English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Helység hűtés  =>  Mennyezetfűtés / hűtéslapozz: 1, 2   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2014-11-10
19:25:38
Előzmény: zsezse #47701#47712
Nem tudom, nem mehetünk el itthonról. Egyébként a megnövelt hőleadó felület miatt nem tartom lassúnak. A hideg falak felfűtése radiátorral nekem napokig szokott tartani. Itt a hideg falakat azonnal átmelegíted, a szoba felé meg csak a jóval kisebb hőkapacitású levegőt melegíted.
2014-11-10
08:35:57
Előzmény: villam64 #47694#47701
ezesetben hibatlan a dolog, ha mindig otthon vagytok, vagy van gazkazanotok.
ha elutaztok 1 hetre es nincs aki tegyen a tuzre, mennyi ido alatt melegszik fel a lakas?
villam64Válasz erre
2014-11-09
16:12:41
Előzmény: zsezse #47685#47694
Zsezse
Én alacsonyan tartom a vízhőfokot, így alacsonyabb a veszteségem. Te a hősugárzás révén esetleg alacsonyabban tartod a szoba levegőjét, de vesztesz a magasabb felület hőmérséklet miatt. Számomra mellékes az ide-oda pár tized. Amikor belépsz egy szobába, akkor elkezded fűteni. Bekapcsolsz egy elektromos berendezést fűtesz. Ezek a hőmérséklet grafikonon látható. Maga a fűtés megszűnt nálunk gyorsnak lenni. Ma már a pufferes fűtésrendszerek lomhák, de a felületfűtések 90 százaléka is. Ezeket ősszel bekapcsoljuk, és tavasz végén kikapcsoljuk. Nem feladatuk a lakás felfűtése, csak a hőmérséklet tartás. Nekem erre van szükségem.
2014-11-08
14:45:59
#47689
A hőérzet a határoló falak és a levegő hőmérsékletének függvényében.



2014-11-07
23:36:32
Előzmény: villam64 #47684#47685
Villam
a feluletfutesek lenyege nem elsosorban a veszteseg potlasa, hanem az a "becsapás", hogy az infrasugarzas miatt melegebbnek erezzuk a kornyezetunket, mint azonos homersekletu, de nem sugarzo helyisegben.
tehat ha van egy 21 fokos szobad, ahol a szobak falai 21 fokosak, akkor en ott fazni fogok.
ha van egy 21 fokos szobad, ahol a falak mondjuk 30 fokosak, akkor jol fogom erezni magam.

ahhoz, hogy jol erezzem magam azonos fal/levego homerseklet mellett kell mondjuk 23-24 fokos szoba.
tehat te magasabb homersekletu helyiseggel fogod tudni elerni azt a komfortot, mintha kozvetlenul a fal sugarozna a meleget, vagyis kevesbe hatekony a futesrendszered ezaltal.
raadasul lomhabb is.
az alacsony vizhomerseklet elonyet te is tudod, tobb energiat tudsz a pufferbol kisajtolni.
en igy latom, de igazi szakmai erveket nem tudok most felsorolni neked. Talan a tobbiek megteszik (Vagy megcafolnak engem)
:)
villam64Válasz erre
2014-11-07
20:56:50
Előzmény: zsezse #47678#47684
Zsezse
Pontosítok. Minél nagyobb felülettel fűtesz, annál alacsonyobb hőmérsékletű fűtő felület szükséges. Nem kevesebb energia szükséges. Adott egy szoba 20 m2, 3 m belmagassággal. Fűtés nélkül a fűtendő felulet, 20+15+15+12+12+20=94 m2. Amennyiben radiátort helyezel középre, annak magas hőmérsékleten kell sugároznia a 94 m2 felé. Amennyiben 20 m2 padlófűtést csinálsz a radiátor helyett, akkor a padlónak hőt már csak a maradék hideg felület felé kell sugároznia, tehát 74 m2 veszteségét kell a szobába besugároznia, mert a többit közvetve pótolja a padló alatt. Ezért a felülethőmérséklete jóval alacsonyabb a radiátor fűtésnél. Amennyibben a mennyezetre is teszel fűtést, akkor már csak 54 m2 hőveszteségét kell a szobán keresztül pótólnod, tehát a fűtő felületek hőmérsékletét tovább kell csökkenteni a szoba felé. Amennyiben a 4 falra is teszel fűtést, akkor már a szobában csak szellőztetésbő származhat hőveszteség. Ilyenkor 94 m2 fűtő felület belső hömérséklete megegyezik a szoba hőmérsékletével. Hogy hány fokos a fűtővíz, az mellékes.
Amit próbálok kritizálni nálatok, hogy ti egy állandó fűtő felület hőmérsékletben gondolkodtok, bármekkora a fűtő és a fűtendő felület aránya. Pedig minél magasabb ez az arányszám, annál alacsonyab hőmérsékletű vízre van szükség. De, nem kevesebb energiára. Csak az energiaveszteség pótlása a falak mögött történik, nem a szobán keresztül.
2014-11-07
19:13:22
Előzmény: HBalazs #47680#47682
jaja, festok flex ragasztoval telibe huztak dryvit haloval.
nagyjabol jo, egy helyen kopog, de az valszeg a vakolat hibaja, nem a falfutese (meg felujitaskor bele lett javitva egy helyen)
szerintem ha rendesen le melyalapozod es flexibilis ragasztot hasznaltok 2 retegben nem lesz gond a repedezessel.
nem kell hozza semmilyen vakolat. legalabbis mi nem hasznaltunk mast csak ezt.

lehetoseg szerint az osszes kulso falfeluletet erdemes 2m magassagig becsovezni.
az ajanlott csotavolsag minimum 12 cm 10es csonel altalaban.
minel nagyobb feluletet be tudsz csovezni annal alacsonyabb vizhomerseklettel tudsz futeni!!

csak hogy kedvet kapj: mi 2008ban ujitottunk, padlofutes a nappali/konyha/kozos hasznalatu helyisegekben, a haloszobakban radiatoros futes, ez 5 helyiseget jelent.
3 evre ra rajottunk, hogy nagyon szeretnenk falfutest es hogy nagyon el van szurva a tetoteri hoszigetelesunk, igy felgyűrtem az ingujjam, visszabontottam a lamberiat (2005ben keszult el), es a teljes "hoszigeteles"t kidobtam. 25-30 centi hoszigeteles ment be ferde reszre, ele korrektul eldolgozott parazaro folia + GKba mart falfutes csovek.
a radiatoros rendszer csovezeset felhasznalva.

1 ev alatt annyira megszerettuk a falfutest, hogy ugy dontottunk, bevallaljuk lenn is. A lenti haloban levertuk a vakolatot es ujravakoltuk az egeszet.
aztan a nappaliban mar nem mertuk bevallalni a vakolat leverest, igy maradt a kimarás es betapasztás:)







2014-11-07
09:48:23
Előzmény: zsezse #47678#47680
egyre inkabb a falfutes felé hajlok :) Tudom, hogy jobb/ hatékonyabb, csak hat a rombolás :) Tavaszra már kellően bosszús leszek és nekiküldöm a vésőt :)

Jók a képek Zsezse, en ugy gondoltam siman egy flexel nekiesek a sávok kivágásának és aztan veso/kezi erovel lecsupaszitom teglaig.
Hálózást hogy csinaltad, telibeháóztad az egesz falat? Sztem az a tuti.
Tudsz barmi buktatóról amiert berepedhet a fal?
spéci vakolat mindenkepp szukseges?
eleg szted csak egy falat (az ablak oldalit) becsovezni?

Köszi mindenkinek a tippeket, mennyezetfutes elvetve (ezena módon)
2014-11-07
07:39:54
Előzmény: villam64 #47676#47678
pedig egyszeru. jozan paraszti esszel en igy gondolnam:
1) a meleg felfele szall. tehat ha alulrol melegited a padlot akkor a bekuldott meleg felfele szall
2) a falak hidegek kinn. ha a GK es a fal kozotti rest melegen tartod jo esellyel elzarod a hideg utjat
3) a mennyezetre ha teszel csoveket ugyanez fog lejatszodni: a meleg felfele szall, nem lefele fog melegiteni
4) lehet, hogy te bekuldesz 2x annyi melegvizet, mint az, aki a betonba agyazta a csoveit vagy bevakolta a falfutes csoveit a falba. de biztosan rosszabb a hatasfokod igy.

mivel ezek alapvetoen feluletfutesek, ezek lenyege,hogy minel nagyobb feluleten add át a sugarzast a kornyezetednek (hőről nem is nagyon beszelhetunk ilyen 30-35 fokos vizhomersekleteknel)
egy beagyazott cso azonnal atadja az energiat a futo kozegnek, sokkal nagyobb feluleten dolgozik azonnal
villam64Válasz erre
2014-11-06
20:42:47
#47676
Továbbra sem értelek titeket. Én a padló alá simán beteszem a fűtéscsövet. A falon simán a falhoz rögzítve felteszem a fűtéscsövet, majd föléje párnafán a gipszkarton. Minimális a hőigénye ekkor már a szobának. Miért, mert a fal hőveszteségét a gipszkarton és fal között lévő fűtéscső pótólja. Vonjátok már le ezt a felületet a hőveszteség számításnál.
2014-11-06
14:41:30
Előzmény: HBalazs #47672#47674
akkor varjal meg vele 1-2 evet, amig minden egyes nap felbosszantod magad ezen:) meg az asszony megunja a szint es hajra:)
en a 3 eves nappali falat martam szet:) 3 ev alatt az aszsony rajott, hogy megsem igazi a szinosszeallitas, ugyhogy hermetikusan lezartam, felrajztoltma a nyomvonalat, felsomaro aztan dupla flexkoronngal szepen kimartam a hornyokat.
por kitalicskazas, porszivozas, melyalapozas, flexibilis ragaszto es ment is bele a cső a horonyba. 24 ora alatt megvolt, kozte egy ejszaka is:)
de ha a falat sajnalod, akkor a GKt szedd le es marj abba, vagy tenyleg csavarozd fel ennek az aljara.(csak az a baj, hogy a GK tablakat is ossze kell kotnod valahol, szoval ez a megoldas sem egyszeru.
)
olcsobban es profibban jossz ki. én mai eszemmel a falba tennem, mert az hatasosabb futesre.

ahogy Takyka irja, van ilyen femlemezes megoldas is, de szerintem sem a legjobb





2014-11-06
13:12:13
Előzmény: HBalazs #47672#47673
Én olyan megoldásokat láttam, ahol a cső bele van pattintva egy formanyomott lemezbe. Az ilyen rendszernél a cső felmelegíti a vele fizikai kapcsolatban lévő lemezt, majd az infrasugárzással melegíti a gipszkartont, anmi aztán szintén infra sugárzással melegíti a szobát. Magam részéről nem tartom jó megoldásnak, mert a sok átmenet eredményeképpen csak magasabb fűtővíz hőmérséklettel tudod ugyanazt a hatást elérni.
Ha mindenképpen ragaszkodsz a cső hátulról felbarkácsolásához, akkor én úgy csinálnám, hogy a cső nyomvonalára végigfektetnék gipsz hurkát, abba belenyomnám a csövet, megfogatnám U kapoccsal, leborítanám üvegszalaggal és ráglettelnék.
De ez akkora meló, amit az ellenségemnek sem kívánnák.

A radiátor meg azért nem hűti le a 40-45fokos vizedet, mert nem elég meleg ahhoz, hogy meginduljon rajta keresztül a levegő gravitációs áramlása. Gondolkozz el kényszerített áramláson. A radiátorok aljára szerkesztesz pl. kidobott klímabeltériből ventilátort és azzal fújod keresztül rajta a levegőt. Egyből lehűti majd a vizedet.


T.

2014-11-06
12:03:44
Előzmény: zsezse #47661#47672
Falfutesen is gondolkodom, csak fájna az egy eves falat szetbarmolni :)
Te is a hoatado feluletet irtad buktatónak, de akkor a gyari rendszer hogyan mukodik? Ott GK-al boritjak az egeszet.

Egyébként a probléma nem a hideg szoba, hanem a radiátor teljesitmeny csökkenése a 40-45 fokos puffer esetén. +ami meg zavar, hogy a radiátoros kör visszatérője percek alatt szinte megegyezik az eloremenőével, tehát nem igazan jó a hőátadása (pedig tul lettek méretezve). Padló körnél ez pont az ellenkezője, szinte keptelenseg 25C folé vinni a visszatérőt a 40C-s eloremenőnél. Ráadásul radiátor kor esetén ami visszajön, az megy a puffer aljába, szépen eloszlik a meleg mire ujra felérne a tetejéhez, igy aznap már ezt a (visszatérő) energiat nem is tudom felhasználni...pedig milyen jó is lenne ez egy feluletfuteshez :) Lényeg, hogy vagy falfutessel, vagy mennyezetfutessel, valahogy meg kell hosszabbitanom a radiator kort, hogy ne menjen egybol a puffer aljába vissza (most arrol beszelek, ha nem megy mar a kazan).
Kérdésem igazabol az, hogy siman rádobálva a GKra, a hasonloan megoldott gyari rendszerek (utolag GKal takarva+legres), hogy a bánatba működhetnek(?) jól?

Köszi :)

2014-11-06
11:47:42
Előzmény: takyka #47669#47671
A beltéri hőmérsékletrol a szobai termosztat gondoskodik, ha esetleg melegebb menne mennyezetbe, akkor max lekapcsol a szivattyu, attol nem tartok.

Mivel 1 éve epult a ház, nem szivesen szedném vissza a GKt :)
Itt és mas forumokon is valaki szerint kevés a hőátadó felület, de van aki az ellenkezojet mondja..itt van pl a gyári rendszer, aminél GK-al boritjak a csöveket (itt nem is érintkeznek egymassal)...akkor most miiii? :)

Tudom nem tul profi a terv, de minimalis összegbol szeretnék nagyobb hőátadó feluletet a szobákban.

A párazárás biztos nem lenne egyszerű a bontás után, az tény.
Szigetelés amugy 15 üveggyapot és 5 kozetgyapot átfedésben.



2014-11-06
11:30:16
Előzmény: takyka #47669#47670
en levettem a regi GKt, abba is belemarhattam volna, de pont volt egy garazs, ahova fel tudtam hasznalni
egyszerubb volt, mint hosszabb csavarral keresgetni a parnafakat "vakon"
2014-11-06
09:22:56
Előzmény: HBalazs #47660#47669
Bár már eddig is jól "leszólták" itt az elképzelésedet, én folyatatnám. Hogyan akarod légmentesen visszaállítani a párazáró réteget a megbontás után?
Nem lenne egyszerűbb megcsinálni a gipszkarton fűtőpanaeleket, ahoz hasonlóan ahogy Zsezse és én, majd azt felrakni belülről a mostani gipszkartonra?
Mellesleg, ha csinálsz mennyezetfűtést, valószínűleg nem lesz szükség a radiátorokra.

T.
2014-11-06
09:02:50
Előzmény: HBalazs #47660#47667
HBalazs,

"Szeretném utólagosan kiegészíteni a radiátoros helyiségek (3db) fűtését mennyezet fűtéssel, mégpedig ugy, hogy a radiátor kimenetére csatlakoztatnám a mennyezetfűtés cövét (ábra). Ha sikerulne igy megcsinalnom, utolag beállítanám a keverőszeleppel az eloremenő homersekletet.
Azert erzem szukseget ennek a kiegészitett feluletfutesnek, mert szinte csak akkor van meleg ezekben a helyisegekben, ha megy a kazán, másnap már a pufer 40 fokos vize nem tudja igazan felmelegiteni a rediatorokat, viszont feluletfuteshez meg kivallo."

Hogy fogod tudni beállítani a falfűtésbe menő fűtővíz hőmérsékletét?
Mennyi lesz, ha megy a kazán és mennyi 40 fokos radiátor bemenőnél?
Hogyan fogod beállítani a kívánt beltéri hőmérsékletet?
villam64Válasz erre
2014-11-05
20:20:37
#47663
A felület fűtésnek kevesebb hőt kell leadnia nálam, mint a radiátoros fűtésnek. A felület fűtésnek majdnem annyi hőt kell befelé sugároznia, mint amennyi annak a felületnek a hővesztesége, ahol nincs felület fűtés. Ha egy szobának mind a hat felületét fűtöd, akkor befelé csak az ablak veszteségét, és a szellőztetés veszteségét kell pótólnod. A többi a falak mögött történik.
szocsmarciVálasz erre
2014-11-05
17:10:52
Előzmény: HBalazs #47660#47662
A nyomások gondot okozhatnak. Túl kicsi a 10-es cső, ezért annyira lefoghatja az áramlást, hogy megáll a radiátor is. Lehet T-zni is, de húzos az ára. Esetleg mehetsz vastagabb csővel is (16-os vagy 20-as), nem sokkal drágábbak. A csőosztás felületfűtésnél 75 vagy 100 mm körül szokott alakulni. A radiátorszelepeket újra kell szabályozni!

A másik buktató lehet, hogy mennyire képes átadni a cső a gipszkartonnak a hőt. A gyártók belemarnak egy nútot, vagy beleöntik a csövet a gipszkartonba. Ha csak ráhelyezed, akkor kevés felületen érintkezik a cső palástja a felülettel, egész pontosan csak egy vonalon.
2014-11-05
16:55:07
Előzmény: HBalazs #47660#47661
szia

gondolataim>
a radiatorbol mindig lesz "szutyok" kivalas, ezmiatt nem szerencses a vekony falfutes csovet a radiator utan kotni, csakis finom, visszamoshato szurovel levalaszott reszbe.
miert nem csinalod meg az egeszet falfutesre? nincs elegendo falfeluleted vagy szigetelesed?

a masik, a gipszkarton moge hiaba raksz csovet, mert a cso csak egy nagyon kis feluleten fog erintkezni a kartonnal, nem lesz hoatadas. a levego ugyanis jo hoszigetelo.
mindenkeppen be kellene marnod a csoveket a kartonba a hathatos eredmeny elerese erdekeben.

2014-11-05
14:02:12
#47660
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek a következőkben:

Van egy Puffertartályos fűtési rendszerem külön Padlőés radiátoros körrel.
Szeretném utólagosan kiegészíteni a radiátoros helyiségek (3db) fűtését mennyezet fűtéssel, mégpedig ugy, hogy a radiátor kimenetére csatlakoztatnám a mennyezetfűtés cövét (ábra). Ha sikerulne igy megcsinalnom, utolag beállítanám a keverőszeleppel az eloremenő homersekletet.
Azert erzem szukseget ennek a kiegészitett feluletfutesnek, mert szinte csak akkor van meleg ezekben a helyisegekben, ha megy a kazán, másnap már a pufer 40 fokos vize nem tudja igazan felmelegiteni a rediatorokat, viszont feluletfuteshez meg kivallo.

Másik ötletem pedig maga a kivitelezésben lenne, nem nyulnek a mennyezet gipszkartonához (nemreg epult a ház), hanem felulrol szednem fel a szigetelést és onnan csovezném be a gipszkartont. Ahogy néztem a gyári kivitelezéseket, hasonlóaz elgondolás, igaz ez visszafelé lenne, de vegeredmeny szerintem ugyan az. Persze a szigetelésen javitanek a megbontott részeken (plusz szig; hőtükör)

Örülnék bármilyen véleménynek, nemigazan talaltam forumot a radiátor utan bekotott feluletfutesrol.

Köszi,
Balazs



2012-10-03
21:58:33
Előzmény: zsezse #33316#33817
loriand

lefotoztam az utolso helyiseget hoszigeteles kozben.
ez mar egy kesz szoba volt, melyet visszabontottam, mert a ferdefal hoszigetelese csapnivalo volt, lamberia helyett pedig majd falfutes panelek kerulnek vissza.

a vas tetoszerkezettel egy vonalban van egy belso 10x5cm -es gerendakbol allo vaz, ami ontarto.
a teto belso sikja es a faszerkezet belso sikja kozott kb 35 cm van, ezt en ugy toltottem ki, hogy kb 5cm legres, 10cm uveggyapot, majd 2x10 kozetgyapot.
az uveggyapot biztosit egy osszefuggo legfelso reteget, melyet itt ebben a kornyezetben nem tudnek kozetgyapottal megoldani, a belso "szarufak" kozott tud csak a kozetgyapot resmentesen befeszulni. a resekbe uveggyapotot fogok tomni.
ezutan jon egy parazaro folia es a keresztlecezes, majd a futopanelek.












2012-09-20
07:45:52
Előzmény: loriand #33303#33316
szia loriand

nalunk specialis a helyzet> nem fa szarufak vannak a teto alatt, hanem vasszerkezet, igy kellett egy kulon belso fa keretet csinalni, amire felment a gipszkarton, igy elfert a 30 centi kenyelmesen.

a 15 os szarufabol konnyen tudsz csinalni 20-25 centis szigetelest: keresztben felcsavarozol ra 5x5os vagy 5x10es stafnikat 60 centinkent
ennyi a ferde falra sztem elegendo es akkor maris hohidmentes lesz.

ferde feluletre ne rakj uveggyapotot, mert nem jo a fuggoleges iranyu tartasa, osszeeshet, osszecsuszhat.

a tetogerendat nem a karton es a belso vaz fogja megterhelni, hanem a bramac tetocserep:) (vagy barmi is a tetod)

2012-09-19
12:31:10
Előzmény: zsezse #32955#33303
Szia!

Köszönöm a képeket, leírást.
Hát igen a 40 cm jobb mint a 30 :)

Az egész házban mindenhol mennyezet fűtést szeretnék.
A földszinten a nappali nyitott (nincs födém) az-az itt a tetőtéri födém van.
Ezért mindenképpen sugárzó fűtést szeretnék.

A födém rétegrendet értem. ( A colos deszkát hogy rögzítetted? Csavaroztad vagy szegelteted; sarokvassal rögzítetted?)

De a tetősíkot hogyan szigetelted le?:

Adott a szarufa 15cm.
(ide delta rock az elképzelésem)

Utána kellene még 15-25 cm plusz szigetelés.
(ez lehetne 2 rétegben, 1 réteg üveg és egy réteg kőzetgyapot.)
(de hogyan alakítsam ki a vázszerkezetet, hogy ne legyen hőhidas és statikailag is megfeleljen: az az elbírja a gipszkartont/két réteg/, de a szarufákat se terhelje meg a szükségesnél jobban/súly/ )

Utána párazárás, és a gipszkarton tartóváz, gipszkarton fűréssel integrálva.

Üdv: András

2012-09-11
08:50:01
Előzmény: loriand #32948#32955
szia,

az egesz hazban mennyezetfutest szeretnel vagy csak a tetoterben? - mert ez nem derult ki.

en tavaly csinaltam hazilag a tetoteri futest/hoszigetelest, gipszkartonos falfutes rendszerrel.
a tapasztalataim (hokameras atvizsgalas utan):
nekem 30cm szalas szigeteles van fenn (15 cm kozetgyapot + keresztben 15 cm uveggyapot). erzesre elegendo (mind telen, mind nyaron hozta, amit kellett), de a hokamera szerint azert meg van mit megfogni. ha ujracsinalnam, biztosan nem allnek meg 40 cm alatt, de a 30-at fogadjuk el elegsegesnek.

a szarufakra keresztben fektettem 15cm-s collos szoros deszkat, es igy keresztben fedtem le a 2. reteget, ezzel csokkentve a gerendak melletti esetleges hohidakat.
keresztmerevitoket beszogelve illetve ledeszkazva egy jarhato feluletet kaptam.
en viszonylag draga megoldast valasztottam: ugyanilyen collos deszkakbol csinaltam meg a padlot, kb 50e Ft lehetett a faanyag durvan 50nm-re.

a parazaro folia a gipszkarton es az utolso lecvaz mogott van.
tehat: felulrol lefele:
deszka
hullampapir
15-os elere allitott deszka + hoszigeteles
15-os szarufa + hoszigeteles
parazaro folia
gipszkarton tartoszerkezet
futopanel.

igy a csavarozas nem ment bele a foliaba.
a leadott teljesitmenyrol nincs informaciom, mert ezek hazi gyartasu panelek voltak (kezzel lettek kimarva), 10 illetve 8 cm-es osztassal.
a gyari panelekben 5cm osztas is letezik, elvileg kozel felet tudhatja az enyem, cserebe 4-ed annyiba kerult igy 2x annyi feluletet tudok befedni azonos ar mellett. kb 38-40 fokos vizzel futottunk egesz telen es tulfutott, elegendo lett volna kevesebb is.
en RBM kilma rendszerbol epitkeztem.

csatoltam ket fotot a panelezes majdnem kesz allapotarol





egy lentebbi hozzaszolasombol meg egy kep a hoszigetelesrol:



Biosolar Forum  =>  Helység hűtés  =>  Mennyezetfűtés / hűtéslapozz: 1, 2   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva