English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Gázkazánoklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-04-25
11:27:02
#5382
wega22

Az érzékelőket megnéztétek? Lehetséges hogy hibás adatokat kap a panel.
2010-04-24
16:12:03
#5375
wega22,

Egy kérdés,a vezérlő panelen nem lehet állítani a min-max hőmérsékletet?Azért kérdezem mert az enyém is Duval(igaz,nem kondenz.)és azon három lehetőség van,35-50C,38-73C,vagy38-87C,gondolom a vezérlő másképpen modulálja mindhárom beállításnál a kazánt.Nálam is teljes padlófűtés van,szinte azonos nm2 fűtő felülettel,35-50C min-max os beállítással működik,az általad elérni kívánt 40C-os üzemi hőmérsékleten,csak a kazán szivattyú működik,2.szivattyúra nem volt szükség(helyét kiépítettük),pedig a kazán a tetőtérben van.
2010-04-24
09:12:06
#5374
Kedves Válaszolók/Kérdezők!

Természetesen nem levegős. Persze, ezt laikusként mondom: nincs levegős-hangja a rendszernek (főként a törölköző-szárító radiátorokon lehet hallani, ha levegős), továbbá az itt járt szerelők soha sem gyanakodtak levegősödésre (uszkve 18-20 alkalommal jártak kint szabályozni, szétszerelni, alkatrészeket cserélgetni, stb.)

Külső hőmérséklet érzékelő nem lett bekötve (megvettem, de valamiért mindig elmaradt a bekötése).

Nem akarom 50 fokra állítani, de csak ott működik a fűtés. 40 celsius fokra szeretném beállítani, de ha nem 50 fokra állítom be (hanem alatta bármi más hőfokra 35-49 celsius fok között), azt nem képes tartani. Hozzá teszem, az elmúlt hetekben már az 50 fokos előremenőt sem képes tartani, és a héten elkezdte a használati melegvíz beépített tartályának felfűtését is ugyanúgy végezni (itt tehát nem használ külső csőrendszereket, gyári rendszeren belül rosszalkodik).

Maga a ciklus így történik (jelenleg, 50 fokos beállításnál): gázégő + keringető bekapcsol, 1-2 másodperc alatt eléri a 47 fokos előremenőt, ott nem kezd el le-modulálni, hanem még rákapcsol maximum teljesítményre, így 1-2 másodperc alatt 53 fokos az előremenő, ami miatt azonnal kikapcsol a gázégő, a keringetés megy tovább. 3 percenként végzi ugyanezt a ciklust. Szerintem egyértelműen vezérlés gond (viszont a vezérlő panel már két alkalommal lett cserélve, eredménytelenül). Ezután 33 celsius körül tartja az előremenőt, ami a téli hidegekben már elégtelen fűtést eredményez.

8kW-os volt a legalacsonyabb kipróbált teljesítmény (két szintes családi ház, összesen 133nm-t fűt a rendszer, tiszta padlófűtéssel), így már nem volt elegendő a fűtés a földszinten (a szervizesek egyike szerint ez teljesen érthető is padlófűtésnél), így 46 celsius fokra is be lehet állítani az előremenőt, de ezen hőfok alatti beállításnál már így, 8kW-os teljesítmény esetén is kikapcsolgat másodperceken belül a gázégő. Ezután 33 celsius körül tartja az előremenőt, akárcsak az előbbiekben leírtak szerint.

A végére csak egy prózai feltevés: ha egy olcsóbb kazánt beállítok 40 fokra (előremenő), az biztosan azt tartja azt, amit definiáltam. Ez computer vezérelt, és sehogy sem akarja tartani, amit beállítok. Ez teljesen normális dolog? Nem véletlenül vettem drága kazánt, pont a problémákat szerettem volna elkerülni, de úgy tűnik, ez egy túl-szofisztikált típus, éppen ezért "szívok" vele majd' 3 éve.

Köszönettel,
Laci
2010-04-21
21:06:47
#5337
Igen, csak radiátorok vannak.
Nagyképűen mondhatnám, hogy "megfelelően -túl- méretezve", de csak én " találtam" ki, hogy mekkorák legyenek.
De úgy látszik egész jól sikerült, mert mint írtam a legenyhébb időben is elketyeg a kazán minimumra modulálva -5,9kw- amikor is kb 10 liter/perc a fogyasztás tehát óránként 0,6 m3-t fogyaszt. Ki-be kapcsolgatás nélkül.

Igen elég volt.igaz többet megy , de csak az említett 0,6 m3/óra a gázfogyasztás.

Most pont jól fog jönni, hogy ilyen alacsony -vagy még alacsonyabb- előremenő is elég, mert következő télnek már pufferes fűtéssel szeretnék nekiszaladni.
2010-04-21
20:41:17
#5336
Dejoe!

Jól értem?
Radiátoros fűtési rendszered van, és az előremenő -azaz fűtési melegvíz- hőmérséklete (csak) 44 fokra van állítva.
És ez elég volt a legnagyobb hidegben is?
Nem alacsony ez?

Én -ugyan nem ma végeztem, és nem is gyakorlom a szakmát- de úgy tanultam, hogy ilyen alacsony előremenő hőmérsékletet csak a felületfűtések esetében szokás alkalmazni.

Nekem -mint egyik előző hozzászólásomban már írtam is- szintén csak radiátoros fűtésem van. 75-80 fokos az előremenőm. A visszatérőbe nem építettem be anno hőmérőt, de éppen csak langyos szokott lenni.
Nálam is elő-előfordul, hogy nem igazán tud megfordulni a víz, mert az égőt ki-be kapcsolja az automatika. A kazánban csak akkor kering a víz, azaz csak akkor megy a keringtető szivattyú, ha az égő is üzemel.

Aztán amikor az előremenő visszahűl (a kijelző szerint) ~60-65 fokra akkor újra elindul az égő...
Gyakran előfordul, hogy ilyenkor pillanatok alatt újra fel megy 80 fokra és kikapcsol. Ilyenkor az az érzésem, hogy mintha nem is keringene a víz a rendszerben, azaz mintha csak a kazánon belül melegedne, mert hihetetlennek tűnik, hogy ~1 perc alatt 65-ről 80 fokra menjen fel az előremenő víz hőmérséklete, úgy hogy keringtetve van a radiátorokban.
Valószínűleg a kazánhoz közeli radiátorokat még jobban le kell fojtanom, hogy a távolabbiakban is jól megforduljon a víz. Mert bizony gyakran tapasztalom a távolabbiaknál, hogy csak a radiátor felső kétharmada, háromnegyede a meleg, legalul pedig jó esetben is csak langyos.

A rendszer nem levegős; évente-kétévente a fűtési szezon végén átmosom; 2 éve hőcserélőt is cseréltem benne, de gyakorlatilag a tapasztalatok ugyanazok, mint régen. Ma már biztosan nem ilyen készüléket vennék.
Mondom ezt erős önkritikával még azzal együtt is, hogy biztosan a beállításokon is lehetne még finomítani.

2010-04-21
10:04:25
#5319
wega22
Lehet csak számomra, de több dolog értelmezhetetlen az írásodban:

Ezeket írtad:
1:nem képes tartani a beállított előremenő vízhőfokot 50 celsius fok alatt
2:szeretnénk 40 celsius körül használni, de nem lehet, félő, kiszárad a parketta
3:Mostanában ráadásul már az 50 celsius fokot is csak időnként tartja, pedig semmilyen változtatás nem volt a fizikai rendszeren. Nem tudom, mi lesz jövő télen 33 celsius fokos előremenővel"

Most akkor hány fokra állítod a kazán előremenőjét ?
Hány fokos előremenőt szeretnél?
Miért akarod , hogy 50 fokos előremenőd legyen , ha 40 foknál , mint írtad félő, hogy kiszárad a parketta ?
Van időjáráskövető bekötve?

Mit jelent az, hogy :
"beállított hőfokon azonnal leáll a fűtés"
Kikapcsol a gázégő és a keringető megy tovább ?

Nálunk Ecosy F28EAS van, full radiátoros rendszerrel és nincs időjáráskövető.
Az előremenő 44 fokra van állítva, így még nem kapcsolgat a kazán.(még a legenyhébb- mint a mostani- időben sem.
( kapcsolgatáson azt értem amikor a túlmelegedés miatt a gázégőt ki-be kapcsolgatja a kazán)
44 fok még a legnagyobb hidegekben is elég volt, max tovább ketyeg a kazán a minimumra lemodulálva (5,9kW amikor 10 liter/perc a gázfogyasztás.)

Nem lehet, hogy a törülköző szárítós radiátorokban hamar megfordul a víz,túl meleg a visszatérő és már nem tud lejjebb modulálni a kazán és azért kapcsolgat a kazán ?

2010-04-21
07:54:55
#5315
wega22,

Azt meg sem kellene kérdeznem, hogy nem levegős-e a fűtési rendszer.

A külső hőmérséklet-követés szenzora jól van bekötve?

Mi a kazánod pontos típusa?
2010-04-20
21:29:20
#5313
Még két fontos infó:
1. a fűtés egyébként kiváló, a számla alacsony.
2. a visszatérő cső hőmérséklete lényegesen alacsonyabb (bemelegedett rendszernél is van legalább 8 celsius fok), tehát a hőleadás jónak tűnik.
2010-04-20
21:23:26
#5312
Kedves Hozzáértők!

Ha találkozott valaki hasonló problémával, kérem segítsen, mert jelenleg nem látok igazán megoldást a problémámra.

Saunier-Duval felsőkategóriás kondenzációs kazánunkat 2.5 éve helyezték üzembe új építésű házunkban, és sajnos azóta sem üzemel megfelelően: nem képes tartani a beállított előremenő vízhőfokot 50 celsius fok alatt, tehát ha ennél alacsonyabbra állítom be a digit panelen, akkor gyorsan felfűt, majd túlszaladván a beállított hőfokon azonnal leáll a fűtés, és visszaesik az előremenő hőfok 33 celsius köré. 3 perc várakozás (gyári beállítás), majd ismét a fenti történet.

Padlófűtés parkettával + kondenzációs hatásfok kihasználás miatt szeretnénk 40 celsius körül használni, de nem lehet, félő, kiszárad a parketta. A szerviz és a képviselet több, mint 20 alkalommal járt kint, kicserélték a vezérlőpanelt, szétszedték kb. 10x, legutóbb a hőérzékelőket is kicserélték, de nem javult. Kicseréltették velem a szabványos Rehau csöveket nagyobb átmérőjűre (30e HUF), majd kivetették a keverőszelepet (10e HUF), mivel nincs radiátor, csak tisztán padlófűtés (+ két törölközőszárító ugyanazon a körön), ez mindkétszer szerintük megoldja a problémát, de semmi.
Eszükben sincs kicserélni ezek után sem, most már azt mondják, hogy a fűtéskör lehet rossz (bár egy alkalommal az egyik szervizes elszólta magát, miszerint ez gyakori hiba Sunier kazánokkal, csak eddig mindenki feladta előbb-utóbb). Természetesen, a kazán teljesítményét is visszavettük már, de ez sem segített, a bypass csavargatása sem, stb. Mostanában ráadásul már az 50 celsius fokot is csak időnként tartja, pedig semmilyen változtatás nem volt a fizikai rendszeren. Nem tudom, mi lesz jövő télen 33 celsius fokos előremenővel, szerintem nem lesz túl melegünk.
Szóval, látott Valaki hasonlót? Tud valaki tanácsot adni? Tényleg lehet rossz egy standard kiépítésű fűtőkör, amit egy olyan ember épített, aki több, mint tíz éve ezzel foglalkozik? Ha igen, milyen gond lehet? Van második szivattyú is a rendszerben (első a kazánba építve gyárilag), így elviekben a vízhozam is bőségesen túlméretezett a házhoz.

Köszönöm előre is, Laci
2010-04-19
14:10:10
#5287
Szervusztok!

Hallottatok már olyanról, hogy egy gyári gázkazánban kicserélte valaki a keringtető szivattyút, mert a távolabb lévő radiátorokban nem volt megfelelő az áramlás és ezáltal a hőleadás?

Műanyagcsöves fűtési rendszerünk van. Kétcsöves, egy osztóval és egy gyűjtővel.
Nincsenek közös vezetékek, azaz minden radiátor direktben csatlakozik az osztóra és a gyűjtőre is. A radiátorok, összesen 7 db van (3db 2 soros és 4db 3 soros, mindegyik dupla konvektoros) 5 és 13 m távolságon belül vannak.

A kazán egy Saunier Duval C24E kombi fali kazán, egy ~90 m2-es tetőtéri lakás fűtését hivatott ellátni.
Akárhogy szabályozom be a radiátorokat, a távolabbiak teljesítményével nem vagyok elégedett.Úgy tapasztaltam, hogy még akkor is lassabban fordul meg bennük a víz és gyengébben melegítenek, ha a közelebbieket teljesen lezárom.

Ezért gondoltam, arra, hogy nagyobb teljesítményű keringtető szivattyúval megoldhatnám a problémát.
Volt valakinek hasonló tapasztalata?
2010-03-31
13:39:06
#5062
Rike,

Valóban alapjaiban hasonló a működési elve, de ha jól látom a te kazánod a hőcserélő vizét tudja magában keringtetni a szivattyúval, amivel finomabban, kisebb kilengésekkel lehet szabályozni a HMV hőmérsékletét változó vízmennyiség esetén is. Anyám Vailant-jánál is lehet hallani, ahogy átkapcsol belső keringtetésre és kis kifolyó vízmennyiségnél is viszonylag egyenletes hőfokú vizet biztosít. A Ferrolinál sokkal határozottabban érezni a láng ki-be kapcsolgatását alacsony vízmennyiségnél.
Több helyről is (fórumon belül és kívülről egyaránt)hőérzékelő hibát, vagy hőcserélő vízkövesedét tartják valószínűnek. Ha kibírja az éves karbantartásig, akkor együtt csináltatom meg, de az még kicsit arrébb van. Akkor majd megírom az eredményt.
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat.
2010-03-31
11:01:12
#5061
Plaszlo,
Működésileg teljesen megegyezik az általad leírtakkal az enyém is,kivéve a szivattyút.Kíváncsi vagyok a hibamegoldásodra ,majd jelezd az eredményt.
Üdv!
2010-03-30
15:21:51
#5042
Rike,

Felrakok én is egy Ferroli kazán rajzot, ez egy újabb típusú és turbó kazán, de itt a hőcserélő a lényeg. Az enyémhez már nem találok semmit. Ahogy elnézem a működési elvét, a külső cső a fűtés vízköre, míg a belső cső a használati melegvíz vízköre. Ha a fűtés működik, a HMV vízköre is felmelegszik a fűtőkör hőfokára, de mivel nincs áramlás, nem vesz el több hőt a fűtőkörtől. Ha HMV-t használok, a fűtőkör áll (szivattyú a melegvíz csap nyitására azonnal leáll), és mint egy hőcserélő átadja a meleget a HMV vízkörének, ami viszont nem engedi túlmelegedni a fűtéskört.
Ez a működési mód jól érzékelhető a használatban is, ha éppen ment a fűtés és megnyitom a melegvíz csapot, a csőben lehűlt víz után azonnal forró víz jön, míg ha nem ment a fűtés, érezhető amíg átmelegíti a vízteret, fokozatosan emelkedik a vízhőfok.





KEY
5 Room sealed
7 Gas inlet
8 Domestic hot water outlet
9 Domestic hot water inlet
10 Central heating flow outlet
11 Central heating return inlet
14 Safety valve
16 Fan
20 Burner assembly
27 Heat exchanger
29 Flue gas outlet collar
32 Pump
34 Central heating temperature sensor
42 DHW temperature sensor
43 Air pressure switch
44 Gas valve
49 Safety thermostat
56 Expansion vessel
81 Ignition electrode
82 Detection electrode
114 Water pressure transducer
126 Flue gas thermostat
136 Flow meter
187 Flue gas diaphragm
238 Micro-storage heater
239 Electric heater
240 System fill solenoid valve
241 Automatic bypass
246 Water pressure transducer
2010-03-30
12:24:35
#5037
Plaszlo,

Az enyém, Saunier Duval THEMA C23 E,mivel a tiédben sincs külön hőcserélő a HMV-nek és a fűtésnek és külön égőfej ezért felforrna a hőcserélő fűtés oldalában a víz-ha nem keringetné.Felteszek egy rajzot,talán hasznos lesz.



2010-03-30
09:57:22
#5030
Rike,

Köszönöm az infókat. Ez a kazán, ha jól értelmeztem amit a neten találtam róla, cső a csőben konstrukció, nem olyan hőcserélős mint a Vailant. Ha megy a fűtés és megnyitom a melegvizet, a szivattyú azonnal megáll és a melegvízvétel után sem indul el egy darabig. Néha figyeltem, ha éppen a pincében voltam. Persze ez nem biztos, lehet, hogy csökkentett fordulatszámmal tényleg kitolja a meleg vizet a hőcserélőből. Lehet, hogy éppen ez nem működik, mert tavaly nyáron nem érzékeltem a fűtőtestek melegedését, amikor rendszeresen kikapcsolt.
A fűtőtest melegedésnél én is gondoltam arra, hogy lezárom az egész rendszert, de aztán a fürdőszoba fűtőtestét hagytam csak nyitva, ott zavart a legkevésbé.

2010-03-30
08:15:06
#5022
"Nem szorosan ide tartozik, de van valakinek az elektromos vízkőmentesítőről tapasztalata?"

A szerelő tanácsára Flodravin nevűt használtam és nem kellett hozzányúlni év végén a hőcserélőhöz. Hogy meddig tartott volna ki nem tudom, mert közben elköltöztem.
2010-03-30
08:02:30
#5020
Plaszlo,

Nálam is előfordult hasonló hiba 2-esetben:
1-vizköves volt a hőcserélő
2-fűtési idény végén,átkapcsoltam a kazánt "nyárira"és elzártam a fűtési köröket(mindet)

Azt mondta a szerelő,hogy legaláb egy fűtési kört hagyjak nyitva,hogy a melegvíz használat(az égőfej)leállása után tudja lekeverni a hőcserélőröl a vizet.
Mindkét esetben a túlmelegedés okozta a hibát.Egyébként melegvízvételnél is megy a szivattyú,mert a fűtéskör zár olyankor rövidre és az melegíti át a hőcserélőt,amikor vége a melegvíz vételnek visszakapcsol alapra-nyit a radiátorok felé,ezért érzed hogy melegíti a radiátort.Numerikus kijelző hiányában,a ledekről is lehet hibakódot olvasni,hiba esetén le kell olvasni a villogások számát-lehetnek azonos időtartamuak vagy rövid és hosszú kombinálva.Ez csak saját tapasztalat,más típusu a kazánom,egyébként a vízkőmentesítést 2-évente szoktam csináltatni amit a helyszínen csinálnak kb 2órás munka,mostmár egy zárt rendszerű gépre kötik a hőcserélőt és egy szivattyúval fórgatják a savat,csinálták már hagyományos módszerrel is ,időben egy kicsit akkor több.
2010-03-29
20:54:20
#5014
Monolit,

Köszönöm, úgy tűnik ezt nem úszom meg szerviz nélkül :-((. Sajna nem egy mai darab, én 3 éve birtoklom, előttem meg ki tudja mióta volt itt. Kicsit visszasírom a nem ennyire takarékos Fég C24 cirkót, amikor eladtuk a lakást kb. 17 éves volt és talán még mindig megy. Szerelőt nem kellett hívni hozzá sosem, kétévente szétszedtem, alaposan kitakarítottam és ment zokszó nélkül.
A vízkő mentesítést helyben meg tudják oldani, vagy elviszik szervizbe? Régen mintha 1-2 napot mondtak volna rá.
Nem szorosan ide tartozik, de van valakinek az elektromos vízkőmentesítőről tapasztalata?

2010-03-29
20:31:12
#5011
Plaszlo,

Nálam hasonló hibánál, a hőcserélő vízkövesedett el. Tisztítása után megfelelően működött.

Másik esetben át volt lyukadva a hőcserélő, az okozta a hibát.
2010-03-29
15:38:30
#5007
Robert,

A légtelenítés rendben van, hallom amikor a radiátorban levegő van, és azt le is szoktam légteleníteni. Mint írtam, télen rendesen működik, nem hiszem, hogy még levegős lenne.
Az én kazánom elektronikus vezérlésű már, de néhány leden kívül nincs más visszajelzése, hibakódot kijelző hiányában nem ír ki, a gyári füzete semmit nem mond az én problémámra, max. hívjon szerelőt.
A belinkelt oldalon már nem létezik a kazánom, még a régebbi típusok között sem, az összefoglalót meg nem találtam meg, amit említesz.
2010-03-29
14:08:33
#5004
Plaszlo,

Én a fűtési rendszer légtelenítését ellenőrizném.

A téma első bejegyzésében megadott szerviz talán ad tippet, hogy mit nézz meg.

2010-03-29
13:06:39
#5002
Robert,

Igen a nyomásmérője szerint 1-1.5 bar között van a fűtőkör nyomása. Amikor először kiakadt, nem volt nyomás a fűtőkörben, de utána már igen. Melegvizet ad, de olyan érzetem van, hogy néha túlmelegszik és amiatt tilt le. Régen ha csak kicsit engedtük a melegvizet, lehetett érezni a víz hőmérsékletén, hogy időnként lekapcsolja a lángot, majd újra indul. Ahogy elnéztem tudja szabályozni a gázmennyiséget valamilyen határok között. Tegnap este lefekvés előtt alaposan kiszellőztettünk - nem volt nagyon hideg -, a kazán el is kezdett fűteni először szép csendesen, majd úgy felfűtötte a vizet, mint a leghidegebb napokban, csak az tűnt fel, hogy égett por szag van. Le kellett mennem és kinyitnom a melegvíz csapot, hogy leálljon a fűtéssel. Utána már megnyugodott a kazán. Ezekben a meleg napokban, már nem szokta ennyire felfűteni a radiátorokat, éppen csak langyosak, vagy hidegek.
2010-03-29
13:04:17
#5001
Plaszlo,

Elég nyomás van a fűtőkörben? A ferroli nem ad melegvizet, ha a nyomás nem megfelelő, ezt valamilyen kóddal ki is jelzi. Használtunk ugyanilyen típust, de pontosan nem emlékszem rá.
2010-03-29
12:47:15
#5000
Üdv!
Van egy kis gondom a gázkazánommal. A típusa Ferroli Domina C24 kombi kazán. A hiba lényege, hogy melegvíz vételnél időnként letilt az elektronika, kigyullad egy piros lámpa egy áthúzott láng szimbólumnál. Pontosan még nem tudom behatárolni, hogy mi akasztja ki, de jellemzően többszöri, rövid idejű melegvíz vételnél akad ki. Pl.: zuhanyozás, mosogatás. Ilyenkor le kell battyogni a pincébe, resetelni és megint működik egy darabig. Azt is észrevettem, hogy télen, amikor intenzíven megy a fűtés, akkor nincs semmi baja. Most, hogy egyre kevesebbet és ritkábban kell fűteni, újra jelentkezik a hiba.
Tavaly a szigetelés miatt arrébb kellett rakatni a fűtéscsöveket, ezért részben le kellett engednem a vizet. Csak részben, mert a tetőtérben kellett megbontani a fűtésrendszert, tehát csak addig engedtem le, hogy fent már ne folyjon. Sajna véletlenül közben megnyitottuk a melegvizet és akkor egyből letiltott, azóta jelentkezik ez a bosszantó hiba.
Találkozott már valaki ilyennel, vagy tudja mi lehet a baj?
Lehet nem ez a leeresztés okozta a hibát, csak véletlen egybeesés, de nem károsodhatott a kazán, mert víz volt a fűtőkörben is csak nyomás nem, és azonnal kikapcsolt az elektronika. Már utánanéztem, az elektronika 30.000 Ft, + kiszállás + munkadíj.... most nagyon nem hiányzik ez kiadás, másrészt a szerelőknél is van egy olyan mentalitás, -> úgysem ért hozzá, cseréljük ki a legdrágábbat.
Nem igazán értem ennek a logikáját, amíg a fűtés rendszeres (télen), nem akad ki, csak ha már alkalomszerű. Nyáron is volt amikor hetekig hibátlanul ment, volt amikor csak 2 napig. Régebben, amíg nem lett megbontva a fűtőkör, feltűnt, hogy - nyáron, amikor a fűtés le volt kapcsolva -,zuhanyozás után az emeleti fűtőtestet felmelegítette. A szivattyú elvileg nem indulhatott el, mert a hőfokszabályozón ki volt kapcsolva a fűtés, melegvízvételnél meg amúgy sem tud elindulni és még utána sem egy darabig.
2010-01-17
18:26:27
#4051
Sziasztok,

Lenne egy másik kérdésem is.

Mágnesszeleppekkel szeretném vezérelni a fűtési rendszeremet (gázkazán+vegyes tüzelésű kazán). Az egyik helyen, ahol ajánlatot kértem erre azt mondták, hogy a mágneszelep valószínűleg nem lesz jó, mert lehet, hogy fog kinyitni, ha kicsi vagy nagy a nyomás. Ezt kiváltani ajánlottak motoros zárószelepet, ami persze sokkal drágább.

Tényleg nem jó fűtésvezérlésre a mágnesszelep? Van ebben valakinek gyakorlati tapasztalata?

Ernő


Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Gázkazánoklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva