English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Villamos energia tárolása  =>  Akku méretezés, méréslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2013-04-28
12:27:15
Előzmény: dr.pacman #37774#40464
Az akku aktívátorról jó a tapasztalatom.
Egy Perion akkut tart karban 11 éve.
A múltkor találtam meg a papírját és csodálkoztam is rajta, hogy már ennyi idős.
Az akku egy 30 éves Skodát szolgál ki.
Igaz hidegindítási problémái már vannak, ami nem csoda egy ilyen idős autónál.
2013-01-31
15:24:55
Előzmény: jtmaston #38166#38168
Szervusz Mátyás,

Egyetlen olyan ember sincs, aki megvette az összes akkufajtát, letesztelte őket, majd leírja neked-nekünk mit tapasztalt. Az, hogy ki milyet vett, és neki mennyit bírt, nem reprezentatív, ugyanis nagyon nem mindegy a napi DOD, és az, hogy milyen sűrűn volt pl kiegyenlítés, meddig merítette rendszeresen. A kocsiakkuk között jelentős különbség nem lesz. Előnyös ha nem zárt rendszerű, ugyanis ekkor évente egyszer pótolhatod az elfogyott vizet, ergo tuti tovább bírja az akku. (Bár jómagam a gondozás-mentest is felnyitottam, és azt hiszem valaki más is írta már ezt) Az élettartamot sima akkunál sokkal jobban befolyásolja a használat milyensége, mint a gyártó. Tehát ha nem szánsz rá annyi pénzt, hogy olyan akkut vegyél, aminél megadják különböző DOD mellett várható élettartamot, akkor törekedj a minél olcsóbb-nagyobb akkupakkra, és megfelelően használd!!! (pl. ne merítsd 10,8V-ig!!!)

P.S. http://biosolar.hu/forum/show/31067#31067 --> én nem szidom az energy bull aksikat, 6,5 éve megvan, volt néhány 10V alá merülése is, olykor 17V is előfordult rajtuk, (ezek figyelmetlenségek miatt sátrazáskor) kb 50-80 db 90%-os DOD, és volt 100-200db 20-30%-os DOD. Bár már tapasztalom a belső ellenállás növekedését, a csökkent kapacitást, de alapvetően jól bírják...

P.S. Félreírtam az előző hsz-emben, a DOD a kisütés mértéke, azaz ott 20%-ot akartam írni... ;)
jtmastonVálasz erre
2013-01-31
13:03:13
Előzmény: Bous83 #38150#38166
Szia,

Az akku kérdést kicsit részletesebben ki tudnátok fejteni, hogy milyen típust szabad megvenni? Az Energy Bull-t ha jól értettem ti is szidjátok. Hasonló árban a többi autóakksi tokozású munkaakkumulátor (pl. E-Nex, Deta stb) is hasonlóan gyenge ciklusállóságot mutat? Van, amelyik picit jobb a többinél?

Mi lehet fajlagosan az olcsóbb a 27Ah átlagos napi terhelésnél?
- közönséges teherautó akkumulátor 155Ah@83% DOD,
- közönséges autó akku 2x100Ah@87% DOD
- nyitott ólomsavas munkaakku (pl. EnergyBull) 130Ah@79% DOD vagy 100Ah@73%

Mivel a töltésvezérlő 10A névleges teljesítményű, így az akkunak sem kell igazából 100Ah-nál nagyobbnak lennie. Arra mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy a töltésvezérlőnél a 10A azt jelenti -e, hogy a 10A feletti áramot az inverter felé közvetlenül továbbítani sem tudja? Vagy csak az akkutöltő felé nem tud többet? Mondjuk a PV panelek közel sem lesznek ideális dőléssel beállítva, így a 200W névleges teljesítményt sem hiszem, hogy megkapom.

Mátyás
2013-01-30
20:16:48
Előzmény: jtmaston #38148#38150
Szia,

Örülök, hogy bérház ellenére is alkotsz... ;)

Az Akku tekintetében:

Azért nem találtál ciklusadatokat, mert annyira rosszak, hogy nem merik megadni. Nem véletlen, ezek kocsiakkuk, azaz a használat zömében 95% és 100% közötti töltöttségen vannak, és még így is csak pár évet bírnak. Egy sima autóakku kb 300 ciklust tud. Lehet vicces, de fontos, hogy ne merítsd. :D Szóval minél inkább csak a tetejét használod, annál több ciklust tud, annál jobban szereti.

A töltőáram mindenképp korlátoz, nem szabad a kapacitás tizede fölé menni. Szal ha van 200W napelemed, akkor 0,85 fénynél a maxi töltőáramod elvileg akár 14A is lehet. (A kínai töltő miatt nem lesz) Szóval ez alapján ehhez min 140Ah kellene, ha hosszú életű rendszert szeretnél...

Valamint ekkor (140Ah/27Ah) egy teljes ilyen ciklus kb 20% DOD, tehát e szempontból is optimális.

Remélem segítettem,
Üdv,
Bous
jtmastonVálasz erre
2013-01-30
14:52:32
#38148
Sziasztok!

Hobbiból kísérleti jelleggel kis szigetüzemű rendszert szeretnék építeni Budapest belvárosában, egy bérház oldalára. Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt - korábban nem is gondoltam volna, hogy napelem témában ilyen élet van itthon. Egyelőre két 100W-os polikristályos panelt vettem, 10A kínai mppt töltőt, és egy 300W színuszos invertert. A nappali szoba elektronikai egységeit látnám el vele (TV, PC, videó, laptop stb). Az elmút két hétre átlagolt felhasználás mindezekre 325 Wh naponta 300W körüli csúcsfogyasztással (ha a PC+TV+Videó+zene együtt megy), egy 12V akkura cirka 27Ah kivétel jutna naponta. Jól gondolom, hogy kell a 100Ah akkumulátor?
Szeretném olcsón megúszni, a későbbi fejlesztés lehetőségének megtartásával.
Milyen akkumulátort ajánlotok? Ahogy elnézem a megfizethető akkuk az ólomsavas munkaakkumulátorok (Banner, Exide stb). Az eddigi tapasztalatok szerint az itthon egyszerűen beszerezhető olcsóbb típusok közül mit ajánlanátok? A legtöbb típushoz nem találtam a ciklusállóságról információkat.

A válaszokat előre is köszönöm
villam64Válasz erre
2013-01-21
17:02:27
Előzmény: dr.pacman #37884#37896
A tetején van gomb a kijelző csatlakozó közelében, alul sorkapocs, ez meg a felső szellőzőn.. Az kapcsolja a dc kimenetet, és vált egyben a töltési módok között is, sajnos. Külön kellene.
dr.pacmanVálasz erre
2013-01-21
12:52:08
Előzmény: villam64 #37828#37884
Azt, hogyan lehet?
Koszi!
villam64Válasz erre
2013-01-19
08:12:37
Előzmény: dr.pacman #37827#37828
Megnéztem az mppt be-ki. Az a szulfátmentesítő üzemmód, amikor áramlöketet ad az akkura. Azt kikapcsolnám a helyedben, a dc üzemmód bekapcsolásával.
dr.pacmanVálasz erre
2013-01-19
07:32:36
Előzmény: takyka #37825#37827
Hello,

- Villam64 koszonom megnezem
- A terheles a CCTV meg a Router + ADSL modem ez megy 7/24h ban. Neztem fogy mero konnektorral ami ugye csak kozelito ertek nappal kb 80w, sotetedes utan 110w volt a fogyasztas. Ezen a koron szokott meg logni a laptop + led es lampa az asztalomnal de ugye az nem allando terheles. Ezzel a fogyasztassal viszi le 21V a 24 es part az inverter. Akartam meg sokkal tobb mindent raakasztani, de eddig nem jott ossze.
- Csatolok egy kepet a helysegrol, a lepcso ami elmegy felette arra en furtam lyukakat anno, ennyi a szellozes az is a belterbe. Ezert vakarom a fejem, + amikor az invertert ki-be fogom kapcsolni [megcsinalom ezt az aramkort es majd en kapcsolgatom "kezzel" a fokapcsolojat az inverternek] akkor ott lehet lesz szikra....

www.docs.google.com/folder/d/0B8RsGP6pb7XxQU9CUHpzYTA4X2s/edit

Udv,
dr.pacman
2013-01-18
22:48:45
Előzmény: dr.pacman #37823#37825
Ha jól emlékszem nem irtál semmit a terhelési oldalról. Milyen jellegű a terhelés, Mire használod az energiát?

A 21V lekapcsolási fesszel nem lenne semmi gond, ha ez intenzív terhelés mellett történne. Ha csak néhány W, néhány 10 W terhelés van és úgy megy le 21V-ig, akkor bizony túlságosan kisüti az akksit.
Ólom akkumulátor esetében nem alkalmazható a feszültség figyeléses lekapcsolás. Annyi mindentől függ az adott töltési szinthez tartozó feszültség, hogy mindet figyelembe venni nem nagyon lehet. A töltésáramlást kell(ene) mérni és abból következtetni a maradék kapacitásra. Ilyen vezérlő nem tudom, hogy létezik-e ker. forgalomban.
A másik dolog, hogy kisütés után a lehető leghamarabb el kell kezdeni az akksi töltését, nem szabad üresen hagyni napokig. Különben a szulfátosodás hamar megeszi.
Szerény véleményem szerint, ha van a kazánházon valamilyen szellőzés, akkor nem kell aggódnod a gázképződés miatt. Vagyunk egypáran, akik lakáson belül tart(ott)unk ólom akkukat. Persze, nem kell 14,4V felett rendszeresen forralni a cuccot.

T.
villam64Válasz erre
2013-01-18
20:36:33
Előzmény: dr.pacman #37823#37824
A legdrágább a szigetüzem. Nekem az elektromos kerékpárba 8 db 24 Ah akku 125 ezerbe kerül. Ezt szilikonosnak nevezik. Zárt mint a zselés, hasonló, csak szerintem jobb. Neked nincs néhány 100 W állandó fogyasztásod? Amit egy kisebb hálózati inverterrel lehetne kompenzálni.
www.green-scooter.hu/szilikon.html
Bár nekem az elektromos kerékpárhoz inkább 5h-s kellene, nem 20h-s. 10h-s volt benne. Ámbár most látom, hogy 2-5h-s.
dr.pacmanVálasz erre
2013-01-18
19:50:03
Előzmény: takyka #37818#37823
Szia,

- Koszi, akkor megkerdezem Ot hatha.
- panelectron sw2000 synchron inverter- a 24V rendszert 21V ig huzza ami 10.5V/akku, elnezest ha felreertheto volt
- Akkumulatorra valami javaslat? "Lakoterben" van csak olyan johet szoba aminek nem kell szelloztetes, probaltam visszanezni nem tudtam mondtam-e mar, gyakorlatilag a kazanhazban vannak.... ott nem lenne jo gazkepzodes

Nagyon koszonom!
Udv dr.pacman
2013-01-18
14:14:32
Előzmény: dr.pacman #37774#37818
Szia,

Azóta megnéztem a grafikont másik gépről. Az alapján 3 akku kuka. Megpróbálkozhatsz az emelt feszültségű szulfátmentesítéssel, de nem bíztatlak semmi jóval.

Jól értem a 4. pontot? Az invertered 10,5V-ig meríti a 2db, sorbakötött 12V-os akksit?

Payagyerek szokott ráolvasással és fekete mágiával akkukat feltámasztani, :-)
de azok tudtommal nem szelés akksik.

Ha új akksikat veszel, az ne zselés legyen. Azok legnagyobb előnye ott van, hogy nem folyik ki belőle semmi, ha fejre állítod. Mivel telepített alkalmazásról beszélünk, ezért ez nem jellemző probléma.

T.


dr.pacmanVálasz erre
2013-01-16
20:05:19
Előzmény: takyka #37685#37774
Hello,

1, csinaltam egy h4-es izzobol egy muterhelest, gyakorlatilag egy 12V izzonak a 55/60W szalat parhuzamositottam es azt kotottem ra, multimeter szerint ez ~9.3A terhelest csinalt

2, Nekem lejon a doksi nezd meg a tobbi tab ot is benne az elso van a grafikon azt csak magam szorakoztatasara csinaltam a tobbin ott vannak az idok meg a mert feszultsegek. Ha nem tudod letolteni szolj akkor elkuldom privatban a file-t

3, Az akkukat a solar rendszerrel toltottem fel az MPPT elment 28.8 ig a toltessel napok ota igy nem is toltott bele tobbet. Aztan kikapcsoltam es 1 nap mulva mikor beallt a feszultseg megcsinaltam a terhelest.

4, a rendszer 2-2 sorosan illetve parhuzamosan kapcsolt ugyanolyan akkubol allt, de sajnos tolteskiegyenlitot csak most vettem nem olyan regen illetve a feszultsegeket sem figyeltem sajnos nem gondoltam, hogy baj lesz. Egyebkent egy SW-2000 ult rajta, de az meg 10.5V ig nyuzza a rendszert arra majd most csinalok egy panelt ami 12/24V nal majd kikapcsolja az invertert a manualis kapcsolot hasznalva.

5, az akku regeneratorrol van valakinek hosszu tavu tapasztalalta?

6, AGM akkukat sikerult mar valaha ujraeleszteni?

Komment?

Koszi!
Udv dr.pacman
2013-01-13
20:11:08
Előzmény: dr.pacman #36895#37685
Nem látszik a google docsos infód a kisütésről!
Amit a töltésről írtál, az alapján nagy a baj. :-(
A 12,3V üresjárati feszkó kb. 60% töltöttségi szintnek felel meg. A töltőd, amennyire a képről megállapítható kb. 4-6A töltőáramot tudhat csúcsban.
Az akku gyakorlatilag 43 percen keresztül vett fel töltést. Ezek alapján belement talán 2Ah.

Miwlőtt bármilyen új akksit veszel, alaposan körül kéne járni, hogy mitől ment tönkre, mert könnyen a többivel is ez történhet!

T.
2013-01-13
17:08:15
Előzmény: dr.pacman #37682#37683
dr.pacman,

Milyen terhelést akasztottál rá?

dr.pacmanVálasz erre
2013-01-13
16:36:12
#37682
Sziasztok,

Sikerult megcsinalnom a kapacitas merest, bar ne tettem volna :(. Szivessen vennek [maganba is ha nem lehet reklamozni] helyeket ahol akkukat lehet vasarolni, es van tapasztalat veluk. Valami bevalt tipus amit ti hasznaltok, eseleg tobb embernek is van stb.

Itt vannak a meresi eredmenyek ha valakit erdekel:

www.docs.google.com/file/d/0B8RsGP6pb7XxU3oxb1JULWluNmc/edit

Udv,
dr.pacman



dr.pacmanVálasz erre
2012-12-17
10:04:45
#36895
Hello,

A kovetkezore jutottam hetvegen: nekem csak egy ilyen toltom van [lasd csatolt kep] ezt akasztottam ra 1 db akkura amirol minden mast levettem 12v/160Ah akku.

11:00 uresen 12.3 V [napelemek toltottek/ innen jott az IVT nek az impulzus kerdese]
11:00 tolto bekapcs 13.3 => 2perc 13.5
11:08 13.87
11:24 14.16
11:43 14.44
11:55 14.73
12:00 14.78 => tolto kikapcs
12:03 12.75V

A "jo" par akkun mertem toltest, azokat mostanaban nem gyilkoltam csak a tolto toltotte oket neha 13.93/13.89V szoval azok kezdenek egy szintre jonni. Egyenlore ennyi majd ha lesz idom a masik rosszat is megnyomatom kb eddig es csinalok rajtuk kapacitast merest is ha lesz ido. Egyenlore a karacsonyi "remalom" mindent ledaral ami ele kerul ;)

Udv,
dr.pacman




payagyerekVálasz erre
2012-12-17
08:50:25
#36885
Fincsi téma!

Én a MÉHtelepről visszakukázott akksikat evvel töltöm: www.elektropower.hu/EPO%20230.pdf
Persze 1 csipetnyi átalakítás után, mellyel kapcsolható 24-12V és szabályozható 0-10A között. Mivel ugye a panelján ezen lehetőségek adottak voltak.
Jelenleg a kocsimban is ilyen kukás akksi figyel, amit már egyszer kidobtak. Már a második telét tölti, pedig a jelen télen is voltak huncutul csípős hajnalok (mégis lelkesen serget).
A kolegám is ilyen újraélesztett akksival virgonckodik a kocsijában (ő is 2 éve).

Én is szoktam túlfesszel tölteni, úgymond "megrúgatni" alvó álmából. Jelenleg is van itt 2db 100Ah-s akksi, melyek már remekül hasítanak.
Amit észrevettem:
Ha túlfesszel csapatom fix. áramon, akkor az indításkori túlfeszültség csökken idővel (megy lefelé a fesz.). Talán a habzás leráz valamit a lemezek felületéről, szabaddá téve azokat és így le tud csökkenni a belső ellenállása ideálisra.
Franc tudja.









A kis 7,2Ah-s akksi képét azért raktam be, mert az van ráírva, hogy 14,4-15,0V.
2012-12-16
21:34:33
Előzmény: takyka #36861#36867
Ez akkor jó móka, ha gondozásmentes az akku, és mégis feltöltöd... ;) Aztán meg beteszed a 80Ah-st egy Ignis-be... ;)
2012-12-16
21:32:52
Előzmény: takyka #36860#36866
igen, én is csodálkoztam rajta, valszeg már nagy a belső ellenállása is. Ezért most csinálok egy lassú merítéses Ah tesztet, kíváncsi vagyok mi jön ki.

Az akkut egy barátom vette a vaterán, egy másik ugyanilyennel, használtan! Aztán 24V-on sziget üzemben, kb 200W PV-vel, 1kW-os inverterrel használta, általában minden nap este felé kivette az aznapi hozamot. Persze néha nem, így időnként volt kiegyenlítés. Aztán 1-2 év után lehalt a másik akku, így ezt nekem adta, elkunyiztam... ;)

Már 35Ah kijött, 11,46-on tart, épp 3,2A vesz fel a "nagy-gömbös" nem halogén refije.
2012-12-16
20:58:41
#36861
Verem a fejem a falba! Papolok itt az akkumulátor egészségének óvásáról, közben meg elqrom a jó kis akksimat...
Tegnap, miután leakasztottam a töltőt róla, megnéztem a savszintet. Döbbenten láttam, hogy kiállnak az elektródák a savból. :-(
Visszagondolva, kb. 1 évvel ezelőtt ellenőriztem, amikor konstatáltam, hogy közelít a minimumhoz a szint, fel kell tölteni. Persze elfelejtődött a dolog és mivel teszi a dolgát észrevétlenül, ezért így is maradt.
Ami érdekes, hogy a közel négy éves akkuba eddig még soha nem kellett utántölteni (lásd előző hozzászólásban az üzemmódot), három év alatt csökkent maxról minimumra a szint, egy év alatt meg mégegyszer annyi víz elfogyott.

Ha majd lessz időm, csinálok egy kapac mérést...

T.
2012-12-16
20:48:54
Előzmény: Bous83 #36844#36860
1. ilyen setup mellett én is nyugodtan aludtam volna. lásd 3. pont

2. A zselés akksid konstans áram hatására csökkenő feszületet mutatott? Ez érdekes.

3. 12,46V nyugalmi fesz az ~75% töltöttséget jelez szobahőmérsékleten. Elvileg tehát 20Ah-t lehetett beletölteni. 2A töltőárammal számolva az 10 óra töltési időt jelent. Ezek alapján a 1/4 óra után mért 14,92V nem kóser. Ez is érdekes

Készenléti áram:
Nekem egy energy bull 100Ah/20h van. Pincében tárolom, konstans 13,8V/10A-el töltöm amikor van éjszakai áram. A terhelés oldal 1A folyamatos. Nagyon ritkán fordul elő, hogy 15%-nál több töltést vegyek ki belőle újratöltés nélkül (lásd előző grafikonom). Ilyen felhasználás mellett mértem a 15mA-t egy hétvége végén (gyk. 48óra töltés után).
13,8V feletti feszültséget tegnap látott először két év után!

Targonca akku szintén folyamatosan a töltőn csücsül, heti egy-két alkalommal használjuk. Ekkora áramot ír ki a töltő. A pontosságáért nem vállalok felelősséget...

Autó akku, csak de... Feledékenység:-)

2012-12-16
18:18:46
Előzmény: takyka #36814#36844
Zselé:
Rajtahagytam éjszakára 2A áramkorláttal a 80Ah zselésen a tápomat. (most kezdheted siratni, szegény, megnyúztam, tönkretettem sokadszorra. :) Nem is értem, hogy mért működik még... :P) Induló fesze rég magára hagyva 12,46V volt. Először kb negyed óra után felment 14,92-ig, majd rá egy órára 14,89 volt. Lefeküdtem. Reggelre meg 14,74 várt!

Lé:
13,8-on tartáshoz kiegyenlített, feltöltött, békén hagyott akkunál saját méréseim alapján 100Ah/1W kell. (ez 70mA) Bár lehet ennyivel más volt az én Banner akkum, amin mértem. (napelemes szivattyúnál megtalálható a fényképe) A 14,4-en tartáshoz már 1,5W kellett (szobahőmérsékleten) Ahhoz, hogy ennyire lecsökkenjen, több nap kellett. Műhelytápommal szoktam ilyesmiket mérni, azon van fesz és áramkorlát is. beállítom 5A 13,8-ra, ráakasztom, és várok. Az áramkorlát LED kialvása (azaz az akkupakk elérte a 13,8-at, és kevesebb, mint 5A vesz fel) után 1 nappal még 200mA-t vett fel, rá egy napra 120mA, rá egy napra 80mA, rá egy napra meg 70mA-en állt meg, tovább nem csökkent több nap után sem. Hozzáteszem, ezt egy sátrazás után néztem, amikor néhány nap alatt többször merült 10,8-ig, és sok félig töltés volt, talán egyszer érte el a 14V-ot, tehát valszeg volt bőven szulfát, meg kiegyenlítendő cella is.

Más:
"A céges targonca töltője szerint az ősöreg 48V/640Ah akkupakk 55,6V-on 100mA körül eszik." Ezt el sem akarom hinni, ez irreálisan kevésnek tartom! Bár páncélelektródást még sosem mértem...

"A töltőm az 55Ah-s autóakkumat röhögve elviszi 16V-ig" Honnan tudod? Csak nem?... :D :D

"A szulfátosodást meg nem visszaalakítani, hanem megelőzni kell!" Tényleg??? Kérlek...

"Azért hálás ez a téma mert olyan mint a vallás. Hiszünk valamiben, de bizonyítani sem pro sem kontra nem lehet. :-)" a legszomorúbb, hogy biztos vannak olyan kutatóintézetek, akik szétboncolták, széttesztelték az ólomaksikat, a köztudatba pedig a mai napig nem hagyják, hogy hiteles infó kijusson. (minél előbb lehalnak, annál többet vesznek) Mindenki az olvasottak és tapasztalatai alapján összeteszi a képet, ami valóban, egy idő után hitté válik... Én hiszek!

2012-12-15
22:14:21
Előzmény: Bous83 #36806#36814
A tesco gazdaságos 4A-es akkutöltőm 14,4V-nál lazán nyom 0,9-1A -t.

kukmál ide:




Délután ráakasztottam a 100Ah-s banneremre, ez lett az eredménye. Az akkun folyamatosan van ~1A terhelés, (azt látod a grafikonon, nem a töltőáramot). Ennek ellenére az akkufesz mostanra elkerülte a 14,4V-ot.

A teljes töltéshez tartozó áramot egy kissé eltúlzod szerintem.
Vagy egy éve mértem a teljes töltöttséghez tartozó áramot 13,8V -on és biza 15mA -re jött ki. Azt nem tudom mennyi lehet 16V-nál, de nem is akarom a saját akkumon lemérni. :-)

A céges targonca töltője szerint az ősöreg 48V/640Ah akkupakk 55,6V-on 100mA körül eszik.

A töltőm az 55Ah-s autóakkumat röhögve elviszi 16V-ig, a fentiek alapján simán megcsinálja ezt egy 160Ah akksival is.

Zselésre én véletlenül sem akasztanám rá!

Száz szónak is egy a vége, ahhoz, hogy egy ciklikusan használt akkumulátortelep cellái kiegyenlítődjenek, elegendő 14,4V-on tartani néhány órát, nem kell semmi hókuszpókusz.

A szulfátosodást meg nem visszaalakítani, hanem megelőzni kell!
Az rendszeresen, minden ok nélkül végzett (főleg évenként egyszeri) szulfátmentesítésnek azért nem látom értelmét, mert csak a friss 1-2 hetes szulfátot lehet visszaalakítani. Az öregebb már lerobbanthatatlan.

Azzal egyetértek, hogy ha egy löttyös akku 12,4V alatt volt tárolva egy hétnél tovább (minél kisebb fesz annál rövidebb idő után beindul a szulfátosodás), akkor legyen 16V-os "főzés". Különben felesleges.

Azért hálás ez a téma mert olyan mint a vallás. Hiszünk valamiben, de bizonyítani sem pro sem kontra nem lehet. :-)

T.


Biosolar Forum  =>  Villamos energia tárolása  =>  Akku méretezés, méréslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva