English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Nedvesség elleni szigetelés  =>  Vizesedéslapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2016-01-02
12:29:23
#49665
Köszönöm a válaszokat!
2015-12-30
23:40:22
Előzmény: nadtom #49652#49659
Szia nadtom!
A mi házunk is régi, 1907-ben épült gyengén kiégetett cigánytéglából (tömör tégla), a téglák között vályoggal tapasztva, kívül mészvakolattal. Dohos, penészes, "öreg" szag volt a szobában. Mivel azok a falak, amelyekben nyílászáró volt, 1 m-es oszlopokból voltak felfalazva, nem tudtam kibontani szakaszosan sem falat, hogy szigeteljem. A lemezbeütős módszer meg nagyon drága. A fúrt lyukas, injektálásos módszernél pedig a szakik szerint 7-8 évente meg kell ismételni a furatokon keresztül az átitatást (az injektálás ismétlésével)...
Ezért ezelőtt kb. 9-10 évvel kívül dréneztem, belül pedig a padlótól a plafonig (3,30-as magasság) lélegzővakolatot vittünk fel (valamilyen osztrák Baumit termék volt). Nemcsak azért, hogy a vakolat egyenletes legyen, hanem azért is, mert a talajnedvesség a szobában kb. 1,2 m magasságig jutott, és ugye a szakik azt tanácsolják, hogy még + 1 méterről ajánlatos eltávolítani a vakolatot, mert ugyan nem látszik, de már az a rész is telítődni kezdett ásványi sókkal...
A drén rengeteg vizet kiszedett az alap alól. A drén a kanalizálásba van bekötve, de a ház sarkainál kivezettem egy-egy szellőzőt is. A szobában a vakolat száraz, azóta is kellemes, jó a levegő, nem dohos. Belül a falak mentén szegélyfűtést alakítottam ki a radiátorokkal párhuzamosan.
Bármilyen szigetelés mellett is döntötök, kívül tanácsos drénezni: vegyétek figyelembe, hogy ha a falat szigetelitek, megnő a fal melletti felületek páraterhelése. Ugyanis a lentről felszivárgó víz az ki akar jutni, el akar párologni (meg leadni a talajból szállított sókat-salétromosodás). Eddig a víz a falban szivárgott, és a fal alsó felének vakolatán keresztül távozott. Itt a nedvességből hátramaradt ásványi anyagok térfogatnövekedés kíséretében kikristályosodtak, mállasztva a falat, vakolatot.
Ha az alap szigetelése mellett dréneztek is, ezzel egyfelől kényszerítitek a vizet, hogy az általatok jónak tartott irányba szivárogjon (a drénrendszerbe), másfelől pedig a drénnel megfogjátok annak a víznek a jelentős részét, ami kívülről szivárog be a ház alá.
Ha járda van: a beton, vagy aszfaltjárda növeli az épület páraterhelését: vízzáró réteg, ami az alóla feltörekvő nedvességet lefolytja, és tereli: jó esetben kifelé, rossz esetben a ház felé/alá. Én a betonjárdát feltörtem, és mosott kavics + homokágyba természetes lapos homokkőből raktam járdát. Szép, és páraáteresztő, és a csapadék jelentős részét elvezeti.
Ha nagyon nedves a fal, esetleg érdemes belül is drénezni.
Ha nem szigetelitek a falat/alapot, csak drénrendszert építetek ki + lélegzővakolatot visztek fel, az is elég lehet. Nem egy gyors módszer, de hatásos...
BÚÉK!

2015-12-29
17:26:49
Előzmény: nadtom #49654#49658
nadtom:
pincéket, alagsorokat szigetelnek ezzel:
oxydtron.hu

Több szennyvíztelep rekonstrukciójánál is használták.
villam64Válasz erre
2015-12-28
19:51:42
Előzmény: nadtom #49654#49655
Róberttel értek egyet. A ház melletti beton járda is befelé vezeti a vizet. Másik gond a belső vakolat, mely szintén csak gyűjti magába a vizet. A ház körüli vizet kell elsődlegesen távolabb vezetni.
2015-12-28
13:45:12
Előzmény: robert #49653#49654
Róbert,

Sajnos mindenhol vizesek a falak, még az épületen belüli falak is vizesednek (ott a pincéből jön fel a víz).
Az épület régen épült szóval alapvetően szerintem nem is volt normális vízszigetelés benne soha, ezért gondolom, hogy a lemezes vagy injektáló szigetelés fog csak segíteni.
2015-12-28
08:15:07
Előzmény: nadtom #49652#49653
nadtom,

A szóba jöhető megoldás nagyban függ attól, hogy milyen a fal/sávalap minősége (mit bírnak el) és milyen a talaj-környezet. Meg kell vizsgálni, hogy csak bizonyos falszakaszok nedveseknek, vagy a épületen belül az elválasztó falak is.

Én először megoldanám a vízelvezetéseket és körben drain kialakításával próbálkoznék.
2015-12-28
00:39:20
#49652
Szaisztok,

A sógromék tavaly vettek egy családi házat amiről az idén télen kiderült, hogy masszívan vizesednek a falak. Az lenne a kérdésem, hogy mi a legmegbízhatóbb megoldás az uólagos vízszigetelésre? Én évekkel ezelőtt az injektálásos és a "lemezbeütős" módszerről hallottam, persze azóta lehet van már jobb megoldás is (illetve azt sem tudom ezek tényleg hatékony megoldások-e)..

2013-02-04
09:26:22
Előzmény: robert #38292#38295
Nincs cső a fal mellett, se víz, se szennyvíz.
Van viszont rengeteg vakond.
A kút tavaly lett furatva, egy 40 es cső.
2013-02-04
08:22:30
Előzmény: Gyuri #38287#38292
Gyuri,

A napokban óriási mennyiségű eső esett és a sok hó is elolvadt. De a föld még fagyos volt, ezért nagy folyások alakultak ki. Ha a víz utat talált a faladhoz és nincs szivárgó kialakítva, teknőszigetelés kiépítve, akkor az első résen bemegy a víz. Ha vízjárás alakul ki, akkor komoly bajt is okozhat.

Ha nálad, vagy a szomszédos telken a fal mellett külső vízvezeték fut, akkor annak a sérülése is okozhatja a szivárgást. Nálunk is volt már ilyen. Az ilyen szivárgás az összes csap elzárása után a vízóra figyelésével kideríthető.

Érdemes lenne megnézned azt is, hogy a kutadban milyen magasan áll a víz.

Az ilyen szivárgások elkerülése végett a pincefalat teljes hosszában fel kell tárni, a vízszigetelést és a drain-ezést megépíteni.

2013-02-03
22:22:26
#38287
Sziasztok,
ma reggelre vízfolyást fedeztem fel a pincében a falon.
Töltök fel 3 képet, ha tudtok adjatok tanácsot.

Beszivárog a víz. Korábban sose láttam ilyet. Nem tudom mire vélni. Megemelkedett a talajvíz, vagy az erős olvadás, és esőzés miatt folyik be? Esetleg valami vakond túráson keresztűl talál ide a víz?

Piros vonallal jelölöm az alap teteljét, szerintem kb kívül az a talaj szint is.





Mi a teendő? Van okom aggódni? Mivan, ha megsülyed a ház? Ettől a ponttól házon kívül 2 méterre furattam a kutamat. kb 20 métereset.




2013-01-09
11:13:00
Előzmény: dzsani #37569#37575
Úgy tűnik, igen, bár nem tudom, hogy a kevésbé csapadékos időjárásnak van-e ebben szerepe.
2013-01-08
19:15:24
Előzmény: hargi #18572#37569
Szia!
Érdeklődnék, hogy mi a tapasztalat a dryzone szigetelőkrémmel?
Bevált, sikerült megszüntetni a vizesedést?
Üdv.
2012-04-16
19:21:05
Előzmény: talpfa #28505#28508
Szia!
"...ez egy belső közfal, minden oldalról szoba veszi körül.
Tehát itt drénezés kizárva... Régen főfal volt, de azóta bővült a ház, hozzá lett építve és belső válaszfal lett belőle."
A drénezést belül is szokták csinálni. Pl. száraz gabics/gubacs-kővel (ökölnél nagyobb folyóvizi kő, amelyik nem szivja magába a nedvességet, nem porlik, málik) szokták csinálni a szobák alatti feltöltést, hogy csökkentsék a falakra nehezedő páraterhelést.
Sajnos nálunk sem lehetett a közfalat (sem) kétoldalról kibontani, illetve feltörni a szobában, valamint a konyhában a betont + parkettet. Ezért én visszabontottam a közfalat addig, amig lehetett (vagyis amig meg nem boritott egy pár tégla)...
Amit tanácsolni tudok (a fal mindkét oldalán):
-verd le a meglevő vakolatot a felázás fölött 70-90 cm-ig, fugázd ki a téglák közét, és vakold vissza lélegzővakolattal. Ha teheted, a vakolatleverést csináld meg most, a vakolást pedig majd ősz felé, hogy száradni tudjon a fal. Szomorú tapasztalat, hogy gondok lehetnek a régi és az új vakolat találkozásánál, összedolgozásánál. Ha nem nagy a felület, és megengedheted, inkább verd le az egész falat.A felső részre (a felázás felső határa + 70-90cm) használhatsz vegyszer nélküli , hagyományos (nem cementes, hanem csak mész + homok )vakolatot+ türelmes, jó kőmüvest, hogy a két vakolat felületét szépen összedolgozza
-ha a fal mellett lefut a vakolat a padlószint/beton, stb alá, akkor azt kapard ki amilyen mélyen csak tudod, és zárd le egy ráccsal, likacsos téglával, diszléccel- ami takar is, meg szellőzik is. Ha nem fut le, próbálj vágni flexel, vagy más géppel egy 5 cm-es rést a fallal párhuzamosan a padlóban.
-a padlószint fölött ha teheted, hagyj 4-5 cm vakolatlan részt a falon, hogy elősegitsd a fal száradását, és megakadályozd/lassitsd/csökkentsd a falban felszivárgó vizmenyiséget. Ezt is takarhatod egy léccel, de szépen is meg lehet csinálni.
-felejtsd el a diszperzitet, és más, piacos festékeket. Használj meszet. -Vigyázz, mert a lélegzővakolatot nem szabad glettelni. Lélegzővakolatból több fajta is van, több cég gyártja. Én (ha jól emlékszem) a Baumit termékét használtam, az egy a (tisztitott, fugázott) falra felpermetezett vegyszerből, és a vakolatba bekeverendő másik vegyszerből állt.
-én egy szegélyfütést is csináltam a gyerekek szobájában: a radiátor visszatérőjét előremenőnek használva körbevezettem a szoba fala mentén (nállam az alacsonyan vezetett két szál rézcső takarja a szellőzőrést + a vakolatlan falrészt). Nekem bevállt ez.
- Nekem a lélegzővakolat nagyon lassan száradt, kb. 3-4x annyi idő után kötött börkeményre, mint a rendes malter. Fontos a türelmes kőmüves.
Valahol olvastam, hogy a lélegző vakolatoknak is megvan egy "életidejük", vagyis amig jól képesek működni.
Léteznek furatba befecskezendő szigetelőanyagok, de műemlékes ismerősöm szerint 6-10 évente ujra kell fecskendezni a szigetelőszert a falba, és elég borsos az ára. Általában az ujrakezelés szükségességét elfelejtik közölni a vásárlóval (legalábbis errefelé igy volt 7-8 éve, mikor ezzel dolgoztam)
Létezik elektromos áramot használó falszáritó berendezés is, próbálj rákeresni. Ez talán hosszú távon a legjobb, árát nem tudom.
Ha nem tudsz drénezni, a száritás évekbe telik, de a drénezéssel is lassú.
Csatolok egy képet egy templomból.
Ezeket a személyes tapasztalatom alapján irom. Mindenképpen keress egy jó szakit, vagy érdeklődj több felé. A nedves fal után jöhet penész, gomba, stb.




2012-04-16
18:22:20
Előzmény: barbot #27851#28505
Szia!

Még nem csináltam vele semmit.
Viszont ez egy belső közfal, minden oldalról szoba veszi körül.
Tehát itt drénezés kizárva. Ez egy folyosó, a végén az ajtónál, az előszoba, mellette pedig hálószobák. Régen főfal volt, de azóta bővült a ház, hozzá lett építve és belső válaszfal lett belőle.
2012-03-30
19:54:32
Előzmény: talpfa #21944#27851
Szia!
Ha már túl vagy a munkálatokon, akkor tárgytalan. De ha még nem, akkor:
-a felázás felső és oldalsó határától számitva 70 cm, de inkább 1 métert ráhagyva verd le a falról a vakolatot, majd a téglák közét fugázd ki 2-3 cm mélyen legalább. Ezután következhet a salétrom-megkötő vegyszer, és a lélegzővakolat. A falra feltragasztott lapokat szedd le, és nyúlj be a téglafal melett, amennyire lehet, hogy ki tudd tisztitani a (valószinüleg) cementes vakolatot onnan is. Az ideális az lenne, ha drénezni tudnád alulról a falat, a drént/szivárgót meg bekötni valami kanalizálásba. Ha megteheted, hogy tavasszal levered a vakolatot, és csak ősz felé vakoltatsz lélegző vakolattal, az főnyeremény lenne. esetleg gondolkozz el egy falszáritó szegélyfütés kialakitásán. Én csak a radiátorok visszatérőjét előremenőnek használva alakitottam ki a szegélyfütést 2 szál rézcsővel-ugyncsak a gyerekszobában.
Nálam szó sem lehetett falkibontásról, átfürészelésről, stb. (1907-ben épült a házunk)... 9 éve müködik a dolog. A legdrágább a salétrommentesitő vegyszer, és a lélegzővakolat volt. (Ém az osztrák Baumit-ot használtam). Ajánlott egy türelmes kőmüves.
Ha teheted, a fal másik oldalán is hasonlóan járj el. "Hagyományos", cementes vakolatot ne használj!
Üdv. Barbot.
2011-12-13
16:11:23
Előzmény: talpfa #21941#21944
Itt vannak a képek. Sajnos csak mobilos, de a lényeg kivehető.
1. kép a folyosóról nézve. Az üveges ajtó mögött előszoba van.
2. a hálószoba, a kisfiam ágya mögötti rész a vizes, ezen az oldalon messze nem olyan csúnya, mint az első képen látható. Itt csak besárgult a fal, látni, meddig vizesedett föl.
Kb. a kiságy végéig tart a vizesedés és a salakblokk fal, utána már a hozzáépített új fal van, Ytongból.
Ott már teljesen új szigetelést kapott a padlóval együtt az egész szoba. Csak ez a régi kb. 1 méteres rész vizesedik, ezt nem is tudtuk összekapcsolni a padló szigetelésével.





2011-12-13
13:45:05
Előzmény: sándor #21938#21941
"""
A 2. verziód téglával való felékelése nem megbízható.
A már símára elhúzott felületre fektetett szigetelést nem célszerű pontszerű terhelés(ek)nek kitenni. Ezek később a növekvő terhelés hatására kilyukadnak.

Célszerűbb a monolit által javasolt betonos módszert alkalmazni.
Ha nem csak egy szűk résről van szó, akkor földszáraz betonnal kell bedöngölni a kivésett teret.
A betont valamilyen stabilizáló, kötésgyorsító, vízzáró adalékkal lehet javítani. A módszer működik, mert pl. a folyamatosan betonozott hídszerkezetekben is adódnak részek, amiket utólag kivéséssel és újrabetonozással javítanak ki. A javítás egyenértékű az eredeti beton minőségével.

Amire feltétlenül oda kell figyelni, az a hőhíd minimalizálása. Általában két oldalt a résbe szorított hőszigetelő zsaluanyagot használnak.

A végleges hőszigetelést a külső oldalon, utólag kell megoldani.
Ha nem közelíti meg a beton szélessége az eredeti falvastagságot, akkor könnyen kifordulhat a felette lévő fal.

A módszer hátránya, hogy ki kell várni egy egy szakasz kötési idejét. Ezért csak rövidebb szakaszok egyidejű szigetelésével lehet gyorsítani a munkán.
A kibontott falszakaszokat kevéssel a bontás felett a falban átmenő lyukakkal, vasgerendás és hidraulikás tehermentesítéssel szükséges biztosítani.
Így nagyobb az esélye, hogy nem fog utólag komoly falsűllyedés bekövetkezni.
Nyom, rések, repedések, bármelyik módszerrel is végzik az utólagos szigetelést, nem úszható meg.

"""

Durván 1 méteres szakaszról van szó.
Az egyi fele a falnak hálószoba a másik meg folyosó. Tehát mindkét oldala fűtött, így a hőszigetelésnek nincs értelme.
A következő lenne a munkamenet:
1 méter hosszam kivések kb. 10-12cm-t a falból (a padlószintől fölfelé), ide behúzom a 4-5mm vatsag Villas szigetelést, a tetejére habarcsot terítek és erre megy az új tégla.
Arra gondoltam, hogy veszek válaszfal téglát 10X50X23.8
Ezeket lapjára fektetve tenném a habarcsra.
Így kb. 2db ilyen téglából ki is töltöttem az 1 méteres kivésett hézagot.
3-3 centit kell vakolni a lapjára fektetett tégla két oldalára és megvan a 30cm falvastagság (3+24+3).
Csak a tégla és a salakblokk közötti rést kell alaposan kitömíteni.
Gondoltam arra, hogy szűkre vésem a rést, hogy úgy keljen a téglát bekalapálni, így nem kell ékelni a tégla teteje és a régi salakblokk között.
Működhet ez a dolog?

Délután lövök képet a falról és felteszem.

Köszi az ötleteket, iránymutatást.
2011-12-13
12:37:02
#21939
Nem biztos, hogy követendő példa, de az előző lakásom felújításánál a parkettára utólag rakott válaszfalak alól úgy vettem ki a parkettát és alapoztam le utólag, hogy a levegőben állt a fal. Persze nem teljes terjedelmében, hanem több részletben. Akkora lyukat kellett ásnom, hogy beférjek egy nagy flexszel és körfűrésztárcsát belefogva vágtam el a parkettát alulról a szomszéd oldalánál. Volt, hogy láttam ahogy tévéznek (már amit hallhattak belőle).
Utána betonalapot készítettem és amikor megkötött, akkor ékeltem ki újra téglával. Volt egy hétig állt a fal a levegőben, de még egy repedés sem lett rajta.
Szerintem ha jól megépített a fal, rövid távokat kivésve alóla ki kell bírnia amíg leszigeteled és visszafalazod. Kérdés, a véséssel mennyire lazulnak meg a téglák, de egy kisebb résznél érdemes lenne kipróbálni. Még annyit lehetne a stabilitás érdekében, hogy a két oldalról pallót vagy U vasat összefogatva átmenő csavarokkal ideiglenes stabilizáló hidat készíteni a kivésendő rész fölé.
2011-12-13
11:35:58
Előzmény: robert #21932#21936
Szia robert!

Nézegettem már ilyen vegyi vízszigetelő anyagokat.
A dryzone kizárva, az ára miatt.
A Kemikálnak vannak megfeleő vízszigetelő anyagai (árban sem rossz).
Igen nagy figyelemet, precizítást ígényel a vegyi szigetelés.
Pláne salakblokknál, elég porózus szerkezetű anyag. Nagy az esélye, hogy nem megfelelően terül a vegyi anyag a falsíkban és nem lesz jó a szigetelés.
Ezért gondolkodom az elöbb említett megoldásokon.
2011-12-13
10:11:44
Előzmény: talpfa #21908#21932
talpfa,

Én elgondolkodnék a vegyi impregnáláson, mert annál nem lehet stabilitási probléma.
Kérdés, hogy az adott falazóanyaggal melyik impregnálószer társítható.

2011-12-12
14:01:47
Előzmény: monolit #21910#21911

Ismerem ezt a linket...
Viszont én saját magam, házilag szeretném megcsinálni.
Nekem nincs sépci gépem, hogy átvágjam a falat, se olyan berendezés, amivel nagy nyomással injektálni tudjam a vékony résbe a habarcsot.
Lehet akkor maradok a szakaszos falkibontásos módszernél.

Köszönöm.
2011-12-12
13:40:33
Előzmény: talpfa #21908#21910

"Falátvágásos technológia

Az eljárás az építőiparban már ötven évvel ezelőtt is alkalmazott szakaszos falkibontás és bitumenes lemez befűzésének fejlett változata:

A falazatot szakaszosan egy arra alkalmas gép segítségével átvágják, a szigetelő réteget befűzik (ami lehet modifikált bitumenes lemez vagy Polietilén műanyag lemez), majd műanyag ékekkel a falazatot ideiglenesen kiékelik, hogy a fal állékonyságát biztosítsák. Kellő mennyiségű falazat átvágása után (kb. 10 fm) zsugorodás mentes cement alapú injektáló habarccsal a mintegy 1 cm vastag rést kiinjektálják."


www.mehesrenoszig.hu/falatvagas.php
2011-12-12
13:20:16
#21908
Sziasztok!

A következő a problémám és ehhez kapcsolódik a kérdésem is.
Van egy belső válaszfalam, ami régen főfal volt, most már nem.
Anyaga salakblokk, kb. 30cm a fal vastagsága. 1, 1.5méter hosszú szakaszról van szó, ahol vizesedik a fal.

- 1. verzió:
Arra gondoltam, hogy a falat átvágom ezen a szakaszon (pl: Ytong fűrésszel) és egy darabban behúzok bitumenes szigetelő lemezt (Villas...stb.).

- 2. verzió:
Vagy a fal aljánál kivesek egy sort a salakblokkból, berakom a szigetelő lemezt és vissza rakom a sort pl:téglával.

Természetesen a régi vizes vakolatot leverem, majd megfelelő szellőző, légáteresztő vakolattal vissza vakolom, mindkét esetben.

A kérdésem az első falátvágásos 1.verzióval kapcsolatban (ha ezt választanám), hogyha behúzom a bitumenes szigetelő lemezt, hogyan, mivel tölthető ki, ilyen vékony rés biztonságosan?
Ugye alapból vastagabb rést kell vágnom, hogy be tudjam húzni a szigetelő lemezt, de ha nem megfelelően töltöm vissza a rést, akkor megrogyhat a fal.
Emiatt aggódok! Viszont kisebbb bontással, törmelékkel jár.

Vagy inkább a 2-dik verziót válasszam, ott biztonságosan vissza tudom ékelni a falat, a szigetelő lemez berakása után.

Bármilyen ötletet, észrevételt, tanácsot szívesen fogadok!

Előre is köszönöm!
2011-10-12
11:25:21
Előzmény: plaszlo #18462#18572
Most nyáron szigeteltük vele a falakat, ezzel párhuzamosan levertük a régi salétromos vakolatot és újravakoltuk a falat. Ennyi idő után még nem látszik semmi, szerintem kb fél év múlva már biztos látszana, ha nem működne, majd akkor megírom a tapasztalatokat.
2011-10-10
20:29:46
Előzmény: plaszlo #18462#18498
Nem tudom mi a krém pontos összetétele, de a vízüveget (nátrium-szilikát) régebben használták ilyen célokra. Nem lepne meg ha ezt tartalmazná.
Biosolar Forum  =>  Nedvesség elleni szigetelés  =>  Vizesedéslapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva