English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Gázkazánoklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-03-06
13:12:01
Előzmény: Szepy #26720#26722
Lehet félreérthetően fogalmaztam ...
Szobatermosztát vezérli a gázkazánt !
CSak nincs külhőmérzékelő, és az előremenő FIX 44 fokra van állítva.
Oszt felfűt amikor felfűt. :-))

Ezt nem annyira értem..
"Ha pl. kisebb fordulaton megy a kazánszivattyú, akkor pl. dT=14K alatt már kapcsolgat, ha nagyobb fordulaton, akkor akár dT=8K-ig is folyamatosan működik a kazán.
NEm pont akkor kapcsolgata kazán , ha olyan alacsaony a Dt, hogy már a minimális teljesítménye is túl nagy ahhoz, hogy a visszatérőt a beállított előremenő hőmérésékletre felfűtse ??

És ezt se.. :-))
"Hidegebb időben lényegesen alacsonyabb lesz a visszatérő, mint melegben,"
Amikor a termsoztát kéri a fűtést, a szoba mindig 21 fokos, azt kell felfűtenie mondjuk 22 fokra. Tehát környezeti hőm, előremenő hőmérséklete, radiátor méret adott.
Most attól tekintsünk el, hogy a külső hőmérséklettől függően, a felfűtés folyamata alatt nagyobb a hőleadás a környezet felé a szobából,illetve van-é termofej a radiátorokon, ami miatt változhat a tömegáram a radiátorban.

"és a belső hőmérséklet is fix marad,"
A termosztát 21,5 +- 0,5 fokra kapcsol.
(már gondolkodtam egy +- 0,2 fok pontosságú termosztát beszerzésén)
Hogy a szobákban mennyi egyenletes így a hőmérséklet még hiteles hőmérővel nem mértem.
DE max 1 fokon belül van az eltérés....nem zavaró az biztos.
Én vagyok olyan, hogy 0,5 fok túllendülés miatt aggódjak. Mint sokan mások. :-))
CSak gondolj bele abba, hogy milyen meleg (melegebb) van abba a szobába ahol a számítógép +monitor megy napi 10-15+ órát !
Vagy begyúttasz a sütőbe !
vagy benapozott a szoba !!
2012-03-06
11:19:15
Előzmény: dejoe #26685#26720
Akkor nálad a lakás hőmérséklete ingadozik jobban, nem?
Mi szabályozza, hogy mikor megy a kazán? Melegebb időben, akár már 0 fok körül nincs túl meleg, ha -10 alatt is jó a hőmérséklet?

A kapcsolgatás nem is annyira az előremenő hőmérséklet függvénye, mint inkább a dT és a tömegáramé(azaz a hőigényé).
Ha pl. kisebb fordulaton megy a kazánszivattyú, akkor pl. dT=14K alatt már kapcsolgat, ha nagyobb fordulaton, akkor akár dT=8K-ig is folyamatosan működik a kazán.
Ha az előremenőd fix, akkor a hőigénytől függően a visszatérőd hőmérséklete változik, nem?
Hidegebb időben lényegesen alacsonyabb lesz a visszatérő, mint melegben, így a kazán teljesítménye változik, hogy tartsa a fix előremenőt.
A legalacsonyabb kazánteljesítmény értéke fix (legyen pl. 7kW), ha ennyivel melegíted a vizet, akkor kb. ennyit is fog a lakásodban leadni. Ha a lakásod hőigénye ez alatti, akkor kapcsolgatni fog, akár fix az előremenőd, akár külső hőmérséklet vezérli _VAGY_ a lakás hőfoka változik.

Elvben elképzelhető(?), hogy a fűtési rendszer méretezése annyira jól sikerül és a kazán annyira le tud modulálni (0kW-ig folyamatosan), hogy fix előremenővel ki tud fűteni +15 -15 fokok között mindent és a belső hőmérséklet is fix marad, csak ez nekem kicsit sci-fi, pl. ilyen kazánt sem láttam még. :)



2012-03-05
21:45:45
Előzmény: Szepy #26683#26685
csak a külhőmérzékelő miatt "provokáltalak" :-))

Nálunk nincs ! anno még elég drága lett volna....majd 30
kondis kazán + csak radiátorok.
a kazán 44 fokos előremenőnél még nem kapcsolgat. (alatta igen)
Ezért fixen ezen a hőmérsékleten megy. Még a legnagyobb hidegekben is ! És elég volt ! Nem ment egész nap akkor sem.
Nekem nem hiányzik a külhőm érzékelő.

2012-03-05
18:46:35
Előzmény: dejoe #26679#26683
Természetesen nem egy alkalommal, hanem több alkalommal is teszteltem (tavalyi télen 3*, idén 1*), hidegebb és kevésbé hideg időszakban is, figyelve a külső viszonyokra és csak közel azonos viszonyokat tekintettem "mérésnek". Ez alapján írtam, hogy nálam min. 10% eltérés volt a méréseim eredménye, minden alkalommal a külső hőmérsékletérzékelős üzem javára. Mivel kivétel nélkül minden alkalommal ezt tapasztaltam, ezért mertem leírni, hogy kondenzációs kazánnál legalábbis tényleg számít, hogy mihez mérsz.

Ha olyan alacsony a hőigény, hogy a kazán ki-be kapcsolgat, akkor belső méréssel sem leszel előrébb, ugyanúgy ki-be kapcsolgat majd.
Esetleg annyival tudsz játszani, hogy feleslegesen hosszabb kazánüzemmel több felesleges hőt viszel be az épületbe, majd hosszabb leállási periódussal hagyod visszahűlni - ez _szerintem_ (nem mért adat :) ), lényegesen több fogyasztással + rosszabb komfortérzettel jár.

Kapcsolgatásnál, ha normálisan működik a kazán, 1-1 ütemben minimum pár percet üzemel a kazán és ebből maximum 5-8 másodperc az, amikor induláskor nagyobb teljesítménnyel indul be, mint a szükséges minimum. Ez azért nem akkora veszteség, mint a nagyobb felfűtési-lehűlési peridódusokkal, vagy a feleslegesen magas hőmérséklettel produkált extrafogyasztás.

Ezt a helyzetet amúgy véletlenül pont jól ismerem, mert sajnos a kazánom erősen túl van tervezve a hőigényemhez képest és sokat játszottam vele, hogy ezeket az üzemeket jól belőjem rajta + figyeltem a fogyasztását is.
2012-03-05
16:06:42
Előzmény: Szepy #26456#26679
"A kondenzációsnál biztosan előny, hogy a lehető legalacsonyabban tudod tartani a működési hőfokot,"
ÉS az mekkora fogyasztás NOVEKEDÉST okozhat, ha olyan alacsony előremenő hőmérsékletet "kér" a külhőmérzékelő, amikor már kapcsolgat a gázkazán ?
Mármint a gázégőt ki-be .
Tehát a legkisebb teljesítménye is SOK a pillanatnyi igényhez képest ..

ÉS még annyi, hogy a 10% eltérés az nem annyira mérvadó!
Két ugyan olyan hőmérsékletű, napos "nap", amikor az egyik nap fúj a szél, akár több eltérés is adódhat...csak a fokozottabb légcsere miatt !
A sütanap, nemsütanap-ról meg ne is beszéljünk...ha megfelelően benapozott az épület !
2012-03-05
15:45:10
#26678
Köszönöm! Lassan kezdek okosodni. Összegezve az a jó kazán, amelyik minén jobban tud lefelé modulálni? Ez alatt a minimum hőteljesítményt kell érteni?
szocsmarciVálasz erre
2012-03-02
17:18:58
Előzmény: ferenc #26450#26460
"A gázkazánnal kapcsolatban felmerült bennem még egy kérdés. Időjárás függő szabályzót érdemes -e beépíteni? Ezzel lehet -e még gazdaságosabbá tenni egy fűtési rendszert?"
Szepy válaszolt rá, amivel egyetértek: akár 10% - kondenzációs kazánnál. Csak az a baj, hogy kéményes készülékhez ha van is külső hőmérsékletfüggő szabályzó, az nem fog annyira lemodulálni, mint egy kondenzációs. Ez azért van, mert a kéményes készülékben nincs füstgáz ventillátor, ezért nem mehet le a füstgáz hőmérséklet egy bizonyos szint alá, így a teljesítmény sem. Ha látsz kéményes kazánhoz időjárás függő szabályzót, azért vedd meg, az árát biztos visszahozza.

Cserépkályha-vegyeskazán más szinten: Most, hogy láttam leírva, emlékszem rá, mintha tanultam volna, csak kiment a fejemből, már nincs rá szükség. Egyébként erre jó a fórumozás, ismereteket gyarapítani, nekem is :).
2012-03-02
16:17:21
Előzmény: ferenc #26450#26456
Nem tudom, hogy minden esetben így működik-e, de magamnál teszteltem (kondezációs kazánnal) és 10% feletti volt a fogyasztásbeli eltérés amikor időjárás alapján szabályoztam a szobahőmérséklethez beállított üzemmódhoz képest, az időjárásfüggő javára.
Igaz nálam erősen szakaszos a működés, lehet, hogy állandó üzemben, stabil belső hőmérséklet mellett és/vagy hagyományos kazánnal ez máshogyan működik.
A kondenzációsnál biztosan előny, hogy a lehető legalacsonyabban tudod tartani a működési hőfokot, a hagyományosnál ez kevésbé számít.
2012-03-02
13:59:29
#26450
Nagyon köszönöm mindenkinek a tanácsát! Szigetelés vagy új kazán még nem dőlt el.
Próbáltam további információkat beszerezni a kazánnal kapcsolatban. Ha kondenzációs kazánt választanék, akkor a számításaim szerint kb. +400 e. Ft-tal többet kellene rá áldoznom, mint egy nyílt égésterűre.Ha ezt az összeget a szigeteléshez teszem hozzá, akkor már elgondolkodtató a kondenzációs kazán, vagy egy hagyományos kazán beállítása.
szocsmarci
Köszönöm a diagramot többet mond mindennél.Utána néztem a vegyes kazán kontra cserépkályha kérdésnek. Ezt találtam:
"Egy kéménykürtőbe csak ugyanazon szintről vezethető be két, vagy három füstcső."
forrás: www.arc.sze.hu/epszerkea/kemeny.htm
Úgy tűnik a vegyes kazán maradhat dísznek a pincében.
A gázkazánnal kapcsolatban felmerült bennem még egy kérdés. Időjárás függő szabályzót érdemes -e beépíteni? Ezzel lehet -e még gazdaságosabbá tenni egy fűtési rendszert?
szocsmarciVálasz erre
2012-02-29
22:26:54
Előzmény: ferenc #26366#26398
Bocsi, nem tudom miért hittem, hogy a meglévő készüléked "A" típusú (égéstermék elvezetés nélküli készülék). A meglévő vízmelegítő "B" típusú, ezért elvileg gázterv nélkül ki lehet cserélni egy másik, kéményes gázkészülékre, ha a teljesítménye nem nagyobb, és a légbevezetés állapota nem változott a létesítéskorihoz képest, tehát nem lett légmentesen leszigetelve az ajtó.
A kéményes készülék hatásfoka rosszabb, mint a zárt égésterűé, ez nagyrészt a kéményen keresztül távozó (deflektoron keresztül szívott) sok plusz levegő miatt van. A zárt égésterű készülék annyi levegőt szív be, amennyire szüksége van, ezen felül alacsonyabb égésterméket bocsát ki (a huzathoz nem szükséges magas hőmérséklet, mivel ventilátora van). Még mindig a zárt égésterű készüléket javaslom, de méginkább a kondenzációsat.

"A kéményseprő tanácsolta nekünk, hogy a vegyes kazánt ne használjuk, mert a kéményen és a cserépkályhán keresztül visszaáramolhat a füst a lakásba.Ez valóban így van?"
- Elképzelhető. A kéményseprő jobban ért hozzá, mint én, mert neki ez a szakmája. Jobb lenne a külön kémény.

"Továbbá ennek nincs adagolója, feltételezem ha egyenletes meleget szeretnék akkor rendszeresen etetni kéne napközben is."
- Erre szolgál a puffer. Bővebbet itt találsz: http://biosolar.hu/forum/405 - Vegyes kazán és puffertároló kombináció .

"A gázmelegítőnek külön kürtője van, ez aluminiummal bélelt. Ezért gondoltam, hogy a nyílt égésű kazánt ebbe bele lehet vezetni, mert akkor el tudom kerülni a kémény újbóli bélelését, ami ugye további plusz költséget jelentene."
- Valószínű jó lesz az új kazánhoz is ez a kémény, kéményseprő szakvélemény szükséges lesz. Megspórolhatod ezt a költséget, nagyságrendileg 100.000 Ft-ot jelenthet.


"a vegyes kazán kéményhuzata vissza szívhatja a gázkazán égéstermékét" Külön kürtőnél is? Ha egyszerre csak egyet használnék akkor gondolom én, hogy nem - javíts ki ha tévedek!
- igen, külön kürtőnél is, és akkor is, ha van a két készülék közt 4-5 beltéri ajtó is. Ha kéményes gázkészüléket szeretnél, akkor vegyes kazánt nem lehet beállítani mellé (szabály szerint).

Ha a lakószintre feltennéd az új (kondenzációs) gázkazánt, akkor a kémény olcsóbb lenne (saját elemeiből összerakva). A többi plusz költség akkor is jelentkezik (gázterv, hivatalos átadás, gázóra le-és felszerelés, átadás, EPH nyilatkozat), a fél millió akkor is áll (talán 450.000). De kiválthatnád a villanybojlered, és beköthetnéd a vegyes kazánt a bojler kéményébe. Persze át kell alakítsd majd, mert nem fogja bírni az alumínium a magas hőmérsékletet. Ez is költség.

"Az eddigi információim szerint a nyílt ill. zárt égésterű kazánok hatásfoka nem nagyon tér el egymástól. Cáfolj meg ha tévedek."
- Mellékelek egy diagramot. 0°C-nál (a diagramon tévesen 50°C szerepel) 88% illetve 95% a kéményes, illetve a zárt égésterű hatásfoka. Ez a 7% különbség kb tükrözi a valóságot is. Annyit tennék hozzá, hogy a kazánok ÉVES hatásfoka nem 88% / 95%, hanem rosszabb, és a kéményes készülék hatásfoka az egész évet tekintve jobban romlik, mert üzemszünetben is állandóan távozik a kéményen keresztül a belső levegő (a Te esetedben ez most nem számottevő, hiszen fűtetlen helységben van a kazánod (gondolom)).

"Ha szigetelés nélkül 24 kw megfelelő, szigetelés után robert szerint ez már sok lenne. De a moduláció nem azt a cél szolgálja, hogy a kazán ne mindig a max. teljesítményen menjen?"
- A moduláció sem mehet a végtelenségig lefele (azaz a 0%-ig). Az olcsó kazánok általában kevesebbet modulálnak (olcsóbb a gázszelep, és a füstgáz ventilátor). Ha leszigeteled a házad, utána talán már elég a 14kW kazán is, ami még kisebbre tud lemodulálni - de furcsa mód a 14kW-os kazán nem olcsóbb, mint a 24kW-os (ugyanaz a típus, és márkájú készülék esetében pár ezer Ft eltérés szokott lenni).

Próbáld meg a meglévő kazánoddal kihúzni egy-két évet, ha tényleg egyszerű kivitelű, akkor nincs mi elromoljon rajta. Gyanítom, hogy Quadriga típusú lehet a bojlered, ma már Olaszországban gyártják, az alkatrész ellátással nem hiszem, hogy gond lenne. Idő közben pedig szigetelhetsz, nyílászáró csere, stb. Ha most veszel egy gázkészüléket, azt nem akarod majd lecserélni 10 év múlva sem.



villam64Válasz erre
2012-02-29
17:36:46
Előzmény: ferenc #26366#26375
A nyílt égés terű kazánoknál 1 használata esetén is visszaáramolhat a füstgáz. Szénmonoxid védelemről gondoskodni kell. Legtöbben a konyhai szagelszívót szeretik egyidőben működtetni a gázkészülékekkel. De a szél is lenyomhatja a kéményen a gázt.
2012-02-29
16:23:07
Előzmény: ferenc #26366#26370
Kazánméretezéshez (ill. annak hiányához :) ) saját tapasztalat:
100nm alapterület, 3 szint (jelenleg a tetőtér és a garázs csak temperálva van), tehát a tiednél valamivel nagyobb fűtött terület, de a leírásod alapján jobb a szigetelésem.

Nekem, a kazánom megvásárlása _után_ számolgatva kb. 11kW hőigény jött ki -15 fokra.
A 22kW-os kazánom min. kb. 7kW-ig tud lemodulálni, a tapasztalat pedig azt mutatja, hogy -8 -10 fok körül kezd el folyamatosan működni, felette folyamatosan kapcsolgat, ami a hagyományos kazánok hatásfokát tudtommal csökkenti.

Mondjuk tény, hogy egy 24kW körüli hagyományos kazán árából a teljes szigetelésre nem futná (még házi kivitelezésben sem) és lehet, hogy nálatok már a kazáncsere is sokat javítana a hatásfokon, csak jeleztem, hogy azért a moduláció sem végtelen tudású és simán lehet, hogy a most megvett kazán később már nem lenne optimális. Nézd meg jól, hogy mennyire tud a választott modell lemodulálni.

Ha kicsit "kockáztatsz" (persze jó lenne, ha méretezni tudnál előtte), nem 24kW-ost veszel, hanem kisebbet, láttam pl. olyan típust is (igaz az kondenzációs volt), ami 18kW-os volt és 3,5kW-ra le tudott modulálni.

Egy ilyen paraméterű kazán valószínűleg hosszabb távon, akár egy jövőbeli szigetelés után is optimálisabban tudna működni és a mostani igényeket is ki tudná szolgálni.

Egyébként a többiekhez hasonlóan én is a szigetelést számolgatnám a helyedben, mert biztosabb a térülése mint az új kazánnak...
2012-02-29
15:20:01
Előzmény: szocsmarci #26267#26366
szocsmarci
A vegyes kazánt azért nem használtuk eddig, mert ugyanabba a kémény kürtőbe van bekötve mint a cserépkályha. (A cserépkályhát is az előző tulajdonos építtette a korábban leírt fűtési rendszerhez, de miután ez elkészült eladta a házat nekünk, és ők már ki sem próbálták.) A kéményseprő tanácsolta nekünk, hogy a vegyes kazánt ne használjuk, mert a kéményen és a cserépkályhán keresztül visszaáramolhat a füst a lakásba.Ez valóban így van? Továbbá ennek nincs adagolója, feltételezem ha egyenletes meleget szeretnék akkor rendszeresen etetni kéne napközben is.
"a vegyes kazán kéményhuzata vissza szívhatja a gázkazán égéstermékét" Külön kürtőnél is? Ha egyszerre csak egyet használnék akkor gondolom én, hogy nem - javíts ki ha tévedek
A gázmelegítőnek külön kürtője van, ez aluminiummal bélelt. Ezért gondoltam, hogy a nyílt égésű kazánt ebbe bele lehet vezetni, mert akkor el tudom kerülni a kémény újbóli bélelését, ami ugye további plusz költséget jelentene.
Anyagi okok miatt gondoltam én az egyszerűbb kivitelezésre, mert ez eléggé behatárolt. Az eddigi információim szerint a nyílt ill. zárt égésterű kazánok hatásfoka nem nagyon tér el egymástól.Cáfolj meg ha tévedek.(A kondenzációs az más kategória, most már tudom, hogy az is zárt égésterű, de ebben nemigen gondolkodnék.)
Ha szigetelés nélkül 24 kw megfelelő, szigetelés után robert szerint ez már sok lenne. De a moduláció nem azt a cél szolgálja, hogy a kazán ne mindig a max. teljesítményen menjen?
Mindezeket figyelembe véve mit javasoltok?
2012-02-29
15:05:27
Előzmény: robert #26266#26365
Robert
megértem az érvelésedet a szigeteléssel kapcsolatban és el is fogadom.Ezt mi is tervezzük úgy 2-3 éven belül megvalósítani.Ez a készülék pedig rajta lévő címke szerint 1991-ben készült,USA gyártmány.Keresgéltem a neten de alkatrészt nem lehet hozzá kapni,szervízelésével senki nem foglalkozik,csak néhány eladó használt példánnyal lehet találkozni.Ezért gondoltam sorrendiségben először a kazán cseréjére.Szigetelés+kazáncsere anyagilag egyszerre nem megy.Viszont attól tartok ha ez a következő tél közepén elromlana akkor kicsit meg lennénk lőve.Mert két pici gyermekkel még csak kihúznánk valahogy szigetelés nélkül is, fűtés nélkül viszont aligha.
szocsmarciVálasz erre
2012-02-27
16:41:12
Előzmény: ferenc #26264#26267
Szia
1. A ház hőveszteségét a négyzetméter alapján 18-20kW-ra saccolom, ez alapján elbírná. Valószínű a "kazán" nem 29,5kW-os, ez az érték csak a bevitt teljesítményt jelentheti, hatásfok nélkül. Ha leszigeteled a házad, akkor a 24kW is sok lesz.

2. "Várható -e a gázfogyasztás csökkenése ha a házat nem vízmelegítő hanem egy KAZÁN fűti?" Igen. A kazántól függően, minimum 20% - ezek a kémény nélküli vízmelegítők rossz hatásfokúak, nem csodálkoznék, ha csak 50%-ot lehetne rajta mérni.

3. "Milyen előre nem látható buktatókra, plusz kiadásra lehet számítani."
A gáztervre számíthatsz, és egy csomó hivatalos procedurára, új kéményre, gázóra le-és felszerelés, átadás, EPH nyilatkozat.


"Ez alatt én azt értem, hogyha egy kisebb teljesítményű, nyílt égésterű kazánt szereltetek fel akkor nem kell gázterv. Jól értelmezem? "
Nem jól érted. A meglévő készülék égéstermék elvezetés szempontjából "A" kategóriás, a kéményes készülék pedig "B"-s. Kell a gázterv. Sőt, elvileg nem is lehet "B"-s sem, hanem csak zárt égésterű ("C") készülék, mivel ott van a vegyes kazán is mellette. Még a szomszéd helységben sem lehet, mert a vegyes kazán kéményhuzata vissza szívhatja a gázkazán égéstermékét (az sem számít, ha a vegyes kazánt nem használod, attól még ott van).

Javaslom tedd rendbe a vegyes kazánodat (és használd is) + hőszigetelés + kazáncsere - ebben a sorrendben. A kazáncsere költsége 500.000 Ft nagyságrendileg (egy olcsó kazán árával számolva), ezzel így kalkulálj.
2012-02-27
16:17:58
Előzmény: ferenc #26264#26266
ferenc,

"Ha esetleg lenne jobb ötlete valakinek a fent leírtaknál..."

Nekem van: meg kell csinálni a ház utólagos hőszigetelését, és akkor fele ennyi energiával is kifűtheted a házat. A 30-as falak és nem tudom milyen födém mellett mindenképpen ez az első teendő.

Ha a hőszigetelés elkészül, akkor fele akkora kazán is elég lesz, mint szigetelés nélkül.
Ha nem csinálod meg a hőszigetelést, akkor vehetsz egy drágább kazánt, ami jobb hatásfokú lesz, mint a jelenlegi, de akkor is kétszer annyit fog fogyasztani, mint kellene.



2012-02-27
16:04:57
#26264
Sziasztok kedves fórumozók!
Családi házunkban lévő kazánunkat tervezzük lecserélni, ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.
Igazából ez nem is egy kazán, hanem egy 29,5 kw-s 55 literes gáz vízmelegítő. Ez látja el jelenleg a ház fűtését! (A melegvizet villany bojler állítja elő.) Ez egy rendkívül primitív készülék nulla elektonikával, kézzel kell tekergetni rajta egy gombot amivel szabályozni lehet.
Ez a "kazán" a pincében helyezkedik el, nyílt égésterű.A pincéből nincs közvetlen feljárat a lakásba. A kémény aluminium bélelésű. A ház 70 nm alapterületű 2 szintes kb 130 nm lakótérrel.A nappaliban van még egy cserépkályha is, amit szinte minden nap használunk a fűtési időszakban.A pincében van még egy vegyes tüzelésű kazán is, de azt mi nem használtuk még egyáltalán amióta itt lakunk. A ház a 90-es évek elején épült 30 cm-es téglából.Kívülről nincs szigetelése. Az ablakok fakeretes dupla üvegezésűek, de sajnos csukott állapotban is igen jól szellőznek./ Talán SOFA lehet./ Az elképzelésem szerint az új kazán is sima kéményes lenne, a régi helyére beállítva. Kérdéseim:
1. Szerintetek 24 kw-s nyílt égésterű kazán elegendő -e egy ekkora ház fűtéséhez? /Ez a vízmelegítő max 70 C-os előremenő vizet tud előállítani, -15 fokban ez nagyon kevés és fázunk./
2. Várható -e a gázfogyasztás csökkenése ha a házat nem vízmelegítő hanem egy KAZÁN fűti, mert a mostani fogyasztásunk brutális.December, január 450-450 m3, február 570m3.
3. Milyen előre nem látható buktatókra, plusz kiadásra lehet számítani.
A gázszolgáltatót már megkerestem levélben, ők azt válaszolták, akkor nem kell tőlük engedély ha
"a legfeljebb azonos teljesítményű,azonos működési elvű,a készülékek osztályozása szerint azonos alcsoportba tartozó készülékek cseréjekor."
Ez alatt én azt értem, hogyha egy kisebb teljesítményű, nyílt égésterű kazánt szereltetek fel akkor nem kell gázterv. Jól értelmezem?
Ha esetleg lenne jobb ötlete valakinek a fent leírtaknál laikusként nagyon örülnék és meghallgatnám a tanácsát.
Előre is köszönöm a válaszokat.
2012-02-03
13:17:26
Előzmény: villam64 #24514#24533
villam64 ,

Ilyen hidegben fel kell izzítani 40-45 fokra a radiátorokat, amik nem a tároló legfelső pontjáról vannak megtáplálva.


2012-02-03
10:59:21
#24516
Nekem így alakult a ma éjszaka, kazánüzeme -14°C...
Asszem, elég jól számoltam. :-)


Egy két magyarázat a jobb megértéshez:
- kazán előremenő-visszatérő érzékelő fel van cserélve.
- 6 órakor az ugrás a szabályzás helyének váltása miatt van. (06-19 alsó szint padlófűtésre szabályozok, 19-06 emeleti falfűtésre szabályozok)
- A falfűtéses részen, ugyanahhoz a hőérzet eléréséhez kb. 1°-al kevesebb kell, mint a padófűtéses részen.A maradék kb. 0,8° különbség az érzékelők pontatlanságából és az elhelyezésük különbségéből adódik.
- Kazán előremenő hullámzása a HMV hőcserélő, periodukius utánfűtése miatt van. (nagyon nem szimpatikus)
- Ezek az értékek még homlokzati és javított tető szigetelés nélkül vannak.
- a kazán gyakorlatilag a legkisebb teljesítménye közelében, legalacsonyabb szivattyú fordulatszámon üzemel.

T.
villam64Válasz erre
2012-02-03
10:18:33
Előzmény: robert #24504#24514
A 40-30 -cal jobb lenne a kazán hatásfoka 2-3 %-kal. Nem próbálod ki?
2012-02-03
09:50:50
#24513
Én ilyen szép ábrát, min Robert nem tudok betenni.

Az én kazánom egy Renova Star BT C24, ami vissza van szabályozva minimumra.
Tegnap éjszakai fogyasztásom 12 óra alatt 8m3 gáz volt. A kazán adatlapja szerint a maximum (2,77) és a minimum (1,07) fogyasztásból számolt átlag 1,92m3 óránként. Így a gyakorlati 1,5m3 óránként. -15 fok volt az éjszaka. Mivel a teljesítménye vissza van véve, a vízhőfok is le van véve, a tömegáram is le van csökkentve szinte folyamatosan megy lemodulálva, néha kikapcsolja az égőt, akkor csak keringet, majd ráfűt. A gyári hatásfok 90% az adattábla szerint.
Szerintem nem rossz. Majd a teljes 24 órás átlagra leszek kíváncsi.
2012-02-03
07:52:54
#24504
-12C külső hőmérséklet mellett a gáz-kazánom óránként, másfél óránként körülbelül 10 percet fűt.




cromagnoniVálasz erre
2012-01-20
17:40:55
#23732
A gépkönyv szerint pont 11.0-12.79 kW között van a minimális terhelés és ehhez 1,57 m3/h gázfogyasztás tartozik, erre fogom belőni a kazánt. A modulációs tekercs azért ilyen drága, mert ez a kazán egy Stiebel másolat, amit annak idején még ellátott alkatrésszel a Stiebel, de időközben beszüntette a támogatását. Ilyenkor lehet azt mondani a kereskedőnek, hogy egyedi alkatrész, huhú, rengeteg költség legyártani, stb...Annak idején, mikor elromlott a tekercs persze kaptam ígéretet, hogy jelentkeznek, ha lesz alkatrész bontott kazánból, de szerintem hamarabb lesz lottó ötösöm.

Mindenkinek nagyon köszönöm a válaszokat, sokat tanultam belőlük.
szocsmarciVálasz erre
2012-01-20
14:39:40
Előzmény: cromagnoni #23681#23714
1. A megadott m2 alapján 10-12kW a ház hőigénye (újszerű, jól szigetelt ház, kb 35-40 W/légköbméter). 12kW-tal számolva ez 1,3m3/h gázfogyasztás, a te általad említett 2,55m3/h-val szemben. Tehát ez alapján is vissza kell szabályozni a kazánt, de nem az 1/3-ára csak a felére (a mostanihoz képest). Nézd meg a gépkönyvét, mert könnyen lehetséges, hogy ez a minimum terhelése neki.
"És továbbra is kérdés, hogy a lejjebb állított gázlánghoz mekkora kazánvíz hőfokot állítsak be?" Nagy hidegben magasabbat, átmeneti időben alacsonyabbat. Te magad leszel a külső hőmérséklet függő szabályzó, ami nincs a kazánodban. Ez más, mint a lángmoduláció, a kettő együtt működve adja a legjobb hatásfokot.
Mivel nincs láng moduláció, ezért ki-be fog kapcsolgatni a kazánod, ezért nagyon fontos, hogy vetesd vissza a kazánteljesítményt. Még egyszer leírom: akkor jó a beállítás, amikor folyamatosan üzemel a kinti legnagyobb hidegben (-15C), és persze nem fáztok.
A ki-be kapcsolgatásnak van egy hőérzeti hatása is, miszerint egyszer nagyon meleg lesz a radiátor egyszer hideg (tehát nem állandóan kellemesen meleg), emiatt a komfortérzet megtartásához magasabb belső hőmérséklet szükséges. Ez is növeli a fogyasztást.

2. Igen, a 7920 Ft/év megtakarítás akkor él, ha megjavíttatod a modulációs tekercset. A kazán "vissza szabályzás" nem tudom, mennyit hozhat a konyhára, de hasonló lehet (3200-8000 Ft/év). Ez a veszteség régebben is volt, mivel nincs külső hőmérsékletfüggő szabályzód, de akkor a moduláció átvette ennek a szabályzásnak egy részét. Ezt nem tudom másképp elmondani, és nem is tudom bizonyítani, hiszen ezek csak elvek. A forintos számok is csak körülbelüliek, ne vedd "készpénznek", de a nagyságrend stimmel.

3. Én is meggondolnám a kazáncserét a helyedben, hiszen a számok azt mutatják, hogy hosszú a megtérülés. De a földgáz fogyóban van, emiatt az ára jobban nő, mint ahogy a kamatok, tehát a megtérülési idő rövidebb lesz (mint az elméleti 15 év). De a modulációs tekercs cseréjét/javítását javaslom. Nem értem miért kerül 80.000 Ft-ba, amikor egy vadi új hasonló kazán komplett 300.000 Ft (szivattyúval, beépített HMV tartállyal, komplett elektronikával, égősorral, hőcserélővel, kazántesttel, modulációval, szabályzó szeleppel, biztonsági elemekkel, tágulási tartállyal, burkolattal, csomagolással, használati útmutatóval, garanciával, ÁFÁ-val).

szocsmarciVálasz erre
2012-01-20
13:49:37
Előzmény: villam64 #23687#23713
A kislángnál is lesz huzat, mert zárt égésterű Cromagnoni kazánja, tehát van benne egy égéstermék szállító füstgáz ventilátor.
A 0,82m3/h a javasolt maximális teljesítmény, ezzel kell tudnia -15C-on is kifűteni a házat. Nyilván nem fog menni egész télen a kazán, de ha kinn -15C egész nap, akkor egész nap fog üzemelni.
A Hoval gázkazán tényleg nagyon jó, de használtat én nem vennék.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Gázkazánoklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva