English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  HMV készítés a futési rendszerrellapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2015-12-05
10:10:33
Előzmény: zsezse #49584#49588
zsezse:
a tányér átvezetés nagyon problémás.

Nálam nem vizkivezetés hanem a belső HCS spirál átvezetései voltak.
De kuka, egy év után kilukadtak.
Láttam valahol örökös saválló tányért, azt saválló csavarokkal tényleg örökös lehet.

Az elektronika simán elfért mellettük azzal nem volt gond.


2015-12-04
20:43:38
#49584
sziasztok

ugy 4 ev utan most mar kezd egyre terhesebbe valni a mostani HMV megoldasunk, ami ugye egy kenyszermegoldas volt:
a villanybojlert "menetirany szerint" tolti, azaz a nap elejen amikor a kollektor elkezd dolgozni vagy a kazan, akkor osszekeveri a vizet benne.
ezt megunva arra gondoltam, hogy keszitek egy 3. kimenetet a bojlerbol megpedig a tanyeron keresztul.

csinalt mar valaki ilyet az elektromos resz megtartasaval?
2015-08-27
12:13:02
Előzmény: zsbalazs #49218#49221
zsbalazs,

Ebből indultam ki:
Napkollektor és a vegyes fűtéshez használatos tároló valamint villanybojler is lesz a rendszerben.
A verzió - habár rásegítés nélkül nem ad kellően meleg vizet, de az egyszerűsége miatt megelégszem az áramfogyasztásnak a másik verzióhoz képest valamelyest kevesebb csökkentésével.
B verzió - a nyár egy részében rásegítés nélkül is ad elég meleg vizet, cserében egy szivattyú, vezérlő és visszacsapó is kell, ami plusz kiadást jelent és a fogyasztást növeli.


Megjegyzés:
Nem értem, hogy nálad 90 cső miért nem melegíti fel a 300 literes tartályt, mert nálunk 8m2 sík-kollektor árnyékolás nélkül felforralná a 750 literest.
zsbalazsVálasz erre
2015-08-26
20:28:47
Előzmény: robert #49138#49218
Nálam az A verzio van csak gáz bojlerrel. A problémám az hogy a 300 l puffer csak igazán napsütéses napokban melegszik 50 fok fölé mikor már rásegítés nélkül ki tudom a HMV-t venni belőle.
ősszel valahogy le kellene szűkíteni a tartályt felére és akkor kisebb lenne a rásegítés igény. Sokszor unom a ki-be kapcsolgatást.
szocsmarciVálasz erre
2015-08-18
19:13:33
Előzmény: robert #49164#49189
Sok emberben nem tudatosul, hogy például a két csőkígyós HMV tároló esetében a csőkígyóban nem mehet ivóvíz (vagy HMV). Fűtési puffertárolóban sem, kivéve ha a csőkígyója KO acélból vagy a cigányok aranyából készült. Ezt csak azért írtam, mert sokan eltévesztik - szerintem Te is alacsony árat írtál az 1500 literes puffere.

Az "A" verzióban nincs cirkuláció - ez az én gondolataimban azt jelenti, hogy annyi melegvíz fog a villanybojlerbe kerülni, amennyi a csőkígyó űrtartalma. Nyilván a valóságban ennél kicsit több energiáról van szó, de hogy mennyivel, az nem ismert, mivel függ a fogyasztási szokásoktól, és attól, hogy milyen meleg a puffer teteje. Belemehetnénk a puffer belső vízáramlási sebességébe, és hogy ez mennyire befolyásolja a csőkígyó hőátadását, de szerintem nem messze jutnánk, mert ez már egy magasabb rendű fizika (amihez én nem értek).
Egy másik dolog, hogy ha például van például 300 liter forró víz a puffer tetejében, de az alja már hideg, akkor nem lehet kivenni ezt a melegvizet - ezt csak a fűtés tudja hasznosítani, mivel a csőkígyónak csak a teteje érintkezik a melegvízzel.

Én azt mondom, hogy 200.000 Ft-tal olcsóbb puffer kell (bolti termékekről beszélek), és kell a 2 hőcserélős HMV tároló, plusz a szivattyú ami talán ennyivel több.

Vagy ha olcsóbbítani szeretne valaki, akkor tegyen fel a KPE csövet a tetőre - de ne építsen olyan rendszert, ahol szinte minden megvan, csak a keringés hiányzik - pont a gépészet vérkeringése.

A szoláris részarány fontos szám - az energetikai tanúsítvány esetében. De most itt is jól jön.

A többiek hozzászólásara is reagálva:
A szivattyú ritkán romlik el, ha jól van telepítve - a víz tiszta, és megfelelő nyomás van rajta - nem kavitál el.
A külső hőcserélőt én jobban szeretem, de elismerem, hogy sok esetben felesleges, mert jóval egyszerűbb egy szivattyúval megoldani a hőátadást, + kevesebb cső és elzáró kell.
2015-08-17
14:38:18
Előzmény: grano #49170#49177
nekem is kulso HCSm van, ha tehetnem, legalabb a szolart beraknam belsore.
a kazan vegulis jo kulson, mert ugy az egeszet tudja futeni
2015-08-17
14:19:06
Előzmény: tamasdoc #49171#49176
>A két változat között apró a különbség. Amennyivel az egyik több energiát ?>fogyaszt, annyival kell a másikba több gépészet, ha jól értem.
hatalmas a kulonbseg:) az egyiknel a nap csak elomelegit es szinte eselye sincs, hogy 100%-ban legyartsa a melegvizet, a masodiknal viszont van eselyed a kozel 100%-ra.

nekem 8. eve mennek a grundfos szivattyuk hasonlo konfigban, kb 5 darab vna a rendszerben, eddig meg szivattyu gondom nem volt.

tessek, itt az en konfigom
www.i-house.hu/haz/zrinyi/online/
a mai nap hosszu hetek ota ismet nem sikerult a kollektornak a HMVt elkeszitenie (33fokos jelenleg), ezert 17 orakor bekapcsol a futoszal.
tamasdocVálasz erre
2015-08-17
11:45:32
Előzmény: zsezse #49168#49171
Akkor az már nem is bojler, hanem indirekt tároló inkább, az meg nem jön ki 50eFt-ból.

No meg ugye kertes házról beszélünk, ahol azért keletkezik ez-az amit el lehet tüzelni. Meg mondjuk minden háztartásban. A szelektív hulladékgyűjtést most ölik meg, mert a konténereket elvitték de adtak helyette 1db műanyag zsákot, hulladékfajtánként. (Nem a macera zavar, hanem az, hogy havi 1x viszik el, vékony ezért könnyen szakad, plusz a házban kell tárolni mert az udvaron a kutya az úr)
Így ha hetente egyszer vagy havonta 2x be kell gyújtani a kazánba, akkor nem olyan nagy pluszmunka, hogy feltöltsük a puffert meleg vízzel.

A bojlert/indirektet tölti a szolár, a puffert a hulladék eltüzelése, így a tavaszt és az őszt is ki lehet bekkelni, szerintem.

A két változat között apró a különbség. Amennyivel az egyik több energiát fogyaszt, annyival kell a másikba több gépészet, ha jól értem.
Úgy gondolom, hogy az egyszerűbb, kevesebb gépészetet igénylő megoldás nyerhet hosszabb távon, mert lehet, hogy több energiát kell apránként belerakni, de egy lerohadó szivattyú cseréje gazdaságossági szempontból jelentős hátrányt jelenthet. (Bár nincs tapasztalatom azzal kapcsolatban, hogy milyen gyakori a szivattyúk meghibásodása...)
2015-08-17
11:37:00
Előzmény: zsezse #49168#49170
zsezse:
nekem üzemeltetésben jobban bejött a külső hőcserélő.
Van egy alapszintű kb 40 fokos bojlerem.
Télen esténként, nagy vízfogyasztáskor rákeringettem a vegyesről szinte korlátlan mennyiségben volt melegvizem várakozás nélkül, lévén a kilépőn van a hcs.

2015-08-17
10:04:58
Előzmény: grano #49165#49168
kulso hocserelot csak akkor erdemes valasytani, ha
- van kiepitve cirkulacios csonk(ok) a bojleren, amivel megoldhato, hogy felulrol toltson.
vagy
- nincs mas lehetoseg


2015-08-17
07:58:46
Előzmény: szocsmarci #49159#49165
Külső hőcserélő?
20 lemezes bőven elég (nekem 10-es Swep van), 20e/db, 35e egy hmv kergető, 50e egy 200-as olcsó bojler.
Hatásfokban szerintem veri a belső csőkígyós, sokkal drágább cuccokat.
Ráadásul ha valaha újabb hőtermelő kerül a képbe egy db + hőcserélő beépítésével illeszthető a rendszerbe.
2015-08-17
06:22:59
Előzmény: szocsmarci #49159#49164
szocsmarci,

A réz csőkígyó miért nem felel meg, hiszen az ivóvíz-hálózatokat sok épületben készítik rézből?
(Az pufferemben is rozsdamentes a HMV hőcserélő anyaga. Van egy keverő szivattyú is, ami a teljesítmény növelése érdekében hőcserélő körül mozgatná a vizet, de azt 10 éve lekapcsoltam.)

Ha ivóvízre nem felel meg a réz, akkor inox gégecsőből (bordáscső) biztosan olcsón, akár házilag elkészíthető egy hőcserélő a pufferbe. Vagy az sem jó? Miért?



Az A verzióban direkt nem terveztem cirkulációt.

Az A verzióban a veszteséget (ami nem sok, mert csak 100 literes a bojler) beleszámoltam az áramfogyasztásba.

Az A verzióban az elképzelésem szerint a puffer nincs magas hőmérsékleten tartva, nyáron a legmagasabb ponton átlagosan 40 fokos (néhány száz literről van szó).

A "rossz" minősítés mit jelent a te fogalmaid szerint?
- Nem működőképes?
- Az üzemeltetése drága?
- Drága a megépítése?
- Gyenge a megbízhatósága?
- Tiltja valamilyen előírás?

"Nem szabad több energiát betárolni. mint amennyi kell..."
Nem értem mire gondolsz. A napkollektoros rendszereknél mindig több energiát tárolunk be, mint amennyit kiveszünk, mert sajnos jelentősek a veszteségek.



SZOLÁRIS RÉSZARÁNY

Én is azt írtam, hogy szoláris részarány akár 100% is lehet nyáron... de lehet, hogy kevesebb, mint amivel számoltam, hiszen csak a körülményektől függ.
Ha a nyár azt az időszakot jelenti, amikor nem fűtünk, akkor ennek az időszaknak az elején és a végén a napsugárzás még nem elég erős, és természetesen bármikor lehetnek olyan hetek nyár közepén is, amikor nincs, vagy alig van termelés. Ezért nálunk a 100%-os arány csak az alkalmazkodó-képességünknek köszönhető, habár van kollektor bőven (igaz letakarva).
A példában egy 3 tagú családra egy 200 literes bojler, és az ahhoz való méretű 1db NK szerepel .

Szerintem a szoláris arány egy hasznos mutató, de nem kell misztifikálni, nem a minden áron történő maximalizálása a cél.


------------------
Ellenőrzésképpen csináltam egy összesítést április 15. és október 15. között a 45 fokos dőlésszögű felületre érkező globál-sugárzási adatokkal.

Kiindulási adatok:
- napi hőigény 7kWh (100 liter HMV és a bojler veszteség)
- napkollektor felülete a/=2m2, b/=4m2
- a napkollektoros rendszer hatásfoka 50%

Ha a napi energia-hiány (termelés és fogyasztás különbsége) nem haladja meg a 1kW-t, akkor úgy veszem, hogy nem kell kiegészítő fűtés, ha annál több, akkor a hiányt pótolni kell.

5 év adataival az átlag szoláris részarány nyáron: a/=75%, b/=94%
A napok száma, amikor 1kW-t meghaladó hiány miatt utánfűtés szükséges: a/=162nap, b/=39nap


Igazatok van, magasabb szoláris részarány várható nyáron, mint amennyit írtam.

60% helyett 90%-al újraszámolva, évente még mindig csak alig 10000Ftal kevesebb az üzemeltetési költség a szivattyút és vezérlőt igénylő B esetben.


szocsmarciVálasz erre
2015-08-16
20:24:40
#49159
Első - jó verzió:


Szerintem ez a lehetőség az egyedüli jó megoldás. Esetleg lehet vitatkozni, hogy a HMV tartályban alul-vagy felül a napkollektor bekötése, de a lényegen nem változtat.

A második - rossz verzió:


A gond az, hogy un. frissvizes hőcserélős puffer kell, amiben a csőkígyó rozsdamentes anyagból készül. Listaáron 350.000 Ft helyett 540.000 Ft Cosmocell-ből, az árak arányai megegyeznek más termékek esetében is.
Műszakilag pedig az a rossz, hogy két hőcserélőn keresztül megy a hő - ami ráadásul nincs is cirkuláltatva a rajzod szerint.
Tehát állandóan magas hőmérsékletre kell felfűteni a puffert legalább a feléig!, és a hőntartási energiát mindenképp villamos árammal kell fedezni HMV oldalról. Ezt gondolom nem számoltad bele a számításba.

Van egy olyan szólás, hogy: a szükséges és elégséges mértékig (pl a törvénykönyvben a jogos önvédelmi résznél, vagy a munka vállalóknál amikor azt mondják, hogy annyit dolgozok, amennyi ahhoz kell, hogy ne rúgjanak ki, de nem többet - és persze ugyanez megvan a munkaadói oldalról is). Ezt kell alkalmazni műszaki megközelítésből is. Nem szabad több energiát betárolni. mint amennyi kell, de amit betároltunk, azt ki kell tudni venni. És ha kell a plusz HMV töltő szivattyú, akkor be kell építeni, nem szabad spórolni vele. Egyébként olcsóbb szivattyú kell a fűtővizet keringtetni, mint a HMV-t.

Más: A szoláris hőarány (éves) általában 50% körül van (2db kollektor, 300 literes tároló, 4 tagú család). De te a nyári! szoláris hőarányt írtad 60%-ra, ami nagyon kevés. Zsezse jól érezte, hogy ez jóval több a gyakorlatban, akár lehet 100%.
villam64Válasz erre
2015-08-16
08:57:16
#49151
Az indirekt fűtés nélküli villany bojler mindenképp napi villany fogyasztást eredményez. A napkollektornak szerintem először a hmv-t célszerű előállítani, még ha nem is olyan hatásfokú, mint a langyos puffer melegítése. A puffer hőcserélőjén átvezetni a hmv-t jó ötlet, mert a villany rásegítéses indirekt tároló nem hideg hmv-t, hanem langyosat kap. A kockázatos a pufferben a hőcserélő korrózió szempontjából, mivel jóval vékonyabb falú, mint a normál vízvezeték cső. Talán korrózió mentes megoldás a célszerű hőcserélő.
2015-08-16
08:51:56
Előzmény: zsezse #49149#49150
zsezse,

A hőigényhez képest minél kisebb a kollektor, a kiegészítő fűtés aránya annál magasabb, a napenergia részaránya pedig alacsonyabb. Ez kiad valamekkora százalékot.
Te, mondjuk teljesen alkalmazkodsz az időjáráshoz és beosztod a megtermelt melegvizet, sőt kikapcsolod a cekászt. Nálad 100%-os lesz az arány. Így lehet olcsón magas részarányt elérni (mármint alkalmazkodással).
A gépészeti úton történő növelés esetén a költségek nagyon el tudnak szállni.

Túlméretezett rendszereknél is magas a százalék, de ott sok megy veszendőbe.



Az A esetben egyszerűen feltételeztem, hogy a bojler átlagosan 35 fokos vizet kap nyáron a 20 fokos helyett.
Ha 20 fokos vizet kapna és napi 100liter 60fokos vizet kellene előállítania, akkor a veszteséggel együtt 1134kWh lenne a bojler fogyasztása (nyáron). Az előmelegítés miatt csak 810kWh kell, vagyis 324kW csökkenés köszönhető a Napnak.
A szoláris arány 29%. 60 helyett 45fokra állítva a bojlert 40%.



2015-08-16
08:13:07
Előzmény: robert #49148#49149
>A szoláris arány egy olyan mutató aminek a várható értéke, a rendszer >felépítésének és a hőigény ismeretében kalkulálható, de a tényleges szám a konkrét >felhasználó szokásaitól függ.

atlagos hasznalatot feltetelezve egy 3 tagu csaladnal
-reggel felkelnek, arcmosas, rovid mosogatas
-napkozben a csalad dolgozik/ovodaban/iskolaban van, kollektor termel
-este hazaernek, vacsora, furdes, mosogatas

miert nem realis 60%-nal tobbet varni egy nem alulmeretezett napkollektoros rendszertol (200L HMV + 30 vakuum cso)?

ha mindenkeppen ezzel akarsz szamolni akkor javaslom, hogy az A) esetben is vegyuk bele.

>A drain-back egyébként nem védi meg a kollektort, hanem csak a szolár folyadékot.
igy van. plusz a tulajdonos idegszalait vedi:)


tehat a lentieket figyelembe veve hogy is alakulnak azok a szamok?




2015-08-15
23:32:13
Előzmény: zsezse #49147#49148
zsezse,

A szoláris arány egy olyan mutató aminek a várható értéke, a rendszer felépítésének és a hőigény ismeretében kalkulálható, de a tényleges szám a konkrét felhasználó szokásaitól függ.



Ha betartod az ajánlásokat, akkor ugye kisebb a meghibásodás valószínűsége. Ha nem tartod be, akkor várhatóan bekövetkezik.
A drain-back egyébként nem védi meg a kollektort, hanem csak a szolár folyadékot.

2015-08-15
16:46:52
Előzmény: robert #49146#49147
>A szoláris arány azt mutatja, hogy a hőigény hány százalékát tudod napenergiával >fedezni.

sajat peldankat tudom csak felhozni:
1db 30as Vakuumcso, 240L HMV. mar 3 eve igy megy. pontos szazalekot nem tudok, de azt igen, hogy kb 5 napot ment eddig a nyaron a villanyfutes. Ez legyen 90%.
Tamasdoc ugye tulmeretezni szeretne a medence miatt, de meg egy alap 20-30as csovel is boven 60% felett lenne szerintem.

>A napkollektorok védelmére nyáron egy 200 literes tartály esetén valamilyen hőelvezetésről mindenképpen illik gondoskodni.

80-90 fokos taroloig szerintem nincs gond. addig mehet a HMVbe.

>Szerinted a NK túlmelegedésével nem kell foglalkozni, vagy megéri évente 1500 forintér készenlétben tartani ezt a védelmet?
en nem helyeztem nagy hangsulyt erre, mert drainback rendszerem van. tulelt mar par uresjaratot (vezerles hiba miatt), nem feltem. termeszetesen ha valakit ez zavar, valositsa meg.

>folyamatosan 65-70 fok fölött kell lenni a puffer hőmérsékletének (5-6kWh plusz >hőveszteség naponta). Alacsony hőmérsékletű fűtési rendszereknél mi szükség lenne >erre azon kívül, hogy ne fogyasszon áramot a bojler?
az elso es legfontosabb dolog, hogy a puffer miatt kotelezo az ESBE szelep hasznalata, tehat a kazan eleve 60C feletti eloremenovel dolgozik. az alatt a kazan latja karat.
a masodik, hogy azert 1500L 40 fokos viz nem egy akkora nagy homennyiseg, ami 24 orara kibirna egy hidegebb napot.
tehat celszeru a puffert minel magasabb homersekletre felfuteni - ha lehet.

a fatuzeles sok esetben nagysagrendekkel olcsobb, mint a villamos energia. ha nem igy van, nem sok elonye van a romantikan es a testmozgason kivul.
2015-08-15
13:30:54
Előzmény: zsezse #49145#49146
zsezse,

A szoláris arány azt mutatja, hogy a hőigény hány százalékát tudod napenergiával fedezni.
Például 1000kWh hőigény mellett 60% szoláris arány azt jelenti, hogy 600kWh a napból jön.
Melegvizes rendszereknél egy 200literes tárolóval 3 főre ennél jobb arányra nem érdemes számítani. Az arányt egy adott összeállításnál az alkalmazkodóképesség fokozásával lehet növelni, a kényelmi szempontok előtérbe helyezésével pedig csökkenteni.


A napkollektorok védelmére nyáron egy 200 literes tartály esetén valamilyen hőelvezetésről mindenképpen illik gondoskodni.
A cirkulációs szivattyú vezérlése azért megy (egyúttal fogyaszt), hogy szükség esetén a pufferbe nyomja a plusz hőt a bojlerból, és ez valószínűleg jó néhányszor be is következik, ha a vezérlő képes lekezelni az ilyen helyzeteket. Ha nem képes rá, vagy ki van kapcsolva, akkor jön a stagnáció.
Szerinted a NK túlmelegedésével nem kell foglalkozni, vagy megéri évente 1500 forintér készenlétben tartani ezt a védelmet?


Ha télen a vegyes kazán 100%-ban feltölti a 60 fokra beállított bojlert és a hőveszteséget is fedezi, akkor ez azt jelenti, hogy folyamatosan 65-70 fok fölött kell lenni a puffer hőmérsékletének (5-6kWh plusz hőveszteség naponta). Alacsony hőmérsékletű fűtési rendszereknél mi szükség lenne erre azon kívül, hogy ne fogyasszon áramot a bojler?
Erre az estere is kiszámolhatom mindkét verziót, ha gondolod. Végül-is egy energia-pocsékoló régi típusú radiátoros fűtésnél tényleg indokolt lehet a magas tároló-hőmérséklet.



2015-08-15
12:55:07
Előzmény: robert #49143#49145
ezt nem ertem:
a B esetben csak es kizarolag abban az esetben kell villanyhoz nyulni, amikor meg/mar nincs futes ES meg nem termel eleget a napkollektor vagy huzamosabb felhos napok vannak, amikor a napkollektor nem biztosit eleg melegvizet.

#B#
NYÁR
- a bojlerbe belépő víz hőmérséklete 20C
- 100 liter előmelegített víz tovább melegítése 45C-ra villannyal 3.0kWh
^^^^^^^^^^^^^^^^
miert kell nyaron villannyal tovabb melegiteni?
20 vakuum cso 200 liter melegvizet a szolar nyaron felmelegit a kello hofokra (60C)
nekunk 30cso 240liter vizet csinal minden nap, a nyaron eddig kb 5 napot hasznaltuk a villanybojlert a huzamosabb felhos napokon.

- 2.0kWh hőveszteség fedezése villannyal
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
miert? a hoveszteseget is a szolar fedezi

- szoláris arány 60%
?
- vezérlő + szivattyú napi fogyasztása 120Wh
nyaron nincs vezerles es cirkulacios szivattyu fogyasztas, mert a szolar kozvetlenul a hmvt melegiti

- Összesen 5*0.4+0.12=2.12kW áramfogyasztás >>> 180 napra 381.6kWh


TÉL
- a bojlerbe belépő vizet a pufferből a hőcserélővel melegítve 40C-ra
- 100 liter előmelegített víz tovább melegítése 45C-ra villannyal 0.6kWh
- 2.0kWh hőveszteség fedezése villannyal
^^^^^^^^^ szinten nincs szukseg villamos energiara, mert a vegyes tuzelesu kazan 100%-ban tudja fedezni a hoveszteseget es a felfutest is
- vezérlő + szivattyú napi fogyasztása 120Wh
- Összesen napi 2.72kW áramfogyasztás >>> 180 napra 489.6kWh

2015-08-15
12:08:56
Előzmény: robert #49141#49143
#A#
NYÁR
- a bojlerbe belépő víz hőmérséklete 35C
- 100 liter előmelegített víz tovább-melegítése 45C-ra villannyal 1.2kWh
- 1.5kWh hőveszteség fedezése villannyal
- Összesen 2.7kW áramfogyasztás >>> 180 napra 486kWh

TÉL
- a bojlerbe belépő víz hőmérséklete 40C
- 100 liter előmelegített víz tovább melegítése 45C-ra villannyal 0.6kWh
- 1.5kWh hőveszteség fedezése villannyal
- Összesen 2.1kW áramfogyasztás >>> 180 napra 378kWh

A_összesen: 864kWh/év
------------------------



#B#
NYÁR
- a bojlerbe belépő víz hőmérséklete 20C
- 100 liter előmelegített víz tovább melegítése 45C-ra villannyal 3.0kWh
- 2.0kWh hőveszteség fedezése villannyal
- szoláris arány 60%
- vezérlő + szivattyú napi fogyasztása 120Wh
- Összesen 5*0.4+0.12=2.12kW áramfogyasztás >>> 180 napra 381.6kWh


TÉL
- a bojlerbe belépő vizet a pufferből a hőcserélővel melegítve 40C-ra
- 100 liter előmelegített víz tovább melegítése 45C-ra villannyal 0.6kWh
- 2.0kWh hőveszteség fedezése villannyal
- vezérlő + szivattyú napi fogyasztása 120Wh
- Összesen napi 2.72kW áramfogyasztás >>> 180 napra 489.6kWh

B_összesen: 871.2kWh/év
------------------------



B_összesen-A_összesen = 7.2kWh/év >>> 252Ft/év
vagyis B>A



Ugyanez a számítás 60 fokra:
B_összesen-A_összesen = -187.2kWh/év >>> 6552Ft/év
vagyis B<A


2015-08-15
11:33:15
Előzmény: robert #49141#49142
mint irtam a legionella fertozes elkerulese vegett ajanlott a magasabb hofok
nem gazbojlerrel eloallitott melegviz eseten en mindenkeppen hasznalok ESBE szelepet a csaphoz erkezo viz homersekletenek beallitasahoz a forrazasveszely elkerulesere.
2015-08-15
08:29:10
Előzmény: zsezse #49140#49141
zsezse,

Tehát minkét esetben nappali áram, és a két jellemző időszak.
A heti 1 felfűtéssel ne foglalkozzunk!

Szerintem nem kell a bojler hőmérsékletét magasabban tartani, mint szükséges. Miért legyen 60 fokos, ha még a 40 fokot sem bírjuk hideg hozzákeverése nélkül?
Javaslom, hogy állítsuk 45 fokosra a bojlert.

2015-08-15
08:13:08
Előzmény: robert #49138#49140
"A bojlert én nem melegíteném 75 fokra, elég a 40 fokos víz."
60fokot irtam, az egy arany kozeput. a legionella bakteriumok ellen is ajanlott a 40 foknal magasabb homerseklet (heti 1x minimum)

"Én eddig arról az időszakról írtam, amikor nem működik a kazán és a napkollektor melegíti a puffert, de tárgyalhatunk a fűtési szezonról is. "
a topic cime: HMV keszites a futesi rendszerrel :) Nekem egyertelmu volt, hogy a teljes szezont nezem. a szememben nincs kulonbseg gepeszetileg nyar es tel kozott.

az A es B valtozatban is hasznaljunk azonos felteteleket.
legyen a kimeno vizhomerseklet mondjuk 60C, es a B valtozatban is kenytelen vagy nappali aramot hasznalni, mert nem tudod megjosolni, hogy holnap sutni fog-e a nap vagy be fogsz-e gyujtani.
ha tudod, hogy be fogsz gyujtani (oktobertol marciusig) akkor az aramot teljesen kikapcsolhatod megfeleloen meretezett HMV tarolonal.

a rajzok helyesek.
2015-08-15
06:38:55
Előzmény: zsezse #49137#49138
zsezse,

Ha a pufferből átlag 30 fokos vizet kapunk, akkor csak 10 fokot kell melegíteni rajta, vagyis 5.2 helyett 1.2kWh egy felmelegítés. A bojlert én nem melegíteném 75 fokra, elég a 40 fokos víz.
A hőveszteség pedig 1.5kWh naponta.


Kezd olyan érzésem lenni, hogy elbeszélünk egymás mellett.
Én eddig arról az időszakról írtam, amikor nem működik a kazán és a napkollektor melegíti a puffert, de tárgyalhatunk a fűtési szezonról is.

Tehát a két változat:

A
- két hőcserélő a pufferban
- villanybojler 100l
- nappali áram
- VB hőmérséklete 40C
- VB belépő víz átlaghőmérséklete nyáron:35C, télen:40C




B
- két hőcserélő a villanybojlerben
- villanybojler 200l
- kapcsolt áram
- VB hőmérséklete 50C ???
- VB belépő víz átlaghőmérséklete nyáron:20C, télen:15C
- cirkulációs szivattyú
- cirkulációs szivattyú szerelvényei
- vezérlő



Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  HMV készítés a futési rendszerrellapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva