English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Gázkazánoklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2011-12-09
09:46:25
Előzmény: robert #21767#21769
Folyamatban van a födém hőszigetelése. A -járó deszka felszedés-gerendák között fólia-15 cm kőzetgyapot- papír-járó deszka vissza. Az idei évre 850 m3 gázfogyasztást tervezek, mert a vegyesben fűtök, amikor otthon vagyok. Vettem 5.5 mázsa fát 1300/mázsa áron. Két éve ki van dőlve, tehát nem nyers. És jövőre 600 m3-t tervezek gázt. Tehát 2000 m3-rel nem számolhatok.
2011-12-09
09:04:19
Előzmény: villam64 #21766#21767
villam64,

A görbék jellege az érdekes, az értékek a beépített rendszerelemektől függenek.

Inkább így tenném fel a kérdést, ha új kazánt kell vennem és alacsony hőmérsékleten is működnek a hőleadók:
1. Kéménybe köthető = 100ezer Ft / 60%
2. Turbós = 170ezer Ft / 80%
3. Kondenzációs = 400ezer Ft / 90%

2000m3 gáz megtakarításával kiegyenlítődnek az árak. 2000m2 megtakarítás 7000m3 fogyasztás mellett reális. Van akinél ez öt évet jelent, másnál kettőt, a te esetedben közelít a tízhez, de addigra lehet, hogy ki kell dobni.
Nálad valóban le kellene szigetelni a padlást, az a nyerő

villam64Válasz erre
2011-12-09
08:55:33
Előzmény: robert #21758#21766
Tehát 45 °C visszatérőnél a két kazán hatásfoka azonos. A rendszerveszteséget ebből kell kivonni? Mert akkor kéne egy rendszer veszteséggel számolt grafikon. Arra már régen rájöttem, hogy nem éri meg nekem kondenzációsra váltani. Ha tovább szigetelek, akkor nem 1000 m3, hanem 600 m3 lesz a fogyasztás. Egy kondenzációs ára 300 ezer. Megtakarítás 10-20 %. 8000-16000. 37-18 év megtérülés. Kinek van eladó 12 kW-os új kondenzációs kazánja 50 ezerért?
villam64Válasz erre
2011-12-09
08:05:17
Előzmény: salamon #21736#21763
Csatlakozom az előttem szólókhoz. Gazdaságossági számításokat nem végeztem. Csak magamhoz állítottam be a jó néhány éve kifogástalanul működő normál Vailant-omat. A lángokat én is lejjebb vettem. Felesleges volt a házhoz a 24 kW. Nagy vízterű tagos radiátoraim vannak. Hogy ne legyenek túlfűtések, ezért alacsonyan tartom a vízhőfokot. Időjárás követő termosztát akkor nem volt hozzá kapható. Ezért ezt a funkciót én töltöm be. A vízhőfokot időnként, a huzamosabb időjárási viszonyokhoz állítom, fel vagy le. Ráadásul, minél alacsonyabb a kazánom vízhőfoka, a belső késleltetője annál később engedi újból bekapcsolni, szintén csökkentve a túlfűtés veszélyét. 50 °C-osnál nálam sem magasabb. Évente kefével tisztítani kell a kazánok tűzterét kefével. Az égőfejet, és hőcserélőt. De ez az én rendszerem, és az én házamhoz lett behangolva. De nem írtál semmit a ház méretéről, a kazán teljesítményéről, radiátorok teljesítményéről, radiátorok egyedi szabályzásáról. Minden rendszer más és más. De feleslegesen nem kell a kazánban magas hőfokot tartani. Én annyira állítanám, ami a lakást még kiszolgálja.
2011-12-08
23:48:48
Előzmény: salamon #21736#21758
salamon,


Mindig arra kell törekedni, hogy a vízhőmérséklet a kazán leírásában szereplő lehető legalacsonyabb hőmérsékletű legyen, ami még kifűti a lakást. A fűtési rendszeren akkor a legkisebb a veszteség (hőveszteség kisebb a csöveken, túlfűtés mértéke csökken, csökken a vízkőképződés, stb...).

Ez alapján látatlanba én pont az ellenkezőjét állítom, mint a mestered (a kérdés ennél azért bonyolultabb).

Ő mivel indokolta meg a maximális vízhőmérséklet gázfogyasztást optimalizáló hatását?


Felteszek még egy diagramot, aminek a függőleges tengelyén a kazánok hatásfoka és a fűtési rendszer veszteségeinek százalékos változása, a vízszintes tengelyen kiterhelés % és vízhőmérséklet C. Jellegre jól szemlélteti: amíg egy hagyományos kazán hatásfoka nő a kiterheltség növelésével, addig egy kondenzációs kazán esetén csökken. A kazánon kívüli rendszerelemeken viszont mindkét esetben nő a veszteség a hőmérséklet emelésével.
A hatásfokot befolyásoló tényezők összegződnek, ezért minden egyedi esetet külön meg kell vizsgálni.



2011-12-08
23:40:36
Előzmény: salamon #21736#21756
Üdv.
Típus hiányában azt kell mondanom, a szabályzógombon, vagy mellette jelölve van a gyár által ideálisnak tartott vízhőmérséklet. Ha nem kondenzációs a kazánod, akkor 50 fok alá ne vidd le a vízhőmérsékletet, de általában 60 fok körül szokták minimalizálni gyárilag. Én nem vagyok híve a túlzottan magas vízhőfoknak, bár néhányan azt szeretik, ha égeti a radiátor a kezüket. A vízhőfok beállítás függ a kazán teljesítményétől, a ház nagyságától a hőveszteségétől, az elvárt melegérzettől és persze a fűtési rendszertől. Egy jól hőszigetelt házat megfelelően méretezett kazánnal 50-60 fokos, de kondenzációs kazánnal még alacsonyabb vízhőmérséklettel is kényelmesen ki lehet fűteni. Az alacsonyabb vízhőfokkal kisebb a hőlengés a szabályozási tartományban. Szerintem a kazánnak sem tesz jót az indokolatlanul magas vízhőfok. Alacsonyabb vízhőfoknál a modulációs kazán kisebb lánggal fűt, ez jobban kíméli a hőcserélőt.

Ebben az időben normál gázkazánnal 50 fokos vízzel fűtök és amíg nem lesz hideg, nem is kell több.

A régi lakásomban FÉG C24-es kazánnal fűtöttem, maximális vízhőfokot 60 C fokra állítottam és mivel nem volt modulációs a kazán a lángmagasságot is alacsonyra vettem. 17 év után amikor elköltöztem, még minden eredeti volt benne, semmit nem kellett cserélni, míg mások már többször cseréltették a hőcserélőt.
2011-12-08
14:23:41
#21736
Eloszor is udvozolni szeretnem a forum tagokat!

Vaillant gazkazunk van Vaillant digitalis termosztattal. Kerdesem pedig a kovetkezo: A szobai termosztatot pl 21 C teszem akkor a kazanon a viz homersekletet mekkorara kell tennem, hogy optimalis legyen a gaz fogyasztasom? A mester szerint a maximumra kell allitani a kazanon a viz homersekletet! Igaza van?

Sanyi
2011-10-20
10:20:41
Előzmény: wega22 #5468#18883
Szia Wega 22!

Nagy örömömre szolgál, hogy megtaláltalak! -))
Tudsz abban segíteni, hogy hogyan tudom légteleníteni a kazánt? Magától nem megy, már a fűtés keringetésével sem, mert felforr a víz. Nekem is isitwin condens f30-am van.

Köszönettel:
Zwacker
2011-08-10
15:44:00
Előzmény: zb0 #16526#16530

Számomra abból amit írtál csak az következik, hogy a rendszer rugalmatlanabb lesz. Lassabban melegszik fel. A rosszabb áramlási viszonyok és a nagyobb víz mennyisége pedig a szivattyút terheli.
A vékonyabb csövön kevesebb a hőveszteség ez biztos, de ha szigeteled a nem fűtött térben lévő vezetékeket akkor a veszteség is a lakóteret fűti. Bár nem a legjobb helyen (20 centivel a plafon alatt).
2011-08-10
08:48:04
Előzmény: Zsolt #16516#16519
A fűtéscsövek kérdése nem hiszem, hogy kéményes téma, lehet, hogy nem itt kellene kitárgyalni. Nekem mindegy.
Viszont én sem értem, hogy miért számítana a csőátmérő és a cső anyaga a fűtésnél. Az abban levő melegvíz szintén a házat fűti. Nem?
Mi csak bővítjük a rendszert, beszéltem épületgépész tervezővel is, aki nem mondta, hogy ki kellen cserélni a régi csöveket. Pedig rossz állapotban vannak. Azt mondta, hogy amíg nem lukasak addig jók azok. És az se gond, hogy a bővítés más anyagból, és vékonyabb csőből lesz.
2011-08-10
06:55:29
Előzmény: zb0 #16507#16516
Sziasztok!

Hasonló a problémám nekem is a vastag csövezéssel kapcsolatban, de az első fűtési szezon után sem mernék pálcát törni. 1994-es gyártású Vaillant Int 23/1 E álló 3 fúvókás gázkazánom van, a karbantartási útmutatója szerint a hőteljesítmény tartománya 18 - 23 KW. A rendszer vastagcsöves, nyitott rendszer a radiátorok előtt közvetlenül, helyenként több méter hosszan visszaszűkített. Az előző tulaj a bordás radiátorokat lecserélte Dunaferr 22 GK radiátorokra. Földgázt csak fűtésre használunk a főzés és a HMV elektromos.
A ház sorházi szélső lakás kb 300 légm3. Tavaly kicseréltük a nyílászárókat és elkészítettük a hőszigetelést (külső falak, födém, pincefödém, talajon fekvő padló, nem fűtött helységek fala).
A gázfogyasztásunk így 2010-11-es fűtési szezonra 989 m3 volt.

Több kazán forgalmazóval beszéltem és kerestem azt a megoldást, ami a legoptimálisabb lenne a számunkra, de eddig olyat nem találtam, ami megtérülne belátható időn belül.
Annyi kiderült, hogy a radiátorok a ház felújításának következtében erősen túl méretezettek (pl. nappaliban 90 lm3-re jutó két radiátor helyett egy is túlméretezett lenne). A kazánom egyrészről a kora, másrészről az üzemeltetése miatt szinte soha nem működik optimálisan, ugyanakkor az alacsonynak mondható gázfogyasztás miatt szinte egyik beruházás sem térül meg.
A témát már boncolgattuk Roberttel az energetikai célú beruházások sorrendje topikban.
Lenne esetleg valakinek valamilyen ötlete? Ha lehet a gáz mellé más fűtési lehetőséget is előkészítenék alternatíva ként.
Havi bontásban:




2011-08-09
06:59:24
Előzmény: zb0 #16496#16499
"egy 120nm házon (60cm vályog falazattal ráadásul) négy évvel ezelőtt egy félmilliós gázszámlát hozott a fűtési szezonra. Úgy a két és félszeresét annak, ami indokolt a ház paraméterei alapján."

Ez így azért erős "csúsztatásnak" látszik!
Megint csak 1 "adat" amit bedobtál a köztudatba...:-))

Magában csak az, hogy a rendszer "vastagcsöves" nem hiszem, hogy 2,5 szeres gázfogyasztást okoz(na), a vékonycsöveshez képest!
Hacsak nem a csövek fűtetlen pinecében futnak jó hosszan.
Bár ha vályog a ház, akkor ez sem nagyon lehetséges....:-)

"60cm vályog falazattal ráadásul"
Miért annak olyan jó, "hőszigetelő képessége" ?

És az olyan apró-cseprő változókról ne is beszéljünk, mint külső hőmérséklet, belső hőmérséklet, egyéb szokások (szellőztetés), már ne is beszéljünk.
szerintem


2011-04-11
17:54:15
Előzmény: fusi76 #13625#13626
Attól függ.....
Nekünk 2 évig úgy volt pufi nélkül.
Első évben csak simán. Szerencsére nem kátrányosodott, igaz folytva se volt nagyon. Viszont cserébe nagy volt a hőingás a lakásban és fűtöttem a varjaknak.:-))
Második évben már volt rákötve indirekt tároló, tehát az abból visszatérő víz, már melegített valamennyit a kazán visszatérőn.
Most harmadik évben már pufival(hivatalosan keverőszeleppel).
Összehasonlíthatatlan.

Pufi nélkül a tüzelés nagyobb figyelmet igényel,nagyobb az esély a kazán és a kémény kátrányosodására.
2011-04-11
16:48:06
Előzmény: Dejoe #13600#13625
Kösz az infókat mindenkinek, tényleg nagyon hasonlít..., adódik a kérdés, most mi tévő legyek?Vegyek e gy magyarnak hazudott Hajdu-t vagy menjek el az olasz felé? Más kérdés: Puffer nélkül senki sem ajánlja a vegyes kazános fűtést?
Egy kissé összezavarodott Jani
2011-04-10
20:17:08
Előzmény: fusi76 #13537#13600
Más fórumon pedig azt írták, hogy a vegyeskazánjuk nagyon hasonlít vagy ugyan az mint a sárkány kazán.
Hááát tényleg nagyon hasonló a kettő...méretek mm-re stimmelnek...
www.sarkanykazan.hu/index.php?lap=sarkany_kazan_20
www.hajdurt.hu/products/12-vegyes-tuzelesu-kazanok.html
2011-04-10
19:58:51
Előzmény: fusi76 #13578#13596
fusi76,

A hajdu kondenzációs kazánnal vigyázz, mert nem magyar gyártmány! A hajdu importálja és forgalmazza. Ha magyar gyártásút akarsz, akkor nézd meg a termomax inka 24k-t. Bár ez meg olasz fejlesztés, ha jól tudom.

T.
villam64Válasz erre
2011-04-10
15:08:27
Előzmény: fusi76 #13583#13589
Lehet fűteni, de sokkal nehezebb ekkora vegyessel. Én a 400 literest is javasolnám. Enélkül 1 órát sem tüzelhetnél egyszerre.
http://biosolar.hu/forum/show/13529#13529
Ebben a 3 hozzászólásban beszélnek pufferről gázkazán mellé is.
Nálam a hmv rendszeren a villany bojler előtt van egy 300 literes két hőcserélős szolár tartály a fűtési rendszeren. A kapható 100 literes kis hőcserélős indirekt vízmelegítő sem tudja a vegyes hőjét elnyelni, mert kicsi a hőcserélője.
2011-04-10
11:56:56
Előzmény: villam64 #13580#13583
Hamarosan tudok rendszerrajzot is mutatni, de sajnos nem olyan rendszer lesz, ami most "divatos". Nem lesz , nem tudok sajnos tenni fűtési puffert, mert csak kicsit (400 liter) tudnék elhelyezni, ezt szakemberek nem ajánlják, így puffer nélkül kell a rendszert kitalálni jóra, biztonságosra, vegyes tüzelés használata esetén.Ebben a Hajdu vegyes kályhában pl. van egy un.biztonsági hőcserélő, 5mm es lemez, nagy tűztér ajtó stb. Én úgy terveztem, hogy lesz HMV tároló, ez le tud venni egy kis hőt, ha van plusz hő, de valszeg akkor lesz a rendszer biztonságos, ha óvatosan tüzelek. Ha van tipped arra, hogy puffer nélkül mit tehetek a biztonságomért, meg egyáltalán jó lehet-e a rendszer pufi nélkül, szivesen meghallgatom.köszi
villam64Válasz erre
2011-04-10
11:30:41
Előzmény: fusi76 #13578#13580
Nem ajánlhatok, mert nincs tapasztalatom. Nekem nincs bajom a Hajdu termékeivel, valahonnan megszerezte a technológiát. A lényeg, hogy kondenzációsnál lehetőleg mindig alacsony visszatérővel járatni. Indirekt tároló a hmv-hez, leginkább a vízkövesedés elkerülésére, és megmaradhat a kondenz üzem. Nem tudom, hogy állsz rendszer rajzzal, a leendő rendszeredről.
2011-04-10
10:52:49
Előzmény: villam64 #13556#13578
Willam64,
Köszi ,akkor inkább azt kérdezném, hogy mit ajánlanál? mondjuk én preferálnám a magyar termékeket, de nem minden áron.
villam64Válasz erre
2011-04-09
14:29:09
Előzmény: fusi76 #13537#13556
Én nem látom akadályát egyik készüléknek sem. Valószínűleg egyikőnk sem használt még ezt a típust.
2011-04-08
20:49:29
#13537
Sziasztok!
köszönöm a segítséget amit eddig kaoptam a fűtéssel kapcsolatban,elmondhatom, hogy "tisztul, körvonalazódik a kép" a rendszer körül.DE most egy másik kérdésem lenne hozzátok:ismeri-e valaki és ha igen mi a véleménye a HAJDU HGK-24 típusú kondenzációs és HAJDU HVK-20 as vegyes tüzelésű kazánról.Köszi előre is, Jani voltam.
2011-04-05
10:00:04
Előzmény: Laci801012 #13283#13459
Laci801012,
Itt egy segítőkész szerelő: Dobos Róbert - robert.dobos***.com
Ha kell a száma átküldöm.
2011-04-05
09:27:13
Előzmény: Laci801012 #13283#13458
Laci,
megtaláltam a kazán rajzos alkatrészlistáját, ezen megtalálod a hőmérséklet érzékelőket:
www.langor.hu/alkatreszek/2_Ferroli_Domina_C24_alkatreszek.pdf
Itt meg az alkatrészek gyári számát találod meg:
www.ecogasservice.it/cataloghi%20pdf/ferroli.pdf


2011-03-29
22:13:25
#13285
Takyka jól beszél, nagy esélye lehet ennek is. A HMV kivezető vízcsöve mentén keresd, a tűztérben biztos nincs. Felraktál egy képet a kazánról, annak a bal oldalán a csövön van egy hőérzékelő. Próbálok majd a neten túrni valami séma rajzot, talán már töltöttem is le ilyet, amikor az enyém szórakozott velem.
Először a csatlakozókat nézném meg, nem egyszer a hosszú használat után fellépő kontakthiba hülyítheti meg a rendszert. Sajna olyan leírást még nem találtam, ahol a hőérzékelők mérhető adatait tették közzé, mert akkor lehetne méregetni és úgy hibát keresni.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Gázkazánoklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva