Biosolar Forum => Ablak, ajtó => Ablak szigetelés | lapozz: 1, 2, 3 következő » |
GyuriVálasz erre 2013-11-28 19:43:29 |
---|
#43813 Köszönöm a tippeket. Hétvégén lemérek 2 ablakot és kipróbálom a nagyobb O gyűrűt. Nekem a teszt az lesz, hogy odazárok egy újságpapírt és ha kitudom húzni, akkor nem jó. Ha beválik, akkor minden ablakban lecserélem :) Most sajnos, ha kint fúj a szél, akkor kétszer annyi fa fogy. Reggel itt hagyom a házat 20-20.5°C-on, a pufferban van 1600 liter 45°C víz, és mire hazajövök 18,5°C van a házban. A termosztát 19°C-ra van állítva. |
robertVálasz erre 2013-11-27 15:48:02 |
---|
Előzmény: Gyuri #43767#43780 Gyuri, Nyugodj meg, jó oldalra tették a gumit. Ellenőrizd az ablak beállítását a gyurmás módszerrel. - Lehet, hogy csak állítani kell a vasalaton. - Lehet, hogy nagyobb átmérőjű tömítőre van szükség. - Lehet, hogy a szárny és a tok között akkora a rés, hogy nem elég a tömítés, hanem a tokba egy vékony lécet kell beszögelni, ami ütközni fog a tömítéssel. |
villam64Válasz erre 2013-11-27 15:32:59 |
---|
Előzmény: sándor #43778#43779 "Villámot nem lehetett meggyőzni, de sajnos sokakat sem. De ez legyen az ő problémájuk. Ha tartósan és jól akarsz szigetelni, akkor ez a gyári alkalmazási előírás. (Lapra zárni csak ott, ahol nem a jó zárás a fontos, hanem az elmélet.) Van kivétel. Például ajtót köszöbnél zárni csak laprazárással lehet. A különböző hézagméreteket egy nútba rakott különböző méretű O szilikonokkal kell megoldani. Sok választás nincs, talán három járatos méret van. Ott, ahol a két eltérő méret találkozik, egyszerűen bele kell dugni a vékonyabbat 1cm hosszan a vastagabba." Az a gondom Sándor, hogy az elmélet nem jött be nálam. Abba a sarokba be lehet marni. De szemben nálam 1 mm hely sincs, így nem lehetett volna becsukni az ablakot. Tehát a marás után faragás csiszolás, és festés a helyes sorrend abban az esetben. És mivel külső-belső ablakom van, mindez dupla költséggel. Mert a szigetelésben nincs benne a festés. Az meg pláne gyakorlatuk kérdése, hogy csiszolás és faragáskor rászámolják-e a festés vastagságot, vagy utána van szívás. |
villam64Válasz erre 2013-11-27 10:27:49 |
---|
Előzmény: Gyuri #43767#43769 Nálam kijjebb van, hogy ne csípődjön be a szemközti ütköző felületnek, hanem oldalt laposodjon el. Nem láttam logikáját a eddig így csináltuk elvnek, amit az interneten reklámoztak. Helyet sem találtam az ütköző felületnél, hogy elférjen. Csak csiszolás, meg egyéb munkálatok árán. Olyan helyet kell keresni, ahol van szemben felfekvő felület. Közel azonos végig a rés. Van, hogy a zsanéron kell állítani, az egyenletes csukódáshoz. Nálam a külső ablakon, van egy kis víz levezető párkány, például az alsót oda tettem. Az jó kérdés, hogy beljebb tegyük, vagy kijjebb. Arra gondoltam régebben, hogy a fa szigetelő. Tehát, ha a tömítést beljebb teszem, akkor ott a résen beljebb hozom a hideg levegőt, így vékonyabb fa szerkezet marad a szigetelni. Hőhíd keletkezik. Ezért tettem inkább kifelé, távolabb a belső tértől. Volt, ahol a keretbe martam be, csak ahhoz a felsőmaró nem jó végig, mert 10 cm-hez nem lehet hozzáférni. Csak kis kézi maró lenne jó. Ha van hely pluszba, akár még egy csík tömítés betehető. A hézagmérést el kell végezni. A teljes laposodásához a O profilnak minimum 1 mm kell. Ahol ez nincs meg, ott nagyon nehézzé válik az ablak használata. ![]() |
GyuriVálasz erre 2013-11-27 10:06:40 |
---|
Előzmény: villam64 #43760#43767 Bejelöltem sárgával, hogy először hova gondoltam a szigetelést. Te is oda raktad? Nekem az tűnt fel, hogy záráskor, csak a fa felölet csapódik a fa felülethez, és nem érzem a szigetelőanyag csillapítását. ![]() |
robertVálasz erre 2013-11-27 08:05:33 |
---|
Előzmény: Gyuri #43755#43764 Gyuri, Gyurmával könnyen lemérheted körben rések nagyságát. Annak megfelelően válassz tömítőt! |
villam64Válasz erre 2013-11-26 22:58:57 |
---|
Előzmény: Gyuri #43757#43760 Nem látni, hol a hiba. Én mindig oldalra tettem. Így az oldalsó szándékosan hagyott hézagot töltöttem ki. Az ütköző oldalon lévő, nem található réseket nem próbáltam betömni. De az is lehet, hogy nagyobbra érdemes bizonyos helyeken cserélni. Ki kell tapasztalni. |
GyuriVálasz erre 2013-11-26 21:48:59 |
---|
#43755 Sziasztok, ablak szigetelésben kérném a segítségeteket. 2 éve szigeteltettem az ablakokat, de most jövök rá, hogy nem sokat ér a szigetelés. Ha az ablakhoz odazárok egy újságlapot, kicsi ellenállással kitudom húzni, így ha fúj a szél, akkor érzem a hideget áramolni. Mellékelek néhány képet. Mi a probléma, túl kicsi a szigetelő anyag átmérője? vagy nem jó helyre marták bele a nútot? Úgy tudom gyárilag is volt ott nút, csak nem O profil volt benne, hanem csak valami vékony csík. Tegyek bele vastagabb O profilt, vagy ragasszak rá valami másféle szigetelés, ami nem a nútba való? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
fusimisiVálasz erre 2013-10-24 18:36:19 |
---|
Előzmény: sándor #42979#42980 Sajnos nem 1db ablakról volna szó - hanem 5 ről. Ebből 4db 160 as amihez darabonként majdnem 5 métert kéne venni és van 1 db 80 as kicsi - összesen kb 22-23 méter. Biztos van olcsóbb megoldás is mint a gyártótól megvenni. (harmad árba bemarással együtt lehetne szigetelni mindet) Sokat gugliztam utána - okos infó sehol :( Velux azt mondja velük kell megcsináltatni, mert bonyolult a csere - 1 tűzőgép és olló kell hozzá. Kiszállás munkadíj, anyag, - na ennyiből már kijönne 2 új ablak vagy több is :) Írtam a kecskeméti cégnek náluk találtam EPDM anyagból kompatibilist, meglátom hogyé adják. |
fusimisiVálasz erre 2013-10-23 18:00:09 |
---|
Előzmény: nadtom #42960#42969 Köszi, de igazából a gyári gumit szeretném kicserélni. Itt van még választék ablakspecifikusan - minimum 100 métert kell venni sajnos. www.szigmed.hu/gumi.php Ideiglenesen lepucoltam és bekentem az öreg szigetelést autós gumiápolóval :) Nem lett rossz sőt egész jó! Lehet megcsinálom az összes ablakkal ajtóval. |
fusimisiVálasz erre 2013-10-22 10:04:00 |
---|
#42946 Velux tetősík ablakba szeretnék cserélni szigetelő profilt - nem fiatal darabok. Felhívtam a gyártót és tudományos árat mondtak 1500Ft métere a szigetelő guminak. Biztos van valami más takarékosabb megoldás csak mielőtt lefutom a köröket megkérdezem hátha valaki már kitaposta az utat! Pl: itt lehet kapni sokféle szigetelést - minimum 50 méter a rendelés. www.kggumiprofil.hu/hun/profilok/egyeb_szigetelo__tomito_profilok/_/item_2939 SO - KG584 re lenne szükség ha jól nézem. |
nadtomVálasz erre 2013-01-13 11:31:30 |
---|
#37678 A levegő megtalálja a legkisebb réseket is . Én sem gondoltam volna, hogy alig látható réseken jön a levegő befelé (igaz ehhez a páraelszívó is kellett.) Manapság már valamilyen jól tapadó szalagot ragasztanak az ablakra és a falra körbe így a levegőnek nincs esélye. A purhab és vakolás esetén az épület mozgása miatt mindig lesznek rések (mondják a szakértők). (+Ott van még az ablaktömítő elöregedése 4-5 évente.) A páraelszívó működése közben fizikailag erősen lehetett érezni a huzatot, amúgy soha meg sem rezzen a függöny akármilyen szél van odakint. |
villam64Válasz erre 2013-01-13 11:01:06 |
---|
#37677 Az én ablakom régi, purhab nem is létezett, mégis szelelt. Nem kell megijedni néha egy kis tömítéstől. Szigeteléskor kapott purhab ragasztót. |
pagaVálasz erre 2013-01-13 09:07:13 |
---|
Előzmény: tthom #37670#37673 Nem lehet, hogy azok a hajszálrepedések csak felületiek voltak? Nekem hihetetlennek tűnik, hogy egy szakszerűen beépített nyílászáró esetében a fal teljes keresztmetszetében átmenő repedések legyenek. Márpedig ha ott filtrációt érezni, akkor az biztosan átmenő. Ha elválik a szerelőhab a faltól vagy a nyílászárótól, az azért lehet mert nagyobb volt a hézag, mint amit technológia még megengedne, vagy nem megfelelő anyaggal (hab) tömítettek. Gyakran tapasztaltam régebben, hogy a létező legolcsóbb purhabban építették be a nyílászárót. Pedig az épület külső homlokzataira kerülő szerkezeteket csak téli-nyári szerelőhabbal szabad beépíteni. Szerelőhabbal, nem egyszerű purhabbal. Ide nem jó az az anyag, amit a beltéri gépészeti faláttöréseknél, vagy a beltéri nyílászárók beépítésénél alkalmaznak. A téli-nyári szerelőhab alkalmas arra, hogy a nagyobb hőmérséklet különbségeket tolerálja. Ha a szerelési hézag is a tűréshatáron belül van, akkor biztosan nem repedhet ki sem a nyári melegektől, sem a téli mínuszoktól. Persze ezeket a szerelési hézagokat takarni is szokták mind a külső oldalakon, mind a belső felületeknél, valamilyen sarok vagy lapos profillal. A beépítési helyzettől függően. Ha a takarást rágletteléssel, majd festéssel -vagy vakolással- oldják meg, akkor ott előbb utóbb biztosan lesznek felületi repedések. De átmenőek azok sem lehetnek. |
tthomVálasz erre 2013-01-12 22:51:06 |
---|
Előzmény: paga #37667#37670 Nálunk a nyáron lett kifestve a lakás, így a hajszálrepedések ideiglenesen eltűntek, szóval én nem tudok.. |
pagaVálasz erre 2013-01-12 19:33:59 |
---|
Előzmény: nadtom #37664#37667 Nem, nem a Sikaflex érdekel. Az a probléma érdekel (képileg is), amit meg akartok oldani. Akár a külső oldalon, akár a belső oldalon. Hajszálrepedések, vastagabb hézagok ... minden olyan probléma, ami a nyílászárók beépítése után alakult ki. Akár rövid időn belül, akár később. |
nadtomVálasz erre 2013-01-12 18:35:52 |
---|
Előzmény: paga #37662#37664 Nem tudom mire gondolsz pontosan. Nálam a hajszálrepedéstől (belül) az 1 cm-es hézagig (kívül) van minden. Ha a Sikaflex érdekel, írd be a youtube-ba ott van több konkrét felhasználási példa. |
pagaVálasz erre 2013-01-12 18:16:20 |
---|
#37662 Tennétek fel néhány képet? Amin látszik, hogy milyen hézagokat tömítgettek, javítgattok így utólag? |
nadtomVálasz erre 2013-01-12 18:06:49 |
---|
Előzmény: grano #37641#37661 Én is amondó vagyok tavasszal rendesen megcsináltatom az ajánlott Sikaflex-es anyagokkal, aztán majd meglátjuk. |
takykaVálasz erre 2013-01-12 12:54:51 |
---|
#37649 Az olcsó akril silány cucc. Nekem nem csak kívül, de beltérben is zsugorodik, elválik. T. |
granoVálasz erre 2013-01-12 10:56:15 |
---|
Előzmény: nadtom #37631#37641 nadtom: Én már nem vállalkozom ilyesmire. Aminek tömíteni kell az tömítsen, aminek UV ellen kell állni az UV álljon. Tömítsd le kívül olyannal ami bírja a fagyot és kezeld olyannal ami ellenáll az UV-nak. Nem hiába spalettáznak, a vakolat nem tömít, de ellenáll és elfedi, megvédi a szigetelést. |
villam64Válasz erre 2013-01-12 07:21:51 |
---|
Előzmény: nadtom #37631#37636 Még pótolgatod a hézagokat, akkor idővel jó lesz. Mondjuk ez belső részekhez van, kívülre másikat kell tenni. |
nadtomVálasz erre 2013-01-11 22:09:38 |
---|
Előzmény: villam64 #37617#37631 Villam, Kívül is és belül most is ilyen néhány száz forintos akril van az ablak és párkány között. Belül még rendben is van de kívül egy év alatt az időjárás miatt összezsugorodik, valamelyik felülettől elválik aztán vége a tömítésnek. |
villam64Válasz erre 2013-01-11 13:11:16 |
---|
Előzmény: nadtom #37613#37617 A festék boltban néhány száz forintért kapható akril tömítő ajtó és fal közé. |
nadtomVálasz erre 2013-01-11 08:56:38 |
---|
Előzmény: grano #37612#37613 Nem tudom pontosan mi az ok, most már csak a következményt látom. Szerencsére mindkét probléma(ablakgumi és réstömítés) kisebb munkával, beruházással megoldható és további megtakarításokat kell még eredményeznie (látva, hogy milyen huzatott tudott csinálni a nagyteljesítményű páraelszívó a réseknél). Ha valakit érdekel kívülre ezt ajánlották: SIKAFLEX 521UV; belülre elvileg jó az akril, de oda is a profi megoldás a SIKAFLEX PR2HP. Ha viszont teljesen le lesz "tömítve" a lakás szükségszerű lesz egy hővisszanyerős szellőztetőrendszer. |
Biosolar Forum => Ablak, ajtó => Ablak szigetelés | lapozz: 1, 2, 3 következő » |