English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Több körös rendszerek vezérléselapozz: 1, 2, 3, 4   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2016-03-02
09:48:00
Előzmény: mzsombor #49828#49829
Igen jól látod, ezért kérdeztem a rajzot, mert a háromjáratú kerülő ágára kell egy hasonló ellenállású folytás (torló vagy ferdeülékű szelep), mint amekkora a fűtési kör ellenállása, mert e nélkül a háromjáratú szelep sem fog jól működni (szelep autoritás). A legkisebb nyitásra is arra menne az összes fűtővíz.

Most nincs időm megnézni a Pana doksiját, de én úgy emlékszem belőle, hogy tudja. Megnézem azért ma még egyszer.
Update: megnéztem, tényleg nem találtam teljesítmény bemenetet...
mzsomborVálasz erre
2016-03-02
09:35:26
Előzmény: digium #49827#49828
Szia!

Köszönöm a tippeket. Sajnos a gép nem alkalmas arányos szabályzásra, az előremenőt a külső hőmérséklet alapján változtatja automatikusan, egy általam beállított jelleggörbe alapján. Termosztáttól csak ki-bekapcsolás jelet fogad.

Átgondoltam a háromjáratú szelepes megoldásod is, de az a probléma vele szerintem, hogy ha csak az egyik kör kér fűtést, akkor a másik kör háromjáratú szelepe rövidre zárja a kört, és így egyből visszajut az előremenő fűtővíz a hőszivattyúba. Ha hidraulikusan akarom megoldani a dolgot, akkor most azt látom, hogy vagy azt csinálom, hogy hidrováltót csinálok a kis pufferből (párhuzamosan kötöm a körbe) és beteszek egy újabb szivattyút a fűtésköröknek a puffer után, vagy beteszem a bypass szelepet a motoros szelepek elé, a soros puffer után, így ha minden kör zár, ezen keresztül tud megfordulni a víz.
2016-03-02
09:06:15
Előzmény: mzsombor #49826#49827
Gépészetileg a tökéletes megoldás a bypass szelep. Másik megoldás lehet, hogy nem 2 járatú, hanem 3 járatú szelepeket veszel, így maga a szelep a bypass. Ezzel még akár azt is elérheted, hogy nem on/off módon, hanem arányos jellel szabályoznál szintenként, de erre meg a q8rf nem alkalmas. Ellenőrizd a gépkönyvedben, hogy tudná-e a Pana a 0-10V jelet fogadni teljesítmény beállítására, vagy csak előremenő hőfokra. Így teljesen lengések nélküli lehetne a hőmérséklet, de el kellene adnod a q8rf-et. Ha nem érted, szólj nyugodtan, lerajzolom.
mzsomborVálasz erre
2016-03-02
08:30:55
Előzmény: szocsmarci #49825#49826
Szia!

Köszönöm a válaszod. A puffer sorosan van a körbe kötve, nem párhuzamosan, ahogy a második rajzodon látszik, így a víz midnenképp keresztül megy rajta, ha megy a hőszivattyú szivattyúja. Így egy második szivattyú nekem beruházási költségben, és utána üzemeltetési költségben is feleslegesnek tűnik, tekintve, hogy a hőszivattyú szivattyúja vígan biztosítja a megfelelő tömegáramot az összes körben.
szocsmarciVálasz erre
2016-03-02
08:06:46
Előzmény: mzsombor #49823#49825
Szia
Én sem javasolnám, de mások igen.
www.hoszivattyuvilag.hu/upload_files/prospektus/tervez%C3%A9si%20seg%C3%A9dlet%202012%20h%C5%91szivatty%C3%BAk.pdf



Azért tegyük hozzá hogy ebben a rajzba a puffer nem szerepel, de oda lehet képzelni a 3-as szivattyú után.
Én személy szerint betennék egy szivattyút a szekunder oldalra is külön.


Ekkor elmaradhat a bypass szelep.
2016-03-02
07:46:34
Előzmény: mzsombor #49823#49824
mzsombor,

A szivattyúim nem fordulatszám-szabályozottak, négy fűtési kör is de csak kettőt kezel a szabályzó. Nekem ezért tervezte be a gépész a bypass szelepet.

mzsomborVálasz erre
2016-03-01
22:17:48
Előzmény: robert #49822#49823
robert,

Visszaolvastam a vonatkozó témákat itt ezzel kapcsolatban, és voltak olyan fórumtársak, akik kifejezetten ellenjavallták, családi házba a XXI. században nem valónak tartották a bypass szelepet. Nekem azonban a saját esetemben ez tűnik a legjobb megoldásnak, de nem vagyok gépész, csak mérnök és érdeklődő, így gondoltam feldobom az ötletem, több szem többet lát alapon, hátha valakinek van jobb, esetleg sokkal olcsóbb megoldása a problémára.
2016-03-01
16:14:44
Előzmény: mzsombor #49821#49822
mzsombor,

A kétkörös rendszeremben nálam is egy bypass szelep üzemel. Őszintén szólva nem tudom, hogy az eddigi 10 év alatt hányszor aktiválódott. Mi lenne vele a gond?

mzsomborVálasz erre
2016-03-01
13:00:44
#49821
Sziasztok!

Több körös fűtést szeretnék megvalósítani én is.
Az elképzelésem a következő:

Adott egy ház tetőtérbeépítéssel. A tetőtér most készül, a mennyezetfűtés már elkészült, járatom a köröket, de még fixen össze van kötve az alsó résszel.

Egy levegő-víz hőszivattyú a hőforrás (Pana Aquarea), az ebben lévő szivattyú hajtja a fűtést. Az előremenő ágban van egy 40l-es kis puffer (a leolvasztáshoz szükséges minimális vízmennyiség megléte miatt), majd kettéágazik a cső, és befut a földszinti nyolc körös, és az emeleten lévő hat körös áramlásmérős osztókba. Innen már külön körök mennek az egyes helyiségekbe.

Nem szeretnék szobánként külön szabályzást, elég, ha a földszintet és a tetőteret külön termosztáttal tudom vezérelni. Erre a célra egy Computherm Q8RF szettet vettem még korábban. Ebből egyelőre egy termosztátot használok, és a vevője kapcsolja a hőszivattyút a beépített potenciálmentes reléjével. A termosztát ezn kívül rendelkezik zónakimenetekkel, amelyekre attól függően ad 230V váltófeszültséget, hogy melyik termosztát kérte a fűtést. Ezeket még nem használom.

A több körös vezérlést úgy tervezem megvalósítani, hogy a kis puffer és az elágazás után, az emeleti és a földszinti osztók elé tennék egy-egy normál állapotban zárt Honeywell kétjáratú szelepet, VC4013-as állító motorokkal, mert ezeket közvetlenül meg tudom hajtani a Q8RF vevőjének zónakimeneteiről.
Mivel a hőszivattyú levegős, van leolvasztás üzeme is, amit akkor is folytat, ha a termosztát esetleg időközben elveszi a fűtésjelet, így beépítenék még egy bypass szelepet úgy, hogy ha mindkét motor zárt állapotba kerül, akkor is meg tudjon fordulni a minimális vízmennyiség (18l/perc kell minimum a hőszivattyúnak, alatta letilt) a kis pufferen keresztül, így biztosítva a leolvasztás lezajlását.

Ez így nagyjából 60e Ft anyagköltség a termosztát nélkül (az már megvan), 10e egy kétjáratú szelep, 15e körül van egy motor, és 10e Ft körül láttam a byass szelepet is.

Lehet ezt szerintetek optimalizálni valahogy, vagy jól fog így működni? Egyelőre nem látom, mi lenne benne a buktató. Láttam korábban, hogy nem túl népszerű a bypass szelep, de úgy gondolom, ide pont tökéletes lenne egy ilyen. Ha már minimum egy kör megy, zárt állapotban marad, ám ha mindkettő bezár, kinyit a szelep, és van kb 45 liter keringő víztömegem, amivel biztonságosan végbemegy a leolvasztás (nem fagy le a vízoldal).

Előre is köszönöm a segítségetek!
2015-11-20
09:21:50
Előzmény: kdani #49521#49527
Itt vagyok,
nálam ugyanez a szitu, csak nem 2 hanem 3 zónám van.
Megcsináltam a vezérlést, 5 éve teszi a dolgát, 3 éve lett kiegészítve a vegyeskazánnal.
Ha még nincs meg a motoros szelep, ne is vegyél, horror az ára,
nálam az elektrotermikus állítóművek 5 éve bírják hiba nélkül.
Vagyis egy elszállt, de az az én hülyeségem volt.

Nem ismerem a rendszered, kell 2 visszacsapó,
két zónaszelep a működtetővel. És egy kazántermosztát, lehetőleg ne külső bilincses, hanem merülőhüvelyes.
Meg a vezérlő, azt meg tudom csinálni.
Kivitelezném a gépészetet is, csak nem tudom merre laksz, én Pest megye Pécel.
Hegeszteni nem nagyon akaródzik, ha vascsöves a rendszer, akkor nem, ha réz vagy henco, akkor megcsináljuk.

Első körben valami skiccet csinálj a hidraulikai részről.
2015-11-18
15:18:42
#49521
Sziasztok,

Olyan embert keresek, aki egyedi fűtés vezérlést tudna készíteni. Ha a vezérléssel kapcsolatos gépészeti munkákat is el tudná végezni az lenne a legjobb.

A házban (2 szintes) van egy Ariston Genus Premium Evo csak fűtő, kondenzációs gázkazán, egy 250 literes HMV tartály, amit a gázkazán fűt. És van egy vegyes tüzelésű kazán (Hőterm Carbon), ami csak fűt (puffer nélkül). A vegyes kazánt alkalomszerűen használjuk fűtési szezonban havonta kb. 2-3 alkalommal.

Olyan vezérlést szeretnék ami a következőket tudja:

A földszinten és az emeleten is lenne 1-1 db vezetek nélküli (rádiós) termosztát. Amikor valamelyik termosztát úgy érzi, hogy fűteni kell, akkor kinyitja a szinthez tartozó motoros szelepet és indítja a gázkazánt. Ha mindkettő termosztát úgy érzi, hogy fűteni kell, akkor mindkettő szinthez tartozó motoros szelepet kinyitják, és elindul a gázkazán. Ha a termosztát(ok) elérik a beállított hőmérsékletet, akkor bezárják a szinthez tartozó motoros szelepet és leállítja a gázkazánt.

A vegyes kazán előremenő rézcsövére gondoltam szerelni egy csőtermosztátot (vagy egyéb vezérlést), ha a beállítottnál magasabb a vegyes kazán előremenő hőmérséklete, akkor nyissa ki mindkettő szinthez tartozó motoros szelepet + indítsa a vegyes kazán szivattyút, és vegye el a termosztátoktól a jelet, hogy azok ne tudják beindítani a gázkazánt.
Ha a vegyesben kialszik a tűz és a csőtermosztát a beállítottnál alacsonyabb hőmérsékletet érzékel leállítja a vegyes kazán szivattyúját, mindkettő motoros szelepet bezárja, a termosztátok visszakapnák a vezérlést és ha valamelyik kér fűtést nyitja a szelepet és indítja a gázkazánt.

Erre a feladatra keresek megoldást, eddig sikertelenül.

Megpróbáltam lerajzolni, de még soha nem csináltam ilyet, ezért biztos béna a rajz.

A lényeg, hogy minden a pincében van. A fűtés csövek két helyen jönnek fel a pincéből a lakótérbe. Az egyik a földszinti dolgozó szoba radiátor, arra gondoltam, hogy ezt így lehetne hagyni, és ez mindig fűtene (függetlenül melyik zóna kér fűtést), ide tudna utókeringetni a kazán.
(Ennél a radiátornál van olyan probléma, hogy ha csak meleg vizet készít a kazán, akkor ebben a radiátorban meg tud fordulni a kőr, és melegszik akkor is, ha csak meleg víz készítés van. Erre azt mondta egy szaki, hogy egy visszacsapó kell ennek a radiátornak a visszatérőjébe, de nem tudom, hogy jól mondta e.)

A másik helyen a padlófűtés osztó gyűjtőhöz jön fel a fűtéscső, itt van egy T-vel ketté választva, a T egyik szára megy az osztó gyűjtőhöz, a másik szára, meg az emeleti radiátorokhoz.
Az egész osztó gyűjtő és a T egy beépített szekrény aljában van (a szekrény kivehető a szerelés idejére, így hozzáférhető minden. Szerintem itt az osztó gyűjtő mellett (a szekrényben) le kell fúrni egy 25-ös furatot a pincébe, így ketté lehet választani az emeletet és a földszintet még a pincében egy T-vel, így a pincébe tudnának kerülni a zónaszelepek.




sw2janosVálasz erre
2013-01-10
21:27:52
Előzmény: szocsmarci #37603#37609
szucsmarci
Hozott anyagból dolgozom.
A rendszer működik, én csak 1 fűtőkört rajzoltam le, de érthető remélem, hogy 3 kör, osztóról, 3 szivattyúval.
A 3J egy motoros szelep, ami a tápláló két kör között vált.
Ezen a helyen, bár a tulaj, saját bevallása szerint ért a rendszerhez, mégis fűtésszerelővel építette ki a rendszerét.
Megvan a tárolója is, de valamit valaki rosszul rakott össze, így nem használható.... ennek ellenére az állítható termosztátok be lettek építve, a vezérlés bővíthető.
Szívesen vennék ajánlatokat tőletek, hogy milyen módon kösse a tulaj a rendszerbe a tárolót. Utána úgyis nekem kell hozzá igazítanom a vezérlőt.
szocsmarciVálasz erre
2013-01-10
17:19:08
Előzmény: sw2janos #37602#37603
Csak a hidraulikához szólnék hozzá:
1. hiányzik a vegyes kazán visszatérő hőmérséklet emelő szelepe (ESBE)
2. a motoros szelep pontosan mi? Motoros szabályzó szelep, vagy váltószelep. Ha csak váltószelep, akkor elmaradhat, elég beépíteni két visszacsapót a két kazánhoz. Ha szabályzószelep, akkor már egy komolyabb vezérlést igényel (a gázkazán és a szivattyú típusától is függő szabályzást).
sw2janosVálasz erre
2013-01-10
16:54:41
Előzmény: robert #37489#37602
Gáz + vegyes tüzelésű vezérlő.

Az aktuális vezérlésnél:
-gázkazán mellé vegyes kazán lett beépítve
-puffer tároló még nincs
-3 fűtőkör, 3 szivattyú
-3 szint termosztát
-gázkazán szivattyú
-vegyes kazán szivattyú
-3 járatú váltó szelep
-állítható hüvelyes termosztátok

Alapban a gázkazánt vezérli a 3 szobatermosztát és ellátja a vezérlő az utó keringetési feladatot is.
Amikor befűtenek a vegyes kazánba, állítható termosztát indítja az átváltást, a gázkazán tiltását. A rendszer sajátosságából adódik, hogy a padló kör megy állandóan, ill, ha mégis megemelkedik a hőfok, akkor rákapcsol még egy kört.
Amikor lehűl a vegyes kazán, vissza vált a gázkazánra a vezérlő.
A rendszer állapotáról (termosztátok, szivattyúk, 3J szelep) kijelzők tájékoztatnak.

Ahány ház annyi változat. Nemsokára egy tárolóval lesz a rendszer kiegészítve, így már azokat a funkciókat is beépítettem.




2013-01-05
09:03:27
Előzmény: sw2janos #37376#37489
sw2janos,

Túl általánosra sikeredett a leírás: "... adjatok nekem feladatot, mindent tudok, mindent megoldok..."

Ennél konkrétabb lenne, ha egy általad megvalósított vezérlést leírnál és rajzokkal, fotókkal illusztrálnál.

sw2janosVálasz erre
2013-01-02
19:41:45
Előzmény: robert #37272#37376
robert,
a vezérlő azt tudja amit kérnek tőle.
Ahány ház (kazán, rendszer) annyi variáció.
Pár vezérlőt már csináltam.
Főleg a gáz+vegyes variációra.
Állok a feladatok elé.
üdv: János
2013-01-02
17:36:12
Előzmény: szocsmarci #37323#37368
szocsmarci:
annyiban lehet érdekes a téma, hogy egy faelgázos, aprítékos, pelletes kazánon sokat segíthet a lambdaszonda.
Egy sima vegyesen szerintem szinte alkalmazhatatlan.
Legalábbis nehezen tudom elképzelni. Van ilyen egyáltalán?
Mert nem találtam ilyet.
A szondás faelgáz kazánok azért árban húzósabbak, legalábbis amit néztem az +100-200e. Kérdés, hogy mennyivel tud többet a lambdaszondás változat?



"Autó: gyors"
ma már igen.
AZ EURO4 előtti rendszerek, pláne a kis kocsikban .... Teszteltünk lambdamonitorrl párat. Hát beesett a lambda ablakba ha egyenesen mentünk.
Egyébként csak követte.
Amúgy nem törekednek magas hőmérsékletre mert hamarabb kiég. Inkább fűtik (annak a kiégését tudják tervezni, a motor hője miattit nem).
A gázkazánban is inkább fűtött lehet, máshogy nem dolgozik a cirkónium szonda.

szocsmarciVálasz erre
2013-01-01
20:32:45
Előzmény: grano #37289#37323
Az autók lambda szondája kicsit más, mint a kazánoké. És a gázkazán valamint vegyes kazán lambdaszondája is különbözik egymástól, nem csak a hőfok tartomány szempontjából. Nem tudom érdemes-e belemennem a részletekbe, de amennyi időm van most, annyit leírok.
1. Lambda - azaz légfelesleg tényező. Az égéstermékben lévő oxigén tartalmat méri, ez alapján avatkozik be az égésbe úgy, hogy a beáramló égési levegő és üzemanyag arányát szabályozza. Ez megegyezik az autóknál és a kazánoknál is, ezért is hívják mindenhol lambda szondának.
Eltérések a felhasználás szerint:
a./ Reakció idő - mennyi idő alatt avatkozik be a rendszerbe a lambda szonda által mért adatok alapján a bekeverés
Autó: gyors (motor fordulatszám változásának függvénye)
Vegyes kazán: közepes, akár percenkénti mintavétel is elegendő
Gázkazán: lassú, a Viessmann kazánnál ez napi egyszeri! mintavételt jelent
b./ lambda szonda lényege, azaz mért kell a rendszerbe
Autó: elsősorban a katalizátor megfelelő működéséhez kell (www.ndsmondeo.hu/writing/lmbd/lmbd.htm - Miért kell a kocsiba oxigénszonda?)
Vegyes kazán: megfelelő égéshez szükséges, és a túl sok levegő visszahűtésének elkerülése miatt, ami egyben rontja a kéményhuzatot is
Gázkazán: ua, mint vegyes kazán, de egyszerűbb a helyzet, mert nincs szekunder és tercier légbeeresztő.
c./ Hőmérséklet tartomány
Autó: magas
Vegyes kazán: közepes (max 500-600°C ???)
Gázkazán: alacsony (üzemi lehet akár 30°C! - egyes gyártók szerint)

Kb ennyi, többet nem is tudok erről leírni, ez nem az én asztalom. De ahogy Andrea1970 bejegyzéseit olvastam, egy faelgázosító kazánnál lehet, hogy megéri, Neki szerintem már visszahozta volna az árát. A gázkazánoknál ma egyenlőre felesleges, az import orosz gáz állítólag jó minőségű. Ha esetleg nem így lenne, akkor sem kell aggódni, mert pár év múlva amúgy sem lenne már a régi, akkor pedig már kellene minden gázkazánba lambdaszonda, különben a 100% feletti hatásfokot el lehet felejteni.
2012-12-31
11:34:33
Előzmény: szocsmarci #37283#37289
szocsmarci:
a gázos azért lehet olcsóbb mert ott a keskenysávú szonda is jó, sőt inkább az való.
A karakterisztikája valami ilyesmi:


Nem hiszem hogy hőfok, mivel a régebbi fűtetlen szondákat a leömlő felső részébe tették az pedig már sztrádán is vörösizzás közeli.
A faelgázhoz a szabályozhatatlansága miatt kellhet egy szélessávú szonda.


teljesen más karakterisztikával.
Az a drágább verzió.

Nekem inkább az a félelmem, hogy egy lambdaszondás kazán ami fatüzeléses és nem kerámai égésterű az véletlenül csúcsra küldve pillanatok alatt kiégne.
Lambda 1.0 közelében megugrik a NOx, mert hirtelen megszalad az égési csúcshőmérséklet. Vészesen megugorhat a hőterhelése a rendszernek.


szocsmarciVálasz erre
2012-12-31
08:09:24
Előzmény: grano #37274#37283
A lambda szondákat nem ismerem, csak tudom, hogy van néhány kazánban (gáz-, és faelgázosító kazánban egyaránt megtalálhatók ilyen típusok). Valószínű, hogy házilag nem is lehetne a pontos szabályzást belőni, ahhoz szerintem egy labor kell, és több mérési adat, nem csak a szonda által biztosított, füstgázban lévő oxigén tartalom - de lehet, hogy tévedek, hiszen nem értek hozzá. Az árát sem ismerem, de elképzelhető, hogy azóta csökkent, mert a műszaki termékek ára általában csökkenni szokott az idő múlásával :).
A faelgázosítókban lévő lambdaszonda szerintem drágább, mint kondenzációs gázkazánokban lévő, mert magasabb hőmérsékletet kell kibírnia.
Ui.: ha esetleg lambda szondával szeretne valaki kísérletezni, akkor csak az égési levegő beeresztésekkel lehetne "játszani", a füstgáz csappantyúval nem. De ha van egy belső és egy külső hőmérséklet érzékelő, valamint egy (vagy inkább kettő) füstgáz hőmérséklet érzékelő a kéményben, egy alul és egy felül, akkor talán hozzá lehet nyúlni, de felesleg, mert egy "körön van" a légbeeresztés és a füstgáz kibocsátás - elég csak az egyik helyen fojtani.
2012-12-30
14:37:02
Előzmény: szocsmarci #37265#37274
szocsmarci:
az a lambdaszondás játék nem egy olcsó mulatság.
Egy olcsó fűtött keskeny sávú szondával nem tudom hogyan lehetne megfelelő vezérlést kialakítani.
Egy wb szonda ára legutolsó (vagy 5 évvel ezelőtti) ismereteim alapján 80+ és ez alja csak a szondának. Ehhez a jelfeldolgozó is külön szívfájdalom, mert ugye ez nem egy szonda hanem igazából kettő.
Vagy a faelgázokban lévő már egy teljesen más típus? (esetleg olcsóbb?)
2012-12-30
11:36:46
Előzmény: sw2janos #37271#37272
sw2janos,

Úgy tudom, hogy az egyenáramú szivattyúk sokkal drágábbak, mint a váltók, nem szerezhetők be egyszerűen, főleg akkor van gond, ha egy meghibásodás esetén sürgősen újat kell venni.
Az akkus-napelemes táplálás pedig nemhogy ingyen van, hanem a hálózati üzem háromszorosába kerülhet.

Szerinted nem így van?

Szóval mit tud a vezérlőd és mennyiért?

sw2janosVálasz erre
2012-12-30
11:28:11
#37271
Igen, jól látod Robert.
Nem reklám, csak segítséget ajánlok azoknak, akik befűtenek a vegyesbe, aztán a családdal vannak. Amikor leég a vegyes, automatikusan vissza kapcsol a gázosra. Nem bonyolult szabályzástechnika, külső hőmérséklet szabályzós, karakterisztika váltós csúcs technológia. Egyszerű kényelem. Ezt még meg lehet egy kazán távhőmérséklet jelzéssel kombinálni, de minek. Ha még ébren van az illető, megpakolja a vegyest, ha nem, akkor is meleg marad a házban.
Igen, az elejéről végig néztem a fórumot/topikot, de erre nem láttam sem bejegyzést, sem ajánlatot. Ezért gondoltam, hogy feldobom a témát.
Nem hőerőgépész vagyok, a hidraulika váltót sem ismerem, az égést is csak a szalonna sütésnél figyelem, a radiátoros, padló köröket is csak villamos szempontból vizsgálom.
Az már hozzá állás kérdése, hogy egy egyszerű relés kapcsolás, vagy PLC-vel oldják meg, vagy gondolnak áramkimaradásra is és szünetmentessel segítik a biztonságos üzemelést.
Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a szivattyúk is olyan eszközök, mint a csengő, szinte állandóan üzemel. Ez energia, pénz. Ha ma építenék fűtésrendszert, biztosan 12V-os szivattyúkat használnék és napelemes, akkus rendszerrel ingyen üzemelnék.
Remélem, hogy elég kimerítő volt a válaszom.
Az már más kérdés, ha bonyolultabb rendszerhez kell vezérlést készítenem, akkor már mint ismerősöktől kérhetek hozzáértők tanácsát...
üdv: János
2012-12-30
09:13:48
Előzmény: szocsmarci #37265#37266
szocsmarci,

Szerintem félreértetted sw2janost. Nekem úgy tűnik, hogy ő épített egy vezérlőt és azt szeretné így szőrmentén ajánlani. Vagy tévedtem?

szocsmarciVálasz erre
2012-12-30
09:09:34
Előzmény: sw2janos #37245#37265
"Egy kiépített radiátoros, gáz kazános rendszer sem kért többet: 1db termosztát."
Amikor olcsó volt a gáz, akkor még jó volt. Manapság egy normális kazánhoz tartozik belső elektronika, és külső hőmérséklet érzékelő. Ez már komoly szabályzás modulációval, azaz külső hőmérsékletfüggő szabályzással. A szobatermosztátból pedig illik intelligenset venni (öntanulót, PID-est). Ha úgy vesszük, ez is egy kazán + egy termosztát. Ezt elegendőnek tartom egy családi házhoz, radiátoros fűtéshez.
Ha már vegyes kazánt is akar valaki illeszteni, az a legegyszerűbben egy elektromos tiltással + visszacsapóval oldható meg. Ha valaki elszeretne menni a végsőkig, akkor be lehet építeni füstgáz termosztátot, esetleg lehetne valamit kezdeni a primer, szekunder, tercier légbeeresztéssel is, kis lambdaszondával megspékelve, ízlésesen tálalva.
Ne haragudj, de szerintem ha teljesen az alapoktól kezded, akkor nem fogsz a végére érni. Ez amúgy egy egyszerű téma, de sok mindentől függ a kapcsolás
- gázkazán típusa, szabályzása
- emberi igények
- fűtési hőleadók
- anyagi lehetőségek
- helyigény
Ha visszaolvasol ezen a fórumon, akkor sokat lehet tanulni, sok mindent kitárgyaltunk már. De ehhez rengeteg idő kell, és csak ahhoz elég, hogy elindulj.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Több körös rendszerek vezérléselapozz: 1, 2, 3, 4   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva