English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Gázkazánoklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-01-09
21:42:04
Előzmény: szocsmarci #23074#23077
"Gondolj bele, kintről ugyanúgy szívja a hideg levegőt, bárhol van is a beeresztő nyílás"

Ezzel had vitatkozzak.
A koaxiális légbeszívás/füstgázelvezetés úgy működik, mint egy ellenáramú hőcserélő. Ha (jelen esetben) fent szívna be, akkor a lefelé haladó hideg levegő felmelegszik a távozó füstgáz által átmelegített cső miatt. Ha közvetlenül a kémény csatlakozásnál szív be, akkor nincs ideje a bejövő levegőnek felmelegedni.

Persze a mértéke valószínűleg elég csekély ahhoz, hogy ezzel túl sokat érdemes lenne foglalkozni.

T.
szocsmarciVálasz erre
2012-01-09
21:05:38
Előzmény: tthom #23047#23074
Már kezdtem megijedni. Akkor mégiscsak zárt égésterű a kazánod.
A nevezett kazán maximális függőleges csőhossza 100/60-nál 4,7m 125/80-nál 12,2m. www.immergas.hu/sites/www.immergas.hu/files/eolo_mini_24_kw_HU.pdf 1-24. ábra a 180. oldal alján.
A szavaidból ítélve egy darab füstcső megy fel, a már korábban meglévő alumínium béléscsöves kéményben. A kazán füstcsőve mekkora, és mekkora a régi kémény átmérője? Ha a füstcső 80-as, és a béléscső 125 vagy nagyobb (talán 132?), akkor nem kellett volna kiütni a 2 téglát. Ekkor vissza kell falazni, és elvileg ez megoldja a penészesedést is.
Ha kisebb a füstcső, akkor az baj. A 4,7m-ből neked lejön a 2 könyök (1,3m/db), és a vízszintes cső (~0,5m), azaz a készülék csak 4,7-1,3x2-0,5 = 1,6m-t bír el. Ki kell cserélni a csövet NA80-ra, vagy ?????????????????

Jelenleg egy nagy hőhíd van a kazán füstgáz csövénél. Kívülről szívja a -15C-os hideg levegőt a koncetrikus cső külső köpenycsövén keresztül, ami lehűti a falat az átvezetésnél. Emiatt van a lecsapódás, ami penészt okoz, ahogy írtam korábban is. Most már értem, hogy miért van a jelenség.

"Olvastam itt is, hogy a beszívott levegőt fel kell fűteni, meg veszteség."
Nem jobb az elrendezés, mintha rendesen szívná be a levegőt. Gondolj bele, kintről ugyanúgy szívja a hideg levegőt, bárhol van is a beeresztő nyílás. Az égéstereméket is kimegy, tehát a bejövő és a kimenő gázok hőmérséklete és mennyisége nem különbözik. De tovább gondolkodva a mostani állapot lehet, hogy rosszabb is. Ugyanis lentről szívja a levegőt, aminek egy része megy be a kazánba, és távozik onnan égéstermékként. De ezen felül a meleg füstgázcső miatt megindul egy áramlás felfelé is a köpenycső és a füstgázcső kötötti térben, ami fennt elhagyja a kéményt az égestermékkel együtt. Ez veszteség lesz, ha megakarod szüntetni, akkor be kell tömni felül ezt egy gyűrűvel. De ez teljesen szabálytalan.

A sok kérdőjel folytatása.
Mindenképpen törekedj a szabályos megoldásra. A másik szabályos megoldás az, hogy osztott rendszert csinálsz (kérsz), ez azt jelenti, hogy a kazánhoz 2 cső fog csatlakozni felülről, egy a frisslevegő bevezető (jobb), és egy az égéstermék elvezető (bal, a jelenlegi). 181. oldal, 1-27. ábra. De ekkor is NA80-as cső kell (most nézem), ha 80-as cső van már most is, akkor inkább falazd be a nyílást.
Mégegyszer: Nézd meg, mekkor a füstcsöved!
2012-01-09
18:21:22
Előzmény: tthom #23042#23048
én értem amit mondasz. :-)

Ha a légbeszívó keresztmetszet (eredeti kémény-turbós füstcső) és hossz megfelel a kazán gépkönyvében megadott értékeknek, akkor tömd be. Utána hívd ki a kazán szervízét, hogy ellenőrizzék le a kazán működését.

T.
2012-01-09
18:20:36
Előzmény: szocsmarci #23045#23047
Nemnem, lakáson belül zárt, a nyitott rész a falon kívül van... Tehát nem benntről szedi a levegőt semmiképp sem, hanem falon kívülről, épületen kívülről, merthogy kívül van a kémény, a fal mellett és a kémény fala van kiütve kifele, a külvilág fele, nem befele.
Félig-meddig olyan, mintha parapetes bekötése lenne a kazánnak. :)
szocsmarciVálasz erre
2012-01-09
18:16:33
Előzmény: tthom #23042#23045
Tisztelt tthom

Mint gáztervező elmondhatom, hogy ez ha a Gázművek tudomására jut, akkor leszedik a gázórádat, megbüntetni talán nem fognak, de ha igen, az nem tízezer forint lesz. Persze Te nem tudtad, inkább a gázszerelőd fog egy vizsgálat elé nézni, ha ez kiderül. A kedves szerelőd egy zárt égésterű kéményből csinált egy nyitottat. Ez kicsit gáz, és merész húzás volt a részéről.
Most sietek, de megnézem este a kazán adatlapját, és majd adok tanácsot. A penész egyébként a páralecsapódás miatt alakulhatott ki, a hideg levegő lehűti a falat, ami miatt a fürdőszobában lévő párás levegőből kicsapódik a nedvesség. A fal hőmérséklete a kémény körül alacsonyabb, mint a belső levegő harmatpontja.
2012-01-09
17:55:30
#23042
Igaz.. Sajnos a kéményt kívülről nem tudom lefényképezni, mert ha le lehetne egyszerűen, már visszatömtem volna a lyukat próbából. :)

Megpróbálom leírni jobban, aztán max rajzolok. :)
Van a fürdőszoba, a falon kívül meg téglakémény az épület tetejéig. Ebbe csatlakozott régen egy nyílt égésterű vízmelegítő a falon lévő lyukon keresztül.
A vízmelegítő helyére ment a turbós kazán, cső a csőben kémény rendszerrel, amiből a belső ugye a füstcső. A falon lévő lyukig megy a dupla cső, magában a kéményben pedig már csak a belső füstcső megy fel a kémény tetejéig, a frisslevegő meg jönne a kéményből, a füstcső mellől. Namost, ahol a falon átmegy a duplacső, azzal szemben, egyvonalban lett a kémény falából kiütve tégla és ott húzza be a friss levegőt, nem magából a kéményből. A penész meg belül van a fürdőszoba falon a duplacső körül, meg magán a vastagabb csövön is, ami a friss levegő cső.

Ha így sem jön át, valahogy lerajzolom. :)
2012-01-09
17:34:22
Előzmény: tthom #23039#23041
tthom,

Én nem értem, hogy hol van kiütve a tégla, és honnan szívja a levegőt a kazán, meg hol penészedik.
Egy kis rajz, vagy fénykép segítene.

2012-01-09
17:29:09
#23039
Sziasztok!

Kerestem mindenhol választ már, de hátha ti.
Nekünk egy Immergas Eolo Mini zárt égésterű kazánunk van, egy régi kéménybe kötve, olyan szinten, hogy abban fut végig a füstcső, olyan 5m hosszan és onnan szívná elvileg a levegőt is.

Namost.. aki csinálta a kémény átalakítást, a végén megjegyezte, hogy ahol bemegy a füstcső a kéménybe, ott kiütött a kémény falából 2 téglát, hogy tutira kapjon levegőt a kazán. Ennek hála, szépen penészedett a fal belül, meg lecsapódás van a kéménycső külső felületén is, hisz sokkal hidegebb van ott. Olvastam itt is, hogy a beszívott levegőt fel kell fűteni, meg veszteség.

Milyen szintű lehet ez? Tehát érdemes megpróbálni visszatömni a lyukat, hogy meleg levegőt (a füstcső által felmelegítettet) szívjon a kazán, vagy nem számít jelentősen a fogyasztásba az, hogy szinte direktben szívja a kültéri hideg levegőt? A lakáson belül csak 1 méteren van cső a csőben szakasz, az épület mellett van a kémény, igazából sorháznál két ház között, de a télen elég jelentősen lehűl ott is a levegő.

Köszönöm,

Tamás
szocsmarciVálasz erre
2011-12-16
19:29:22
Előzmény: robert #22013#22014
robert

Az emelkedés a kazán leállása után 1 órával van. A kazán kéményes (nyílt égésterű), ezért úgy vélem, hogy a kéményen keresztüli huzat hatására már jobban lehűlhetett, mint a fűtési rendszerben a víz. Ez csak elmélet, méréssel lehetne bizonyítani, de talán nem is annyira fontos. Ez volt az utolsó észrevételem ezzel kapcsolatban, kár az elektromos energiáért, ami akkor fogy, amikor gépelek.

A kazán típusát már az első hozzászólásban megadta macko003. Azt már nem gyártják, csak egy nagyon hasonlót, annak a gépkönyvét mellékeltem. De olyat sem szabadna már venni, sem árusítani.

A javasolt csőtermosztát olcsó, csak be kell kötni. A komfort érzet csökkeni fog, mert a radiátorok hol hidegek lesznek, hol melegek, ezért a hőérzet nem lesz mindig megfelelő. (Ritkábban kapcsol be a kazán, de akkor jobban felfűti a radiátorokat.) Takarékosabb lesz a fűtés, és a kazán élettartama is megnő. Bár ez utóbbi, azt hiszem jelen esetben inkább hátrány :).

2011-12-16
18:45:18
Előzmény: szocsmarci #22011#22013
szocsmarci,

1. Szerintem a kazánból jön a meleg, a radiátor felől a hidegebb. A radiátor arra lett tervezve, hogy leadja a hőt, ezért nagyobb eséllyel hűl ki, mint a kazán.
Az alacsony tömegáram miatt energiatartalma alig van a jelenségnek.

2. Nem látom, hogy a kazán típusát hol adta meg M.


macko003,

Tudsz egy olyan grafikont feltenni, amin a következő reggeli indulás is benne van?


szocsmarciVálasz erre
2011-12-16
18:17:23
Előzmény: robert #21999#22011
Szia

1. észrevételre a válasz: A hőmérséklet megemelkedett, tehát valahonnan melegebb víz került oda. Nem mernék rá megesküdni, de a radiátoroktól jöhetett, hiszen a kazán lennt van, és az már kikapcsolt 1 órája. A kék és a narancssárga vonal összefügg egymással, hiszen amikor a kék emelkedett, a narancsárga gyorsabban hűlt, majd egy bizonyos hőmérsékletkülönbség után állandósult a változásuk. Hiába van két különböző csövön az érzékelő, egy víz van bennük.

2. észrevételre a válasz
Szobatermosztát adja az indító jelet a kazánnak, az égőfej beindul. Úgy tudom a kazánban nincs szivattyú. A begyújtást az őrláng végzi el, miután a gáz mágnesszelep kinyitott, és gáz-levegő keverék áramlott az égéstérbe. A kazánban a víz hőmérséklete elkezd emelkedni. A kazán kilépő csonkjára kell tenni a csőtermosztátot, ami csak a szivattyút indítja-állítja. Tehát be kell állítani 40C-ra a csőtermosztátot (valahol 60C-ot mondanak), ami a kazán indulása után nem sokkal bekapcsolja a szivattyút. és beindul a keringés. A radiátorokban felmelegszik a víz, a szoba melegszik , a szobatermosztát lekapcsol, de még mindig megy a keringés, addig amíg a víz lehűl 40C-ra. Ez a rendes üzeme a kazánnak. Az ábrán látható üzemben a kazántermosztát szabályoz csak, amit nem erre találtak ki. Hanem például arra jó, hogyha meghibásodik a csőtermosztát, akkor lekapcsol kazán; ekkor a hőmérsékleti görbe fűrészfogas lesz, mint ahogy a macko003 által megadott diagram első harmadában.

Ez link egy kompatibilis kazán gépkönyve: www.hoterm.hu/Termekek/Standard/standard.pdf .
18. oldal 2. pont-ban ugyanez van leírva, habár nem derül ki pontosan, hogy mekkora gázkazánoknál, lehet hogy csak a nagyokra vonatkozik.
2011-12-16
12:47:59
Előzmény: szocsmarci #21997#21999
szocsmarci ,

"... szerintem nem a visszacsapó szelepet emeli meg a gravitációs nyomáskülönbség (dt=4C-nál nagyon kicsi ez a nyomás), hanem a csővön belül indul meg egy keringés. Vastag a cső, ezért a cső falán lefele, a cső közepében felfele áramlik a víz..."
Mivel a két érzékelő két különböző cső palástjával érintkezik, ezért ezt nem tartom valószínűnek.


"...szobatermosztátot a kazánnal kellene összekötni, a szivattyú vezérléséhez pedig fel kellene szerelni egy csőtermosztátot... "
Ezt nem értem. A kazánban csak egy égőfej van, vagy szivattyú is? Mi van, ha meghibásodik a csőtermosztát és nem indul be a keringetés (hűtés)?


szocsmarciVálasz erre
2011-12-16
12:26:53
Előzmény: macko003 #21970#21997
Szia

Egy fórumból másoltam ki az alábbi szöveget, pont illik a Te problémádra.

"Tisztelt Zsolt!

Egy dolgot tudnék tanácsolni, amit szerintem célszerű lenne megpróbálni.
Az ön által említett szobatermosztátot a kazánnal kellene összekötni, a szivattyú vezérléséhez pedig fel kellene szerelni egy csőtermosztátot.
A kazánon található egy hőfokszabályozó (kazántermosztát), amelyen a fűtővíz hőmérsékletét 70 fokra kellene állítani. A csőtermosztáton 40 fokot kell beállítani. Ezek után úgy fog működni a rendszere, hogy amikor a szobatermosztát érzékeli, hogy a helyiségben a hőmérséklet a beállított érték alá esett, elindítja a kazánt. A fűtővíz elkezd melegedni, és amikor a csővezetékre szerelt csőtermosztát 50 foknál magasabb értéket érzékel, elindítja a szivattyút. A fűtővíz maximális hőmérséklete a kazánon beállított 70 fok lesz. Amikor a helyiségben a hőmérséklet eléri a beállított hőfokot, a szobatermosztát leállítja a kazánt. A szivattyú addig fog működni, amíg a fűtővíz hőfoka 40 fok alá nem csökken, ekkor a csőtermosztát leállítja.
Ezzel azt érhetjük el, hogy a termosztát jelzésére a kazán azonnal elindul, illetve a rendszerben csak megfelelő hőmérsékletű víz fog keringeni.

Harasztosi Sándor"

A neveket itt helyettesítsd be :) a megfelelőkre. A teljes link egyébként ez: www.megatherm.hu/megatherm.php?sub=forum&t=48

Fontos: 60-80C fok közt kell legyen a kazántermosztátod, különben tönkremegy a kazánod.

Lényegtelen már, de az a kis felugrás a diagram közepétől jobbra majdnem biztos, hogy gravitációs jelenség. De szerintem nem a visszacsapó szelepet emeli meg a gravitációs nyomáskülönbség (dt=4C-nál nagyon kicsi ez a nyomás), hanem a csővön belül indul meg egy keringés. Vastag a cső, ezért a cső falán lefele, a cső közepében felfele áramlik a víz. Ez az én véleményem.

A linket olvasd végig, hasznos.
2011-12-15
18:35:58
Előzmény: macko003 #21985#21987
macko003,

Nem tesz jót a kapcsolgatás. Csökkenteni kellene a kazán teljesítményét (régi kazán esetén a lángon állítani).

macko003Válasz erre
2011-12-15
18:21:57
Előzmény: robert #21984#21985
Rendben, akkor így már érthető.

A vízhőfokot hogy célszerű beállítani? Rendben van szerinted az 50°C? Nem árt a kazánnak, hogy folyamatosan ki-be kapcsolgat az elért 50°C miatt?
2011-12-15
17:58:36
Előzmény: macko003 #21982#21984
macko003,

A szigetelt csövekben és a kazánban lassan hűl vissza a víz, a kazán kikapcsolása után még egy órával is 32 fokos. A radiátorokban addigra a szoba hőmérsékletét elérve 20 fokra hűl a víz. A hőmérséklet-különbségből adódó fajsúly-különbségnek köszönhetően beindul az áramlás, és közben folyamatosan hűl.

Ha a kazán kikapcsolása után lezárod az egyik szelepet (csak nem felejtsd el kinyitni), akkor elmarad a jelenség.
Több szintes ház esetén a gravitációs nyomás akkora, hogy egy visszacsapó szelepet is képes kinyitni.


macko003Válasz erre
2011-12-15
17:26:22
Előzmény: robert #21980#21982
A szelepek: A kén berajzolt, de nem jelöltek nyitva vannak. Az elhelyezkedésük kb a valóságban is úgy van, ahogy a képen látható.
Igen, mindkét kazán ott van. A gázkazán egy központi nyitott helyen van, a vegyes kazán kb egy 2-3 m3-as kis helységben.
A vagyes kazánnal való fűtéskor ilyen nem volt megfigyelhető, csak a gáz kazánnál, de minden alkalommal.
A szenzorok a pincében a két kazán csöveinek egyesülése után, a gázkazántól kb 1-1,5 m-re, a vegyes kazántól kb 2-3. A csöveken csőszigetelés van, ez alá vannak betolva az érzékelők.
Kb 15-17°C.
Igen, a fűtési rendszer majd 20 éves, az épület építése után kb 4-5 évvel lett beépítve.

Esetleg a radiátorokban gyorsabban lehűlne a víz, míg a kazán szerkezete még tárolna egy kis hőt, és emiatt indulna meg? Csak azért furcsa, mert tovább hűl, és egyszer csak megindul...
2011-12-15
16:17:10
Előzmény: macko003 #21979#21980
macko003,

Szelepek helyzete?
Mindkét kazán a pincében van?
Hol vannak elhelyezve a szenzorok (kék és narancs)?
Hány fok van a pincében?
Gázkazán csak fűtésre?


Úgy tűnik, hogy a rendszer kihűlésének okán egy gyenge gravitációs áramlás indul be.

macko003Válasz erre
2011-12-15
15:59:21
Előzmény: robert #21974#21979
sajnos még semmi extra nincs a rendszeremben. Egy gázkazán, egy vegyes tüzelésű párhuzamosan 1-1 szivattyúval, mindkettő ki/lezárható csapokkal, és régi vas csövezésű öntöttvas radiátorok.
kb 150 nm, 2 szinten, 9 radiátor.



2011-12-15
13:24:20
Előzmény: macko003 #21970#21974
macko003,

A kérdés megválaszolásához ismerni kellene a kapcsolásodat.
Puffer, cirkuláció, egyéb hőtermelő, napkollektor, stb...

Nekem hasonló hőmérséklet-ugrást okoz, ha bekapcsol a napkollektor, vagy a cirkuláció. A mérték jelentéktelen, egy egyszeri hőtágulás következménye, ami számottevő hőveszteséget nem okoz.



macko003Válasz erre
2011-12-15
12:12:34
#21970
Sziasztok

Egy kérdésem lenne. Eddig vegyes kazánnal fűtöttünk, és nem tapasztaltam hasonlót. Pár napja tértünk vissza a gázra (Termoteka 25 tipus biztosítja a fűtést). A következő jelenséget nem igazán tudom mire vélni, mellékelem a hőmérséklet diagrammot.

A kék az előremenő víz hőmérséklete, a sárga a kazán termosztát vezérlése, a n.sárga a szivattyú állapota. A kazán már rég kikapcsolt, relé vezérli a termosztát helyett, ugyan úgy, ahogy a szivattyút is, így látnom kéne, ha beindulna, illetve ha beindul, akkor keringetés nélkül 5 perc alatt eléri az 50°C-t a csőben a víz minimális gravitációs áramlás miatt.

A gondom az a felfelé induló görbe. Mi okozhatja? Miután leáll a szivattyú szépen csökken tovább a hőmérséklet, de itt valamiért elkezd emelkedni, majd újra visszacsökken.

A másik kérdésem, a kép elején látható hullámzás. A kazán max 50°C-ra van állítva, így emiatt kapcsolgat.
Egészséges-e a kazánnak ez a ki-be kapcsolgatás? Jó-e ez a hőmérséklet beállítás, vagy emeljem meg? A fűtési rendszer kb. 15 éves, öntött vas radiátorok, vas csövek. A kazán kb 7 éve lett cserélve.

Köszi



villam64Válasz erre
2011-12-09
22:21:05
Előzmény: takyka #21823#21832
A technika már tovább lépett rajta. Mint az izzókon. Ha nem lenne üzlet, már nem gyártanák. Mint mindennél, ennél is az utolsó fillért is kicsavarják belőle.
Más. Induláskor nagy lánggal ég. Például második eset. 48 fok füstgáz. Jóval nagyobb a víz felvevő képessége. 30 foknál 30 g/m3. 48 foknál 76 g/m3. 8 foknál 8 g/m3. 30 fokos kilépő esetén 1 m3 füstgáz legalább 22 g vizet fog felvenni. A nagy teljesítménynél 68 g-ot. A 30/22 egy elfogadható munkapont. Az egyensúlyi a 30/8 lenne. Itt is van egy 14 fok veszteség. A nagy teljesítményen nem volna szabad járnia sosem. Egy hibrid. Öszvér. Nem teljesen kondenzációs.
2011-12-09
19:41:04
#21823
Villám,

Megmértem a kazánomból távozó és a bejövő levegő hőmérsékletét.

Pillanatnyi munkapont 30°/22°
Kimenő füstgáz hőmérséklete 30,2° kazán csonknál
Bejövő levegő hőmérséklete 20,7° kazán csonknál
Külső levegő hőmérséklete 8°
A füstcsőbe bekukucskálva sok vízcseppet látni a cső falán.
Teljesítmény ~7kW

Csináltam még egy mérést, előremenő 42°, füstgáz 48°
teljesítmény ~24kW

Miért lenne elavult a kondenzációs kazán?
A szubszonikus utasszállító repülők is elavultak, mert létezett szuperszonikus utasszállító?
T.
szocsmarciVálasz erre
2011-12-09
18:04:30
Előzmény: salamon #21811#21818
Szia

Itt nézd meg: www.vaillant.hu/upload/docs/834076_40.pdf 7. oldal teteje.
Ez persze csak akkor igaz, ha megfelelő méretű a kazánod. Az általad leírtak alapján ez a kazán kb 180-200 m2-re elegendő.

(Ez egyébként a kazánod csomagolásában volt benne. Tudom, sokan nem őrzik meg, és mégtöbben vannak, akiknek megvan, csak nem tud róla :).)
2011-12-09
17:54:47
Előzmény: salamon #21811#21817
salamon,

Ha a kazánra olyan kezelőgombokat szereltek, amit a felhasználó is állíthat, akkor abból nem lehet baj, ha lejjebb tekered. Nem csak a fűtés, hanem a melegvíz gombot is.

A melegvízre 45-50, a fűtésre 45-60 fokot állíts be (közép állás). Ha kevésnek találod, akkor majd feljebb veszed. A szigeteletlen házban lehet, hogy növelni kell, ha bejönnek a hidegek.

A szobatermosztát nem fog bezavarni, addig járatja a kazánt, amíg el nem éri a szoba a szükséges hőfokot. (Ugye nem időjárásfüggő a szabályozód?)

Érdekességképpen írd fel, hogy mosd meddig megy fel a fűtővíz hőmérséklete működés közben.

Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Gázkazánoklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva