kezdve időjárás követő a szabályzás.
Automatikusan szabályozza a ventilátor fordulatát, a szivattyú fordulatát, tehát áramból sem fogyaszt szükségtelenül sokat.

Mindenkinek ajánlani tudom.

Az első időkben egy dolog miatt panaszkodtam.
Időnként erősebben felfűtötte a bojler, mint ahogy beállítottam.
Később megtudtam, hogy a légionella baktériumok elszaporodását akadályozza meg ezzel.
2012-01-19
22:23:27
Előzmény: szocsmarci #23666#23669
Osztriga,

Nálunk a lakótelepen lehetett hallani pattogó hangot, amikor elkezdődött a fűtés.
Az okozta, hogy a csőbilincsek rugalmatlanul fogták a fűtéscsövet, kb. 2 méter egyenes szakaszt fogott 2 db bilincs.
A cső elkezdett melegedni, a cső hossza jelentősen nőtt. A hőtágulás miatt két csőbilincs között feszülni kezdett. A csőbilincs a szorításával ellenállt egy ideig, aztán engedett, és pattanó hangot adott.
Lehetséges, hogy a Furánflex is ilyen hangosan tágul a falazott kéményben?

szocsmarciVálasz erre
2012-01-19
22:08:38
Előzmény: osztriga #23661#23666
Régen engedtek több szinten is bekötni kazánt egy közös kéménybe, és egy kéménybekötéshez két kazánt is. De ahogy elképzelem, a Tietek olyan ház lehet, ahol minden lakásnak külön kéménye van. Az I. emeleten csak egy kémény, a II-on indul mégegy, tehát ott már két kémény megy a főfalban, és így tovább. Ezért tudtátok kibélelni a kéményt egyedileg, mert különben minden lakóhoz be kellett volna kopogni, és átalakítani a kazánbekötést. Valószínű, hogy a kazánod mögötti kémény csak a kazán alatti tisztítónyíláshoz csatlakozik, ott nem áramlik füst. Kondenzvíz azért előfordulhat, de az a Furánflexen belül lefolyik a tisztítónyíláshoz.
Végigolvastam amit a hanggal kapcsolatban írtál. és nem biztos hogy tudok Neked segíteni. De felsorolok pár zajhibás esetet, ami panelban szokott előfordulni, ahol közös a fűtési rendszer, hátha segít valamit.
Leggyakoribb : a födémen átmenő cső be van betonozva, hőtágul, ÉS hozzáér egy betonvashoz is a cső. Az eredmény nagyon hangos kattogás reggel, és este.
Vagy valaki paprikát szárít az alagsori szabadon vezetett vezetéken, súlyt tesz rá. Kakukkos óra nekiér a csőnek (ez a kedvencem), akvárium hozzáér a csőhöz (ezt is nehéz kiszúrni, mert nem mindig megy a levegőztető kompresszor). Felső szomszéd takarít partvissal a radiátor alatt.

Arra tudok még esetleg gondolni, hogy talán induláskor kondenzvíz keletkezik (hideg még a kéményben a levegő), és lecsöpög valamire a víz a kéményen belül. Ez megmagyarázná, hogy nyáron miért nem hallható. Esetleg a Furánflex (üvegszálas erősítésű műgyanta) nem teljesen feszül neki a kéménynek. A műgyantának sejtésem szerint nagy a hőtágulása, de merev, emiatt hőtáguláskor akár pattoghat is.

A radiátor légtelenítetted rendesen? Lehet a radiátor hollandernél is kiengedni a levegőt, ha "kontrás" (a légtelenítő felé lejt), vagy ha vízszintes.

A zajhiba komoly hiba, de általában nem a valós műszaki okok miatt, hanem mert idegesítő. Ez sokszor nagyobb baj, mintha technikai gond lenne. De úgy veszem ki a szavaidból, hogy a Veled lakókat nem idegesíti annyira mint Téged. Jól látom? Nem lekicsinyleni akarom a bajod, mert foglalkozni kell a zajjal, és lehet, hogy egy nagyobb műszaki gond előjele, de ha nagyon rákattansz, akkor nem fogod megtalálni a hiba forrását. És ne feledd, ha valamit már ezerszer körbejártál, átrágtad magad mindenen, és nem tudod megoldani a problémát, akkor valami végtelenül egyszerű dolog lesz a megoldás, egy nevetségesen apró dolog.

Monolit arra gondolt, hogy esetleg tekerd le a hőfokot 60C-ra, vagy a minimumra (radiátoros jel melletti tekerő a legalacsonyabb értékre). Ekkor a lehető legalacsonyabb lesz a kazánból kilépő hőmérséklet, így kisebb lesz a hőtágulásból adódó mozgás is (kéménynél, radiátoroknál, csöveknél).
osztrigaVálasz erre
2012-01-19
21:12:15
Előzmény: szocsmarci #23525#23661
Szia!

Köszi a választ!

A ház 1982-ben épült és a környéken sok száz ilyen lakás van és mindegyik ugyanilyen felépítésű, a kazánja mindenkinek ugyanott van. A lakás központi fő falában van a 4 emeletnyi 4 lakás kéménye.
Valahol kombi rendszer van, valahol meg 2 kazános. Szóval akkor ez a kezdetek óta szabálytalan rendszer :((((

A bélelés nyáron történt. A kazán csere is. Volt gázterv, jöttek a kéményesektől, volt nyomás és egyéb próba, jött a gázmű, óra fel, óra le, újabb mérés, újabb ellenőrzés. Minden rendben volt. A szerelő (szakember saját vállakozással) családtag, tehát nem hiszem, hogy olyat csinálna ami rossz lehet... Ő cserélte a radiátotokat is.

A kazán tetején a pattogás a közelmúltban kezdődött (nem túl hangos és ahogy fűtés előrehalad meg is szűnik), pedig fűtünk október vége óta, a melegvízes dolog miatt a kazán meg nyáróta megy. Mindenféle hang nélkül, pedig ugye ott is van füstgáz elvezetés....csak mondjuk melegebb volt nyáron kint is és bent is..

A radiátor: lapradiátor, acéllemezes DK típus (újak), ahol szükséges termosztátos. A csövezés egy része az eredeti acél csövek, nyilván az új radiátorok nagyobbak és máshol vannak mint az eredeti, - ott réz cső van a bekötésnél (nem volt pénzünk a komplett cserére). A falban kis részen megy keresztül rézcső, nem onnan jön a kopogó hang. a kazántól a fürdő felé pedig két rézcső megy a vízzel.
A nyomás 1,3-an áll (kézi könyv is ezt írja) van és a 3-4 havonta kell utántölteni.

Az előző lakó nem említett semmit a fűtéssel kapcsolatban

A hőtágulásra én is gondoltam, csak jó volna tudni, hogy hol és mi???? a kéményben belül valami???
nem megy bent semmi fémes dololg, kivéve a bekötés de a kopogás szerintem nem onnan jön. és nem is a radiátorból. valahonnan a falból... hol erősebben hol tompábban. de képtelen vagyok megtalálni a helyét és idegesítő.... meg nem tudom hogy nem valami hibajelenség van-e mögötte...
Monolit nevű hosszászóló írt az "előremenő hőmérsékletet leszabályozásáról" - mit értett ezalatt??
remélem válaszoltam minden kérdésedre.
Köszönöm a segítséget Neked és mindenki másnak is!
Osztriga
szocsmarciVálasz erre
2012-01-19
16:27:21
Előzmény: pali #23639#23646
Ezzel ne dicsekedj, még baja származik valakinek :).
Néhány éve még sok mindent meglehetett csinálni; ma is, de most akinek van arcképes gázszerelői igazolványa, az már nem szeret kockáztatni. Ez a tendencia.
2012-01-19
15:28:35
Előzmény: szocsmarci #23636#23639
Az E-on csinálta a kazáncserét nálam. A két gázvételi helyből, csak 1 maradt. A régi 25 éves FÉG, nyílt-égésterűt váltotta fel a Junkers zárt égésterű, kombi kazán.

Semmilyen gáztervet nem kértek. A szomszédunk tervező mérnök. Mielőtt elkezdtem az átalakítást kértem tőle tájékoztatást és ő sem mondta a tervet. Nem is kellett.
szocsmarciVálasz erre
2012-01-19
15:15:45
Előzmény: pali #23628#23636
Szerintem kell a gázterv. Kondenzációs kazánhoz más kéménycső alkalmazható, tehát át kell alakítani a kéményt.
A szabály egyébként azt mondja ki, hogy a készülék cserélhető ha:
- az új készülék nem nagyobb, mint a meglévő készülék
- az égéstermék elvezetés fajtája megegyezik
- és ha a légellátás kürülményei nem változnak

Itt a kettes pont a "kritikus". Szigorúan nézve ez a kazán C32-as (vagy C42, C52, C62 bekötéstől függ). A kondenzációs kazánok már C33 (C43, C53, C63) kategóriájúak általában. Csak a második szám az eltérés (égéstermék ventilátor tűztér előtt vagy után van, ez a jelentése). Ez alapján kell a gázterv.

2012-01-19
14:02:13
#23628
Sziasztok!

Gázterv csak akkor kell, ha máshol lesz a fogyasztás.
Kéményt csak akkor kell módosítani, ha más lesz a fűtésmód( nyíltból zárt égéstér).

Nálam csak az új gázkazán beüzemelése került pénzbe, a kémény akkor még lehetett vízszintesen kivinni. Pár hónappal később módosították a törvényt, megtakarítottam ~150.000Ft-ot, ennyi lett volna a régi kémény átalakítása.



cromagnoni!

Add el a használt kazánodat, tedd hozzá a javítási költséget és lehet, hogy tudsz újat venni. Én is eladtam a régi kazánt és vízmelegítőt, a kettő ára majdnem a negyede volt az új árának.

Üdv: Pali
2012-01-19
13:50:06
Előzmény: cromagnoni #23594#23627
Cromagnoni,
új kazán vásárlásánál kell gázterv, mindenféle engedélyek és ha jól tudom a gázművek a kiépítés alatt leszereli a gázórát is. Kell ez neked, nem érdemesebb javíttatni?


Most látom, szocsmarci írását nem olvastam teljesen végig, ő is írja a költségeket. Egy ilyen csere a "természeti katasztrófa" kategóriába tartozik.
szocsmarciVálasz erre
2012-01-19
10:17:20
Előzmény: cromagnoni #23594#23608
Szia
Számítás szerint a következő érték jött ki.
Alapérték: 1600m3/év fogyasztás
33000 KJ/m3 gáz fűtőértéke
4C téli külső átlaghőmérséklet
-15C téli külső minimum hőmérséklet - méretezési
20C belső átlaghőmérséklet
180 nap - fűtési idény hossza

Éves fogyasztási energia (180 nap): 1600m3/év x 33000 KJ/m3 = 52,8 GJ/180nap
Ha egész végig menne a kazán 180 napon keresztül, akkor a teljesítmény: 52,8 GJ/(180x24x3600)sec = 3,4 KJ/s = 3,4kW teljesítmény lenne szükséges.
Tbelső - T átlag külső = 20-4= 16C
Tbelső - T hideg minimum = 20--15 = 35C
Q kaz (hidegben szükséges) = 3,4 / (16/35) = 7,5 kW !!!!!!! -erre kell beállítani a kazánt elmélet szerint.

Kazán hatásfok 90%
Vgáz = 7,5 (kJ/s) / (33000 KJ/m3) = 2,23 x 10E4 KJ/s = 0,0136 m3/perc = 0,82 m3/h
Ez kb 3-szor akkora, mint amekkora szükséges lenne számítás!!! szerint.

Amit megadtál adatokat, abból ez jött ki, de ez kicsit kevés egy minimum 8 éves házhoz.
Egyszerűbb lenne, ha megadnád a házad alapterületét, és az építés évét, abból talán reálisabb érték jönne ki.
Akkor van beállítva jól a kazán, ha a legnagyobb hidegben állandóan üzemel a kazán (tehát éves szinten kevés a ki-be kapcsolás). Sacc/kb ha jól van beállítva, akkor minimum 2% a hatásfok javulás, talán 5% is lehet, ennél több nem hiszem. 5%-kal számolva 80m3/év megtakarítás, ami 3Ft/MJ-lal számolva 80m3 x 33(MJ/m3) x 3 (Ft/MJ) = 7920 Ft/év (de 2%-kal is minimum 3200Ft). Ennyivel több éves szinten a többletfogyasztás moduláció nélkül.
Nem szeretek számokat írni, mert számon kérhetőek (a politikusok is gyakran esnek ebbe a hibába).

"Kb. mennyi idő alatt térülne meg egy új kazánba beruházni?"
Egy kondenzációs kazánnal kb 10-15% energia takarítható meg (hasra ütéssel, ez sem pontos adat). Neked az éves fogyasztásod alapján (1600 x 140=220.000 Ft) (függ a lakóhelyed szolgáltatójától) 22000-33000Ft/év. Ha már kondenzációs kazánt veszel, akkor a kéményt is át kell alakítani, érdemesebb jót venni (valami német gyártmányút, vagy esetleg magyart, hogy támogasd a hazai ipart), szóval belekerülhet munkadíjjal, hivatalos gázátadással 500000 Ft-ba is, ez a jelenlegi árral számolva 15 éves megterülési időt jelent.
2012-01-19
10:01:31
Előzmény: cromagnoni #23594#23605
Miért vennél új kazánt, ha olcsóbban meg tudod ezt javítatni?


T.
cromagnoniVálasz erre
2012-01-19
08:30:17
#23594
Sziasztok,

Van egy 8 éves Hydrotherm SOLID HSS 29 AE 28 kW-os, zárt égésterű kombi cirkó gázkazánom (60l melegvíztartály), melyről padló és radiátoros fűtés, valamint HMV üzemel. A modulációs tekercs tönkrement, 80 ezerért lehet újat beszerezni, javítani nem tudták (hosszú, szomorú történet...).
Beállítottak egy állandó gázlángot, így a kazán fogyasztása folyamatos üzemben méréseim szerint 0,0425 m3/perc = 2,55m3/óra, ami a gépkönyv szerint kb. 20kW-os üzemet jelent. A ház hőigénye kb. 1600 m3/év.
Kérem segítsetek abban, hogy ilyen kondíciók mellett milyen kazánhőfokkal érdemes üzemeltetni ezt a kazánt. Alacsonyabb hőfok -> hosszabb felfűtési ciklusok, több ki-be kapcsolgatás, Magasabb hőfok -> rövidebb felfűtési ciklus, kevesebb ki-be kapcsolgatás.
Példa a működésre : 60 fok beállítása esetén a kazán 48 foknál kezdi felfűteni a kazánvizet és 60 foknál áll le.
Kb. mennyi idő alatt térülne meg egy új kazánba beruházni ?
szocsmarciVálasz erre
2012-01-18
18:58:51
Előzmény: Plaszlo #23581#23584
Jó lett volna, ha legalább bekerül a boltokba, akkor lehetett volna véleményt mondani róla, vagy jobban megismerni. Így olyan, mintha egy emberről beszélnénk, akit senki nem ismer közülünk.
A vízteres konvektorról már hallottam, jó dolognak tartom. Azt a gyár (Termomax) beviszgálta, engedélyeztette, forgalmazza. Ez így korrekt.
Már többször belefutottam olyanba, hogy a gáztervet elbíráló bekérte az engedélyeket arról a gázkészülékről, amit nem ismert. Hiába mondtam neki, hogy ilyen már van több száz az országban, a boltokban árulják, stb., nem hatotta meg. Neki volt igaza. Van egy (több) szervezet, akinek megvan a tapasztalata, műszaki háttere, hogy egy készüléket bevizsgáljon. Csak ehhez ért, máshoz nem. Akkor mindenki csinálja amihez ért.
Én furcsálom, hogy a bácsi megcsinálta drága pénzért ezeket a vizsgálatokat, és ott nem mondták neki, hogy külön alkatrészként nem árusíthatja majd, csak a készülékkel, és együtt tanusítás szükséges. Hiszen nem hinném, hogy minden konvektorhoz alkalmas az a valami. Személy szerintem azt gondolom, hogy valaki (valami intézet/szerevezet, hogy ki, azt nem tudom) megvizsgálta, és adott Neki egy papírt, ami bizonyítja, hogy a készüléke üzemel, de ez a papír semmire sem jó. A nagykanizsai cég meg szívesen vállalná a gyártást, ha lenne piaca, vagy sokkal inkább; ha forgalomba lehetne hozni - szerintem itt bukott el a dolog.
De persze lehet a másik variáció is, amit említettél: "kicsit későn született".
2012-01-18
18:28:36
Előzmény: szocsmarci #23580#23581
szocsmarci,
nem akarok felesleges vitába keveredni, mert nem tudjuk milyen hatóságok vizsgálták be, nem látunk jegyzőkönyveket és mérési eredményeket, de úgy tűnik a bácsi nem csak lázálmában találta ki a szerkentyűt, legalább bevizsgálták. A parapetes konvektoroknak nagyon rövid a füstjárata amit egy kiegészítővel "meghosszabbítva" működhet a dolog. Felteszem csak az égéstér burkolatát kell az új rendszerűre kicserélni, minden gázüzemű rész marad a régi. Azt is el tudom képzelni, azért nem ugranak rá, mert nem látnak igazán üzletet benne, inkább fikázzák. Ezt 15 évvel alkotja meg, biztosan más lett volna a sorsa, hacsak a bürokratikus akkori rendszer nem süllyeszti el, mint sok más találmányt.
Azért ennek van egy komplexebb megfelelője, a konvektor méretű parapetes mini gázkazán, ami vizes rendszerrel 2-3 kisebb szoba fűtését el tudja látni és beépíthető a régi konvektor helyére.Ezt egy magyar cég gyártja és forgalmazza. A két dolog nem egyenértékű, de én a parapetesben kivitelben mégis látok rációt, csak már kicsit későn született. Ezt szerintem nem lehet túlhűteni néhány hőelvezető csővel. Amennyiben emlékeim nem csalnak, nagyon kicsire nem lehetett levenni a lángot, mert akkor szinte az összes hő kiment az utcára, inkább ki-be kapcsolgatott részterhelésen.
szocsmarciVálasz erre
2012-01-18
18:10:17
Előzmény: robert #23576#23580
Plaszlo és Robert

Talán nem véletlenül nem terjedt el még eddig a találmány. Az egyik oka, ahogy Robert mondta: a feltaláló egyszerűsít. Nem vesz figyelembe mindent, például mi lesz, ha mégis lecsapódik a kondenzvíz a túlzott hatásfok hajszolás miatt. Vagy mi van, ha kinn fúj a szél, esik az eső, vagy sokáig részterhelésen működik a kazán, vagy esetleg teljes terhelésen megy egész nap. Nem akarom bántani a 82 éves bácsit, de nem hinném, hogy többet tud a konvektorokról, mint egy készülék tervező mérnök gárda. Lehet az bulgár, macedon, vagy ukrán, de mérnökökből álljon.

Konvektort lehet még felszerelni akár újonnan is, de meg kell feleljen bizonyos követelményeknek (OTÉK, GMBSZ, MK21, stb.), és csak zárt égésterű (parapetes lehet). De általában nem ez a jellemző, hanem a készülék csere, ez viszont gyakori.

Talán elképzelhető 60% hatásfok javulás egy 25éves készüléknél, de ember legyen a talpán, aki ahhoz hozzányúl, és utána még számlát és garanciát is ad.
A szándék mindenesetre dicséretre méltó, de a gázkészülék nem személyautó kategória. Az autó átalakítható kívül-belül és megkapja a műszakit, a gázkazán/konvektor nem. Pedig mindkettő veszélyes üzem.
2012-01-18
17:42:51
Előzmény: szocsmarci #23572#23576
szocsmarci ,

Azért írtam én is az hogy "eddig senki nem építette be a termékébe", mert feltételeztem, hogy abban az esetben, ha biztonságtechnikailag nem jelent kockázatot, akkor azt a gyártót hozhatná versenyelőnybe, amelyik alkalmazza a technológiát. Azt is feltételezem, hogy a lehetőséget minden gyártó számba vette, és van egy gyenge pontja a dolognak, ami miatt nem alkalmazta.
Egy újító sokszor "egyszerűsít" a biztonság rovására, és nemzetközi összeesküvésről beszél, ha az ipar nem akar kockáztatni.
Na mindegy, ez csak találgatás.

Rosszul tudom, hogy új létesítés esetén már nem is engedélyeznek konvektort?
Vagyis nem lenne nagy piaca.

Az biztos, hogy a megoldást illetően a cikk kamuzott, (és itt is lehet olyan körülményeket találni, amikor elérhető 60% megtakarítás, például egy rossz ócska, rossz hatásfokú konvektorhoz képest.

A gyári hatásfok mérése szobahőmérsékleten nulla légmozgásnál történik. Úgy könnyű magas hatásfokot produkálni.





2012-01-18
17:39:49
Előzmény: szocsmarci #23572#23574
És ez igaz a régi, 15-20 éves lemezkonvektorokra is? A belsejét elnézve nehezen hiszem a 80-90%-os hatásfokot. Egy fém kaszniban fordul egy felet a füstgáz és már kint is van a szabadban, a hőleadó felület csupán az égéstér burkolata. Hát ha ezen nem lehet mit javítani, akkor semmin. A maikat nem ismerem, lehet azok már jobban hasznosítják a hőt.
szocsmarciVálasz erre
2012-01-18
17:23:45
Előzmény: robert #23561#23572
Ez egy 2008 nyári cikk (3 és fél éves). Én eddig nem láttam ilyen konvektort. Kicsit csodálkoznék is, ha egy gyári konvektorhoz lehetne olyan szettet kapni, ami megnöveli a hatásfokot, és bármelyik készülékszerelő beszerelhetné. Nem az energia lobbi miatt, hanem azért, mert a gázkészülékeket nem szabad átalakítani, átépíteni, "piszkálni" biztonsági okokból. Csak javítani szabad, gyári alkatrészek felhasználásával. Tehát az idős férfi csak úgy érhetne el sikert, ha egyeneses a konvektor gyártóhoz fordulna, és ott adná el találmányát. A gyártó így bevizsgáltatná az új, takarékos készüléket, gyártói megfelelőségi nyilatkozatot adna, legyártaná, és forgalomba hozná; ez az útja.

Részlet a www.feg.hu/feg.php?page=termek&sub=konvektorok lapról.
"A gázkonvektorok előírt hatásfoka a szabványok által meghatározottan 82-90 %"
Ha 82%-ot veszek alapul, akkor a 60% energiamegtakarítás = 100% / ((100/82) x (1-0,6)) = 205%-os hatásfokot eredményez. Valami nem stimmel. Ha nem 82% a sima készülék hatásfoka hanem 40%, akkor jön ki az idős úriember 60%-os energiamegtakarítása 100%-os hatásfokú készüléknél. Kicsit bonyolult talán ez a sok szám, de talán a lényeg kihámozható.

Szerintem kondenzációról nem lehet szó, mert az teljesen más égéstér anyagot, égéstermék elvezetést igényel, annyire (szerintem) nem lehet átalakítani ezeket a készülékeket.
2012-01-18
14:56:49
Előzmény: robert #23561#23565
Én másra gondolok. Nagyjából úgy működhet, mint a kályhák füstcsövébe rakott hődob. Valószínűnek tartom, a gázláng ilyen csöveket melegít még a konvektor belsejében és az ebből távozó a forró levegő adja plusz hőt, ami a szabadba távozik normál esetben. A levegőt a beltérből szívja és oda is engedi, kondenzáció nem történik, a zárt rendszer továbbra is biztosított.
2012-01-18
14:00:11
#23561
60 százalékkal kevesebb gázt fogyaszt az az átalakított konvektor, amit egy nagykanizsai feltaláló fejlesztett ki.

A 82 éves férfi által alkotott szerkezetet már minden illetékes hatóság bevizsgálta és igazolta eredményét, gyártót azonban egyelőre nem talált. Sipos József a Független Hírügynökségnek elmondta, hogy bármely hagyományos gázkonvektort át lehetne alakítani úgy, hogy a jelenlegi mennyiségnek kevesebb mint a felét fogyassza - írja a Hírszerző.

Találmánya lényege, hogy csöveket helyez a gázkonvektor belsejébe, aminek ezzel megnő a fűtőfelülete és több hőt ad le. A férfi szerint a jelenleg használatos konvektorokból a hőmennyiség jelentős része a szellőző berendezésen át a szabadba távozik. Az ő találmányával ezt a hőmennyiséget a lakásban lehet tartani.
www.vg.hu/vallalatok/vg_online/vallalatok_-_belfold/080614_gazkonvektor_takarekos__227194





Arra tippelek, hogy egy hőcserélőn át szívja be a levegőt, ahol a víz is kikondenzálódik. Ezáltal egy "kondenzációs konvertort" kapunk, ami tényleg egy nagyon jó ötlet, Ha eddig senki sem építiette be a termékébe, akkor a kondenzvíz elvezetés lehetőségének áltanos megoldatlansága lehet az oka.

szocsmarciVálasz erre
2012-01-17
22:47:23
Előzmény: osztriga #23500#23525
Szabály szerint a kéményt alkotó falazatba tilos lyukat fúrni, vagy más módon meggyengíteni a szerkezetét.
A csavar lehet, hogy elbír egy lovat (egy kisebbet a kettő együtt), de a csavar ereje a fal szilárdságától is függ.
A készülék nem nehéz, ha jó minőségű a fal, és nem gyengíti a továbbiakban (sem) semmi (pl. kondenzvíz belülről, ami megfagy), akkor gyakorlatilag nem lehet gond.
De elméletben nem szabályos.

A kazán tetején a pattogás biztos, hogy a hőtágulástól van, szorul valami. Megoldásként azt javaslom, hogy szereltesd szét, majd újra össze a kéménybekötést. Ahol kell, ott a falat kicsit kitágítani, vagy vágni a csőből, vagy ahogy a helyszínen adja magát, tudjon hova tágulni a füstcső.

A kopácsoló hangra nem tudok mondani semmit, ahhoz lenne pár kérdésem. Milyen a fűtési vezeték csövezése (falon belüli/kívüli, réz/műnyag/acél). Mekkora a kazánban a nyomás? Milyen gyakran kell a rendszerre utántölteni? Milyen típusúak a radiátorok? Az előző lakónál voltak ilyen "gondok"?
Elsődlegesen arra tippelek, hogy a falban "hőtágul" a cső, persze ez csak akkor lehetséges, ha falon belül szerelt rézcsőből készült a vezeték.
villam64Válasz erre
2012-01-17
19:26:20
Előzmény: osztriga #23500#23509
Kopácsolást én akkor hallok a rendszeremben, amikor elforralja a vizet. A szivattyú próbálja belökdösni a vizet nálam olyankor vagy a kollektorba, vagy a kazánba, ami bejut az robbanásszerűen alakul gőzzé. Nem hallom a tiédet, csak saccolok. Növeld a szivattyú teljesítményt, meg meg kell nézetni szerelővel. Mit hallani a szivattyúnál? Nem az levegősödik be ilyenkor? Még több információt írj a rendszerről.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Gázkazánoklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva