English  Deutsch
Homline Forum  =>  Napenergiás rendszerek problémái  =>  Napkolektor problémáklapozz: « előző   1, 2
Rike(176 eddigi hozzászólás)
2010-02-06
02:27:26
Balázs! Azt írtad,hogy a rendszered 45%-os fagyállóval van feltöltve,(akkor,hogy fagyhatott el a rendszered???-amikor ez kb -30C° os keveréknek felel meg).link
zsbalazs(159 eddigi hozzászólás)
2010-02-05
20:00:32
Rike!

Mostanság állítgatom a rendszert, egyre rosszabb!!! Tehát szerintem akkor mért jól mikor a szivattyú maximumon ment és így az átfolyásmérő is 13-on volt. Mostanság bármilyen más állítás nem korrekt eredményt mutat úgyhogy vissza fogom állítani az eredetire. Múltkor még be is fagyott a rendszer mert kevés volt a szivattyú teljesítménye, talán nem károsodott, még időben észrevettem.link
2009-05-17
18:11:15
Sándor!
Én még kezdő vagyok a témában, de úgy látom nincs nagy szemléletbeli különbség köztünk.
A hét végén nem voltam otthon, fent a kollektoroknál sikerült megforralnom a rendszert, de a vezérlőm a keringtetést letiltotta így 90 foknál megállt a termelés. Lassan jöhet a medencés dolog hogy nem menjen kárba a melegvíz.
A keringtetéssel még lehet hogy vannak problémáim, de ha másképp nem egy 4. kollektorral egyensúlyba tudom hozni az áramlást.
Én a méretezéssel nem foglalkoztam, tudom hogy ez luxusnak számít, de csak akkor ha a fűtésbe nem tud besegíteni. Az áprilist még nem vizsgáltam hogy mennyit kellett volna fűtenem, de hogy kellett volna az biztos! Kb. 50-60 m3 gázt spóroltam ami 6-7 ezer forint, nem túl sok, de az már valószínű hogy előbb utóbb megtérül.
A szeptember-októberra vagyok kíváncsi, remélem nem fogok csalódni, télen meg fűtök fával.
köszi az észrevételeket!

üdv. balázs
link
sándor(960 eddigi hozzászólás)
2009-05-13
09:05:53
zsbalazs!

Balázs,

a kérdésed második részét átugrottam, elnézést.