English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Gázkazánoklapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2014-11-19
11:59:41
Előzmény: medig #47805#47806
Pár éve kihívtam egy szerelőt (6-ból 1 vállalta, mert többinek nem volt papírja/kedve stb...), hogy csináljon egy karbantartást. Nem volt semmi baj a kazánnal, csak átnézetni.
Nem voltam itthon sajnos mikor jött, a 9000-be kerülő 5 perces művelet annyiból állt, hogy burkolat leakaszt, kért egy porszívót feleségemtől, belenyúlkált, burkolat vissza.
A nagy "karbantartás" közben leverte a kis érzékelőt ami az égéstermék visszaáramlást figyeli, az ottmaradt lógva a dróton...


2014-11-19
10:14:04
#47801
Sziasztok!

Tegnap sikeresen megjavítottam a Junkers, kombi kazánomat.
A hibajelenség: - a 45°C és a 90°C ledek villognak, nem csinál semmilyen meleg-vizet.

Nagy "Álmoskönyv" elővesz, hibakód kiolvas, fej vakargat. www.junkers.hu/files/201106091616150.Szerelesi%20utmutato_OS-OW_23-1_AE.pdf Lekapcsolt a nyomásdoboz. Ellenőrizni .... mindent :(.

Itt, a Neten találtam hasonló hozzászólásokat, és ebből kiindulva a vizes részen keresgéltem a hibát. Rövid nézegetés után a keringető mellett, a kazán alján találtam egy lezáró dugót, amit 22-es kulccsal tudtam kitekerni. Természetesen gáz, víz, villany mentesítettem a készüléket.

A lezáró mögött egy szűrő volt, amiben az utóbbi 6 év kosza gyűlt össze. A szűrő belsejében van egy műanyag tengely, amit lehet mozgatni. Ennek a külsején található egy érzékelő, aminek a vezetékei a vezérlő panelbe mennek.

Akkor ez lehet a nyomásdoboz!

Kitakarítás, feltöltés után tökéletesen működik a kazán.


Felhívnám a "S Z E R E L Ő K " figyelmét, hogy a fent említett hibajavításért, ha pénzt mernek kérni, akkor száradjon le a ......e.
KendericeVálasz erre
2014-09-18
21:56:43
Előzmény: szocsmarci #47339#47340
Hát a régi eléggé fos. Takarítgatom, savazgatom. A kazántermosztátja is szarakodik, vagy 20°C a hiszerézise. A hatásfoka is rosszabb, mint amire cserélném.
A rendszer legmagasabb pontja nálam kb. 6 méter.
Amit kaptam a télen még használták, csak átalakították nyáron a fűtésrendszert és ki akarták dobni.
Lehet átnézetem egy szerelővel.

Köszi.
szocsmarciVálasz erre
2014-09-18
21:09:06
Előzmény: Kenderice #47338#47339
- Nem érdemes kicserélni, csak akkor ha nagyon rossz a régi, és az ingyen kapott biztosan jó.
- Lehet üzemeltetni HMV készítés nélkül, le szokták dugózni a csonkokat.
- Nyitott rendszerre elvileg nem lehet kötni, de ha legalább 4m-re van a rendszer legmagasabb pontja, vagy ki van kötve a nyomáshatároló, akkor működni fog.

A méreteket meg kell nézni, hogy egyezik-e a régivel. Ajánlatos fúvókanyomást ellenőrizni, kitisztítani a hőcserélőt kívülről belülről - magyarul egy karbantartást megejteni gázkészülék szerelővel.
Elvileg ez is kéményes, ezért hivatalosan is egyszerű a cseréje (nem kell gázterv), de azért nem ingyen van.
KendericeVálasz erre
2014-09-18
19:45:07
#47338
Üdv mindenkinek!

Van nekem agy FÉG C24-es fali cirkóm. A kilencvenes évek közepe óta van meg, amikor bekötötték a gázt.

Most kaptam ingyen egy FÉG Komfort 24K kombi cirkót. Ez kb. 8 éves.

A kérdésem az lenne, hogy érdemes-e kicserélnem a meglévővel?

Ha igen, lehet-e üzemeltetni HMV készítés nélkül?

Lehet az ilyen cirkót nyitott rendszerre kötni?

Találtam leírásokat, de ezekre a kérdésekre nincs bennük válasz.

Itt van róla egy doksi, ezt olvasgattam:
www.szuesz.hu/files/komfort_tervezesi_segedlet.pdf

Előre is köszi!
2014-01-03
18:04:34
Előzmény: tomasz #44673#44677
tomasz,

Vannak az esetek többségére érvényes ajánlások, de mindent fölülírhatnak a te saját rendszered tulajdonságai.
Ezért senki nem tudja megmondani, hogy milyen vízhőmérsékleten fűt a kazánod gazdaságosabban.

Viszont te ott vagy a helyszínen, és a gázórád leolvasásával lemérheted, hogy adott külső hőmérséklet és átlagos használat mellett, melyik beállításnál fogy kevesebb gáz naponta.


villam64Válasz erre
2014-01-03
17:50:42
Előzmény: tomasz #44673#44675
Én használom, de nem tudom megmondani. Nekem később is elég az 55 fok.
Találtam neked egy tanulmányt, ha ki tudod hámozni belőle a lényeget. Nagyon valószínű, hogy a folyamatos üzem az ideális, a 100 %-os terhelés.
www.bausoft.hu/database/kazanok.pdf
2014-01-03
17:36:16
#44673
Üdv mindekinek!

Van nekem egy vaillant, turbotop plus kazánom. Nem tudom most így hirtelen, hogy hány kwos, egy kb 50nmes szigetelés nélküli kis házat fűtünk vele. Most levettem ilyen 55 fokos előremenőre, de így elég sok ideig megy. Az lenne a kérdésem, hogy ezeknél a kazánoknál hogyan lehet kiszámolni, hogy éppen milyen hőmérsékletű vízzel a legtakarékosabb fűteni? -20nál kénytelen leszek 70fokos vizet nyomni befele az biztos, de most ha kifűti 55fokos vízzel is, csak gyakrabban kapcsol, az jobb vagy rosszabb a hatásfoknak, mintha melegebb vízzel fűtenék?
villam64Válasz erre
2014-01-02
11:15:58
#44621
10 éves Vailant sima fűtő fali gázkazánom van. Saját elektronikus szobatermosztátja van. Ez nem kapcsol, csak hőmérsékletet mér a kazánnak, és ez alapján modulál a kazán. Nincs külső hőmérséklet érzékelő, sima radiátoros fűtés. http://wea.biosolar.hu/channels/48/ Mindenhol thermo fej a radiátorokon.
fusimisiVálasz erre
2013-09-23
14:50:28
#42478
Tegnap - a jó időbe - kialmoztam a cirkót (Saunier Duval C24-es)
Burkolatok lemosva :=) kosz kompresszorral kifújva - égéstér, hőcserélő szintén. Bónuszként kipucoltam a gázmotorokat is. Az első fokozatról készült egy kép.




2013-03-15
23:18:49
Előzmény: janokaaah #39537#39540
janokaaah,

A KLZ kazán tervezési segédletében ez áll:
"Annak a hőmérsékletnek a megadása, amely mellett elindul a szivattyú. Ez a kondenzáció elkerülését szolgálja, ugyanis a megadott hőmérsékletig ( pl.50 °C) áll a fűtővíz a kazánban és így nagyon gyorsan átjut a harmatpont feletti hőmérséklet tartományba.
A kazánokat közvetlenül padló vagy falfűtésre nem ajánljuk, mert a kazán korrózió elkerülése érdekében viszonylag magas a minimális fűtővíz hőmérséklet (45 oC) és ezáltal nagyon keskeny szabályozási sáv állna rendelkezésre."

Ezért a kazán ajánlott kapcsolásai közül padlófűtés körben alkalmazott keverőszelepes megoldást tartanám jónak.




janokaaahVálasz erre
2013-03-15
20:35:35
#39537
Sziasztok!
Szeretnék takarékoskodni a gázzal!Egy Saunier Duval 30klz kazánnal fűtök és szerintem a 65 fokos vízhőmérséklet helyett elég nálam a 45-50 fok is!A kérdésem az,hogy okos döntés-e beiktatni egy háromutú keverőszelepet,vagy nyugodtan levihetem a kazánon alapból 45fokra!Azért vagyok ebben bizonytalan,mert halottam,hogy egy bizonyos hőmérséklet le vitele alatt már károsodhat a kazán!És melyik megoldással spórolok jobban?És egyáltalán spórolok,ha 45 fokon hosszabb ideig megy a fűtés,mintha 65 fokon rövidebb ideig?(természetesen szobatermosztát is van).Tudom erre a problémára a kondenzációs kazánok segítenének,de arra most nem lesz pénzem!Ja és 17fokos a lakás!
villam64Válasz erre
2013-02-24
12:27:30
Előzmény: robert #38811#38822
Az első grafikonodon is látszik, hogy hajnaltól, még 10 óra, mire beáll a rendszered. Ami a vegyeshez közel áll nálad, az a 6 és 8 óra közötti időszak, ami majdnem folyamatos üzem. A gázkazán azonnal melegít, a vegyesnek legalább félóra indulás kell. Nálam alacsonyabb hőmérsékleten megy a normál gázkazán, tehát az 1 fok visszafűtése is 4-8 órát vesz igénybe. Utána nyúlik az időköz, amikor bekapcsol. 19 fokra állítottam volna, mint tavaly, az legalább 10000 ft mínusz lenne.



2013-02-24
11:05:18
Előzmény: villam64 #38812#38813
villam64,

"Csak most mutasd meg, hogy állnál vissza vegyesre. Vegyesről gázra könnyű, de vissza. Ők ezt szerették volna, meg mások is. Ha ragaszkodsz a kényelemhez, akkor legalább kétszeres vegyes kell."

Ha a gázkazán szakaszosan és összesen 5 órán keresztül 20kW-al termel:
Ugyanezt a hőt egy vegyessel a puffer méretétől függően 5 órás folyamatos üzemmel 20kW-os teljesítménnyel, vagy kisebb pufferrel kétszeri begyújtással 2.5-2.5 órás üzemmel biztosítanám.

Persze azt is lehet mondani, hogy elég lenne egy 4.5kW-os gázkazán, ami 24órában menne.

Egy modulálatlan kazán nagy hidegben 24 órában menne egy nagy és szigeteletlen épületben.



villam64Válasz erre
2013-02-24
10:55:35
Előzmény: robert #38811#38812
Róbert

Azt mondom, hogy ezt a 24 órás szakaszos üzemet ne becsüld alá. Próbáld ki, hogy télen 2/3 napra kikapcsolod, majd be, hogy az elmaradt félórákat pótolja. Ez akkor megy neki, ha jelentősen túl van méretezve. Ha a közelében van a fűtési igénynek, akkor vergődik. Nem tekinthetsz ugyan úgy egy 24 kW-os kazánra, 10 kW-os hőigényű háznál, vagy egy 100 kW-os hőigényű háznál. Teljesen más lesz az újraindítás időtartama. Gázkazánnál hőfokot tartasz, nincs olyan újraindítás, mint fatüzelésnél. De még a gázkazánnál is veszteséges a kapcsolgatás. Sejtettem, hogy ismered a régebbi tüzelést. Csak most mutasd meg, hogy állnál vissza vegyesre. Vegyesről gázra könnyű, de vissza. Ők ezt szerették volna, meg mások is. Ha ragaszkodsz a kényelemhez, akkor legalább kétszeres vegyes kell.
2013-02-24
10:17:56
Előzmény: villam64 #38807#38811
villam64,

Az önálló életem alatt évekig laktunk egy vályog-házban. Ott légfűtésünk volt, egy NDK automata (bimetállos) szabályzású kályha német brikettel naponta kb kétszer megrakva (folyton-égő).

Azután jött 10év gáz-cirkó 85m2-es lakásban 30-as falakkal, majd 15 év egy 130m2-es tetőteres lakásban gáz-cirkóval, 30-as falakkal. A gázkazánok mindkét esetben csak szakaszosan működtek. Szerintem soha nem működtek fél óránál hosszabb ideig. Ezek még nem modulációs kazánok voltak.

Ugyanez a helyzet Anyukám házában is a régi FÉG kazánnal szigeteletlen B30-as falakkal és a jelenlegi modulációssal 10cm hőszigeteléssel.

Négy különböző típusú lakás és 4 különböző gázkészülék alapján írtam le a véleményem, miszerint a ház hőigényét meghaladó teljesítményű gázkazánok szakaszos üzemben működnek, de ez nyilvánvaló a hőenergia-igény és a kazán energiatermelő képességének viszonya alapján is.
Ha a ház hőigénye -5fok alatt eléri a kazán maximális teljesítményét, akkor persze folyamatosan működik, de akkor hol a tartalék -15 esetére?


Próbáld ki, hogy nálad az idő hány százalékában jár a gázkazán, ha nem gyújtasz be a vegyesbe!


A jelenlegi kazánunk sem tud lemodulálni annyira, hogy folyamatosan menjen. Hidegben óránként egyszer kapcsol be 10-15 percre.





villam64Válasz erre
2013-02-24
09:49:24
Előzmény: robert #38804#38807
Róbert
Gázkazán vagy vegyes kazán. Én mindkettőt használtam, és használom. 92 előtt már meg volt a vegyes fűtési rendszerünk, a jelenlegi. Ezek a radiátorok, másik vegyessel. 92-től van gáz rákötve ugyan erre. Teljesen más a fűtési technika. Tavaly rengeteget tüzeltem fával, egész nap. A szigetelés segített. A gázkazán sem változott. Csak a ház fűtési igénye, és már elég is a vegyes kazán. Mert most már elég lenne nekem 12 kW gáz, vagy 36 kW vegyes. A pufferemet nem tudom felfűteni a vegyessel. Nagyon jó fa kellene hozzá. Meg nagyobb kazán.
Nem csak a levegő hűl fűtés nélkül, hanem a fal is. Ez hőenergia, nem csak hőmérséklet csökkenés.
2012-12-30
12:38:57
Előzmény: szocsmarci #37261#37273
Most próbálok a neten bontott deflektort szerezni. Tulajdonképpen már találtam is, csak még pontosítanikell mit jelent a deflektor az eladó és az én elképzelésem szerint.(a terelőlemezek egészét a hőcserélő felett?)
Sajnos a kazán túlméretezett a házhoz, kis lángon fűt általában és sokat is kapcsolgat. Ide egy 12 KW-os is bőven elég lenne, csak a HMV miatt kell a nagy teljesítmény.
Sajnos nem tudok kondenzációs - víztárolós rendszert venni a költségek miatt.
2012-12-30
08:36:06
Előzmény: plaszlo #37248#37263
plaszlo,

Én egy nagyobb sapkát tettem a Ferroli kéménye fölé, mert nagyobb esők alkalmával a kazán alatt megjelenő kisebb tócsa jelezte, hogy a kéménybe bejutott a víz.
Gyújtót is kellett cseréltetni, akkor a szerelő hívta fel a figyelmet arra, hogy az esőtől védeni kell a kéményét.


szocsmarciVálasz erre
2012-12-30
08:30:12
Előzmény: plaszlo #37248#37261
Ha a gyártási év is közel azonos, akkor egyforma lehet a két kazán belseje. Véleményem szerint azért rozsdásodott meg a lemez, mert alacsony a füstgáz hőmérséklete, emiatt kicsapódik a kénes sav - főleg induláskor van ez, és akkor, ha sokat kapcsolgat a kazán.
Azt sajnos nem tudom ajánlani neked, hogy tegyél rá a rozsdás terelőre egy csík lemezt (azonos anyagból) meghajlítva, és erősítsd oda popszegeccsel (vagy valami egyszerű kötésmóddal) a széléhez. Ez szabálytalan lenne, habár ha az égéstermék áramlását nem akadályozza, akkor műszakilag elfogadható. És stabilan álljon, valamint bírja az oxidációt, a magas hőmérsékletet, és ne induljon be elektrokorrózió sem a két anyag közt (pl réz lemez + alumínium popszegecs).
De legjobb lenne,ha gyári alkatrészt találnál hozzá, lehetőleg újat. Ha használt alkatrészt veszel, akkor az a kockázat, hogyha esetleg ez típushiba, akkor pár év után cserélheted azt is.
2012-12-28
21:47:01
#37248
Sziasztok.
Ferroli Domina C24E gázkazánomat a napokban kicsit átfújtam sűrített levegővel tisztítás gyanánt, mert a pincében dolgoztam és nagy por lett utána. A kéménycsövet levéve vettem észre, hogy a légterelő lamellák egyikét szétrágta a rozsda, már nem tartja fémes kötés, csak a helyére van szorulva. Félek előbb-utóbb beesik az égéstérbe. Nem tudjátok, ez javítható, vagy az egész kazánt cserélni kell? Tehát csak a hőcserélő spirál feletti légterelőről van szó, de nem tudom ilyen pótalkatrészt forgalmaznak-e valahol. Nem szeretném a szervizt egyből kihívni, mert ők csak nagy tételben szeretnek cserélni, nem javítgatnak. Gondoltam veszek egy használt, de ezen a részén jó cserekazánt és abból átépítem, de csak Domina C24-est találtam (őrlángost) E nélkül. Ismeri valaki annyira ezeket a típusokat, hogy a kérdéses szerkezeti elemek egyformák a kétféle kazánban? Józan paraszti ész szerint azonosnak kell lenniük, nyílt égésterű mindkettő, csak a begyújtás más. Kérdés, a Ferrolinál ezt hogyan gondolták....

Erről lenne szó:






2012-12-03
11:25:04
Előzmény: tthom #36241#36278
Nálunk asszem olyan 1300-1400 körül volt utoljára Áfástúl /hó. Az azért 20e marad évente, de tény, hogy így is nagyon sok a korszerűbb, jól szigetelt házak fűtési igényéhez képest.
No nem mintha bánnám, hogy talán egyre jobban elmozdulunk más megoldások felé, én is jobban örülnék egy hőszivattyúnak a pincében, mint a kazánnak, de 2006-2008 körül ez még nem volt annyira rentábilis.
2012-12-01
23:19:50
Előzmény: bigmafa #36232#36241
bigmafa,

sohase adtam össze.. ENNYI? Eh..
2012-12-01
17:20:14
Előzmény: tthom #36198#36232
+gáz alapdíj kb 25.000 Ft
2012-11-30
12:29:19
#36198
Nálunk most volt a gázkazán átvizsgáló/karbantartó szakember.. Elkért sok pénzt. Tehát a fűtés alapköltsége:

1. kéménydíj: 5e
2. állami zárt égésterű kazánvizsgálat: 8e (mérőműszer bedug, füstgáz lemér)
3. éves kazánkarbantartás, szétszed, kipucol, hatásfok mérés, ilyesmi: 14e

Ez, ha jól számolom 27e és még be se volt indítva.. 10%-a a gázszámlának. Azért nem rossz..

Ha egyszer új házunk lesz, elgondolkodok az elegendendő szivegetlésen + hőszivattyús fűtésen + hőszivattyús bojleren + napelem mezőn..
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Gázkazánoklapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva