English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Gázkazánoklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-01-17
18:15:40
Előzmény: osztriga #23500#23507
Amennyiben a készülékhez mellékelt csavarokat és tipliket használták és az szorosan ül a falban, nemigazán lehet gond vele. A bojler nagyságrendekkel nehezebb és az is két "bazi nagy" csavarral van rögzítve.

A kopogó hang az a hőtágulás miatt jelentkezik. Egyes radiátor típusok szeretnek zenélni :). Próbáld ki, hogy ha az előremenő hőmérsékletet leszabályzod akkor is fenn áll-e a jelenség.

Másik oka lehet a csővezetéket rögzítő bilincsek, főként ha nem gumírozott a belseje. Nem engedi elmozdulni a csövet, próbáld kissé fellazítani őket.


osztrigaVálasz erre
2012-01-17
17:17:23
#23500
Sziasztok!

Sokáig tanakodtam magamban, míg arra jutottam, hogy írok ide, mert elég sok hozzászólás van minden témában.

A helyzet: 2010-ben költöztünk, társasház, 70 m2, tégla. Új radiátorok kerültek fel. Idén nyáron kibéleltettük a kéményt és új kazánt is vettünk. A bélelés furanflex-szel történt az új kazán pedig www.immergas.hu/zeus_24kw. Használati melegvíz tárolós. Mind két műveletet szakemberek végezték.

Először kicsit aggódtam, hogy elbírja a fal ezt a súlyt vagy sem, fő falra van felszerelve,az előző kazán helyére. Mögötte biztosan vkinek a kéménye mehet mert az a fal mindig langyos. A mi kéményünk kis elhúzással a kazántól balra található. Kérdésem: kell-e aggódnom emiatt, hogy hosszútávon elbírja-e a fal, (mögötte más kéménye mehet). Két bazi nagy csavarra van felrögzítve. A szerelő szerint egy lovat is elbírna... Butaságot kérdezek és bízzak a szerelőben???

A másik, közelmúltban felfedezett problémám: ha megy a fűtés egy idő után fura hang hallatszik a lakásban. Olyan mint amikor a szomszéd kopácsol a falba valamit. Nem a fűtés elejétől van ez a hang, hanem a felfűtési szakasz közepétől a végéig. A kazánhoz álltam közvetlenül, de tutira nem onnan jön a hang! Nem pattogó, nem fémes hanem határozott kopogás hol halkabb hol hangosabb és változó időközökkel. A mellette lévő szobákban erősebben hallható a "falból jövő kopácsolás", de egyszerűen nem tudtam lokalizálni pontosan a helyét, nyilván a falak viszik a hangot... a távolabbi szobákban szinte semmi nem hallható. A kazán mögötti szobában nagy szekrény van a falnál így ott nem tudtam hallgatózni. 100% hogy nem a lakók kopácsolnak, mert éjjel is van ez a hang, ha megy a fűtés és persze a csönd miatt akkor még erősebben hallható....
Ellenőriztem az összes radiátort, nem az kopog egyik sem, bár az egyik radiátor olyan hangot hallat, mintha csöpögne benne valami, de víz csöpögés nem látható sehol, légtelenítettem de a helyzet változatlan. Rajtam kívül más is hallja a hangot, tehát nem én vagyok "kattant".

Harmadik jelenség: reggelente a kazán felső része - ahol a kéménybe megy a fém idom a kazánból vagy a fém csőnél kis pattogás hallatszik, de ez a felfűtés előrehaladtával megszűnik, ez mitől van.
Ha valakinek van ötlete a kérdéseimre az kérem jelentkezzen. Nagyon köszönöm előre is!
üdv
osztriga
villam64Válasz erre
2012-01-16
09:08:11
#23440
Itt van grafikon a kondenzációs kazán hatásfoka a terhelés és a visszatérő vízhőmérséklet függvényében




szocsmarciVálasz erre
2012-01-14
10:51:37
Előzmény: tthom #23347#23354
Szia
A kazán nem tudja, hogy mi van rákötve. Padlófűtés vagy radiátor. A kazánhőmérséklet számít (főleg a visszatérő), az legyen minnél alacsonyabb. Ezért kell a radiátorokat is alacsony hőmérsékletre méretezni, illetve alacsony hőmérsékleten használni. A pár % hatásfok mennyi egy évben Neked Ft-ban? 5-10.000 Ft? Nem sok, de ez is számít, és ez "ingyen" van.
http://biosolar.hu/forum/show/23184#23184 - itt már írtam egyszer a többit részét is a dolognak. A folyamatos fűtésnél kisebb a szobahőmérséklet átlaga, mintha ki-be kapcsol a kazán - mindezt ugyanazon hőérzet mellett. Tehát nem kell túlfűteni a szobát. Ezt már kimérték/ meghatározták, fogadjuk el tényként.
A kazán élettartama is hosszabb lesz, a kazán nem szereti az állandó ki-be kapcsolgatást, induláskor és leálláskor mindig keletkezik egy kis hőfeszültség, káros kondenzáció, vagy túlmelegedés.
Kár hogy nem lehet hozzákapcsolni simán egy külső hőmérséklet érzékelőt. Majd a következő kazánodban az lesz. (Ha akkor még lehet venni földgázt a lakosságnak).
2012-01-13
23:52:17
#23347
Közben megnéztem, ehhez még nem lehet kötni ilyet. Amúgy miért van az alacsonyabb hőmérsékletre törekvés? Mármint minden esetben ésszerű? Padlófűtés+kondi kazánnál értem, de radiátornál is érdemes? Hisz vagy alacsonyabb hőmérsékleten fűt többet, vagy magasabban kevesebbet, nem? A mienknél, papír szerint minimális-maximális teljesítmény között pár % hatásfok különbség van csak, ha jól olvasom. Az világos, hogy többet fűtve egyenletesebb a hőmérséklet a lakásban.
2012-01-13
16:08:19
Előzmény: szocsmarci #23323#23328
Jah, értem, most is okosabb lettem. A külső hőmérséklet érzékelőt még meg kell néznem, mert ami használati útmutatást te nézel, az a legújabb, digitális kijelzős Eolo Mini, nekünk 2005-ös van, tekerős, nem biztos, hogy ez is fel van rá készítve...
szocsmarciVálasz erre
2012-01-13
15:50:16
Előzmény: tthom #23314#23323
Régen a radiátorokat 90/70C-ra méretezték, ebből adódott a 20C. Ma már nincs ilyen, arra méretezel, amire akarsz. Jellemzően kisebb értékre, azaz alacsonyabb előremenőre és kisebb hőfok különbségre.

"A vízhőmérsékletet amúgy szoktam állítani, legalábbis amikor eszembe jut."
Ezért tanácsoltam a külső hőmérséklet érzékelőt. Ilyen gázárak mellet kötelezővé kellene tenni. Javaslom fontold meg, és keress egy embert, aki be tudja szerelni Neked.
2012-01-13
12:15:08
#23314
Nandi írta pl, hogy az az optimális, ha az előremenő és a visszatérő között 20 fok különbség van. :)

A vízhőmérsékletet amúgy szoktam állítani, legalábbis amikor eszembe jut.
szocsmarciVálasz erre
2012-01-13
10:30:59
Előzmény: tthom #23294#23302
Ezt a 40 fokot a visszatérő hőmérsékletre nem értem, honnan szedted.
Úgy állítsd be, hogy legalacsonyabb kazánvíz hőmérsékletnél se fázzál. A szivattyút egyszer kell beállítani, teljesen nyitott álásnál, utána nem kell rajta változtatni. A kazánhőmérsékletet rendszeresen kell állítani a külső hőmérséklet függvényében, ha nincs külső hőmérséklet érzékelő a kazánhoz.
www.immergas.hu/sites/www.immergas.hu/files/eolo_mini_24_kw_HU.pdf 175. oldal 1.6. pont.
Én nem is értem, miért árulják külső érzékelő nélkül a kazánokat, amikor az elektronika benne van, ami tudná a külső hőmérséklet függő szabályzást. Ez olyan, mintha lambda szonda nélkül adnák az autókat. Hiszen anélkül is tud üzemelni az autó, csak kicsit több lesz a fogyasztása. (Ez a példa megtévesztő lehet kicsit, hiszen már van olyan kazán, amiben van lamdaszonda, de ez "még" ritka.)
2012-01-12
23:29:59
#23294
No, megnéztem a kazánnál a csöveket, ha minden radiátor nyitva, akkor jelenlegi beállítással a kimenő cső 62 fokos, a bejövő meg 50. Természetesen lehet pár fok eltérés, mert infrával néztem, de nagyságrendileg jónak kell lennie. Szóval akkor lenne ideális, ha 40 fokos lenne a visszatérő..
2012-01-12
09:41:18
Előzmény: szocsmarci #23199#23246
Marci,
kombikazán, ezért felette van a teljesítménye a szükségesnél. Szerintem a fele is bőven ki tudná fűteni a házat, ha megleszek az elképzelt hőszigeteléssel, akkor a negyede is.
Igazad van, nem KELL, hagyhatom ki-be kapcsolgatni a kazánt és zajongani, de ez nekem nem tetszett. A szivattyú 3-as fokozatában elég zajos a rendszer, a csövek viszik a hangot, éjjel már zavaró volt, ezért vettem le a teljesítményét. A kisebb szivattyúteljesítménynél már a leírtak szerint zajongott a kazán, ezért lejjebb vettem a vízhőfokot, hogy hamarabb szabályozzon le, sőt az alapfokozat teljesítményét is (kisebb lángmagasság). Így most lassabban fűt fel, de kevesebbet kapcsolgat a felfűtési szakaszban, egyenletesebbnek tűnik a hőmérséklet.
Induljunk ki abból, hogy ez az "örökölt" rendszerem van, ezzel kell együtt élnem és ebből próbálok kicsit jobbat csinálni. Amikor ezt a rendszert készítették, még nem volt hőszigetelve a ház, nagyobb volt a fűtési teljesítményigénye, bár az előző tulaj már akkor is mondta, hogy vissza kellett szabályozni a kazánt.

2012-01-11
11:39:24
Előzmény: Plaszlo #23189#23200
Plaszlo,

Én is ilyen szempontok alapján állítottam be a kazánt:
Alacsony szivattyú fordulatszám mellett 50%-os kazánteljesítmény. Vagyis az alacsony hőigény miatt alacsony kazánteljesítmény, a szükséges hőfok és az alacsony áramfelvétel érdekében csökkentett szivattyúteljesítmény.

Azért vannak az állítási lehetőségek, hogy éljünk vele. Én az olyan rendszereket szeretem, amelyeken be lehet avatkozni a működésbe.
Nyilván egy tervezőnek mások a szempontjai. Például az, hogy az ügyfél ne babráljon, abból csak baj lehet, elégedjen meg avval, amit kap :)

szocsmarciVálasz erre
2012-01-11
11:29:32
Előzmény: Plaszlo #23189#23199
"A szivattyúfogyasztással mi a problémád? Ha kisebb teljesítménnyel üzemel a szivattyú, akkor kisebb hőfokra kell állítani a kazánt, hogy ..."

Itt a hangsúly a KELL-en van. Nem KELL, ha jól van méretezve a rendszer. Itt van nézeteltérés közöttünk.
2012-01-11
10:12:25
Előzmény: szocsmarci #23184#23189
Sima Ferroli kombikazán. Ez is így működik, amikor begyújt akkor rövid ideig kis teljesítménnyel megy, majd fullgázt ad az elektronika. Ekkor kezd el zörögni, mert a lassabb áramlás miatt nem tudja elszállítani a pillanatnyi megnövekedett hőmennyiséget (3-as állásban csendben marad). Utána szép lassan visszaszabályoz a beállított hőfokra, de elég lassan, van hogy fél percig is méltatlankodik.
A hőérzet valóban jobb a folyamatoshoz közelítő üzemmel. A mostani lanyha tél miatt erről szó sincs, ehhez kéne legalább -10 fok, hogy nagyjából folyamatosan menjen. Most 50 fokra állítottam a vízhőfokot, ez is bőven elég, ez alá nem akarom vinni, így is a gyári "ajánlás" alatt van.

A szivattyúfogyasztással mi a problémád? Ha kisebb teljesítménnyel üzemel a szivattyú, akkor kisebb hőfokra kell állítani a kazánt, hogy ne kapcsolgasson annyit és ne méltatlankodjon akusztikailag. A kisebb vízhőmérséklettel lassabban fűti fel a házat, ergo több időre van szüksége míg eléri a beállított hőfokot, többet jár a szivattyú. Szerintem logikus.
Mint írtam, nem mértem külön a szivattyú fogyasztását, de visszanézve a számlákat, nem látok megtakarítást az adott időszaktól, pedig tavaly hideg tél volt, sokat járt a szivattyú.

szocsmarciVálasz erre
2012-01-11
09:30:51
Előzmény: plaszlo #23168#23184
Milyen kazánod van? Én eddig a pillanatig úgy gondoltam, hogy induláskor a kazán kis teljesítményről indul, és utána "tolja" fel magát. De nem vagyok kazános, lehet, hogy minden kazán úgy működik, mint a Tied.
Amit tudok, hogy érdemes alacsony fokozaton járatni a szivattyút. Ha jól van méretezve a cső, és a radiátor, akkor el fog üzemelni így is, de alacsonyabb lesz a visszatérő hőmérséklete, így jobb a kazán hatásfoka (nem csak a kondenzációs kazánnál). (A kémény káros kondenzációját most nem vizsgálom, kicsit furcsa lenne, hogy a szivattyú állítgatásával szabályozzam azt is.)
A másik "jelenség", hogy szép "nyugodt" tempóban dolgozik a kazán, szépen visszaszabályoz, alacsonyabb teljesítményen üzemel; az igaz, több ideig is fog menni. Hőérzetileg jobb, ha állandóan meleg a radiátor, mintha egyszer forró, egyszer langyos. Ezt úgy mondják parasztosan, hogy szakaszos üzemnél ugyanahhoz a komfort érzethez magasabb belső hőmérséklet párosul.

"A szivattyút külön nem mértem, de elképzelhetőnek tartom, a meghosszabbodott felfűtési idő kompenzálta a kisebb fogyasztást."
Ez olyan, mintha azt mondanád: ha gyorsabban mész az autóval, akkor ugyan többet fogyaszt időegység alatt az autód, de rövidebb idő alatt érsz célba, ezért lehet, hogy a fogyasztás ugyanannyi lesz?
2012-01-11
00:26:18
Előzmény: szocsmarci #23138#23168
Tavaly kipróbáltam, a 3-as állásból leraktam a 2-esbe a szivattyút. Amit elértem vele, csendesebb lett a fűtéskör, de induláskor nagyon zajongott a kazán, kicsit túlmelegítette a vizet, mire a leszabályozta a lángot. Valószínűleg már vízköves a rendszer, de jól hallható volt a csöveken a mormogás. Havi összfogyasztásban nem tapasztaltam változást, annak ellenére, hogy 25-30W-al kisebb teljesítménnyel ment. A szivattyút külön nem mértem, de elképzelhetőnek tartom, a meghosszabbodott felfűtési idő kompenzálta a kisebb fogyasztást.
2012-01-10
23:33:48
#23166
Köszi. Nem is annyira a szivattyú miatt, hanem esetleg kazánműködésben gondoltam változást, hiszen ha lassabban folyik a víz, könnyebben felmelegszik, mintha gyorsan.. Nem? Ugyanez hőleadásnál is, ha a radiátorban tovább van ugyanaz a víz, jobban át tudja adni a meleget, tehát hosszabb ideig működhet egyhuzamban a kazán.. Persze, ez csak ötlet, simán lehet, hogy hülyeség és tökre nem számít annyit, hogy érdemes legyen próbálgatni. Valószínűleg inkább az emlegetett 20 fok különbséget kellene leellenőriznem.
szocsmarciVálasz erre
2012-01-10
19:39:57
Előzmény: tthom #23124#23138
Szia
Ha jól van méretezve a rendszer, akkor az 1. fokozatban is elmegy. Ha nincs leméretezve, akkor próbálgasd.
Minél alacsonyabb fokozatba állítod, annál kevesebbet fogyaszt, ez törvényszerű. Éves megtakarítás nagyságrendileg egy fokozat esetében 1-2 ezer forint lehet.
2012-01-10
17:26:57
#23124
Ah, köszönöm, erre én is gondoltam. :D

Nem, nem szabályozza, ez még az első Eolo Mini, a fűtésvizet is tekerővel szabályozom, az újakon már a termosztát is tudná..

Namindegy, akkor majd megnézem ma mit fogyaszt a gép, aztán holnap átváltom, megnézem akkor is. Ha ugyanaz, akkor tök mindegy. :D
2012-01-10
16:50:50
Előzmény: tthom #23118#23121
Ezek szerint nem szabályozza saját maga.

Nagyjából így néz ki:
Ha bő a fűtéscső keresztmetszet, akkor kevesebb elektromos teljesítmény elég a hajtáshoz.
Ha szűkek a csövek, akkor több munka kell a víz mozgatásához.

Egyik ökölszabály, hogy az előremenő és a visszatérő víz hőmérséklete között 20 C az optimális különbség.

Másik ökölszabály, hogy ne ébresszen fel legszebb álmodból az erőteljes áramlás.
Tehát, ha rám hallgatsz oda kapcsolod ahová akarod.

Ha túl kevés az áramlás, akkor hamar le fog kapcsolni a gázégő.


2012-01-10
16:28:54
Előzmény: Nandi #23117#23118
Thx, akkor majd megnézem mik a lehetőségek visszarakni. Ha más nem, legalább nem lesz hőhíd. Rajznak már majdnem nekiálltam, amikor láttam, hogy el tudták képzelni az emberek, de legközelebb azzal kezdem. :)

Köszönöm mindenesetre, ha lesz idő, lehetőség, bemászok, aztán megnézem mi van.

Más kérdés.. Van ugyanez a gázkazán. Miként érdemes megválasztani a szivattyú sebességét? Jelenleg a legnagyobb fokozatban van. Radiátorok, rézcsöves összekötés, a lakás 40+40m2-es, két szintes, mint említettem. Mitől függ egyáltalán, hogy kell-e, lehet-e módosítani, szerintem elég kevés vizet mozgat, szüleimnél régi acélcsöves rendszer van, de ott is 3as fokozatban megy. Mondjuk kombi kazán, a vízmelegítésnek kellhet a nagyobb fokozat? Vagy egyáltalán tök mindegy? :)
2012-01-10
15:55:52
#23117
Azonos véleményen vagyok szamosmarcival, csak nyerhetsz ha visszarakod a két téglát.
Bővebben:
Annyit javasolnék még, hogy a beszívó maradjon a kémény oldalán, de méterekkel feljebb.

Egy ismerősnek úgy kötötték be a kondenzációs kazánját, hogy a falazott téglakéménybe behúztak egy műanyag csövet, amin kiment a füstgáz.
A kémény tetején csak a füstgáz ment ki.
A friss levegőt a falazott kémény és a műanyag cső közötti gyűrűs térben szívta vissza.
A visszaszívást úgy oldották meg, hogy a kémény oldalába, kivágtak pár téglát, és beraktak egy kerámia rácsot.
A rácsot a tetőcserepek fölött kb. 60 cm magasságban építették be.
Rács a madarak távol tartása miatt jó ha van.
Szerintem a te esetedben a kondenzáció veszélye nem lesz nagyobb, mint a jelenlegi kivitelnél. A tricox csövön belüli kondenz képződésre gondolok.

Szerintem a ventilátornak is bírni kell ha a nagyobb 125/80 átmérőjű csöved van.
www.immergas.hu/sites/www.immergas.hu/files/eolo_mini_24_kw_HU.pdf 177 oldal. "diafragma" változtatással lehet kompenzálni a nagyobb csőellenállást.
Azt még át kell gondolni kicsit.
Sok sikert!
szocsmarciVálasz erre
2012-01-10
03:40:07
Előzmény: tthom #23092#23095
Tamás
Falazd vissza azt a két téglát! A rendszered jó (lett volna, ha nincs a "jóakarod").
A pénészesedés valószínű meg fog szűnni, és a hatásfok is javulni fog, mivel nem lesz fals, felfelé áramló huzat a gyűrűs térben.
2012-01-09
23:43:08
#23092
Köszönöm mindenkinek. Azért csatolok két képet, hogy lássátok belülről. Félreértések elkerülése végett ez rendesen lett beépítve, üzemeltetve, gázszolgáltató, kéményesek, akinek kell, mindenki ellenőrizte, szabályosan működik, évente van ellenőrzés is, csak az évek alatt jött ez a párásodás, penészedés ki, mert annak idején nem esett le rögtön, hogy mit okozhat az a jótétemény. :)

szocsmarci: a magasság probléma előjött már beüzemelésnél is, de az immergas/tricox képviseletet megkérdezve lett ez a megoldás, hogy közvetlen a kazántól felbővül 125/80-ra, így bőven elbírja azt az 5m-t. Maga a kémény is elegendően nagy, nagyobb 125ös átmérőnél, szóval levegő az lenne, tetején szabályos vég elemmel. A kazán könyvét átnéztem én is, hogy ellenőrizhessem legalább nagyjából, hogy jól rakják-e össze, mert voltak ám ötletek itt is..

Inkább tényleg csak az a kérdés, hogy a penész eltűnésén túl lehetne-e érezhető hatásfok javulás, ha nem kellene a -10 fokos levegőt felmelegítenie, hanem a kéményből előmelegített levegővel üzemelne. Csak mert vagy belülről kibontom a falat ismét (asszony nem díjazná), vagy a két ház közé kellene valamiképp bemászni, aztán létrával fel két szintet.. De a két ház között a legtágabb helyen van mondjuk 2m, vagy annyi se, és szűkül a házak eleje fele, ahol összeérnek. Középen van a kémény. :) Szóval nem egyszerű, elképzelhető, hogy teljesen elméleti a kérdés, mert csak azután akarok bemászni, ha érdemes foglalkozni vele.





szocsmarciVálasz erre
2012-01-09
22:04:31
Előzmény: takyka #23077#23079
Ha koaxális kémény van, akkor az égéstermék magasabb lehet, mintha oldalról szívná a frisslevegőt, emiatt nem biztos, amit mondtál, csak valószínüsíthető. És akkor sem annyival, amennyi számítással kijönne, tehát amit felvesz a frisslevegő a fütgáz csőtől. Ez a kazántesttől, égéstermék ventillátortól, modulációtól és elektronikától függhet szerintem, de ennyire már nem ismerem a kazánokat. Ha a bemeneti és a kimeneti ponton ugyanazok a paraméterek, akkor mindegy mi történik belül, a kazán hatásfoka ugyanaz marad.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Gázkazánoklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva