English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Villamos energia tárolása  =>  Akku méretezés, méréslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
dr.pacmanVálasz erre
2012-12-17
11:04:45
#36895
Hello,

A kovetkezore jutottam hetvegen: nekem csak egy ilyen toltom van [lasd csatolt kep] ezt akasztottam ra 1 db akkura amirol minden mast levettem 12v/160Ah akku.

11:00 uresen 12.3 V [napelemek toltottek/ innen jott az IVT nek az impulzus kerdese]
11:00 tolto bekapcs 13.3 => 2perc 13.5
11:08 13.87
11:24 14.16
11:43 14.44
11:55 14.73
12:00 14.78 => tolto kikapcs
12:03 12.75V

A "jo" par akkun mertem toltest, azokat mostanaban nem gyilkoltam csak a tolto toltotte oket neha 13.93/13.89V szoval azok kezdenek egy szintre jonni. Egyenlore ennyi majd ha lesz idom a masik rosszat is megnyomatom kb eddig es csinalok rajtuk kapacitast merest is ha lesz ido. Egyenlore a karacsonyi "remalom" mindent ledaral ami ele kerul ;)

Udv,
dr.pacman




payagyerekVálasz erre
2012-12-17
09:50:25
#36885
Fincsi téma!

Én a MÉHtelepről visszakukázott akksikat evvel töltöm: www.elektropower.hu/EPO%20230.pdf
Persze 1 csipetnyi átalakítás után, mellyel kapcsolható 24-12V és szabályozható 0-10A között. Mivel ugye a panelján ezen lehetőségek adottak voltak.
Jelenleg a kocsimban is ilyen kukás akksi figyel, amit már egyszer kidobtak. Már a második telét tölti, pedig a jelen télen is voltak huncutul csípős hajnalok (mégis lelkesen serget).
A kolegám is ilyen újraélesztett akksival virgonckodik a kocsijában (ő is 2 éve).

Én is szoktam túlfesszel tölteni, úgymond "megrúgatni" alvó álmából. Jelenleg is van itt 2db 100Ah-s akksi, melyek már remekül hasítanak.
Amit észrevettem:
Ha túlfesszel csapatom fix. áramon, akkor az indításkori túlfeszültség csökken idővel (megy lefelé a fesz.). Talán a habzás leráz valamit a lemezek felületéről, szabaddá téve azokat és így le tud csökkenni a belső ellenállása ideálisra.
Franc tudja.









A kis 7,2Ah-s akksi képét azért raktam be, mert az van ráírva, hogy 14,4-15,0V.
2012-12-16
22:34:33
Előzmény: takyka #36861#36867
Ez akkor jó móka, ha gondozásmentes az akku, és mégis feltöltöd... ;) Aztán meg beteszed a 80Ah-st egy Ignis-be... ;)
2012-12-16
22:32:52
Előzmény: takyka #36860#36866
igen, én is csodálkoztam rajta, valszeg már nagy a belső ellenállása is. Ezért most csinálok egy lassú merítéses Ah tesztet, kíváncsi vagyok mi jön ki.

Az akkut egy barátom vette a vaterán, egy másik ugyanilyennel, használtan! Aztán 24V-on sziget üzemben, kb 200W PV-vel, 1kW-os inverterrel használta, általában minden nap este felé kivette az aznapi hozamot. Persze néha nem, így időnként volt kiegyenlítés. Aztán 1-2 év után lehalt a másik akku, így ezt nekem adta, elkunyiztam... ;)

Már 35Ah kijött, 11,46-on tart, épp 3,2A vesz fel a "nagy-gömbös" nem halogén refije.
2012-12-16
21:58:41
#36861
Verem a fejem a falba! Papolok itt az akkumulátor egészségének óvásáról, közben meg elqrom a jó kis akksimat...
Tegnap, miután leakasztottam a töltőt róla, megnéztem a savszintet. Döbbenten láttam, hogy kiállnak az elektródák a savból. :-(
Visszagondolva, kb. 1 évvel ezelőtt ellenőriztem, amikor konstatáltam, hogy közelít a minimumhoz a szint, fel kell tölteni. Persze elfelejtődött a dolog és mivel teszi a dolgát észrevétlenül, ezért így is maradt.
Ami érdekes, hogy a közel négy éves akkuba eddig még soha nem kellett utántölteni (lásd előző hozzászólásban az üzemmódot), három év alatt csökkent maxról minimumra a szint, egy év alatt meg mégegyszer annyi víz elfogyott.

Ha majd lessz időm, csinálok egy kapac mérést...

T.
2012-12-16
21:48:54
Előzmény: Bous83 #36844#36860
1. ilyen setup mellett én is nyugodtan aludtam volna. lásd 3. pont

2. A zselés akksid konstans áram hatására csökkenő feszületet mutatott? Ez érdekes.

3. 12,46V nyugalmi fesz az ~75% töltöttséget jelez szobahőmérsékleten. Elvileg tehát 20Ah-t lehetett beletölteni. 2A töltőárammal számolva az 10 óra töltési időt jelent. Ezek alapján a 1/4 óra után mért 14,92V nem kóser. Ez is érdekes

Készenléti áram:
Nekem egy energy bull 100Ah/20h van. Pincében tárolom, konstans 13,8V/10A-el töltöm amikor van éjszakai áram. A terhelés oldal 1A folyamatos. Nagyon ritkán fordul elő, hogy 15%-nál több töltést vegyek ki belőle újratöltés nélkül (lásd előző grafikonom). Ilyen felhasználás mellett mértem a 15mA-t egy hétvége végén (gyk. 48óra töltés után).
13,8V feletti feszültséget tegnap látott először két év után!

Targonca akku szintén folyamatosan a töltőn csücsül, heti egy-két alkalommal használjuk. Ekkora áramot ír ki a töltő. A pontosságáért nem vállalok felelősséget...

Autó akku, csak de... Feledékenység:-)

2012-12-16
19:18:46
Előzmény: takyka #36814#36844
Zselé:
Rajtahagytam éjszakára 2A áramkorláttal a 80Ah zselésen a tápomat. (most kezdheted siratni, szegény, megnyúztam, tönkretettem sokadszorra. :) Nem is értem, hogy mért működik még... :P) Induló fesze rég magára hagyva 12,46V volt. Először kb negyed óra után felment 14,92-ig, majd rá egy órára 14,89 volt. Lefeküdtem. Reggelre meg 14,74 várt!

Lé:
13,8-on tartáshoz kiegyenlített, feltöltött, békén hagyott akkunál saját méréseim alapján 100Ah/1W kell. (ez 70mA) Bár lehet ennyivel más volt az én Banner akkum, amin mértem. (napelemes szivattyúnál megtalálható a fényképe) A 14,4-en tartáshoz már 1,5W kellett (szobahőmérsékleten) Ahhoz, hogy ennyire lecsökkenjen, több nap kellett. Műhelytápommal szoktam ilyesmiket mérni, azon van fesz és áramkorlát is. beállítom 5A 13,8-ra, ráakasztom, és várok. Az áramkorlát LED kialvása (azaz az akkupakk elérte a 13,8-at, és kevesebb, mint 5A vesz fel) után 1 nappal még 200mA-t vett fel, rá egy napra 120mA, rá egy napra 80mA, rá egy napra meg 70mA-en állt meg, tovább nem csökkent több nap után sem. Hozzáteszem, ezt egy sátrazás után néztem, amikor néhány nap alatt többször merült 10,8-ig, és sok félig töltés volt, talán egyszer érte el a 14V-ot, tehát valszeg volt bőven szulfát, meg kiegyenlítendő cella is.

Más:
"A céges targonca töltője szerint az ősöreg 48V/640Ah akkupakk 55,6V-on 100mA körül eszik." Ezt el sem akarom hinni, ez irreálisan kevésnek tartom! Bár páncélelektródást még sosem mértem...

"A töltőm az 55Ah-s autóakkumat röhögve elviszi 16V-ig" Honnan tudod? Csak nem?... :D :D

"A szulfátosodást meg nem visszaalakítani, hanem megelőzni kell!" Tényleg??? Kérlek...

"Azért hálás ez a téma mert olyan mint a vallás. Hiszünk valamiben, de bizonyítani sem pro sem kontra nem lehet. :-)" a legszomorúbb, hogy biztos vannak olyan kutatóintézetek, akik szétboncolták, széttesztelték az ólomaksikat, a köztudatba pedig a mai napig nem hagyják, hogy hiteles infó kijusson. (minél előbb lehalnak, annál többet vesznek) Mindenki az olvasottak és tapasztalatai alapján összeteszi a képet, ami valóban, egy idő után hitté válik... Én hiszek!

2012-12-15
23:14:21
Előzmény: Bous83 #36806#36814
A tesco gazdaságos 4A-es akkutöltőm 14,4V-nál lazán nyom 0,9-1A -t.

kukmál ide:




Délután ráakasztottam a 100Ah-s banneremre, ez lett az eredménye. Az akkun folyamatosan van ~1A terhelés, (azt látod a grafikonon, nem a töltőáramot). Ennek ellenére az akkufesz mostanra elkerülte a 14,4V-ot.

A teljes töltéshez tartozó áramot egy kissé eltúlzod szerintem.
Vagy egy éve mértem a teljes töltöttséghez tartozó áramot 13,8V -on és biza 15mA -re jött ki. Azt nem tudom mennyi lehet 16V-nál, de nem is akarom a saját akkumon lemérni. :-)

A céges targonca töltője szerint az ősöreg 48V/640Ah akkupakk 55,6V-on 100mA körül eszik.

A töltőm az 55Ah-s autóakkumat röhögve elviszi 16V-ig, a fentiek alapján simán megcsinálja ezt egy 160Ah akksival is.

Zselésre én véletlenül sem akasztanám rá!

Száz szónak is egy a vége, ahhoz, hogy egy ciklikusan használt akkumulátortelep cellái kiegyenlítődjenek, elegendő 14,4V-on tartani néhány órát, nem kell semmi hókuszpókusz.

A szulfátosodást meg nem visszaalakítani, hanem megelőzni kell!
Az rendszeresen, minden ok nélkül végzett (főleg évenként egyszeri) szulfátmentesítésnek azért nem látom értelmét, mert csak a friss 1-2 hetes szulfátot lehet visszaalakítani. Az öregebb már lerobbanthatatlan.

Azzal egyetértek, hogy ha egy löttyös akku 12,4V alatt volt tárolva egy hétnél tovább (minél kisebb fesz annál rövidebb idő után beindul a szulfátosodás), akkor legyen 16V-os "főzés". Különben felesleges.

Azért hálás ez a téma mert olyan mint a vallás. Hiszünk valamiben, de bizonyítani sem pro sem kontra nem lehet. :-)

T.


2012-12-15
20:44:31
Előzmény: takyka #36798#36806
Fight! :D

160Ah kontra egyszerű akkutöltő sem végzetes, bár az eredeti leírásomat 640Ah vs. 3-5A-re írtam! (ezért is kérdeztem a végfeszentartási áramismeretet. 640Ah végfeszen tartásához jóval nagyobb energia szükséges, elég energiaigényes ez a kiegyenlítős móka, vagy az utolsó pár százalék feltöltése, úgy sem tudta volna felvinni a feszt, folyékonyelektrolitosnál ekkora áram mellett talán 1-2 hét után csökken annyira, hogy 14,8V fölé menjen) Egy szó mint 100, szerintem még ilyen arány mellett sem fogja tudni 15V fölé emelni a zselést, ehhez 160Ah mellett legalább 8-16A-re lenne szükség. Az akkukban meg nem lehet belső nyomás, minden egyes létező ólomakkucellának van kifelé (szeleppel) nyílás. A zselés dolgon ÁTSIKLOTTAM (igen, vak vok!), biztos az erőviszonyok aránya miatt... ... ilyen arányok mellett probléma nem lehet!!! Talán sok idő után enyhén langyi lesz, ekkor már bizti kész a művelet... ;)

A zselést valóban nem fogja tudni károsodásmentesen 16V-ra vinni, a 16V a lésekre vonatkozik. A zslésen 50-40-ede árammal áramgenerátort érdemes rajtahagyni (szal 160Ah-> 3-4A), oszt idővel beáll kicsivel 15V alá. Ott ott lehet hagyni fél napra, ezután teljesen ki van egyenlítve, meg azon szulfát ami semlegesedni tud (nyilván ettől nem lesz hibátlan az akku!), az semlegesedik. Ennél többet tenni nem lehet. Ha ettől javult annyit, hogy érdemes használni jó, ha nem, akkor már eleve kuka volt. Mindezzel csak javítani lehet, rontani nem!

Azt lenne jó tudni, hogy hány amperes az a töltő!

SZVSZ

Bous

P.S. A saját 80Ah zselésemet megküldöm 2A-rel, megnézem hova áll be. Kb pár hete töltött 24 órát 14,4-en, szal teli van, kiegyenlítve. Utoljára 60%-osnak mértem, asszem 50Ah gyütt ki 10,8-ig.

P.S. Jesu, dobhatnál nekünk sört, úgy csak jobb nekünk is... :)

2012-12-15
17:18:55
Előzmény: dr.pacman #36783#36798

Hajaj! Ha zselés, akkor a 16V-os kezelés méginkább felejtős! Jobb esetben, "csak" annyi problémád lessz, hogy az elbontott vizet nem tudod pótolni és ezért azonnal csökken a kapacitás, majd az aktívabbá váló szulfátosodás lassan tönkreteszi az aksid. Ha kevésbé vagy szerencsés a nagy belső nyomás hatására deformálódó elektródák akár cellazárlatot is okozhatnak = azonnali tönkremenetel. Legroszabb esetben az előző miatt füst/pukk...

SZVSZ.

T.
2012-12-15
15:45:47
Előzmény: dr.pacman #36783#36791
Ez csak egy kis szakmai gyilok.... ;) Nyugi, Takykával nem nyírjuk ki egymást, max szívkodjuk kicsit egymás vérét...

Annyi, hogy azért kövesd a fesz alakulását, és ha 16V fölé menne, vedd le róla. (egy aku feszét valószínű ennyi idő alatt fel tudja nyomni akár káros szintig)

Ha Takykára hallgatsz, 14,4-ig töltöd plusz 1-2 óra és-vagy mondjuk 14,8V feszhatár, ha meg rám, akkor 16-ig hagyod nyugodtan. Ennyit kell eldöntened, meg egy-két óránként figyelned mi történik.

Kérlek majd írd meg miként alakul... :) (akár időpont-feszültség párokat is)

dr.pacmanVálasz erre
2012-12-15
14:24:28
#36783
Hello,
Nekem nehogy egymasnak essetek miattam! :D Eloszor mivel szamomra ez tunik a legegyszerubbnek rarakom az autos toltot, egyenkent a most "tartalak" allomanyba kerult akkukra. Elmeletileg egy 160Ah akkuval egy autos toltonek tudnia kene mit kezdeni ha nem is gyorsan. Szerintem egesz vasarnap rajta lesz es majd hetfon leveszem aztan megismetlem a masikon is majd idovel mivel ezeket a kiserleteket/karbantartasokat szeretem akkor vegezni ha otthon vagyok. Sajnos az akkuk gondozas mentesek [zseles is] igy teljesen le vannak zarva, bar nyilvan lehetne nyitni [cella feszultseg mereshez] oket de amihez nem ertek kicsit sem nem szivesen vagok bele. Eloszor megcsinalom ezt a 24 oras tolton tartast csinalok egyesevel egy terheleses tesztet es majd megbeszeljuk mit sikerult osszehoznom.
Koszonom eddigi hozzaszolasaitokat sokat lehet toletek tanulni.
Udv,
dr.pacman
2012-12-14
21:40:55
Előzmény: takyka #36751#36758
Takyka,

Ha soha nem volt kiegyenlítő töltés (ez derül ki, bár nem egyértelműen) akkor a leggyengébb néhány cella szerinted milyen állapotban van? úgy szulfátilag...

Kérlek fejtsd ki nekünk, hogy egy 640Ah-s akkupakkot miként tehet tönkre egy 3-5A-es töltő! (Mértél már valaha végfeszentartási áramot? mondjuk 12 óránként néhány napon át? érdemes kipróbálnod)

"A rendszeres, indok nélküli kezeléseddel" Az évente egy az valóban rendszeres, hisz mindig 1 év telik el, de hogy ÉVENTE ezt túlzás csinálni? hát nem tudom... Ebben látom, úgy sem fogunk konszenzusra jutni...

Dr.Pacman akkuja nem kérdés hogy szulfátos-e!!!!!, hisz elmondta, nem egyformán merül, és a töltést sem annyira tartja meg, mint kellene. Szerinted nála oxid, vagy szulfát miatt van ez? egy sziget rendszernél, amit nyúz, és az inverter 10,8-on kapcsol ki...

P.S. 12db sorba kötött celláról beszélünk. Hogy fizikailag abból 6-6 külön akkuban van, amire külön rá tud mérni, egy dolog. Ha nem volt rendszeres kiegyenlítés, tuti kell lennie mindkét 6-os cellapakkban szulfátosnak... Mekkora az esélye, hogy egyszerre vett akku, középkivezetés nélküli használatban, az egyik akku szar, a másik hibátlan?
2012-12-14
14:28:53
Előzmény: Bous83 #36746#36751
Ismerem az oldalt, sokat olvasgattam régebben, jónak tartom.

A beszélgetés a kiegyenlítő töltésről szólt. Ahhoz nem szükséges a túltöltés!

Mellesleg a szövegben amiből idésztél ez is szerepel:

"blindly applying an overcharge can harm the battery in promoting grid corrosion."

Egy szulfátos akksinál, ahol már minden mindegy ott simán alkalmazható. Én is csináltam már. A rendszeres, indok nélküli kezeléseddel (egy előző hozzászólásodban említetted) viszont nem értek egyet.

Dr.Pacmannek először ki kellene találnia, hogy milyen állapotban vannak az akkui. Lehet, hogy a magasabb feszültségűnek semmi baja, azt kár volna stresszelni.

SZVSZ!

T.
2012-12-14
12:01:39
Előzmény: takyka #36743#36746
Takyka, lesd meg a legelső linket, a többi is hasznos...

www.batteryuniversity.com/learn/article/sulfation_and_how_to_prevent_it

idézet innen:

"There are two types of sulfation: reversible (or soft sulfation), and permanent (or hard sulfation). If a battery is serviced early, reversible sulfation can often be corrected by applying an overcharge to a fully charged battery in the form of a regulated current of about 200mA. The battery terminal voltage is allowed to rise to between 2.50 and 2.66V/cell (15 and 16V on a 12V mono block) for about 24 hours. Increasing the battery temperature to 50–60°C (122–140°F) further helps in dissolving the crystals. Permanent sulfation sets in when the battery has been in a low state-of-charge for weeks or months. At this stage, no form of restoration is possible."


www.batteryuniversity.com/learn/article/how_to_restore_and_prolong_lead_acid_batteries

www.batteryuniversity.com/learn/article/equalizing_charge

www.batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery

stb...

A buta autós töltő tud vagy 3-5A-t. Neki meg van jelenleg 12V 640Ah!!!, szóval kevesebb, mint 1% töltőáram, szerintem még 14,4-en sem tudja tartani ez a kis csepptöltés... :)

2012-12-14
11:36:36
Előzmény: Bous83 #36702#36743
Szerintem meg felesleges és káros 16-17V-on tartani az akksit 24 órán keresztül!
Melegszik, bontja a vizet, intenzíven megindul az elektróda korrózió, ami visszafordíthatatlan.
14,4V elég. Ha (még) jó az akksi, akkor teljesen kiegyenlítődik tőle, ha nem, akkor meg úgyis mindegy.
A kezelés előtt és után a savszintet be kell állítani!
Ha csak buta autós töltő van, akkor addig kell tölteni, amíg az összes cellában meg nem indul az intenzív vízbontás.

T.
2012-12-13
20:50:33
Előzmény: dr.pacman #36692#36702
Az egyszerű autós töltő a legjobb erre a célra, mert nincs benne semmilyen korlátozás a feszültségre. Nyugodtan kösd rá, és hagyd rajta. Az, hogy relatíve kevés áramot tud, nem gond. Annyit tesz, hogy lassan fogja feltölteni. Amikor átlépted a 14,4V-ot, lesd meg az órát, és rá 24 órára vedd le. Mindez alatt ne terheld, fogyasztót ne kapcsolj rá. Aztán majd írd meg, hogy miként volt... ;)

Építs, nagyon egyszerű, csak egy komparátor kell, meg pár egyéb alkatrész. Kb (relével együtt, ami a legdrágább) 1000Ft-ból kijön...
dr.pacmanVálasz erre
2012-12-13
15:35:23
Előzmény: Bous83 #36679#36692
Hello,

Tegnap mikor hazaertem 21 utan ramertem az akkukra es az egyik 12.82 a masik 12.96 on allt. Ekkor mar gondolom jo ideje nem volt toltes, de ez a majdnem ket tized azert erdekes emeletileg egy tizeden belul kene lenni a tolteskiegyenlitovel. Meg hagyom egyenlore menni aztan majd meg meregetem.

Nekem csak egy egyszeru autos akku toltom van otthon nem vagyok benne biztos, hogy az tud 14.4 et de majd megnezem, meg ha tud is azt ra lehet kotni nemtudom elbirna-e egy 160aH akku-t. Habar ha fel van toltve akkor ott nagy aramok mar nem folynak igaz? TMK-s tippet koszonom, most mindent kiprobalok, hogy megmentesem ezeket, sokat artani nem tudok nekik sajnos.

Homerseklet egesz evben 15-25 fok kozott mozog az nem kene hogy bekavarjon azert ranezek a naplo file ra mennyire vitte fel a feszkot a tolto.

Es van egy infom is: megkerdeztem a Panelectron on embert hogy lehet-e allitani a kikapcs feszultsegen azt mondta, hogy ez fix. Azon is gondolkozom, hogy epitek en egy "akkuk" ort ami kikapcsolja az invertert szimulalva a manualis kapcsolos kikapcsolast. Szerintetek?

Udv,
dr.pacman
2012-12-13
02:17:31
Előzmény: dr.pacman #36660#36679
Egy 20°-os ólom akkumulátor akkor van teljesen feltöltve, ha 24 óra árammentes idő (se töltés, se kisütés) után 12,6V felett van a feszültség. Tapasztalati adatként mondom, hogy az első magára hagyott 8 óra után néhány századnál többet már nem változik a feszültség, tehát ha este leszeded a sarukat, és reggel 12,6 felettit mérsz, teljesen fel vannak töltve. A kiegyenlítő jó dolog, de az akkun belül nem tudsz egyenlíteni, csak végfeszen tartással! Akkuja válogatja, a legtöbbnek 14,4V kell, de előfordul a 14,8V is (20°-on). Ha megkeresed az akkud adatlapját (a legtöbb akkura eleve rá van írva), biztos megtalálod. Na ezen kellene tartani hetente 8 órát. Ha gondolod, azzal se csinálsz túl nagy galibát, ha évente egyszer-kétszer 12 órára extra magas feszen, mondjuk 16V-on tartod az akkut. Az akkut két dolog nyírja. Ha mindig alacsony a fesz szulfátosodik, ha mindig túl nagy a fesz (mai autóknál ez az általános) akkor meg eloxidálódik. Azonban azt gondolom, hogy neked egy atom oxid sincs :D :D (mint ahogy a legtöbb ember szigetüzemű akkuján), szóval ha van hagyományos töltőd, kösd rá, és töltsd meg rendesen (16V 12óra) azokat az akkukat. Meghálálják... ;)


P.S. Lehet a megadott végfezsek nem 20-ra, hanem 25°-ra vonatkoznak...

P.S.2. Az összes ólomaksimat évente egyszer 14,4-re töltöm, ahol 24 órát tartom, majd jön 4 óra 17V, majd 8 óra 16V. (Amin nincs IVT töltő, azokat 1-2 havonta minimum 24 órán át végfeszen tartom. Amióta ezt csinálom, még nem dobtam ki akkut... ;) Előtte meg...

P.S.3. Ha 20-25 foktól nagyon eltér az akkud fesze, módosítani kell a végfeszültségeket. Ezt egy jobb fajta (IVT) töltő automatikusan megteszi. Pl ma néztem, az IVT 14,9V-ra töltött, és ott tartotta a fészerben (nem fűtött) lévő, jelenleg nem használt akkukat. Ugyan ez a rendszer a legnagyobb kánikulában csak 13,7V-ig töltött.


dr.pacmanVálasz erre
2012-12-12
20:39:51
#36660
Sziasztok,
Vettem tolteskiegyenlitot es be is van szerelve, es az elso proba elott hagytam csak tolteni a rendszert par napig, azert lettem ennyire lehangolt mert azzal ezt tudnom kene kontrollalni.
Ha feltoltott allapotban ramerek akkor 12.5 / 12.4 et mutatnak az akkuk ami elmeletileg jo.
Most akkor hagyom terheles nelkul menni par napos napon keresztul ami most lehet tobb mint egy het lesz akkor megnezem ujra mi lesz es orankent felirom a feszkot es beirom ide.
Koszonom!
Udv,
dr.pacman
2012-12-11
16:49:43
Előzmény: dr.pacman #36565#36611
Takyka nagyon jól írta, a leges-legfontosabb, hogy időnként legyen kiegyenlítő töltés!

Ha nem töltöd fel 14V fölé (per akku), akkor nem csak a két külön aksi kapcsai között lesz jelentős különbség, hanem az akkun belül, a cellák között is! Azaz attól, hogy átkötöd 12V-osra a rendszert, nem fog változni semmi, csak te nem fogsz róla tudni, mert az akkun belüli cellafeszekre nem tudsz rámérni. Minimum hetente, legalább pár órát legyen kiegyenlítő töltés, azaz teljesen feltöltött akkunál, végfeszültségen tartás! Ezek ha nincsenek meg, hamarabb kinyírod, mint a 10,8-ig való merítéssel...


2012-12-10
20:10:54
Előzmény: dr.pacman #36565#36571
Mielött nagyon belemelegedsz a párhuzamos kapcsolásba, legyen mindkét akksi teljesen feltöltve! Ha nagyon különböző állapotúak, akkor nagy töltő/kisütőáram indul meg és könnyen baj lehet belőle!

T.
dr.pacmanVálasz erre
2012-12-10
17:33:51
#36565
Hey,
Okes akkor hetvegen ujra megyek kabelezni, es 12v on jaratom a rendszert.
Koszi!
villam64Válasz erre
2012-12-10
12:55:18
#36551
Ahogy Takyka javasolja. Előbb 12 V-on párhuzamosan néhány napig tölteni lassún. És utána sorosítani.
2012-12-10
11:29:07
Előzmény: dr.pacman #36543#36546
Sima teherautó akkumulátorok, ráadásul a két db 4-es csoport nem is egyforma és nem is egy idős. Csak a sorba kötöttek származnak azonos szériából.

Véleményem szerint nem az akkuk típusa a fontos, hanem, hogy a sorba kötöttek egyformák legyenek és mindig legyenek feltöltve 14V fölé. Amikor a legjobban feltöltött akksi elkezdi bontani a vizet, akkor energiát már nem nagyon tárol és van ideje a kevésbé töltött akksiknak utolérni őt.

Üdv.


T.
Biosolar Forum  =>  Villamos energia tárolása  =>  Akku méretezés, méréslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva