English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - 4karikaslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
4karikasVálasz erre
2013-12-11
17:43:10
#44165
A puffert így gondoltam bekötni, hogy ne legyen túl magas szerelvény a tartály fölött a szigetelés miatt.



2013-12-09
19:35:28
Előzmény: 4karikas #44120#44121
atfutva szerintem jo lesz!
4karikasVálasz erre
2013-12-09
19:21:04
#44120
Na megrajzoltam, hogy kb hogy néz majd ki a fűtésem ha átalakítom mi a véleményetek róla? jó lsz ha így kötöm be? Azért van ennyire besűrítve minden a kandalló köré mert a nappaliban nem akarok mindenhol csőcsatlakozásokat meg szivattyúkat és így le tudnám burkolni a kandallóbetét körbe építésével mindet csak a 4 cső futna a nappali falán ami a radiátorokhoz megy meg ami a pufferhoz és a visszatérők meg a másik irábnyba menne a TT csöve a padlás felé.




villam64Válasz erre
2013-12-08
10:42:02
Előzmény: zsezse #44088#44089
Lehet, hogy elég, de biztonságosabb, főleg, ha ott van feleslegbe. Nagyobb ingadozást megenged. Két emberes a felvitele. A kéményhez lehet rögzíteni. Én csöveket tennék rá, és nekitámasztanám a kéményhez és hozzákötném. Így a lemenő csövek nem lennének kitéve fagyveszélynek, mert csak a födémmel érintkezik. Átlátszó műanyag cső is megteszi összekötésnek. És szigetelt a tartály.
2013-12-08
10:01:50
Előzmény: villam64 #44084#44088
villam64

szerintem felesleges egy 200L-es bojlert felcipelni a padlasra, amikor kvazi 50L is eleg lenne neki
azt azert meg is kell mozgatni + rogziteni!
nekem 150L van fenn 2400L vizhez!
villam64Válasz erre
2013-12-08
09:07:43
Előzmény: 4karikas #44082#44084
Nyitott rendszerre nyitottat kell tenni. A zártat nyomás alatti rendszerre kell tenni. A puffertől ne sajnáld a tágulásit. 200 litert is összecsomagolhatsz. Kidobott villanybojler is jó tágulásinak, ha nem lukas a tartály. Nem kell szigetelni, mert már le van. A csövezés ami lefagyhat a padláson. Azt kell minimalizálni. De a padláson fagy mentes opciónak a fűtőszál is beköthető, ha működik. Mondtad, hogy van 200 literes tartályod. Ha nem azokat használod puffernek, akkor jó tágulásinak.
2013-12-08
09:03:02
Előzmény: 4karikas #44082#44083
4karikas
ez sokmindenen mulik, de alapvetoen neked kell dontened. A nyilt rendszerek elonye, hogy olcsobb, "biztonsagosabb", ha korrektul meg van csinalva, de mivel nyilt, ezert az oldott oxigen miatt nagyobb igenybevetelnek teszed ki a vas alkatreszeket a rendszerben (pl Kazan), a parolgas miatt esetleg neha utantoltesre lehet szukseg.

ha nyilt rendszert csinalsz, a kovetkezokre figyelj oda:
-a tagulasi tartaly a futesi elemek felett kerulhet csak elhelyezesre. ha ez a (futetlen) padlas, akkor annak fagymentesiteserol is gondoskodni kell.
Ez lehet extra szigetelessel, vagy "atfolyos" rendszeruve atalakitassal, hogy a tartalyon mindig atfolyjon egy keveske viz, ezzel is melegen tartva azt. (ehhez 2 vezeteket kell felhuzzal a tartalyhoz)
-ha fagydugo alakulna ki pl a felmeno agon, akkor a rendszered ZART rendszer lesz TAGULASI TARTALY NELKUL! Ezert feltetlenul ajanlott, hogy egy biztonsagi lefuvo szelepet epits be nyilt rendszer eseten is a kazan eloremenobe.
-a tartalyhoz javasolt egy direkt felszallo agat felvinni kozvetlenul kazantol, mely keresztmetszetben megegyezik az eloremenovel (pl ha 28-as rezscsovel szerelted a gerincet, akkor annyival), es nem lehet elzaro elem a tartaly es a kazan kozott. Ha megis raknal csapot, akkor azt le kell biztositani, hogy ne lehessen elzarni. (a csap leszerelese nem biztos, hogy jo otlet, mert igy szemrevetelezessel nem lehet ellenorizni, hogy valoban nyitva van)
az ordog nem alszik, ezeket apro odafigyelessel konnyu betartani, megvalositani!
-a tagulasi tartaly meretezese nyilt rendszernel viszonylag egyszeru: az osszes vizmennyiseg 4%-a fog tagulni fizikailag +4C es +95C kozott, de mivel pontosan nem tudod megmondani a csovekben/radiatorokban levo vizmennyisegeet, ezert 7%-kal szoktunk szamolni. (szoval az pl. 500L puffer + 100L kazan hoz szoktunk 42L tagulasit felrakni), a 90L boven eleg lesz. a legegyszerubben egy regi kiszuperalt villanybojlerbol tudod elkesziteni, a lenyeg, hogy a bemeneti csatlakozot erdemes az alaplapra attenni, mert az 1/2" bemenetek kicsik! Az alaplapra kell heggeszteni egy 1" hegesztheto menetes veget. Ez egyben mar hoszigetelt is. a tulfolyonak megfelelo a bojler meleg aga.

-zart rendszereknel ennel joval bonyolultabb es koltsegesebb biztonsagi berendezeseket KOTELEZO beepiteni. Nyilt rendszereknel is beepithetok ezek, de altalaban nincs ra szukseg, anelkul is eluzemelnek.
1) lefuvo szelep(ek): celszeru kettot berakni, ha az egyik esetleg csodot mondana vagy keves lenne, egyet az eloremenobe, egyet a visszaterobe.
ezeket a biztonsagi szelepeket nem szabad csappal elvalasztani a kazantol.
2) biztonsagi hutokor: ez elengedhetetlen: egy STS20 termoszelep es egy hocserelo beepitesevel lehetoseged van arra, hogy ha a kazan eleri a 95C-ot, akkor a termoszelep kinyit es a hocserelon at halozati hidegvizzel huti a rendszert. Ezekbl van olyan fajta, ahol a kazan viz nem kerul cserere, csak a hocserleon keresztul hut, de van olyan is, ahol a meleg kazanvizet nyomja ki es helyere hidegvizet enged. Ez utobbi bar valoszinuleg hatekonyabb, a rendszert jobban igenybe veszi szerintem+a friss viz mindig oxigent es vizkovet visz be a rendszerbe.
3) celszeru egy szunetmentes aramforrast a szivattyuk melle telepiteni, ezzel is megelozve a bajt.
-a zart rendszer elonye, hogy a tagulasit nem kell a padlason elhelyezni, barhol elrakhato, celszeruen a kazan kozeleben.
-ha modern gazkazan is lesz a rendszerben, akkor azok altalaban csak megfelelo viznyomas mellett uzemelnek, ehhez zart rendszer szukseges
-a zart tagulasi tartalyok meretezeserol a neten talalsz kepletet.

es hogy melyiket valaszd? ezt neked kell eldontened:) odafigyelessel a zart rendszer is lehet biztonsagos, figyelmetlenul kezelve a nyilt is lehet veszelyes.
nekem nyilt rendszerem van, de nalam csak a helyhiany es a koltsegek voltak a szempontok.
4karikasVálasz erre
2013-12-08
00:13:29
Előzmény: villam64 #43886#44082
Tágulási tartályból nyitottat vagy zártat érdemesebb beépíteni? Arra gondoltam egy nyitott 90 litereset teszek a rendszerbe. Mivel most egy 30 literes van csak de így időnként lelevegősödik a rendszer, hogy miért azt nem tudom.
villam64Válasz erre
2013-12-07
09:00:58
Előzmény: 4karikas #44069#44072
Szerintem sem kell párazáró. Nekem volt kint a puffer. A tető, mely megfelelően túlnyúlva elviszi a vizet, az igen. Megfelelő lejtéssel.
2013-12-07
08:51:42
Előzmény: 4karikas #44069#44071
de van:) Arduinonak hivjak! ;) Igaz, tobbet kell vele bibelodni, de olyan lesz, amilyet te akarsz.
egyebkent szerintem nezz szet pl a DeltaSol vezerlesek kozott, valoszinuleg van olyan, ami neked megfelelne.
Ha kulterbe teszed, akkor en minimum 20-30cm kozetgyapotot tennek ra, esetleg ugyanennyi hungarocellt es purhabbal osszegyogyitani a tablakat, amennyire lehet. szerintema parazaro folia nem felteltneul indokolt, itt nem fog para keletkezni, de az esotol es nedvessegtol mindenkeppen vedeni kell!

4karikasVálasz erre
2013-12-07
03:24:52
#44069
Valami olyan vezérlő nincsen ami egyben tudná vezérelni ezt az egészet. A két szivattyút indítani leállítani 2 helyen vízhőmérsékletet mérni és még a szoba levegőjét is mérné? Meg ha kültérbe teszem a tartályt mennyi szigetelés kell neki? Fal sarokba fog kerülni kőzetgyapottal akarom szigetelni azt pedig párazáró fóliával majd a két oldalát és a tetjét deszkával körbeépítem.
4karikasVálasz erre
2013-12-07
00:00:52
Előzmény: zsezse #44066#44067
Köszi.

A csőtermosztát ott van most is. még nem nagyon vagyok jártas ebben a fűtésrendszer témában mert nem rég óta van saját házam és most építgetjük, hogy minden jó legyen azért kérdezek ennyi egyértelmű dolgot.
2013-12-06
23:07:05
Előzmény: 4karikas #44065#44066
4karikas
nekem kb 7 meter 28 as cso valasztja el a VTC-t a kazan kimenetetol.
a VTC alapbol nyitott, de csak a kazanban engedi keringetni a vizet, rogton vissza is forgatja a vizet a kazanba.
a szivattyud erzekelojet (pl csotermosztat) a kazan kilepo csonkjara kell rogziteni es akkor amint 60 fokot eler a viz hofoka kapcsolja a szivattyut, nem lesz gond.

4karikasVálasz erre
2013-12-06
23:02:17
#44065
Az jutott eszembe, hogy ha a kazánvédő kb 130 cm-re kerül a kazán kivezetésétől akkor mire ott 60 fokra melegszik a víz nem fog megforrni a kazán? vagy ez a szelep már nyit kisebb hőfoknál is és 60-nál éri el a teljes nyitottságot?
4karikasVálasz erre
2013-12-04
22:27:18
Előzmény: villam64 #43957#43984
Értelek, akkor nekem nem sokat engedne szerintem mert a kandalló mindig 65-70 fok körül van és ha lesz pufferem járathatom nagyobb huzaton ahol még melegebb lesz viszont a VTA-t nem állítanám 55 fölé mert a radiátoroknak az elég.
villam64Válasz erre
2013-12-04
07:04:40
Előzmény: 4karikas #43956#43957
A VTA a beállított értékig átenged. Ez a SZ2 leállása után hullámzó víz mennyiséget átenged. Valamennyit. Ha nagyon közel van a beállított érték a kazán hőmérsékletéhez, akkor sokat. Kiszámíthatatlan. Ezt a radiátor themofejek tudják még tovább csökkenteni. Nálam a szobatermosztátos helyiségben is 23 °C táján zár a radiátor thermofej, míg a szobatermosztát 21 °C-on dolgozik. A szobatermosztát 0,2 °C-ra kapcsol, az 50 fokos vízzel így is 0,5 °C kilengése van. http://wea.biosolar.hu/channels/48/ A nagyobb értékek a fűtésből adódik, a kisebb a puffer (2000 L, 80 m2-re, 4 radiátor). http://wea.biosolar.hu/graphs/50/ De nálam nincs a nálad berajzolt megoldás. Viszont mindenhol van radiátor thermofej, ahogy leírtam. Tehát én nyugodtan ajánlom a szobatermosztátos helyiségbe is. Ez nem a kandallós fűtésem. Az épülget.
4karikasVálasz erre
2013-12-04
02:43:39
Előzmény: villam64 #43955#43956
Értem, tehát amikor a kazánköri szivattyú megy és a puffert fűtöm akkor a tetején bemegy a melegvíz és alul jön ki a hideg, de mikor a radiátorköri szivattyú megy akkor az a tetején fog szivní meleg vizet és alul nyomja vissza a lehült vizet. Ja és még egy kérdés amikor a szibatermosz lekapcsolja a 2-es szivattyút de még fűt a kandalló és megy az 1-es szivattyú akkor az gondolom tölti a puffert és ezmellet a radiátorokba is nyom vizet amit a VTA beállított hőfokon beenged. Vagy a VTA teljesen elzárja ilyenkor az utat?
villam64Válasz erre
2013-12-03
23:37:17
Előzmény: 4karikas #43954#43955
Igen, így érdemes. Ott, amit rajzoltam villanybojler szerűséget, ott is felülre megy a meleg, mert az a cső végig van.
Például lehet úgy, hogy tartály kimenete, arra T, melynek közepén merülő mérőpont, majd T, közepe tovább menő, teteje légtelenítő. Kicsit magasít. Ha nem lehet így, akkor meg kell keresni az ideális bekötést. Ez is lehet a másétól eltérő, csak működjön. Arra kell gondolni, hogy a meleg a felső csonknál van, tehát attól nemigen távolodhatok el mérés szempontjából.
4karikasVálasz erre
2013-12-03
23:19:23
Előzmény: villam64 #43936#43954
Tehát akkor ha álló tartályom lesz felülről kössem bele az előremenőt egy T-vel amibe beépítek egy légtelenítőt majd alulról kössem be a visszatérőt? A hőfokjeladót pedig szintén a tartály tetejébe tegyem?
villam64Válasz erre
2013-12-03
07:28:08
Előzmény: 4karikas #43934#43936
Most megint keveredés van. A rajzomon nem alulról töltés, hanem felülről töltés van. A meleg víz mindig felül van, ezért, hogy kivehessük a tartályból, akkor azon a magasságon mérünk, ahonnan vesszük kifelé a meleg vizet. Villám nem tudja a szivattyú katalógus adatokat. Ha a kazánköri 5 m3/h teljesítményre van állítva, akkor a radiátorkörit elég 2,5 m3/h beállítani. Csak a viszony a fontos. Ezt egy nagyobbal, egy kisebbel. Vagy két azonossal is megtehetem, egyik 3-as fokozaton, másik 1-es fokozaton jár.
4karikasVálasz erre
2013-12-03
00:10:00
Előzmény: villam64 #43914#43934
Ha állítva rakom be a tartályt és alulról töltöm akkor a hőfokérzékelőt a tetjébe kell bekötnöm? A szivattyú ami most van beépítve egy wilo star rs25/6 milyen legyen a másik ami a radiátor körbe megy beépítésre?
4karikasVálasz erre
2013-12-02
23:52:21
Előzmény: villam64 #43931#43933
Így már értem akkor ezt is. Az a minimális plusz idő nem lényeg inkább az, hogy reggel hány fokban ébred az ember. :)
villam64Válasz erre
2013-12-02
23:30:49
Előzmény: 4karikas #43930#43931
A fűtés folyamata. Puffer legyen 30 fokos. Te begyújtasz. Átmelegszik a kandalló. 60 °C-os lesz a vize. HK1 kapcsol. R1 meghúz. Szoba termosztát már engedélyezett valamikor. Működni kezd SZ1 é SZ2. A kazánvédő szelep is ekkor kezd nyitni. Ez azt jelenti, hogy 60 °C-os víz indul el a kandallótól. Ezt igyekszik SZ2 magára szívni. A minimális hátrány, hogy ilyenkor a kandallóban kering a nagyobb mennyiség, és lassan a hőmérséklet további emelkedésével jut egyre több a radiátorok felé. De ez nem azt jelenti, hogy csak a puffer felől megy a víz, hanem a kandalló felől is. Ezért nem javasoltam az azonos teljesítményt a szivattyúknál. Ezért mondtam, hogy SZ1 dupla teljesítményen járjon SZ2-höz képest, hogy induláskor ne legyen rossz az arány. Amikor az ember beépít egy puffert, akkor ez a picivel lassító hátrányt tudomásul kell venni. De azt az előnyt is, hogy a puffer miatt a lakás nem annyival hidegebb, mint puffer nélkül. Tehát most lemegy például 18 °C-ra, pufferrel meg 19-20 °C-ra. Tehát begyújtáskor nem 4 °C-ot kell emelni, hanem csak 2-3 °C-ot. Kevesebbet. Kevésbé veszed észre, hogy picivel lassabban melegszik a radiátor. A második keverőszelep is, ha picivel kisebbre van állítva, mert nem kell mondjuk 60 °C feletti víz, akkor az is javít ezen az indulás arányon a kandalló javára. De ez nem tart sokáig, a hátrány. Csak az indulás, mert kevés víz jut ki a kazán körből, tovább melegszik, és egyre jobban nyit a fűtés felé a kazánvédő. Néhány perc lesz a késlekedés. Lehetne nagyobbra állítani az indulását HK1-nek. De 60 °C-nál már eléggé pezseg a víz. Nem rajzoltam be, de a szivattyú elé, neked is javaslom a mikrobuborék leválasztót. A kazánvédő szelep, és a szivattyú közé. Ez többet ér, mint a többi automata légtelenítő együtt. Azoknál, ha nincs elegendő hely a víz lassulására, akkor a víz magával sodorja a levegőt. A légtelenítők magassága nem számít. A tartály tetején, a kis sodrás miatt képes a legtöbb levegő kiválni. A mikrobuborék leválasztó is egy tartály, de még fém részekkel is lassítják a víz sodrását. A pufferben nem kell. A mérete miatt sokkal lassabb az áramlás. Főként akkor, mikor leállnak a szivattyúk. Az 500 liter vízben lévő levegő egy része ekkor tud nyugodtan megrekedni felül, és működtetni az automata légtelenítőt.
4karikasVálasz erre
2013-12-02
22:43:22
#43930
Az a kérdés merült még fel bennem, hogy amikor ki van hűlve a puffer is és a kandalló is és begyujtok ilyenkor ugye majd indítja HK1 az SZ1-et adott hőfoknál és a relé engedi, hogy SZ2 is elinduljon mert a szobatermosztát indítaná de HK2 hideg. Ilyenkor a teljes rendszer tehát a mostani kb 150 liter plusz a puffer 500 literje elkezd keringeni a rendszerben?? Nem túl lassan fűt így fel a rendszer? Mert most begyujtás után 20 percel már érezhető, hoyg fűtök akkor majd ez megnő egy órára mire minden átmelegszik?

Zsezse
Akkor valószínűleg marad az 500 literes álló és van a ház előtt egy kiugró oda a sarokba be tudnám építeni nem túl hoszzú csövezéssel. Kb mennyi az az extra hőszigetelés ami kell neki kintre? 20cm kőzetgyapot és valami deszka borítás, hogy nézzen is ki valahogy elég? A vízzárásról pedig gondolom a tartályt körbe rakom gyapottal majd azt párazáróval és úgy a deszka. A tetejére teszek légtelenítőt az nem baj, hogy a radiátorkörben lévő légtelenítő magasabban van mint ez lesz? Szerintem akkor az alján oldalt beengedem a visszatérőt és a tetjén veszem ki az előremenőt.
2013-12-02
08:28:24
#43915
sracok
par dolog
1) JOL GONDOLD MEG, hogy a padlasra rakjal 500 liter vizet! Sot, inkabb ne oda rakd!
Gondolom nem beton fodem van, ami biztosan elbirna! ha ott valami uszik, marpedig Murphy nem alszik, akkor fuccs a mennyezetnek esetleg a falaknak is!
regen en is gondolkodtam ezen, de lebeszeltek es nagyon jol tettek!
csak egy pelda: nekem egy regi villanybojler van fenn tagulasinak. A tanyerja elkezdett kilyukadni es teljesen veletlenul vettem eszre, hogy csopog (pont fenn jartam). ha nem veszem eszre idoben, teljesen elazik a hoszigetelesem alatta + a gipszkarton is.

akkor mar inkabb kulterre tedd extran le hő és vízszigetelve!

2) a fekvo tartaly ugyanugy retegzodik, mint az allo, csak fizikailag kisebb a tavolsag a retegek kozott, mint ugyanakkora terfogatu allonal, ezert mondjak, hogy szolarra nem annyira ajanlott, de kulso hocserelovel vagy direktben futve teljesen mindegy.
nekem nincsenek benn terelo lemezek, sot, mindket ag felulrol jon (a hideg hosszabban benyulik) de teljesen jol tartja a retegeket.
ha raksz be esbe VTA-t a radiator oldalra akkor a keveredes sem lesz jelentos.

3) 500L csak a kandallod szamitott puffermerete, a hazhoz nem biztos, hogy eleg lesz, de a semminel tobb. nagyobbat nem is biztos, hogy fel tudnal futeni.

4) villam jol rajzolta a bekoteseket!
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - 4karikaslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva