English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Padlófűtés problémáklapozz: 1, 2, 3   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2017-01-10
13:38:46
#50538
nem tudom, hogy oruljek vagy bosszankodjak magamon, de az elmult napokban egy furcsa jelenseg utotte fel a fejet a futesunk kornyeken.
amiota bejott hetfon ez a nagy hideg azota gyakorlatilag nem volt hajlando felmelegedni a lakas.
hiaba allitottam az eloremenoket magasabbra, azt vettem eszre, hogy nem/nehezen fordul meg a viz az egyes korokben.
A fal es padlofutes ugye egy kozos 22-es gerincrol szivjak a vizet, es ugy tunt, egymas elol. ha az egyiket magasabb fokozatra allitottam akkor a masik nem birta.
gondoltam, talan levegosek, de nem, mert kilegtelenitettem tobbszor.
elso felindulasbol nekifogtam, hogy kicserelem a 22-es gerincet 28-asra, hatha ez a baja, gondoltam a nagy hideg miatt tobb kort nyit ki egyszerre a falfutes es ez a baj, aztan mikor mar epp majdnem szetvagtam a csovezest elgondolkodtam, hogy van egy visszamoshato finomszuro a puffer utan, ami mar evek ota nem volt tisztitva. Gondoltam ez ugyis csak a nagyobb darabokat fogja meg, de tevedtem.
kiszedve a betetet azon ilyen 1mm vastag fekete iszap volt lerakodva, innentol gondolom mindenkinek megvan a tortenet folytatasa:)
vizkooldo + koromkefe, a hazat is kipucoltam, azota 5W-tal ketyeg a Grundfos Alfa a falfutesen es teljesen jo atfolyasokkal, a haz is ujra meleg.

mindig tanul valamit az ember.

2016-12-08
10:22:53
Előzmény: rony #50501#50502
rony,

Folyamatosan azt jelenti, hogy állandó hőmérsékleten van tartva a lakás.

Padlófűtésről lévén szó a -5 Celsius külső hőmérsékleten szükséges napi hőenergia tárolására talán elég a teljesen (90 fokra) felfűtött 1000 literes puffer.
A jelenlegi üzemmódban, vagyis fagymentesítésre biztosan elegendő.


"Ha ATMOS 60 % hatásfokkal tejesit akkor sima vegyes tüzelésű 35-45% körül gondolnám."
Így van.

2016-12-08
09:26:24
Előzmény: robert #50499#50501
Ha folyamatosan azt jelenti, hogy naponta akkor talán esti egy begyújtással megtudom előtermelni szükséges energiát. Az utcába nincs gáz bevezetve csak fával tudok fűteni.
Ha ATMOS 60 % hatásfokkal tejesit akkor sima vegyes tüzelésű 35-45% körül gondolnám. Az energia több mint fele kéménybe megy!


Tegnap 9 C folt a házban. Szombatig kitart talán.



2016-12-08
08:10:33
Előzmény: szocsmarci #50498#50500
Beüzemelő tapasztalata szerint VTC 511 1 collos kevésnek bizonyult és 6/4 collosra váltottak. Indok az volt, hogy, kazán hamar eléri üzem fokot (80 C) és lekapcsolja, ventilátort addig miközben kazán köri szivattyú ledolgozza a pufferbe a meleget kazánból. Egy begyújtásnál 3 szór is volt ilyen beüzemeléskor és kb. 5-10 percet alt a kazán. Ilyen kor nem gazosit.

Vasállatra rögzítették a csöveket kb. 15 cm, de valahol közelebb valahol t távolabb.

Úszós légtelenítő van minden körön + 2 db radiátorlégtelenítő az osztó-gyűjtőn. 3-4 nap alatt kidolgoztak a levegőt.

2016-12-07
09:48:04
Előzmény: rony #50495#50499
rony,

A napi fűtési energiaszükséglet számítása adott külső hőmérséklet mellett (részletesebb magyarázat nélkül) egyszerűen így végezhető el: Qf_nap=Qf_ev*dT*0.3 [Wh]
Qf - az épület éves fűtési hőenergiaigénye
dT - a külső-belső hőmérsékletkülönbség


Nálad 20 fokos belső és -5 fokos külső hőmérséklet mellett (a betervezett hőszigetés megépítése után):
7500 * (20 - -5) * 0,3 = 56250 Wh
Tehát a napi fűtési energiaszükséglet -5 fok mellett 56 kWh abban az esetben, ha az épületet folyamatosan fűtöd.
A kihűlt, még nedves ház felfűtése több napig (padlófűtés esetén minimum egy hétig) tart, és a hőszükséglet a fenti számított érték többszöröse is lehet, az első napokban esetleg reggeltől estig folyamatosan rakni kell a kazánt.



A katalógusban szereplő 89% kazán hatásfokot olyan körülmények között mérik, amelyet te nem tudsz biztosítani, ráadásul minden egyes rendszer-elem tovább rontja az össz hatásfokot. Szerintem 60% lakótérben hasznosuló hő egy optimista becslés szilárd tüzelésű kazán esetén.
Úgy képzeld el a katalógus adat és a valóság közötti különbséget, mint a 3,5 liter fogyasztásúnak hirdetett autó esetében, amely normál használatban 7 litert fogyaszt.



Hangok: Hőmérsékletváltozás során az építőanyagok különböző mértékben tágulnak, egymáshoz képest elmozdulnak, és felfűtés alkalmával a legdurvább a helyzet, ezért csak lassan!
Szerintem 45 fokos előremenő túl sok.

szocsmarciVálasz erre
2016-12-07
09:18:52
Előzmény: rony #50495#50498
1. Ne aggódj! - ez a legfontosabb.
2. A kazán körben az ESBS VTC511 1collos 60 ’C kvs 9 szerintem jó lehet. Kivéve ha a szomszéd városban van a puffer, mert akkor méretezni kell. A szerelőd nem hibázott, a kazán beüzemelője valószínű a gyári rajztól nem tud elszakadni.
3. A 100 m2-re a 7 körös osztó elég határeset. Nem tudom hány cm-re fektette a csöveket egymástól, és hány méter padlófűtési cső ment bele, de ökölszabály szerint 60-70 m lehet egy kör hossza. Esetleg elmehet 80-90 m felé is és működni fog, de jobb a rövidebb.
4. A padlástér szigetelése fontos, akár a hőveszteség fele is előfordulhat ott, ha nincs leszigetelve.
5. A falaknak ki kell száradniuk, padlófűtéssel ez nehezen megy, mivel nagy a fűtő felület, de kicsi a felületi hőmérséklet. Ez normális. Az első fűtés mindig szenvedés. Inkább örülj, hogy a légtelenítéssel nincs problémád, valószínű a pufferben összegyűlik a levegő és ott az automata légtelenítő szépen kiengedi.
6. Az energetikai számítás szerint 7514 kWh/év a fűtési nettó igénye a háznak.
Gyors számítás: 25KW, 86% -> 7514/25/0,86 = 350 óra = 14,5 nap.
Magyarul ha 14,5 napig folyamatosan tüzelnél a kazánban éjjel nappal, maximális hatásfokkal, akkor elő tudnád állítani az éves FŰTÉSI hőigényt.
Vagy másképp fogalmazva ha a fűtési szezonban (180 nap) minden nap begyújtanál, és maximum hatásfokkal égne a kazán, akkor 180/350 = 0,5 órát kellene tüzelni naponta. Ez nem tűnik rossznak. Nyilván lesz olyan nap, amikor egyszer sem gyújtasz be, de lehet olyan nap is, amikor háromszor pakolod meg.
(A fenti számítások csak a fűtési igényre, és tökéletes fűtés rendszerre vonatkoznak - nincs hő-, vagy szabályzási veszteség.)
7. Már késő, de le írom, hogy szabvány szerint mi a felfűtés menete (MSZ EN 1264):
A próbafűtést cement esztrichnél csak az esztrich beépítése után 21 nappal, vagy a gyártó adatai szerint, víztaszító esztricheknél pedig legkorábban 7 nap múlva szabad végrehajtani. A próbafűtést 20°C és 25°C közötti előremenő hőmérsékleten kell elkezdem és legalább 3 napig fenn kell tartani. Ezt követően be kell állítani a maximális tervezett előremenő hőmérsékletet és legalább 4 napig fenn kell tartani ezt az értéket A próbafűtést dokumentálni kell az e célra a jelen kiadvány függelékében található minta (felfűtési Jegyzőkönyv) használható fel. A keletkező zsugorodási repedéseket erőzáró módon, pl. műgyantával kell lezárni. A padlóburkolat fektetése előtt egy további felfűtés - szárító fűtés - javasolt)


8. A ropogás szerintem nem jelent jót, törést vagy elmozdulást jelent.
2016-12-07
07:50:12
Előzmény: robert #50493#50495
Gyártói papírok szerint 89% hatásfokkal üzemel 3 - 3,5 órán keresztül 1 rakással. Lehet, hogy valamit nem vettem figyelembe? Indirekt puffer csak fölső részét tudok fűteni, alsót majd solar valamikor + északi áram.

Vasárnap óta nem fűtöttem nem is voltam háznál. Ma elmegyek megnézni hány fokkal lehűlt.
Csatoltam számításról képmetszetet. Őszintén szakmai nyelvet nem értem nagyon. Hogyan kell számolni napi hőigényt?

Födémbe ISOVER DOME 0,39 hozattam. Tavasszal akartam nekiállni szigetelésnek.




2016-12-06
19:05:20
Előzmény: rony #50492#50494
Nálam 20 éve megy használtam gázt,kb.15 éve átálltam a vegyes tűzelésre de mindegyiknél a legjobb a hőntartás.
Egyszer februárban jó idő lett lekapcsoltam a gázt kb. egy hétig utánna simán elfűtöttem amit megsporóltam.
Nem kell nagyon fűtenem a lényeg folyamatos legyen átmeneti időszakban-5 ig elég ha 40fokos az előre menő,
A jó szigetelés sokat ér most javítok rajta én is.
2016-12-06
14:11:59
Előzmény: rony #50492#50493
rony,

A 25kW-os kazán közepes teljesítményen 60% rendszer hatásfokkal 5 óra alatt 25*5*0,5*0,6=37,5kWh hőt termel. Fűtés nélkül az 1000 + 300 literes puffer + indirekt tároló hőmérséklete várhatóan 28 fokkal emelkedik.

A lakás első felfűtése valószínűleg jóval 100 kWh feletti energiát igényel, ahhoz hogy a lemerült puffer is 70 fok fölé melegedjen várhatóan 10 órán át teljes teljesítménnyel kellene a kazánnak dolgoznia.

A szigeteletlen födém miatt a megtermel hő gyorsan elillan.



1. A fűtő-beton jóval kevesebb hőt tárol, mint gondolnád. Ameddig a födém nincs leszigetelve, addig hő-utánpótlás nélkül gyorsan (talán kevesebb, mint 2 óra alatt) kellemetlen szintre hűl vissza a lakás.

2. -5 fok külső hőmérséklet mellett várhatóan 5-10 órán keresztül kell a kazánt járatni.

3. Hőigény számítást a tervnek tartalmaznia kellett.

4. A födém (milyen anyagból?) hőszigetelése és a folyamatos fűtés sokat segít a későbbiekben.


2016-12-06
11:34:48
#50492
Sziasztok!
Lenne par kérdésem a padlófűtési beüzemelése és használatával kapcsolatban.
A helyesírási hibákért elnézést kérek, külföldi vagyok.

Először rendszerről.
ATMOS 25KW + 1000L puffer + 300L indirekt, (kazán körben ESBS VTC511 1collos 60 ’C kvs 9 de 6/4 collos 17 kvs-e lesz cserélve, kazán beüzemelő javasolt. Padlófűtési kör.
7 körös osztó-gyűjtő Rehau piros csövekkel. Padló víz hőmérséklete termosztatikus szeleppel van szabályozva. A puffer előremenőén van termosztatikus szelep feje, a kapszulája pedig padlófűtés előremenőén. Hőcserélőn keresztül. 3 szivattyú Grundfos Alfa 2. Padló elosztóét CP2 – re alítottam, hogy gyorsabban pörögesse a vizet. Puffertől hőcserélő felé CP1. Kazán kör PP3.
Padló:
7cm lépésálló + fólia + vashaló + rehau csövek és 6 cm estrich beton + peremszigetelés.
Ház:
98 nm lakóterület + 24 garázs (fűtetlen). 30 n+f Porotherm + 16 cm szigetelés. Lábazat 8 cm XPS. Nyilas zárok 3 réteg, 6 kamrás profil. Födém is porothem rendszeres. Még nem költöztünk be.

Estrich 2016 Márciusában elkészült egy hónappal rá hideg burkolat. A kazánt 2016 november végén beüzemelték. Akkor ment be a padlóba meleg víz első alkalommal, 35 C. Lakásban 10 fok körül volt. Akkor puffer fölső hőmérője 60 fokos lett alsó pedig 40 fok. Rá par nappal kíváncsiságból begyújtottam, hogy menni időn belül lesz 80 fokos a puffer és 21 fok a lakásban. 12 fokos volt a puffer és lakás is. A kazánt két szer kellet betölteni, hogy, legyen 80 fokos a puffer 5 óra alatt.
Termosztatot 17 fokra bealítottam. Padló előremenőjét 45 fokra feltekertem, hogy gyorsan melegedjen fel. Par óra múlva mar enyhény langyos volt a padló visszatérője és puffer csak 30 fokos volt. Lakásban CSAK par fokkal melegebb lett :((((

Akkor hívtam fel a szerelőt, hogy mi a gond. Azt mondta, hogy első felfűtésre sok idő és meleg kell.

December 3. an egész nap fűtöttem. Reggel, 6 fokos pufferrel indultam és este 7 körül utólag betöltöttem a kazánt (az nap 5 alkalommal betöltöttem, nem tele) és ott hagytam. Akkor 14 fok volt a szoba termosztaton és 80 fok a pufferben és érezhetően langyos volt a padló. Padlókör termo szelep 50 fok fölé is volt. Egyszerűen nem bírtam várni. Nagyon lassan melegedet fel a lakás :(( Este fele többször is hallottam, mint ha valami ropog a házban. Padló rendszer nyomása stabil volt. Lehet, hogy valamit elrontottam? Nálatok volt hasonló ropogás? A szivattyúk egész ejjel mentek.
Másnap reggel 17 fok volt a lakásban 30 fok a pufferben. Aznap 4 alkalommal töltöttem be a kazánt(nem tele). Estefelé 20,6 fokkal ott hagytam. Elég kellemes volt a levegő. Olyan mintha 23 fokos radiátoros rendszernél. Puffer 85 fokos volt. Termosztatot 20,5 alítottam. Az nap nem hallottam ropogást, de konyha sarkán észrevettem egy hajszál vastag vízszintes repedést. Melegtől???

Azt gondoltam, hogy hétfőn munka után 17:30 körül megnézem mennyre eset a hő. Csalódtam! :( 19 fokra tippeltem, 17,1 fok volt. Miért??? Enni szigetelés se elég tartani a meleget? JA! Padlás még nincs szigetelve. 20 cm gyapot van tervezve.

Véleményeteket és tapasztalatokat szeretnék kérdezni.
1.Padló rendszer felfűtést meddig tart és később is nagyot fog esni a hőfok?
Napi egy befűtésre reméltem. Most vannak – 5 fokos éjszakák.
2.Rendszerem jól van méretezve?
3.A ház egy napi hőigényét hogy kell számolni?
Én itt számoltam www.pannonpellet.hu/calc.php ( 14.43 kW )
4.Padlásszigetelés mennyre segíthet hőfokesésen? 1,5 fok?

Előre is köszönöm
Rony

2014-10-31
14:12:55
Előzmény: szocsmarci #47612#47615
Nem mindegyikkel van gond csak 2 körrel. Nekem jól vannak bekötve, a piros az osztó, a kék a gyűjtő. Az az érdekes, hogy van áramlás, mégsem jelez. Lehet kevés a tömegáram, de van. Majd ha lesz pocskolós kedvem megnézem mennyi víz folyik ott ahol mér, és ott ahol nem mér.
szocsmarciVálasz erre
2014-10-31
09:34:12
Előzmény: Ferke #47607#47612
Elő szokott fordulni, hogy felcserélik az áramlási irányt (az osztót és a gyűjtőt). Néha tesznek egy kék pöttyött a gyűjtőre, pirosat az osztóra, esetleg nyilakkal jelzik az áramlási irányt. Ha egyik áramlásmérő sem működik, akkor valószínű ez a hiba.
Az áramlásmérő lehet az osztón is és a gyűjtőn is - ez gyártótól függő.
2014-10-30
20:03:24
Előzmény: pali #47476#47607
Megpróbáltam a köröket lezárni egyenként, és megfordul a víz, de az áramlásmérő nem jelez semmit, így vagy kevés a tömegáram, vagy csak a mérő nem jó. Bár az ismerőseimet kérdezve még senki nem járt így, hogy az áramlásmérő állt volna be. Előfordulhat egyáltalán ilyesmi?
Most már megy a fűtés, így hacsak nem lesz hideg a két körön, akkor tavasszal lesz csak belenyúlva. Vagy esetleg ha hétvégén túl sok időm lesz, csak átmosatom hálózati vízzel.

2014-10-14
12:43:07
Előzmény: pali #47476#47481
Köszi az érdeklődést! Még csak most szereztem be egy könyököt, ugyanis az osztón is és a gyűjtőn is van légtelenítő, és így nem fért oda a vízcső. Talán ma normális időben érek haza és meg tudom csinálni. Mindenképp írok a fejleményről.
2014-10-14
07:31:10
Előzmény: Ferke #47426#47476
Eredmény? Eredménytelenség?
2014-10-03
14:09:14
Előzmény: Ferke #47426#47427
Hálózati vízzel nyomasd át, erősebb, mint egy szivattyú és még ki is takarítod a rendszert.
2014-10-03
12:03:15
Előzmény: Ferke #47368#47426
Szép Napot!

Nos, nagy szerencsémre még a laptopom is megállt hál'Istennek! A két kör viszont azóta sem megy. Elzártam egyenként a köröket, de nem indult meg. Mi a következő lépés? Ha az osztón és a gyűjtőn megforgatom egy külső szivattyúval? Megoldás lehet?
2014-09-24
07:26:50
Előzmény: pali #47363#47368
Igen, működik 3 éve. Ezért furcsa nekem is. Ráadásul van beépítve szűrő a kazán elé is és a körök keringetői elé is. Az áramlásmérő kémlelőjén kristály tiszta a víz. Tegnap nem volt rá időm, de ma megnézem mi lehet a baj. Olyan esetleg nem lehet hogy van megfelelő tömegáram, csak az áramlásmérő lehet megakadva?
2014-09-23
14:16:55
Előzmény: Ferke #47362#47363
Elvileg működött ez a rendszer? Akkor csak valami salak tömítheti el valahol. Rakjál bele iszapleválasztót (ha elfér).
2014-09-23
10:20:33
Előzmény: pali #47361#47362
Köszi a gyors választ Pali. Én is erre gondoltam. Meg is próbálom délbe. És ha nem megy akkor meg kell nyomni egy külső szivattyúval?
2014-09-23
10:13:44
Előzmény: Ferke #47360#47361
Zárd el fokozatosan a működő 6-ot. Talán kinyomja a dugót belőle.
2014-09-23
10:09:17
#47360
Szép Napot Mindenkinek!

Tegnap, mivel néhány napja csak imitt-amott sütött ki a napocska, arra kényszerültem, hogy felfűtsem a vizet. Gondoltam egyúttal "elkövetem" a próbafűtést is. Viszont olyan gondom van, hogy 2 padlófűtés körön nincs áramlás, pedig teljesen nyitva vannak. A többi 6 kör kiváló! Ez mitől lehet? Leengedve nem volt a rendszer, így gondolom légbuborék nem lehet. Tudna valaki valami tippet adni mit keressek?
szocsmarciVálasz erre
2012-12-20
06:22:37
Előzmény: henz #36868#37001
Nem nagyon értek, hozzá, de mivel más nem válaszol, ezért megpróbálom én.
Az N és az L be va kötve a 220 Voltba. Az NO alapállapotban nyitottat, az NC alap állapotban zártat jelent (N = Normally vagy Neutral state, O = Opened, C = Closed). A fogyasztó az a dolog, amit indít, tehát Neked a padlófűtési szivattyú és a kazán lesz az, valamint a kazánhoz tartozó szivattyú. Mindnek kell mennie ahhoz, hogy fűtsön a rendszered. Vagy az NC-hez, vagy az NO-hoz kell kötni a fogyasztót, attól függően, hogy mikor húz be a termosztát a hőmérséklet emelkedésével, vagy csökkenésével. A rajz szerint az NO-ra van kötve, ezért kösd oda, én speciel a másikra szavaztam volna. Az NC-re köthetsz olyan dolgot, aminek akkor van értelme, amikor nem kér meleget a padló. Például ha padló HŰTÉST akarnál, akkor valószínű, hogy az NC-re kellene csatlakozni.

Az RT-re passzolok, gondolom a két vezeték egy darab NTC vagy PT ellenállás hőmérőre csatlakozik. Csak sejtem, hogy az is a termosztát része kell hogy legyen (egy dobozban van csomagolva, és úgy árulják a boltban). Mivel padlófűtés termosztátról van szó, az is elképzelhető, hogy a betonban kell elhelyezni és a beton felületi hőmérsékletet méri.
2012-12-16
21:41:55
#36868
SZOBATERMOSZTÁT - padlófűtéshez.
A mellékletben küldött képen látható szobatermosztátról szeretnék többet megtudni. Sajnos megnevezést nem találtam. Még a következő adatok olvashatóak a csomagolásáról: MAX 16A , MODEL 23201 , MAX 4000W. A kijelzőjéről arra következtetek, hogy a szivattyút is (talán) tud vezérelni. Ha valaki felismerte, esetleg használ is ilyen termosztátot, akkor segítségét szeretném kérni. Előre is köszönöm! (Ha valaki csak linket tudna küldeni a termékről azt is megköszönném, én sajnos nem találtam semmit.)




2012-11-14
17:34:57
Előzmény: Kovalic #35390#35392
Kovalic,

A szelepet láthatóan vízhőmérséklet csökkentésére építették be, manuális, de még a forgatógomb is hiányzik róla.
Ha tömegáram a rendszerben állandó, akkor padlófűtésbe az előremenő hőmérséklettel arányos fűtővíz megy, vagyis követi a kazánhőmérsékletet.

Puffer nélkül egy vegyes tüzelésű rendszert elég reménytelen szabályozni.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Padlófűtés problémáklapozz: 1, 2, 3   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva